Kävin treffeillä, ja mies ei voinut maksaa molempien tuoppeja, koska kuulemma "oli varannut rahaa mukaan vain itselleen"
Mitä ihmettä tuosta nyt pitäisi ajatella? Onko mies vain niin köyhä ettei hänellä ollut varaa maksaa molempien juomia, vai muuten vain pihi?
Hän haluaisi tavata uudestaan, mutta tuo kyllä pisti miettimään
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella noloa. Kyllä mä olen sen verran vanhanaikainen että silloin kun olin vielä vapaa, niin miehen kuului tarjota treffeillä, oli se sitten ruoka tai juoma. Ei ymmärrys riitä tuollaisiin tolvanoihin.
ja olit sinkku siis viimeksi 1950-luvulla ?
2004 tapasin mieheni.
Rahat todella tiukalla tai tosi saita. Tosin miehen ei tarvitsekaan treffeillä maksaa kuin omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuttakaa ihmeessä lokeista, lompakkoloisista ja tasa-arvosta vaikka maailman tappiin asti! Se ei muuta asiaa, että on herrasmiesmäistä ja kohteliasta, että mies tarjoaa edes sen yhden juoman, kun kerran treffeille on menty.
Pihiys ja pennien laskeminen omaksi eduksi on oksettava piirre, oli se sitten miehen tai naisen toimesta.
T. Herrasmiehen kanssa naimisissa oleva yhteistaloudessa elävä vieraanvarainen nainen
Miehen käydessä kymmennellä treffillä, mies on jo maksanut kymmenet lounaat ja juomat. Mihinkäs se tasa-arvo nyt taas unohtuikaan?
En tuosta naisesta tiedä, mutta itse puhun näissä ketjuissa aina ensitreffeistä. Ja minun mielipiteeni ei muutu; jos mies haluaa paikkaan, missä kuuluu tilata jotain, hän myös tarjoaa. Jos treffit jatkuvat tai jos tavataan uudestaan, nainen tarjoutuu tarjoamaan. Ja siitä eteenpäin tarjotaan suurin piirtein puoliksi.
t. Se, jonka parisuhteessa molemmilla on omat rahat ja yhteiset menot maksetaan puoliksi
Kalja on kuulemma kallista Suomessa, siksi kukaan ei aja kännissä.
Näinhän se menee naisilla; Kirsikat kakusta.
Tasa-arvoa määkitään vain sillon kuin siitä on itselle etua...
Vierailija kirjoitti:
Halutaan vain oikeudet, mutta ei velvollisuuksia.
Tuttua huttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua huttua.
Miksi pitää ehdottaa ensitreffeillä maksullista tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuttakaa ihmeessä lokeista, lompakkoloisista ja tasa-arvosta vaikka maailman tappiin asti! Se ei muuta asiaa, että on herrasmiesmäistä ja kohteliasta, että mies tarjoaa edes sen yhden juoman, kun kerran treffeille on menty.
Pihiys ja pennien laskeminen omaksi eduksi on oksettava piirre, oli se sitten miehen tai naisen toimesta.
T. Herrasmiehen kanssa naimisissa oleva yhteistaloudessa elävä vieraanvarainen nainen
Et kuitenkaan tavannut miestäsi treffeillä?
Mitä tarkoitat? Tapasin hänet ravintolassa, ja hän halusi viedä minut treffeille.
En edes halua, että kukaan tarjoaa mitään ekoilla treffeillä. Koska pelkäisin sitä, että mies ajattelisi minun olevan jotain velkaa. Haluan maksaa itse omat juomani ja ruokani. Vasta kun ollaan tapailtu jonkin aikaa, uskallan antaa miehen tarjota ja tarjoan aina vastavuoroisesti itsekin.
Nyt on bandemia!!!
Miks olet treffeillä???
Kai on rokotteet kunnossa???????!!!??????
Vitt u mitä välin pitämättömyyttä taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua huttua.
Miksi pitää ehdottaa ensitreffeillä maksullista tekemistä?
No kysy ap:lta, hänen satunsahan tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on bandemia!!!
Miks olet treffeillä???
Kai on rokotteet kunnossa???????!!!??????
Vitt u mitä välin pitämättömyyttä taas.
Vieläkö joku jaksaa tuosta vääntää. Vasta joku kysyi rokotteista, sanoin että kaikki oon ottanut vaikken ole ottanut ollenkaan. Tottakai treffeillä käydään kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen käydessä kymmennellä treffillä, mies on jo maksanut kymmenet lounaat ja juomat. Mihinkäs se tasa-arvo nyt taas unohtuikaan?
Miehen kannattaa valita treffiseuransa vähän paremmin tai olla pikkusen vähemmän nirso, niin ei tarvi laukata kymmenillä treffeillä.
Miten tämä liittyy tasa-arvoon? Kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita syntymästään lähtien, eikä sitä muuta saavutukset tai muutkaan asiat. Sitä arvoa ei anna sinulle kukaan sen enempää kuin ota poiskaan.
Mitä tekemistä tällä on sen kanssa, että länsimaissa on tietynlaiset käytöstavat ja kohteliaisuusperiaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kanssa olisit jo sammunut ja rassaisin kaikki reikäsi. Aamulla vain ihmettelisit että kuka tarjosi juomat.
Juuri näin. Tosimies tarjoaa juomat jos on pillu mielessä. Silloin saanti varmempi. Mutta eihän köyhät, pihit tai muuten vajaat tätä tajua.
Eli sanotko siis että nainen on tuossa tapauksessa maksullinen?
Montako juomaa tai ateriaa vastaa yhtä seksikertaa?
50€ naisia on jonoon asti.
Yksinkertaista. Ei jatkoon. Veikkaan vahvasti, että jatkoon eivät ole kiskaan päässeet myöskään nämä lompakkoloisista puhuvat miehet.
No onhan tuo selitys nyt melko nolo, "varasi rahaa vain itselleen".
Maksoi oman kaljansa siis käteisellä ja tasarahalla?
Missäpäin naiset juo tuoppeja? Tai ylipäätään olutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tuosta naisesta tiedä, mutta itse puhun näissä ketjuissa aina ensitreffeistä. Ja minun mielipiteeni ei muutu; jos mies haluaa paikkaan, missä kuuluu tilata jotain, hän myös tarjoaa. Jos treffit jatkuvat tai jos tavataan uudestaan, nainen tarjoutuu tarjoamaan. Ja siitä eteenpäin tarjotaan suurin piirtein puoliksi.
t. Se, jonka parisuhteessa molemmilla on omat rahat ja yhteiset menot maksetaan puoliksi
Mun mielestä taas nimenomaan ensitreffeillä kummankin pitäisi maksaa omaansa, ellei jompikumpi ehdota maksavansa kummankin juomat. Vakiintuneessa parisuhteessa ei sen sijaan ole väliä kumpi maksaa. Eli just päinvastoin kuin edellä. Meillä on kaikki yhteistä eikä ole mitään väliä kumman rahoista on kyse ja kumpi maksaa, koska rahat ovat yhteisiä siitä alkaen, kun ne tulevat tilille.
Miten nämä tilanteet ihan käytännössä menee. Mies sanoo tilaavansa molemmille juomat mutta tilattuaan kertoo varanneensa vain omaan juomaan rahat. Vai tilaa itselleen juoman ja nainen tilaa itselleen johon mies kommetoi ettei sitten ajatellut naiselle tarjota.