Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin lopen kyllästynyt päänsärkyihin

Vierailija
24.09.2014 |

Minulla on vähintään kerran viikossa päänsärkyä, joskus auttaa särkylääke ja joskus ei. Joskus saattaa olla kipuja useankin päivän ajan niin että aamusta iltaan ja taas heti herätessä. Päänsärky vaikuttaa kaikkeen, normaaliin elämiseenkin kun keskittymiskyky alenee, olo on veltompi, ruokahalu häviää ja tämän takia esiintyy myös huonovointisuutta.
Päänsärky ei tunnu olevan sidoksissa syömiseen tai juomiseen, tulee vaikka olisin syönyt ja juonut hyvin tai huonosti.
Näitä särkyjä on ollut koko elämäni, aivan lapsuudesta saakka. Näkö on hyvä, siitä ei pitäisi johtua. Lääkärit vaan voivottelee ja toivottelee paranemisia. En jaksa tätä enää, voinko vaatia jotain tutkimuksia tai vastaavaa?
Olen alle kolmekymppinen, muuten perusterve liikunnallinen ihminen, en käytä alkoholia. Olen myös normaalipainoinen, jos se liittyy tähän jotenkin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käyntiä hyvällä optikolla tai silmälääkärillä. Mä kärsin vuosikaudet (työterveyslääkärit syytti niska-hartiaongelmia) ennen kuin yksi optikko mittasi silmistä jotain hajataittoa (?) ja nyt on asia korjattu silmälasein. Näen siis ihan hyvin sekä kauas että lähelle (miksi perusnäöntarkastuksessa tätä ei havaittu 5v sitten), mutta pää rasittuu siitä kovasti.

Vierailija
2/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen ehkäisy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkepäänsärky? Jos käytät säännöllisesti särkylääkkeitä, se aiheuttaa päänsärkyä.

Vierailija
4/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purenta ok?

Vierailija
5/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMT-fyssarille tai kiropraktikolle.

Vierailija
6/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakritsa, mehut ja gluteeni. siinä mun kolmen kopla, joista saan päänsärkyä. Lakritsissa on jotain ainetta (jonka nimeä en muista), joka muuttaa muistaakseni aivoveriesteen toimintaa. Mehut nostavat nopeasti verensokeria (ja hedelmäsokeri pidempiaikaisessa käytössä välillisesti verenpainetta). Gluteeni taas aiheuttaa monelle "gluteeniyliherkälle" tai tietämättään keliaakikolle migreenejä. Neljäs on omalla kohdallani matalapaine. 

Tämä lista kuulostaa ihan friikiltä näin kun luen sen, mutta olen todennut päänsäryn ja em. asioiden yhteyden lukemattomia kertoja. 

Vierailija
7/7 |
24.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2014 klo 15:17"]

Lakritsa, mehut ja gluteeni. siinä mun kolmen kopla, joista saan päänsärkyä. Lakritsissa on jotain ainetta (jonka nimeä en muista), joka muuttaa muistaakseni aivoveriesteen toimintaa. Mehut nostavat nopeasti verensokeria (ja hedelmäsokeri pidempiaikaisessa käytössä välillisesti verenpainetta). Gluteeni taas aiheuttaa monelle "gluteeniyliherkälle" tai tietämättään keliaakikolle migreenejä. Neljäs on omalla kohdallani matalapaine. 

Tämä lista kuulostaa ihan friikiltä näin kun luen sen, mutta olen todennut päänsäryn ja em. asioiden yhteyden lukemattomia kertoja. 

[/quote]

...ja minulla nuo aiheuttavat päänsärkyä pienellä viiveellä (matalapainetta lukuunottamatta), eli nauttimista seuraavana tai sitä seuraavana päivänä. Tietää juoneensa hotellin aamiaisella tuoremehua, kun seuraavana päivänä joutuu kaivamaan Buranaa laukusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän