Mies teki salaa vasektomian!
Täytettyään 40v teki siis toimenpiteen. No mä olen nuorempi ja olisin halunnut kolmannen lapsen :( Että on petetty olo :(
Kommentit (232)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:39"]
Kyllä muitakin naisena kysyttiin, onko mies samaa mieltä. Vastasin, että yhteinen päätös ja se oli sillä selvä.
[/quote]
Kysytäänköhän miehiltä mielepidettä keskustelutilaisuudessa, kun nainen haluaa piuhat poikki tai abortin? Epäilen vahvasti, ettei ko. tilanteessa mitään keskustelutilaisuutta edes järjestetä, ettei mies pääse painostamaan naista.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:32"]
PS. Maailman väkiluku ihan oikeasti on kohta niin järkyttävä, että täällä tulee ahdasta. Kirjaimellisestikin niillä seuduilla, joille pakkaudutaan, kun elo toisaalla käy mahdottomaksi. Ihanko oikeasti vielä kolmas?
[/quote]
Tämä kohtako alapeukuttajaa nyppi vai jokin muu? Onko kiva laittaa silmät kiinni ja korvat tukkoon, ettei kuule maailmaa ympärillään?
[/quote]
Suomessa taas on päinvastainen tilanne, väestö vanhenee ja tarvitaan uusia veronmaksajia että yhteiskunta pyörii. Vai pitääkö meidänkin taantua savimajayhteiskuntaan ihan vaan siksi että toisella puolella palloa väkiluvun kasvaminen on ongelma? Me hei eletään Suomessa. Siksi alapeukku, jonkun pitää maksaa sunkin eläkkeet jonain päivänä. Pitäisi kannustaa hankkimaan lapsia eikä päinvastoin. Siis, Suomessa. T: alapeukuttaja joka ei ole viherhörhö
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:32"]
PS. Maailman väkiluku ihan oikeasti on kohta niin järkyttävä, että täällä tulee ahdasta. Kirjaimellisestikin niillä seuduilla, joille pakkaudutaan, kun elo toisaalla käy mahdottomaksi. Ihanko oikeasti vielä kolmas?
[/quote]
Tämä kohtako alapeukuttajaa nyppi vai jokin muu? Onko kiva laittaa silmät kiinni ja korvat tukkoon, ettei kuule maailmaa ympärillään?
[/quote]
Suomessa taas on päinvastainen tilanne, väestö vanhenee ja tarvitaan uusia veronmaksajia että yhteiskunta pyörii. Vai pitääkö meidänkin taantua savimajayhteiskuntaan ihan vaan siksi että toisella puolella palloa väkiluvun kasvaminen on ongelma? Me hei eletään Suomessa. Siksi alapeukku, jonkun pitää maksaa sunkin eläkkeet jonain päivänä. Pitäisi kannustaa hankkimaan lapsia eikä päinvastoin. Siis, Suomessa. T: alapeukuttaja joka ei ole viherhörhö
[/quote]
Oikein!
Miten te voitte olla noin uskomattoman ilkeitä?
On se niin helppoa ja mukavaa lyödä lyötyä netissä! Jos kyseessä olisi ystävänne, siskonne tai läheinen työkaverinne niin ihan varmasti olisitte yhtä ilkeitä ja kyynisiä besserwissereitä mikä kertookin empatianpuutteessaan teistä ihmisenä melko lailla kaiken. Palsta täynnä miesvihaajia jotka sopivin kohdin komppaavat miehiä, maailman ylikansoittumisesta SUOMESSA huolehtivia vihernipoja, päteviä oikeuksista saarnaajia ja muutama urpo haukkumassa lehmäksi :D Ap voimahali --> älä sä näistä välitä!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:20"]
On se niin helppoa ja mukavaa lyödä lyötyä netissä! Jos kyseessä olisi ystävänne, siskonne tai läheinen työkaverinne niin ihan varmasti olisitte yhtä ilkeitä ja kyynisiä besserwissereitä mikä kertookin empatianpuutteessaan teistä ihmisenä melko lailla kaiken. Palsta täynnä miesvihaajia jotka sopivin kohdin komppaavat miehiä, maailman ylikansoittumisesta SUOMESSA huolehtivia vihernipoja, päteviä oikeuksista saarnaajia ja muutama urpo haukkumassa lehmäksi :D Ap voimahali --> älä sä näistä välitä!
[/quote]
lyöddä lyötyä?
tolla ämmällä on jo kaksi lasta. ja av-mamma. ei todellakaan tarvii lisäntyä.
oletko kuullut ihan lapsettomista?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:33"]
Ikävää miten täällä syyllistetään minua siitä, ett olisin halunnut kolmannen lapsen JA olisin tahtonut keskustella asiasta. Ihan kuin olisin joku hirveä ihminen jos koen oloni surulliseksi ja petetyksi ja mieheni taas teki niin oikein ja hienosti. Eli lähes kaikkien mielestä omalla kohdallanne tällainen olisi sitten ollut aivan ok. Olen kieltämättä vähän yllättynyt. -Ap
[/quote]
Sanoit, että miehesi oli tietoinen sinun lapsihaluistasi. Oletan, että sinäkin olit tietoinen hänen mielipiteestään. Olisihan tuosta vasektomiasta voinut vielä erikseen puhua, mutta toisaalta aika moni nainenkin vain ilmoittaa omasta ehkäisymenetelmästään. Kuinka kauan sinusta aiheesta olisi pitänyt puhua? Niin kauan, että saat miehesi pään käännettyä?
Vastaappa rehellisesti olisitko hyväksynyt mukisematta sen, että miehesi olisi kieltäytynyt seksistä siihen asti, että hyväksyt hänen vasektomiansa? Vai olisitko sinä ollut valmis miehen mieliksi tekemään abortin, jos olisit tullut vahingossa raskaaksi? Ymmärrän järkytyksesi, mutta jos ajattelet asiaa miehesi kannalta, niin hänellä ei paljoa vaihtoehtoja ollut.
Vastaavassa tilanteessa (tosin olimme molemmat alle 30) minä luotin vaimon valitsemaan ehkäisyyn, joka petti. Kun olin järkyttynyt raskausuutisesta ja mainitsin abortista, vaimo pillastui täysin. Nyt olen kolmen lapsen isä (nuorin 5v). Rakastan kaikkia lapsiani, mutta mietin aina välillä miten elämämme olisi mennyt, jos abortti olisi tehty tai ehkäisy ei olisi pettänyt. Olemme yhä yhdessä, mutta kyllä tuo tapaus jätti jälkensä. En luota vaimooni enää 100%:sesti ja on hänen rakkauden osoituksensakin vähän laimentuneet. Ymmärrän kyllä miehesi ratkaisun.
[/quote]
Miksi vaimon pitäis mukisematta hyväksyä miehen yksipuolinen päätös? Onko mies suhteessa joku jumalasta seuraava vai ellei asioista voi keskustella? Vai mukisematta pitäis hyväksyä! Hiukka sovinistinen ajatusmaailma... Huh!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:20"]
[/quote]
lyöddä lyötyä?
[/quote]
Aivan! Lapsettomat ja velat ne täällä purkaa oloonsa. Hitto, tää avas kaiken. Ette ookaan erityisen ilkeitä, ihan tavallisia lapsettomia ja veloja. Jatkakaa samaan malliin!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:33"] Ikävää miten täällä syyllistetään minua siitä, ett olisin halunnut kolmannen lapsen JA olisin tahtonut keskustella asiasta. Ihan kuin olisin joku hirveä ihminen jos koen oloni surulliseksi ja petetyksi ja mieheni taas teki niin oikein ja hienosti. Eli lähes kaikkien mielestä omalla kohdallanne tällainen olisi sitten ollut aivan ok. Olen kieltämättä vähän yllättynyt. -Ap [/quote] Sanoit, että miehesi oli tietoinen sinun lapsihaluistasi. Oletan, että sinäkin olit tietoinen hänen mielipiteestään. Olisihan tuosta vasektomiasta voinut vielä erikseen puhua, mutta toisaalta aika moni nainenkin vain ilmoittaa omasta ehkäisymenetelmästään. Kuinka kauan sinusta aiheesta olisi pitänyt puhua? Niin kauan, että saat miehesi pään käännettyä? Vastaappa rehellisesti olisitko hyväksynyt mukisematta sen, että miehesi olisi kieltäytynyt seksistä siihen asti, että hyväksyt hänen vasektomiansa? Vai olisitko sinä ollut valmis miehen mieliksi tekemään abortin, jos olisit tullut vahingossa raskaaksi? Ymmärrän järkytyksesi, mutta jos ajattelet asiaa miehesi kannalta, niin hänellä ei paljoa vaihtoehtoja ollut. Vastaavassa tilanteessa (tosin olimme molemmat alle 30) minä luotin vaimon valitsemaan ehkäisyyn, joka petti. Kun olin järkyttynyt raskausuutisesta ja mainitsin abortista, vaimo pillastui täysin. Nyt olen kolmen lapsen isä (nuorin 5v). Rakastan kaikkia lapsiani, mutta mietin aina välillä miten elämämme olisi mennyt, jos abortti olisi tehty tai ehkäisy ei olisi pettänyt. Olemme yhä yhdessä, mutta kyllä tuo tapaus jätti jälkensä. En luota vaimooni enää 100%:sesti ja on hänen rakkauden osoituksensakin vähän laimentuneet. Ymmärrän kyllä miehesi ratkaisun. [/quote] Miksi vaimon pitäis mukisematta hyväksyä miehen yksipuolinen päätös? Onko mies suhteessa joku jumalasta seuraava vai ellei asioista voi keskustella? Vai mukisematta pitäis hyväksyä! Hiukka sovinistinen ajatusmaailma... Huh!
[/quote]
samaan aikaan naiset raskautuu väkisin, ja miehellä ei ole sanavaltaa?
mitä se sitten on?
pyhää vulvaa???????????????????????????????
Voi pyhä vulva. Iltalääkkeiden aika meni jo.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:22"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:20"]
[/quote]
lyöddä lyötyä?
[/quote]
En ole tuo aiemmin kommentoinut, mutta pakko puuttua peliin. Olen itse tahattomasti lapseton. Silti olen sitä mieltä, että Sinä olet törkeä ja ilkeä kommentoidessasi noin.
Muutenkin tämä keskustelu on järkyttävän täynnä todella todella todella ilkeitä ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:15"]Miten te voitte olla noin uskomattoman ilkeitä?
[/quote]
Velat vauhdissa :)
Mikäli mies on sinua pettänyt, niin ei välttämättä ole sinun ja lastenkaan kannalta yhtään huono juttu, että teki vasektomian... Ehkä mies tuntee itsensä. Joskus asiat, joissa ei ensin nää mitään järkeä, voivatkin sitten pidemmällä aikajänteellä ollakin ihan hyviä.
Se on selvää, että tämä vasektomia ei kuitenkaan ollut suhteenne ainut ongelma. Salailu, pettäminen yms. olisi ollut jo taatusti riittävästi yhdelle parisuhteelle.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:31"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:15"]Miten te voitte olla noin uskomattoman ilkeitä?
[/quote]
Velat vauhdissa :)
[/quote]
Mikä on vela?
149 komppaan täysin. Toivottavasti ap näkee tuon. Voimia!
Naiset puolustavat miesten oikeuksia, hienoa! Vielä kun näkisi miehiä puolustamassa naisten oikeuksia; usein pidetään tavallisena tilannetta jossa nainen painostettuna suostuu ensin seksiin ja sitten aborttiin eli jos näitä asioita pidetään normaaleina noin yleensä niin naisten kenties kannattaisi keskittyä ajamaan toistensa oikeuksia. Miehet ovat läpi historian huolehtineet omistaan... Minua puhuttelee enemmän naisten oikeuksien kehitys pohjoismaisessa hyvinvointivaltipssa ja etenkin Suomessa. Pitävätkö naiset enemmän yhtä ja toistensa puolia tulevaisuudessa? Aika näyttää vaikka hypoteeseja tästä voidaan toki laatia eivätkä ne varsin valoisilta vaikuta.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:37"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:33"] Ikävää miten täällä syyllistetään minua siitä, ett olisin halunnut kolmannen lapsen JA olisin tahtonut keskustella asiasta. Ihan kuin olisin joku hirveä ihminen jos koen oloni surulliseksi ja petetyksi ja mieheni taas teki niin oikein ja hienosti. Eli lähes kaikkien mielestä omalla kohdallanne tällainen olisi sitten ollut aivan ok. Olen kieltämättä vähän yllättynyt. -Ap
[/quote] Sanoit, että miehesi oli tietoinen sinun lapsihaluistasi. Oletan, että sinäkin olit tietoinen hänen mielipiteestään. Olisihan tuosta vasektomiasta voinut vielä erikseen puhua, mutta toisaalta aika moni nainenkin vain ilmoittaa omasta ehkäisymenetelmästään. Kuinka kauan sinusta aiheesta olisi pitänyt puhua? Niin kauan, että saat miehesi pään käännettyä? Vastaappa rehellisesti olisitko hyväksynyt mukisematta sen, että miehesi olisi kieltäytynyt seksistä siihen asti, että hyväksyt hänen vasektomiansa? Vai olisitko sinä ollut valmis miehen mieliksi tekemään abortin, jos olisit tullut vahingossa raskaaksi? Ymmärrän järkytyksesi, mutta jos ajattelet asiaa miehesi kannalta, niin hänellä ei paljoa vaihtoehtoja ollut. Vastaavassa tilanteessa (tosin olimme molemmat alle 30) minä luotin vaimon valitsemaan ehkäisyyn, joka petti. Kun olin järkyttynyt raskausuutisesta ja mainitsin abortista, vaimo pillastui täysin. Nyt olen kolmen lapsen isä (nuorin 5v). Rakastan kaikkia lapsiani, mutta mietin aina välillä miten elämämme olisi mennyt, jos abortti olisi tehty tai ehkäisy ei olisi pettänyt. Olemme yhä yhdessä, mutta kyllä tuo tapaus jätti jälkensä. En luota vaimooni enää 100%:sesti ja on hänen rakkauden osoituksensakin vähän laimentuneet. Ymmärrän kyllä miehesi ratkaisun.
[/quote] Miksi vaimon pitäis mukisematta hyväksyä miehen yksipuolinen päätös? Onko mies suhteessa joku jumalasta seuraava vai ellei asioista voi keskustella? Vai mukisematta pitäis hyväksyä! Hiukka sovinistinen ajatusmaailma... Huh!
[/quote] Mies ei ole suhteessa mikään jumalasta seuraava. Ja asiasta oli keskusteltu. Siis lasten hankinnasta, ei ehkäisytavasta. Ja koska ketään ei voi pakottaa lisääntymään ja kaikilla on yksinmääräämisoikeus omaan vartaloonsa, en näe asiassa hirveästi vaihtoehtoja. AP:n on kunnioittava miehensä valintaa olla haluamatta lapsia. Vastaavasti mies sitten kunnioittaa AP:n valintaa, jatkaako vai etsiikö toisen isän lapselleen.
Koska miehen on kunnioitettava naisen päätöstä raskauden jatkamisesta tai lopettamisesta, on miehen vaihtoehdot vasektomia tai selibaatti. Tai jos haluaa antaa kohtalon päättää, voi luottaa pillereihin tai kortsuun. Selibaattiin suhtautumisesta kysyin, aborttijuttu meni provosoinnin puolelle. Ymmärrän, että AP:ta häiritsee salailu. Mutta aloituksesta paistoi päällimmäisenä pettymys siihen, ettei saanutkaan kolmatta lasta. Siksi kysyn kuinka paljon sillä oikeasti on merkitystä kertoiko mies vasektomiasta ennen vai jälkeen toimenpiteen, joka joka tapauksessa tehtäisiin? Vai olisiko AP täällä jokatapauksessa, koska mies ei suostunut kolmanteen lapseen.
Ja ihan rehellisesti voin sanoa, että minun suhteissani "keskustelut" ehkäisymenetelmistä ovat olleet aika lyyitä ja yksipuolisia. Monet naiset pitävät sitä oikeutenaan, koska ehkäisy usein hoidetaan naisen toimesta ja hänen kehossaan. Siitäkin saa miehenä usein kuulla vinoilua, kuinka me emme osaa kantaa ehkäisystä vastuuta. Nyt AP:n mies kantoi sen vastuun ja teki päätöksen joka koski hänen omaa kehoaan. Se olikin väärin. Ehkä minä sitten olen sovinisti kun en ymmärrä mikä tässä meni niin pahasti pieleen. Kai se AP olisi ollut ikionnellinen, jos he olisivat käyneet sen "ehkäisykeskustelun", jossa hänen miehensä olisi sanonut ottavansa vasektomian ja sillä selvä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:47"] Minusta mieheni olisi pitänyt edes keskustella tästä kanssani, kyseessä on kuitenkin iso ja yhteinen asia :( -Ap [/quote] Tuskin tuossa olisi ollut mitään keskusteltavaa. Mikä olisi muka ollut kompromissi? Puolikasta lasta ei voi hankkia. Miehesi on jo nelikymppinen, kaksi lasta hankittuna. Riittää hänelle. Teollaan hän teki sinulle harvinaisen selväksi, että mikäli sen kolmannen lapsen haluat, hän ei aio olla ko lapsen isä. Sinä edelleenkin voit hankkia lisää lapsia, jos välttämättä haluat. [/quote] Haloo. Ei tollast päätetä SALAA. Vois kunnioittaa vähän vaimoaan. Täällä joku palstavela taas viisastelee kun ei ymmärrä toisen menetystä! Tsemiä, ap.
[/quote]
Ei tuossa iässä kunnioiteta yli 10 vuotta nuorempaa vaimoa. Se on hankittu ihan muista syistä kuin kunnioitettavaksi.
Luottamuspula eli jä'tä se sika.
Miehillä on oikeus vartaloonsa, ja oikeus valita ehkäisykeinonsa.
Av-mammathan aina huutaa , että miksi miehet panee paljaalla, jos eivät kanna vastuutaan?
Ap.n mies on MIES, ISOLLA ÄMMÄLLÄ!