Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Vierailija
1/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 51-vuotias, kun tapasin nykyisen puolisoni, hän muutaman vuoden vanhempi. Tunnistan tuon, mistä puhut. Ennen tapaamistamme olin ollut sinkkuna reilut seitsemän vuotta. Tinderiä ei silloin vielä ollut mutta nettideittailukokeilu osoitti alle kahdessa viikossa, että se ei kannata. Eräässä sinkkuyhteisössä olin jonkin aikaa mukana, mutta siellä me 40+ naiset olimme lapsemme jo tehneitä yksinhuoltajia ja ikäisemme miehet vasta ensimmäisellä kierroksella etsimässä äitiä mahdollisille tuleville lapsilleen, joten eipä sieltä jäänyt mitään käteen kummallekaan sukupuolelle. Baareissa en enää juuri jaksanut käydä, korkeintaan pari kertaa vuodessa. Matkustelin kyllä paljon, mutta en ollut kiinnostunut kaukosuhteesta.

Puolisooni en luultavasti olisi törmännyt missään ellei meillä olisi ollut yhteistä ystävää, jonka kautta tapasimme. Hänkään ei tietääkseni käyttänyt mitään nettideittejä eikä käynyt baareissa ja lisäksi asuimme eri paikkakunnilla.

Kun mietin puolisoni ystäviä, niin kyllä heistä lähes kaikki ovat parisuhteissa ja osa pariutunut nykyisen kumppaninsa kanssa vasta 50+ ikäisenä. Eli en usko, etteivätkö miehetkin kaipaisi parisuhdetta. Ehkä se on vain Tinder- ja nettideittikulttuuri, joka saa heidät kuvittelemaan, että he ovat karkkikaupassa ja kaikki naiset, jotka he sovelluksissa näkyvät, ovat tarjolla.

Vierailija
2/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin et miksi moni mies luulee että naiset on vaan otettavissa...että karkkikauppa on heidän totuutensa. kun ei he aina itekään ole mitään superhaluttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen havainnut samaa. Ja mietin mistäköhän niitä pariuhdetta haluavia miehiä löytyisi. Ei ehkä mistään?

Vierailija
4/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun joku mies tulisi tähän ketjuun kertomaan näkemyksensä. Kiinnostaisi oikeasti tietää mitä mieltä on ja mikä taustalla on syynä mahdolliseen haluttomuuteen. 

Vierailija
5/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian häveliääks menny kanssakäynti useimpien naisten kanssa, samalla vaatimuslistat vaan kasvanu vuosivuodelta.

Kulkukissatkin suomessa aika olematon ilmiö.

Vierailija
6/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin FB datingista miehen, joka ei kyllä tunnu olevan pelkkää seksiseuraa vailla. Nähdään useasti ihan ilman seksiäkin, toki sitäkin saa sitten halutessaan. Joskus ei tehdä mitään muuta kuin löhötään sohvalla katsotaan telkkaria / elokuvaa ja jutellaan, välissä laitetaan ruokaa ja syödään, tai saunotaan. Rakentelemme rauhassa tätä suhdetta. Mies on 51, minä 46, kummallakin yksi lapsi, mutta miehellä jo muuttanut pois kotoa, minullakin kohta täysi-ikäinen.

Vierailija
7/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tielleni on kyllä osunut parisuhdetta haluavia 40+ ikäisiä miehiä, mutta monilla on kovin epärealistiset odotukset parisuhteelta. Sikäli jännää, kun toisella kierroksella kuitenkin monikin on eikä siitä ensimmäisestä pitkästä liitosta ja ongelmista kuitenkaan ole opittu mitään. Uskon kyllä että fiksuja sinkkumiehiä on olemassa, jonkunlainen kohtaamisongelma vaan kun ihmiset ei enää jaksa tindereitä tms.

Vierailija
8/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Nyt olen jonkinlaisessa suhteessa 50 -vuotiaan miehen kanssa ja näemme muutaman kerran kuukaudessa. Toisaalta en enää itsekään kaipaa enempää eli tämä on hyvä tässä elämäntilanteessa kun lapset asuvat kotona. Luulen, että juuri viiskymppisillä hyvätasoisilla miehillä riittää niin hyvin vientiä, että haluavat pitää kaikki vaihtoehdot avoinn.

Vierailija
9/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun joku mies tulisi tähän ketjuun kertomaan näkemyksensä. Kiinnostaisi oikeasti tietää mitä mieltä on ja mikä taustalla on syynä mahdolliseen haluttomuuteen. 

Sehän voi olla haluttomuus.
Moni ajattelee että äh, olkoon.

Katkeroiduttu naisiin ja helposti siihen löytyy polttoainetta nykyasetelmista, mm setämiespuheesta. Kaikkia toki mätkitään mutta onhan yleistäminen ja leimaaminen aina myrkyllistä.

Naiset ehkä keskimäärin pitää kiinni reippaudesta ja aktiivisesta asenteesta ikääntyessään.
Uskoisin kyllä, että koulutetut ihmiset arvostaa sitoutumista ja myös pystyvät siihen. Ne jotka eivät pysty jakamaan sisintään eivät kaipaa parisuhteen intiimiyttä, se ahdistaa. Sitten jää vain se seksin metsästys.

Varmaan riippuu muös missäpäin Suomea asuu. Ehkä myös se, miten tärkeää on nk samankaltaisuus. Avoin ja utelias mieli kyllä auttaa tässä. Toisten luonne vain jäykistyy iän myötä.

Vierailija
10/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ikäskaala voi vaikuttaa asiaan.

Miksi nuorempi mies haluaisi vakavan parisuhteen itseään vanhemman kanssa?

Vierailija
11/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ikäskaala voi vaikuttaa asiaan.
Miksi nuorempi mies haluaisi vakavan parisuhteen itseään vanhemman kanssa?

Makuasioista ei kai voi kiistellä.. onhan niitä miehiä, jotka tykkää vähän vanhemmista naisista.

Niin kuin on naisia, jotka tykkää vanhemmista miehistä.

Siiosoo.

Vierailija
12/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tielleni on kyllä osunut parisuhdetta haluavia 40+ ikäisiä miehiä, mutta monilla on kovin epärealistiset odotukset parisuhteelta. Sikäli jännää, kun toisella kierroksella kuitenkin monikin on eikä siitä ensimmäisestä pitkästä liitosta ja ongelmista kuitenkaan ole opittu mitään. Uskon kyllä että fiksuja sinkkumiehiä on olemassa, jonkunlainen kohtaamisongelma vaan kun ihmiset ei enää jaksa tindereitä tms.

Osa ei taivu tinderiin ikinä.
Ongelma on mielestäni laajempi: tosielämän ihmissuhteista on tullut hankalia. Esitetään helposti jotain. Haavoittuvuutta ja heikkoutta ei saisi näyttää, rehellistä puhetta pelätään.

Enää vaan en itse jaksa mitään no olkoon menneeksi-suhdetta. Ei riitä aika huonoon. Olen ihan tämmäisen jämptin päätöksen mielessäni tehnyt. Suhteisiin olen kuitenkin paljon aikaani käyttänyt ja joudun miettimään, mihin uskoin. Ketä minun pitäisi seuraavaksi kuunnella ja ymmärtää? Entäs jos keskittyisin vaihteeksi itseeni?

Vierailija
13/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on seonneet tähän taso-paskaan ja kuvittelevat, että voivat poimia rusinat pullasta ja pokata kauniita naisia vain seksintarpeeseensa, koska DiCapriokin voi.
Heidän pitäisi ymmärtää, että kyllä tavismiehelle paras tae seksistä on se oma vakituinen mamma kainalossa.

Mutta sitten kun käy niin, että se vakituinen mamma kyllästyy siihen normaaliin elämään. Siitä on seksi kaukana. Tämä on sellainen ihan käytännön ongelma parisuhdeissa, monet naiset nimenomaan haluavat aina jotain uutta ja enemmän. Seksi ja läheisyys on parisuhteen ilmapuntari, ja vaikea ajatella suhdetta ilman että noissa kohdataan todella hyvin. 

Vierailija
14/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan ymmärrettävää ettei enää 50+ halua parisuhdetta kun sitä ei halua 40+ lapsensa tehnyt nainenkaan. Tietysti jokin tapailun ja ajanvieton kautta tapahtuva yhteinen oleilu kelpaa, mutta että ottaisi elämäänsä jonkun siinä mielessä kuin parisuhteeseen otetaan niin kynnys on korkea.

Vierailija
15/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on juurikin tuo, että ensimmäisen kierroksen jäljiltä näillä miehillä on sormet palaneet niin pahasti, että eivät uskalla enää parisuhteeseen. Tällainen oli myös oma nykyinen mieheni kun tapasin hänet eronsa jälkeen, ja ymmärsin hyvin kuultuani hänen kokemuksensa avioliitosta. Mies oli suorastaan traumatisoitunut vaatimuksista ja syytöksistä. Etenimme hänen tahdillaan ja 3 vuoden päästä tapaamisesta hän sitten kertoi haluavansa parisuhteeseen kanssani. Oli kai siinä ajassa alkanut uskoa ettei minussa asu piilotettua pirttihirmua.

.

Moni ei varmaan tällaista odottelua jaksa jos haluaa suhteen eikä aina odottelu edes palkitse. Minä kuitenkin olen suunnattoman kiitollinen itselleni että jaksoin, koska nykyään olemme hurjan rakastuneita. On tosi upeaa kokea tällainen käänteinen suhde, kun nuorempana kaikki suhteet menivät samalla kaavalla, jossa rakastuttiin heti silmittömästi, sitten pikkuhiljaa petyttiin ja rakkaus hiipui vuosi vuodelta. Tässä on alkuun oltu epäileväisiä ja varovaisia, tunteet rakentuneet ihan pikkuhiljaa, sitten roihahtaneet täyteen liekkiin ja kasvavat vaan vuosi vuodelta.

Vierailija
16/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluavat itseään huomattavasti nuoremman naisen. Parikymppisenä se ei vielä onnistu, kun tyttö ei ole vielä syntynytkään. 50+ naisista kiinnostuvat 70+ miehet. 

Vierailija
17/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on kasvatettu prinsessoiksi. Ei mitään tapoja.  Olis aika ottaa vastuuta mitä teette.  Sanna on hyvä esimerkki, osaaminen on sillä tasolla että ei tiedä ketä aamupalat maksaa.

Sulla juurikin voi olla muitakin syitä parisuhteettomuuteen, ei se aina ole kenenkään naisen vika. Kielimuuri vaan voi olla liian suuri. 

Vierailija
18/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44-vuotias mies, parisuhteessa.

Jos ja kun tämä parisuhde päättyy, en todellakaan etsi uutta naista tilalle. Panos/tuotto ei ole sillä tasolla kuin sen pitäisi olla.

Olisitko juuri Sinä sellainen poikkeus? Tuskin, koska olet eronnut.

Vierailija
19/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44-vuotias mies, parisuhteessa.
Jos ja kun tämä parisuhde päättyy, en todellakaan etsi uutta naista tilalle. Panos/tuotto ei ole sillä tasolla kuin sen pitäisi olla.
Olisitko juuri Sinä sellainen poikkeus? Tuskin, koska olet eronnut.

Avaatko vähän mitä tarkoitat panos/tuotos-suhteella?

Vierailija
20/2361 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen oikeasti pitäisi olla ystävä ja juttukaveri ja sitten vasta seksiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi