Mies teki salaa vasektomian!
Täytettyään 40v teki siis toimenpiteen. No mä olen nuorempi ja olisin halunnut kolmannen lapsen :( Että on petetty olo :(
Kommentit (232)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:06"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:59"]No jos kerran et olisi jättänyt salaa ehkäisyä pois, ja hyväksyt ja kunnioitat miehesi päätöstä olla hankkimatta enempää lapsia, mitä haittaa siitä vasektomiasta sitten on? Eikö se ole vain hyvä juttu ettei sun tarvitse enää käyttää ehkäisyä? [/quote] Sinustako salailu ei tuntuisi loukkaavalta? Great. [/quote]' Jos AP:n mies on yyhdenkin kerran sanonut että hän ei lasta halua niin se riittää. Muuta keskustelua ei tarvita [/quote] No avioliitossa on kyllä tapana yhdessä keskustella näin isoista asioista. Sinkkumies ei kyselisi tietenkään keltään.
[/quote]
Mutta lasta ei pidä tehdä jos kumpikin sitä ei todella halua.
Mä luulen, että suurin ongelma tässä ei edes ole se itse vasektomia, vaan se, että se tehtiin salaa. Mitäköhän miehet ajattelisivat siitä, jos selviää, että nainen on käynyt salaa hakemassa pillerit?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:26"]
Pelkäsi varmaan, että jätät "vahingossa" ehkäisypillerit syömättä.
[/quote]
Olin juuri tulossa sanomaan samaa. :D Jos mies luki av:lta kuinka usein joillakin naisilla "pilsut petti"...
Minä jättäisin mieheni jos tekisi tempun salaa. Minutkin voitaisiin jättää jos itse tekisin noin. Jos on puhuttu vauvasta, se pitäisi keskustella kokonaan.
Voi jestas.. Nainen saa kyllö tehdä abortin, koska nainen saa itse päättää omasta vartalostan.. Mikä vitun ero siinä miehen vasektomiassa on? Eikö mies saa itse päättää, mitä itselleen tekee?
Nyt kun mies käytti omia oikeuksiaan, on hän yhtäkkiä paska jätkä, tunteeton mulkku ja kylmä ihminen.. mutta kun nainen tekee abortin vasten miehen tahtoa, onko hän vahva ja itsenäinen?
En väitä että mies hoiti tuon oikein, asiasta olisi pitänyt keskustella yhdessä!
On tämä kumma paikka. Aina kun joku kottarainen on pamahtanut paksuksi,ja isä ei lasta halua, ollaan huutelemassa että, jos ei halua lapsia niin pitää huolehtia ehkäisystä. Samalla huudellaan että nainen päättää vartalostaan,eikä isän mielipiteellä ole väliä,haluaa hän lapsen tai ei ,niin nainen päättää.
Nyt kun joku mies on niin tehnyt,niin sekään ei kelpaa.
Fiksu ukko,huolehti ehkäisystä kun ei enää halunnut lapsia.
Luulen, että vastaus kysymykseen miksi mies teki näin, on jälleen kerran paljon yksinkertaisempi kuin voisi kuvitella. Takana ei tarvitse olla mitään suurta draamaa, vaan kaveri vaikuttaa sellaiselta itsestäni toki itsekkäältä (pari kertaa takana pettämista, jota ei edes anteeksi pyydetä) ja tottuneelta tekemään päätöksiä niistä kyselemättä ("menestys", työura tärkeää, jne). Joten käytännön miehenä hän varmaan tiesi, että tämä on päätös, josta kotona tapellaan, itketään ja surraan.
Joten hoidetaan siis kertarytinällä, kerrotaan vasta, kun maito on maassa, otetaan vastaan mieluummin se riita kerralla kuin yötä myöten jankutellen ennen ja jälkeen tapauksen.
Miehen luonne ei minusta näiden kertomuksien perusteella ole kovin herttainen, enkä oikein ymmärrä, mikä näissä miehissä saa naiset "rakastamaan heitä kuitenkin", sillä huomioon ottamista, kunnioituksen osoittamista tai jotain muuta vastaavaa pikkurouvan on kyllä tälläiseltä kaverilta turha odottaa. Siinä petaa vain itselleen lisää pettymyksiä.
Jännä juttu, että ennen ehkäisyasiat ovat olleet parisuhteessa yhteisiä päätöksiä mutta nyt näin ei näköjään enää ole. Millaisissa parisuhteissa elätte te, joiden mielestä lapsiluvusta ja ehkäisystä ei tarvitse keskustella yhteisesti?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:49"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:25"] [quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:12"]Ilmeisesti mies sitten katsoi että riski ehkäisyn "yllättävään" pettämiseen on liian suuri. Eli mies ei luottanut yhteiseen sopimiseen. Onko ehkäisy pettänyt tai "pettänyt" aiemminkin? Jotkut oppii jo ensimmäisellä kerralla, toiset ei näemmä edes kolmen kerran jälkeen jos joitain tarinoita on uskominen. [/quote] Ap väitti ettei koskaan tekisi noin miehelleen, siis että jättäisi ehkäisyn salaa pois. Mä alan kans epäilemään että mies käy jossain muuallakin. [/quote] Sinä uskot AP:tä? Uskot varmaan jopulupukkiinkin? [/quote] Miksen uskoisi? Eivätpä ole itsellänikään "pillerit yllättäen pettäneet" tämän kolmekymppisen elämäni aikana. Mä,en myöskään tunne yhtään ihmistä joka olisi niin tehnyt.
[/quote]
Kaikki jotka ovat tulleet raskaaksi vaikka väittävät syövän pillereitä valehtelevat
[/quote]
No ei noin oo ap:lle käynyt eikä kellekään mun tutulle. Mä taidan sitten tuntea vain niitä perheitä joissa lapset suunnitellaan.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:59"]
No jos kerran et olisi jättänyt salaa ehkäisyä pois, ja hyväksyt ja kunnioitat miehesi päätöstä olla hankkimatta enempää lapsia, mitä haittaa siitä vasektomiasta sitten on? Eikö se ole vain hyvä juttu ettei sun tarvitse enää käyttää ehkäisyä?
[/quote]
Ehkä se häiritsevä tekijä on nimenomaan se salailu. Miten ette voi tajuta sitä?
[/quote]
Koska jokainen saa tehdä omalla kehollaan mitä huvittaa. Luuletko oikeasti että Ap ja sen mies ei ole ennen asiasta keskustellut? Miksi AP ei usko ETTÄ MIES EI HALUA LASTA!!!!!
Miksi se valitta samasta asiasta uudestaan ja uudestaan?
[/quote]
Saa saa. Siksi avioliitossa myös pettäminen on moraalisesti täysin oikein, omalla kehollaan saa tehdä ihan mitä haluaa, myös parisuhteessa. Salailussa ei myöskään ole mitään väärää. Jokainen av-mamma puoltaa näitä asioita yksilönvapauden nimissä :)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:34"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:31"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:25"] [quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:12"]Ilmeisesti mies sitten katsoi että riski ehkäisyn "yllättävään" pettämiseen on liian suuri. Eli mies ei luottanut yhteiseen sopimiseen. Onko ehkäisy pettänyt tai "pettänyt" aiemminkin? Jotkut oppii jo ensimmäisellä kerralla, toiset ei näemmä edes kolmen kerran jälkeen jos joitain tarinoita on uskominen. [/quote] Ap väitti ettei koskaan tekisi noin miehelleen, siis että jättäisi ehkäisyn salaa pois. Mä alan kans epäilemään että mies käy jossain muuallakin. [/quote] Sinä uskot AP:tä? Uskot varmaan jopulupukkiinkin? [/quote] Miksen uskoisi? Eivätpä ole itsellänikään "pillerit yllättäen pettäneet" tämän kolmekymppisen elämäni aikana. Mä,en myöskään tunne yhtään ihmistä joka olisi niin tehnyt.
[/quote]
Kaikki jotka ovat tulleet raskaaksi vaikka väittävät syövän pillereitä valehtelevat
[/quote]No ehkä noin on noissa sun valkoroskapiireissä tapana toimiakin.
Avioliitossa saa, yksilönvapauden nimissä myös pettää ja salailla koska jokainen päättää myös suhteessa yksin omasta kehostaan ja pettämiseen on jokaisella täysi oikeus tällä perusteella! Keskustelu on parisuhteessa täysin turhaa, koska kumpikin tekee oman päänsä mukaan miten parhaaksi näkee. Hei älkää ihmetelkö miks joka toinen pari eroaa näillä av-mammojen moraalikäsityksillä ja parisuhdeneuvoilla.
Jos on parisuhteen säännöiksi aikanaan sovittu jotain uskollisuudesta, avoimuudesta ja rehellisyydestä ja ne toteutuu ainoastaan omalta osaltani, niin en kyllä enää katselisi sellaista kumppania.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:50"]
Mä luulen, että suurin ongelma tässä ei edes ole se itse vasektomia, vaan se, että se tehtiin salaa. Mitäköhän miehet ajattelisivat siitä, jos selviää, että nainen on käynyt salaa hakemassa pillerit?
[/quote]
Kyllä lasta haluava mies varmaan asiasta tuohtuisi. Heti kyllä löytyisi kymmenen ihmistä hänelle kertomaan, miten hänellä ei ole oikeutta siihen vaan naisella on oikeus päättää itse omasta vartalostaan.
Mä uskon ihan täysin ettei kukaan av-mamma pillastuisi yksipuolisista ratkaisuista ja niiden salailusta. Jepjep.
Mun mies ei halunnut lasta ja minä halusin. Mutta en kuitenkaan halua lasta sellaisen kanssa, joka ei sitä juuri minun kanssani halua, joten eroonhan se vei. Hänen oli, yllätys yllätys, hyvin vaikea hyväksyä, että myös minä päätän, mitä minä kehollani teen. En kai minä nyt jää suhteeseen, jossa tehdään vain toisen mukaan.
Hänelle olis ollu erittäin fine, että minä olisin ainoana joustanut. Pitkään se yritti sitäkin, että ei nyt vielä voi sanoa, että ehkä joskus haluaakin. No, mun aikaa ei kuitenkaan kukaan varasta, joten.
Mun mies tarvitsi kans hirveät vannomiset ja vakuutuksen MULTA, että varmasti saa vaimonkin mielestä mennä vasektomiaan :D Lääkäri vielä soitti mulle ennenkun antoi lähetteen...
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:14"]
Mikä ongelma tossa oli miehellä? Lapsen hankkiminen vaatii häneltä pari minsaa ja kaiken lopun hoitaa ap, sehän sanoi että ukko saa keskittyä uraan ja hän hoitaa perheen, rahaakin on ja tilaa. Ukkoo ei tainnut kiinnostaa paneminen ylipäätään.
[/quote]
Luuletko että se oikeesti menisi noin? Kyllä se mieskin olisi joutunut lapsen elämään osallistumaan ja sitä rahottamaan. Ja tämä käärö olisi vielä vienyt osan perinnöstäkin. Näin "vähällä" mies olisi päässy, jos olisi täysin tunteeton paskiainen. Ei se miehillekään ole helppoa hylätä omaa lastaan. Jos sellaista ei halua, niin miksi väkisin hoitaa (sen lapsi kyllä huomaa) tai aiheuttaa kaikille surua vaihtamalla maisemaa, kun kerran voi olla tekemättä sen lapsen?
Olet varmaan myös sitö mieltä, ettei naisella ole mitään syytä olla levittämättä haarojaan jos ehkäisystä on huolehdittu. Halus tai ei, niin eihän siinä mee montaa minuuttia.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:34"]
[/quote]