Mies teki salaa vasektomian!
Täytettyään 40v teki siis toimenpiteen. No mä olen nuorempi ja olisin halunnut kolmannen lapsen :( Että on petetty olo :(
Kommentit (232)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:59"]No jos kerran et olisi jättänyt salaa ehkäisyä pois, ja hyväksyt ja kunnioitat miehesi päätöstä olla hankkimatta enempää lapsia, mitä haittaa siitä vasektomiasta sitten on? Eikö se ole vain hyvä juttu ettei sun tarvitse enää käyttää ehkäisyä? [/quote] Sinustako salailu ei tuntuisi loukkaavalta? Great.
[/quote]
Ei tuntuisi. Katsoisin pitkään peiliin ja miettisin, miksi mieheni ei halunnut tai uskaltanut kertoa minulle asiasta. Jostain hyvästä syystähän hän sen salasi, ja se johtuu selvästi siitä että hän pelkäsi minun reaktiotani. Jos oikeasti kunnioittaisin hänen päätöstään, ei hänen olisi tarvinnut sitä minulta salata. Syy on siis minussa.
114, kyllä minua painaa tässä salailu ja kysymys siitä, voinko luottaa häneen. Ehkäisyasioissa hän on aina voinut luottaa minuun. Olen tehnyt paljon sen eteen, että olen antanut hänen aiemmat pettämisensä anteeksi joten suhteessamme aiemmin luottamusasiat ovat olleet esillä. Suhteemme on kuitenkin huomattavasti parantunut noista ajoista. Päällimmäisenä on... Suru siitä, etten koskaan enää saa lasta mutta varmaan kun menee hetki punnitsen suhteen asioita kypsemmin ja eri näkökulmista. Suhteemme on kieltämättä muuttunut jos en voi luottaa. -Ap
Ap, mitä olisit sitten sanonut miehellesi, jos hän olisi kertonut sinulle aikovansa tehdä vasektomian? Ymmärrän, että salailu harmittaa, niin harmittaisi muakin. Mutta vaikka hän olisi kertonut, olisi lopputulos ollut silti sama; hän ei luultavasti kuitenkaan olisi halunnut sitä kolmatta lasta. Eli tilanne olisi sama kuin nyt.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:59"]No jos kerran et olisi jättänyt salaa ehkäisyä pois, ja hyväksyt ja kunnioitat miehesi päätöstä olla hankkimatta enempää lapsia, mitä haittaa siitä vasektomiasta sitten on? Eikö se ole vain hyvä juttu ettei sun tarvitse enää käyttää ehkäisyä? [/quote] Sinustako salailu ei tuntuisi loukkaavalta? Great.
[/quote]
Ei tuntuisi. Katsoisin pitkään peiliin ja miettisin, miksi mieheni ei halunnut tai uskaltanut kertoa minulle asiasta. Jostain hyvästä syystähän hän sen salasi, ja se johtuu selvästi siitä että hän pelkäsi minun reaktiotani. Jos oikeasti kunnioittaisin hänen päätöstään, ei hänen olisi tarvinnut sitä minulta salata. Syy on siis minussa.
[/quote]
Tai sitten mies on kusipää eikä välitä vaimostaan mutta hei, ainahan se on naisen vika :)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:06"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:59"]No jos kerran et olisi jättänyt salaa ehkäisyä pois, ja hyväksyt ja kunnioitat miehesi päätöstä olla hankkimatta enempää lapsia, mitä haittaa siitä vasektomiasta sitten on? Eikö se ole vain hyvä juttu ettei sun tarvitse enää käyttää ehkäisyä? [/quote] Sinustako salailu ei tuntuisi loukkaavalta? Great. [/quote] Ei tuntuisi. Katsoisin pitkään peiliin ja miettisin, miksi mieheni ei halunnut tai uskaltanut kertoa minulle asiasta. Jostain hyvästä syystähän hän sen salasi, ja se johtuu selvästi siitä että hän pelkäsi minun reaktiotani. Jos oikeasti kunnioittaisin hänen päätöstään, ei hänen olisi tarvinnut sitä minulta salata. Syy on siis minussa. [/quote] Tai sitten mies on kusipää eikä välitä vaimostaan mutta hei, ainahan se on naisen vika :)
[/quote]
mies on kusipää, kun ei raskauta?
118, olisin saanut edes rehellisesti valmistautua asiaan. Mieheni on erittäin päättäväinen ja tiedän, etten olisi voinut vaikuttaa päätökseensä jos aika olisi jo ollut varattuna. Mutta ehkä olisin toivonut hieman kunnioitusta eli tässä, rehellisyyttä. Suruani tuskin olisin voinut kätkeä. -Ap
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:27"]
118, olisin saanut edes rehellisesti valmistautua asiaan. Mieheni on erittäin päättäväinen ja tiedän, etten olisi voinut vaikuttaa päätökseensä jos aika olisi jo ollut varattuna. Mutta ehkä olisin toivonut hieman kunnioitusta eli tässä, rehellisyyttä. Suruani tuskin olisin voinut kätkeä. -Ap
[/quote]
Ja sillä olisit vielä yrittänyt manipuloida viimeiseen asti saadaksesi tahtosi läpi.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:06"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:59"]No jos kerran et olisi jättänyt salaa ehkäisyä pois, ja hyväksyt ja kunnioitat miehesi päätöstä olla hankkimatta enempää lapsia, mitä haittaa siitä vasektomiasta sitten on? Eikö se ole vain hyvä juttu ettei sun tarvitse enää käyttää ehkäisyä? [/quote] Sinustako salailu ei tuntuisi loukkaavalta? Great. [/quote] Ei tuntuisi. Katsoisin pitkään peiliin ja miettisin, miksi mieheni ei halunnut tai uskaltanut kertoa minulle asiasta. Jostain hyvästä syystähän hän sen salasi, ja se johtuu selvästi siitä että hän pelkäsi minun reaktiotani. Jos oikeasti kunnioittaisin hänen päätöstään, ei hänen olisi tarvinnut sitä minulta salata. Syy on siis minussa. [/quote] Tai sitten mies on kusipää eikä välitä vaimostaan mutta hei, ainahan se on naisen vika :)
[/quote]
mies on kusipää, kun ei raskauta?
[/quote]
Mies on kusipää paskahousu jos toimii seläntakana ja sehän on automaattisesti naisen vika. Jepjep. Kusipäämies on taruolento?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:27"]
[/quote]
Ja sillä olisit vielä yrittänyt manipuloida viimeiseen asti saadaksesi tahtosi läpi.
[/quote]
Miksi velat kokoajan syyllistää ap:n? Hienoa siskot. Nainen se on toisel susi.
En nyt tarkoita riehua, lyödä lyötyä tai ilkkua av-mamman lisääntymishaluilla. Haluan nostaa esille sen seikan, että erimielisyystilanteessa, jossa jomman kumman on joustettava, on aina olemassa enemmän ja vähemmän painavia argumentteja. Aloittajan perustelu kolmannen lapsen puolesta oli haaveilu ja haluaminen. Miehensä perusteita emme ole kuulleet, mutta voimme olettaa motiiveiksi esimerkiksi taloudellisia tekijöitä (vaikka rahaa olisikin, mies voi olla halukas käyttämään työllään ansaitsemansa rahat johonkin muuhun kuin kolmanteen lapseen), ajankäyttöä (josta joku jo antoikin aikaisemmin hyvän esimerkin) ja/tai fyysistä ja henkistä jaksamista (uusi vauva tarkoittaa huonommin nukuttuja öitä, voi kiristää parisuhdetta ja vaikuttaa työntekoon).
Ap:lla on jo kaksi lasta. Miehelläkin on. Jos mies ei lasta halua, se todennäköisesti tulisi näkymään lapsen elämässä jotenkin. Nyt ap menettää vain haaveen, ja voi siitä hyvin toipua. Keskittyä olemassa oleviin lapsiin, uusiin haasteisiin, harrastuksiin.
Ennen kaikkea minun huomioni kuitenkin herätti yksi asia. Ap kertoi miehensä pettäneen. Suhteessa on siis ongelmia, ja vasektomiapäätös keskustelematta oli jo ennen tuon tiedon julkistamista signaali siitä, että puhevälit eivät ole niin hyvät kuin ne voisivat olla. Onko se oikea hetki lapsen hankkimiselle? Ehkä myöhemminkään ei ole, mutta tässä elämässä ei voi saada kaikkea.
Sure ja mene yli, ap. Voimia siihen.
PS. Maailman väkiluku ihan oikeasti on kohta niin järkyttävä, että täällä tulee ahdasta. Kirjaimellisestikin niillä seuduilla, joille pakkaudutaan, kun elo toisaalla käy mahdottomaksi. Ihanko oikeasti vielä kolmas?
Mielenkiintoinen ketju! Miestä kompataan mutta vain siksi, että sillä saadaan lyötyä naista. Sosiologin unelma, ehkä myös psykologin.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:33"]
Mielenkiintoinen ketju! Miestä kompataan mutta vain siksi, että sillä saadaan lyötyä naista. Sosiologin unelma, ehkä myös psykologin.
[/quote]
Niin, tai sitten myös miehillä on oikeus omaan kehoonsa, niin kuin on naisillakin.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:32"]
PS. Maailman väkiluku ihan oikeasti on kohta niin järkyttävä, että täällä tulee ahdasta. Kirjaimellisestikin niillä seuduilla, joille pakkaudutaan, kun elo toisaalla käy mahdottomaksi. Ihanko oikeasti vielä kolmas?
[/quote]
Tämä kohtako alapeukuttajaa nyppi vai jokin muu? Onko kiva laittaa silmät kiinni ja korvat tukkoon, ettei kuule maailmaa ympärillään?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:33"]
Ikävää miten täällä syyllistetään minua siitä, ett olisin halunnut kolmannen lapsen JA olisin tahtonut keskustella asiasta. Ihan kuin olisin joku hirveä ihminen jos koen oloni surulliseksi ja petetyksi ja mieheni taas teki niin oikein ja hienosti. Eli lähes kaikkien mielestä omalla kohdallanne tällainen olisi sitten ollut aivan ok. Olen kieltämättä vähän yllättynyt. -Ap
[/quote]
Sanoit, että miehesi oli tietoinen sinun lapsihaluistasi. Oletan, että sinäkin olit tietoinen hänen mielipiteestään. Olisihan tuosta vasektomiasta voinut vielä erikseen puhua, mutta toisaalta aika moni nainenkin vain ilmoittaa omasta ehkäisymenetelmästään. Kuinka kauan sinusta aiheesta olisi pitänyt puhua? Niin kauan, että saat miehesi pään käännettyä?
Vastaappa rehellisesti olisitko hyväksynyt mukisematta sen, että miehesi olisi kieltäytynyt seksistä siihen asti, että hyväksyt hänen vasektomiansa? Vai olisitko sinä ollut valmis miehen mieliksi tekemään abortin, jos olisit tullut vahingossa raskaaksi? Ymmärrän järkytyksesi, mutta jos ajattelet asiaa miehesi kannalta, niin hänellä ei paljoa vaihtoehtoja ollut.
Vastaavassa tilanteessa (tosin olimme molemmat alle 30) minä luotin vaimon valitsemaan ehkäisyyn, joka petti. Kun olin järkyttynyt raskausuutisesta ja mainitsin abortista, vaimo pillastui täysin. Nyt olen kolmen lapsen isä (nuorin 5v). Rakastan kaikkia lapsiani, mutta mietin aina välillä miten elämämme olisi mennyt, jos abortti olisi tehty tai ehkäisy ei olisi pettänyt. Olemme yhä yhdessä, mutta kyllä tuo tapaus jätti jälkensä. En luota vaimooni enää 100%:sesti ja on hänen rakkauden osoituksensakin vähän laimentuneet. Ymmärrän kyllä miehesi ratkaisun.
Huhhuhuh kun kylmää! Toivottavasti kuitenkin vain TEETTI vasektomian. Jos TEKI, niin juokse LUJAA!
Mitä surua? Miten voit surra sellaista asiaa jota ei ole olemassa. Jos kolmannen lapsen saaminen on sinulle niin tärkeää että sen puuttuminen saa sinut itkemään niin hanki itsellesi uusi mies.
Salaa tai ei miehesi on loppujen lopuksi toiminut rehellisesti. Hän ei todellakaan halua enempää lapsia. Ei sinun eikä kenenkään muun kanssa. Hän olisi voinut myös erota mutta on päättänyt että saat ihan itse päättää siitä kuinka tärkeä kolmas lapsi sinulle on. Onko se tärkeämpi kuin nykyisen perheen hyvinvointi ja yhdessä pysyminen. Sun mies on fiksu mutta sä ajattelet vain itseäsi ja omia halujasi. Miehesi ei halua edes keskustella kanssasi mahdollisuudesta tehdä vielä lapsi. se kertoo kuinka vahvasti hän asiasta ajattelee. Vasektomia kertoo suoraselkäisyydestä ja omien sanojensa ja päätöstensä takana seisomisesta. Ilmeisesti olet jatkanut asiasta puhumista vaikka mies on sanonut ettei halua. Kertomasi täällä paljastaa sen että tiesit ettei mies halua enempää lapsia mutta HALUSIT silti vielä keskustella. Ilmeisesti miehesi halusi näin osoittaa sinulle että hän tarkoittaa sitä mitä sanoo, asiasta ei hänen puolestaan tarvitse enää keskustella.
Tietääkö miehesi että kirjoitit asiasta tänne vauvapalstalle? Vai tulitko selän takana valittamaan? Mehän emme tiedä asiasta kuin sinun kertomuksesi joka ei ihan täysin matsaa tapahtuneen kanssa. Vasektomia on suoraselkäisen ei salailevan miehen ratkaisu. Jos asiasta ei ole sinulle kerrottu niin se kertoo jotakin sinusta eikä suinkaan miehestäsi.
Ahaa että tässä olikin sellainen pettäjämies kyseessä. Jospa se mies ei halunnut enää lapsia aloittajan kanssa eikä muidenkaan. Jos on taipumusta pettämiseen niin nythän sitä voi sitten harrastaa vapaammin, ei ainakaan tule lisää lapsia ja on helpompi lähteäkin jos ei ole laumaa lapsia vaimon kanssa.
Jahas. Minusta tässä ei nyt ole oikeaa tai väärää.
Ap saa surra. Se on ymmärrettävää.
Miehellä on oikeus omaan kehoonsa. Sitä ei voi kiistää.
Kommunikaatio ei pelaa. Se on korjattava.
Ilkeily ei tässä ketään auta.
Ap, tsemppiä liittosi tilanteeseen. Sinulla on oikeus kunnioitukseen parisuhteessa.
Tottakai pelkään sitä, miten tämä vaikuttaa avioliittoomme. Onko tämä miehen taholta lopun alkua? Olen mielestäni ollut joustava ja anteeksiantavainen puoliso ja tuntuu pahalta, että mies laskee sen varaan että miten toimiikaan vain itken ja annan anteeksi. Ehkä siten on tosiaan syyni että salaili, että en ollut totuuden arvoinen. Ehkä olen just noin huono ihminen ja mieheni teki minua kohtaan täysin reilusti ja oikein. Ja ehkä sitten vain ylireagoin. Täällä on esitetty arvoita siitä, että olisin pyrkinyt salaa raskaaksi ja kerrattu miehen oikeutta kehoonsa, puhuttu lisääntyvästä lehmästä joka käy miehen lompakolla ja vaikka mitä. On todettava, etten jaksa juuri nyy tässä tunnemylläkässä enempää seurata tätä keskustelua, tämä ei nyt oikein kohenna oloani vaan päinvastoin. Kiitos kommentoineille, saatan jonain päivänä olla kanssanne samaa mieltä. Kiitos niille jotka osoittivat tukea ja hyvää yötä kaikille. -Ap
110, vai lisääntyvä lehmä? Hieno mies olet.