Maksakoon jokainen itse lastenvaununsa.
Kukaan ei ole Suomessa niin köyhä etteikö pystyisi vaikka työttömyysrahastaan säästämään vaunuihin. Esim. 15e/kk =135e 9 kuukaudessa. Sillä saa jo hyvät vaunut kirppikseltä. Miksi tässä maassa maksetaan kaikki mahdollinen joillekin väriin katsomatta?? Tukia tukien erään ja silti itketään miksei yhteiskunta maksa lisää.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:39"]Tässä näemme että köyhät ovat yhteiskunnan riesa. Heistä ne kulut tulee eikä rikkaista joita meidän on kiittäminen että jotkut saavat tuella hyvät vaunut. Jos rikkaat eivät siitä itke, niin pitäkööt köyhät turpansa kiinni.
[/quote]
Asiallasi ei ollut pointtia, sillä rikkaathan juuri siitä valittavat, tässäkin keskustelussa.
Siis ihan ok saada sossusta rahaa vaunuihin, kyllä työttömyys voi kohdata perhettä vaikka odotusaikana. Mutta niihin myönnettävä summa pitäisi olla vakiosti sama joka kaupungissa, kaikille. Lisäksi se voisi olla maksusitoumus tietylle summalle paikkaan x joten sillä todella ostettaisiin ne vaunut.
Tässä näemme että köyhät ovat yhteiskunnan riesa. Heistä ne kulut tulee eikä rikkaista joita meidän on kiittäminen että jotkut saavat tuella hyvät vaunut. Jos rikkaat eivät siitä itke, niin pitäkööt köyhät turpansa kiinni.