Onko A Stubb ruotsinkielinen??
Kommentit (34)
Hänen koti kielensä olivat sekä suomi ja ruotsi. Äiti suomenkielinen ja isä ruotsinkielinen.
Vierailija kirjoitti:
Hänen koti kielensä olivat sekä suomi ja ruotsi. Äiti suomenkielinen ja isä ruotsinkielinen.
Tämä oli minulle uusi tieto. Oletin jotenkin automaattisesti että hän on ruotsinkieliisestä kodista. Mutta olet täysin oikeassa.
"Stubbeilla kotona isä puhui ruotsia, äiti suomea. Alexander Stubb on usein naureskellen todennut mielikuvien maailman olevan vaikea kun nimessä on yksi X ja kaksi B:tä, oletetaan, että on syntynyt kultalusikka suussa.
Tällaiset ennakkoluulot ovat aina hymyilyttäneet ja samalla ottaneet pannuun. Olen usein h***** keskuudessa ugri ja ugrien keskuudessa h****, vaikka olen molempia yhtä aikaa. Olen supisuomalainen ugri-h****. En ole suomenruotsalainen vaan kaksikielinen, ja olen varttunut normaalissa helsinkiläisessä kerrostalolähiössä, kaikkine asuntovelkoineen. Och samma på svenska, Alexander Stubb toteaa Alex-kirjassa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli minulle uusi tieto. Oletin jotenkin automaattisesti että hän on ruotsinkieliisestä kodista. Mutta olet täysin oikeassa.
"Stubbeilla kotona isä puhui ruotsia, äiti suomea. Alexander Stubb on usein naureskellen todennut mielikuvien maailman olevan vaikea kun nimessä on yksi X ja kaksi B:tä, oletetaan, että on syntynyt kultalusikka suussa.
Tällaiset ennakkoluulot ovat aina hymyilyttäneet ja samalla ottaneet pannuun. Olen usein h***** keskuudessa ugri ja ugrien keskuudessa h****, vaikka olen molempia yhtä aikaa. Olen supisuomalainen ugri-h****. En ole suomenruotsalainen vaan kaksikielinen, ja olen varttunut normaalissa helsinkiläisessä kerrostalolähiössä, kaikkine asuntovelkoineen. Och samma på svenska, Alexander Stubb toteaa A
Kosiskelee lievästi joka suuntaan. Ällötys 🤮
Puhunut lapsilleen kotona ruotsia, joten ensisijaisesti ruotsinkielinen.
Vierailija kirjoitti:
Puhunut lapsilleen kotona ruotsia, joten ensisijaisesti ruotsinkielinen.
Vai olisiko tuo vain fiksua ja järkevää häneltä. - Jos lapset asuvat ja elävät Suomessa, niin ruotsinkieli avaa ovet helpommin vaikka jatko-opintoihin ja myöhemmin virkoihin kuin yksi(suomen)kielinen.
Jos tai kun Stubbit asuvat perheineen asuvat Suomessa jossain muualla kuin Ahvenanmaalla tai jossain osissa pohjanmaata niin vaatii jo viitseliäisyyttä, jotta lapset voisivat välttyä kuulemasta ja kohtaamasta suomenkielistä tarjontaa ja oppimasta sitä oli se sitten leikkikavreita ulkona tai vaikka tv-phjelmia...
Ja kun Stubbin puolison on tiettävti englannin kielinen niin vosi olettaa, että lapsista varttuu pienestä pitäen verraten sujubvasti monikielisiä.
Yliopisto-opiskelija
Mielestäni puhuu loistavaa suomea ja englantia. Sopii tulevalle presidentille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset ennakkoluulot ovat aina hymyilyttäneet ja samalla ottaneet pannuun. Olen usein h***** keskuudessa ugri ja ugrien keskuudessa h****, vaikka olen molempia yhtä aikaa. Olen supisuomalainen ugri-h****. En ole suomenruotsalainen vaan kaksikielinen, ja olen varttunut normaalissa helsinkiläisessä kerrostalolähiössä, kaikkine asuntovelkoineen. Och samma
Yllättää poliitikko ja yrittää vielä mielistellä äänestäjiä. On se kyllä arveluttava politiikko kun tuollain yrittää mielistellä.
Onneksi ei tarvii kuunnella enää kankeaa ruottia tai enkkua presidentiltä kun stubista tulee pressa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nyt taas. Suomi on hänen toinen äidinkielensä. Miksi ei puhuisi täydellistä suomea??
t. toinen kaksikielinen, joka puhui isän kanssa ruotsia ja äidin kanssa suomea
Mukavaa kun hän on avoin ja sosiaalinen, kun pitää olla paljon erilaisten ihmisten kanssa tekemisissä erityisesti jatkossa.
Parempi näin, ei mitään superjäyhää ja hiljaista Halla-ahoa tai Rehniä. Aaltolan jaarituksia taas ei kuuntele erkkikään millään kielellä.
Hyvähän se on, että puhuu sujuvasti molempia kotimaisia. Ja muutamaa muutakin kieltä.
Ja mitäpä sitä ihminen perheelleen voi: jos vanhemmilla nyt sattuu olemaan eri kotikielet, niin lapsi ei sille mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nyt taas. Suomi on hänen toinen äidinkielensä. Miksi ei puhuisi täydellistä suomea??
t. toinen kaksikielinen, joka puhui isän kanssa ruotsia ja äidin kanssa suomea
Ei mitään ihmettä, hyvä että kielitaitoa löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja pakkåruotsittaja.
Tuskin kukaan muukaan ehdokas saa ruotsia poistettua. Hyvä kielitaito on presidentille hyödyksi.
Stubb valmistui ylioppilaaksi vuonna 1988 helsinkiläisestä Gymnasiet Lärkanista.
Taitaa olla ruotsi äidinkieli!