Mies teki salaa vasektomian!
Täytettyään 40v teki siis toimenpiteen. No mä olen nuorempi ja olisin halunnut kolmannen lapsen :( Että on petetty olo :(
Kommentit (232)
Ilmeisesti mies sitten katsoi että riski ehkäisyn "yllättävään" pettämiseen on liian suuri. Eli mies ei luottanut yhteiseen sopimiseen. Onko ehkäisy pettänyt tai "pettänyt" aiemminkin? Jotkut oppii jo ensimmäisellä kerralla, toiset ei näemmä edes kolmen kerran jälkeen jos joitain tarinoita on uskominen.
Mikä ongelma tossa oli miehellä? Lapsen hankkiminen vaatii häneltä pari minsaa ja kaiken lopun hoitaa ap, sehän sanoi että ukko saa keskittyä uraan ja hän hoitaa perheen, rahaakin on ja tilaa. Ukkoo ei tainnut kiinnostaa paneminen ylipäätään.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 08:12"]Ilmeisesti mies sitten katsoi että riski ehkäisyn "yllättävään" pettämiseen on liian suuri. Eli mies ei luottanut yhteiseen sopimiseen. Onko ehkäisy pettänyt tai "pettänyt" aiemminkin? Jotkut oppii jo ensimmäisellä kerralla, toiset ei näemmä edes kolmen kerran jälkeen jos joitain tarinoita on uskominen.
[/quote]
Ap laitto että kaks toivottua lasta, toista jopa yritettiun kauemmin. Mä luulen että tolla miehellä petti ehkäisy muualla kuin ap:n kanssa ja toi mieshän on pettänyt aiemminkin!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:53"]
Naiset puolustavat miesten oikeuksia, hienoa! Vielä kun näkisi miehiä puolustamassa naisten oikeuksia; usein pidetään tavallisena tilannetta jossa nainen painostettuna suostuu ensin seksiin ja sitten aborttiin eli jos näitä asioita pidetään normaaleina noin yleensä niin naisten kenties kannattaisi keskittyä ajamaan toistensa oikeuksia. Miehet ovat läpi historian huolehtineet omistaan... Minua puhuttelee enemmän naisten oikeuksien kehitys pohjoismaisessa hyvinvointivaltipssa ja etenkin Suomessa. Pitävätkö naiset enemmän yhtä ja toistensa puolia tulevaisuudessa? Aika näyttää vaikka hypoteeseja tästä voidaan toki laatia eivätkä ne varsin valoisilta vaikuta.
[/quote]
Feministeiltä menee uskottavuus, jos he eivät ole tasa-arvon puolella silloinkin, kun epätasa-arvosta kärsivät miehet. Itse uskon, että naisten oikeuksia edistetään parhaiten edistämällä tasa-arvoa, ei ajamalla yksisilmäisesti naisten asiaa miesten kustannuksella.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:59"]
No jos kerran et olisi jättänyt salaa ehkäisyä pois, ja hyväksyt ja kunnioitat miehesi päätöstä olla hankkimatta enempää lapsia, mitä haittaa siitä vasektomiasta sitten on? Eikö se ole vain hyvä juttu ettei sun tarvitse enää käyttää ehkäisyä?
[/quote]
Ehkä se häiritsevä tekijä on nimenomaan se salailu. Miten ette voi tajuta sitä?
ihan vaan faktaa ettei miehille ole helppo päätös tehdä vasektomiaa eikä sitä NOIN VAIN tehdä pelkästään toista ihmistä rankaisemaan. Miehille hyvinkin arka aihe että joku menee rukkaamaan miehistä välinettä. Hyvät perusteet ap:n miehellä on täytynyt olla ihan itselleen.
104, kaksi lastamme ovat ihan yhteisenä päätöksenä syntyneet ja olleet molemmille erittäin toivottuja ja haluttuja. Toista jouduttiin jopa hieman odottelemaan eli mistään "pillereiden pettämisestä" ei meillä ole todellakaan ollut kyse. Anteeksi vain mutta minä en ole tuollainen ihminen joksi minua kuvittelet. En toimi salaa. -Ap
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:59"]No jos kerran et olisi jättänyt salaa ehkäisyä pois, ja hyväksyt ja kunnioitat miehesi päätöstä olla hankkimatta enempää lapsia, mitä haittaa siitä vasektomiasta sitten on? Eikö se ole vain hyvä juttu ettei sun tarvitse enää käyttää ehkäisyä?
[/quote]
Sinustako salailu ei tuntuisi loukkaavalta? Great.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:29"]
Tiesi että haaveilin kolmannesta lapsesta :( -Ap
[/quote]
Todennäköisesti ei luottanut siihen, että sinä huolehtisit ehkäisystä, kun kerran vauvakuumeilet. Fiksuna miehenä päätti huolehtia itse. Eikös usein sanotakin, että jos mies ei halua lasta, niin miehen pitää huolehtia ehkäisystä? Nyt mies huolehti.
[/quote]No mutta millainen mies ei keskustele ehkäisyasioista kumppanin kanssa?
[/quote]
No ihan samanlainen kuin nainen, joka ei keskustele miehensä kanssa pillereistä, kierukasta tai niiden pois jättämisestä. Tai nainen joka ei keskustele miehensä kanssa abortista tai lapsen pitämisestä raskauden ilmetessä.
Eli rohkea ja itsenäinen mies, joka ei ole puolisonsa päähänpistojen vietävissä.
[/quote]No onko meillä edes tiedossa, että miten ap on asian ottanut esiin, onko keskustellut ehkäisyasioista. Nyt sulla on mielikuva, että hän on epäluotettava ja perustat sen siihen, että mies ei ole ilmeisesti luottanut. Mutta sitäkään emme tiedä, mikä miehen syy on ollut toimia salassa.
[/quote]
Minulla on mieleikuva siitä, että seksiin, ehkäisyyn ja lapsiin liittyvissä asioissa oman päätöksensä tekevää naista kehutaan rohkeaksi ja itsenäiseksi. Koska kenekään ei tarvitse alistua toisen mielipiteeseen vaan saa päättää omasta kehostaan itse.
Näinä tasa-arvon aikana oletin, että näin olisi miehenkin kohdalla. Taisin erehtyä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:00"]
Tsemppiä ap. Mies on täysi idiootti ja sinuna juoksisin, lujaa.
[/quote]
Mies on idiootti kun ei halua saattaa av-lehmää raskaaksi enään?
Toisissa ketjuissa halutaan kuohita miehet, ja ajaa miehet niin ahtaalle kuin av-mammojen miesvihoissa
vain pystyy!!! ?????
Loisitko miehen ( tai ex miehiesi ) lompakolla?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:59"]
No jos kerran et olisi jättänyt salaa ehkäisyä pois, ja hyväksyt ja kunnioitat miehesi päätöstä olla hankkimatta enempää lapsia, mitä haittaa siitä vasektomiasta sitten on? Eikö se ole vain hyvä juttu ettei sun tarvitse enää käyttää ehkäisyä?
[/quote]
Ehkä se häiritsevä tekijä on nimenomaan se salailu. Miten ette voi tajuta sitä?
[/quote]
Ymmärsin AP:n viesteistä, että häntä häiritsi se, ettei saa enää kolmatta lasta. En huomannut hänen viesteissään pohdintaa siitä voiko luottaa mieheensä enää missään asiassa tms.
Olet vielä nuori, sepä se. Mieti oikeasti olisiko sulle jossain tuolla mies joka tekee sut onnelliseks, ap. Rehellinen, lapsirakas ja luotettava joka VOI täyttää haaveesi. Miehesi ei niin halua tehdä, ei voi olettaa että jäät suhteeseen.