Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksakoon jokainen itse lastenvaununsa.

Vierailija
02.09.2014 |

Kukaan ei ole Suomessa niin köyhä etteikö pystyisi vaikka työttömyysrahastaan säästämään vaunuihin. Esim. 15e/kk =135e 9 kuukaudessa. Sillä saa jo hyvät vaunut kirppikseltä. Miksi tässä maassa maksetaan kaikki mahdollinen joillekin väriin katsomatta?? Tukia tukien erään ja silti itketään miksei yhteiskunta maksa lisää.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten? [/quote] Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja. [/quote] Kantoliina vaan ei ole yhtään niin turvallinen esimerkiksi bussissa, jos tulee äkki jarrutus ja lentää penkkiä päin. Vauvahan siinä jää väliin ainii, ethän sä tätä osannut ajatella, kun sulla on varaa autoon.

[/quote]

Vauvan kanssa istutaan siellä bussissa, niin ei lennä mihinkään.

Vierailija
22/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:38"]Toimeentulotuen saajalla ei saa olla säästöjä, edes niihin vaunuihin.
[/quote]

Niinpä silloin ei säästetä. Jos säästää niin säästöt otetaan huomioon ja toimeentulotukea ei tule ja sitten ne säästöt menee siihen elämiseen.
[/quote]

Säästäkää osa rahoista sukanvarteen niin ei sossu pääse käsiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:40"]

Mistä sossusta mukamas saa rahaa esim. vaunuihin? Olin "sossuelätti" kun esikoinen syntyi eikä sieltä tullut euroakaan vauvantarvikkeisiin. Onneksi minulla on ihana perhe, joka auttoi alkuun vauvan kanssa.

[/quote]

Sama homma. Mun ipanalla oli käytössä niin vanhat vaunut, että ne hajosivat bussimatkalla ja sitä seuraavat olivat niin rumat, että kuulin kerran ulkopuolisen naureskelevan niille. Hitto kun oltiin silloin köyhiä, melkein itkettää nyt.

Vierailija
24/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku tekee edes lapsia, jos ei oo varaa ostaa edes vaunuja sille?

Vierailija
25/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei anteeks, miten voitte olla kateellisia joillekin heidän käyttämistään vaunuista???? Erityisesti jos teillä itsellänne on varaaostaa uudet vaunut??? Oottekste niitä jotka vie sohvansa roskakatokseen ja viiltelee sen rikki ettei kukaan muu saisi sitä enää käyttöönsä???? Terv. käytetyt vanhat vaunut ja rattaat käytössä eikä kiinnosta mitä muut käyttävät lapsen kanssa liikkuessaan.

Vierailija
26/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu meilläkin hajosi vaunut kahdesti alta, mutta korjattiin ne itse. Kateellisia? Anyone? Oikeasti olin tosi tyytyväinen meidän kieseihin, miksette kadehdi MUA?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten? [/quote] Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja. [/quote] Kantoliina vaan ei ole yhtään niin turvallinen esimerkiksi bussissa, jos tulee äkki jarrutus ja lentää penkkiä päin. Vauvahan siinä jää väliin ainii, ethän sä tätä osannut ajatella, kun sulla on varaa autoon.

[/quote]

Vauvan kanssa istutaan siellä bussissa, niin ei lennä mihinkään.
[/quote]

Älä oikeesti vai?! Mistä sait kuvan, että puhuin seisomisesta. Kyllä sä varmaan tiedät/ymmärrät jos bussilla edes joskus kuljet, ettå kun ISTUT ja bussi jarruttaa äkisti törmään edessä olevaan penkkiin, koska turvavöitä ei ole. Vaikka et käyttäisi bussia samoin käy auton takapenkillä olijoille jos ei ole turvavyötä.

Vierailija
28/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:06"]

Mitä jos vaunut saisi kaupungin apuvälinelainaamosta lainaksi jos ei ole varaa ostaa. Sitten joku työttömien työpaja huoltaisi vaunut aina käytön välillä. Eikös perhepäivähoitajatkin saa lainaksi kaksosten rattaita...

[/quote]

Korjaako työpaja minunkin vaunut jos pyydän? Vaunut lainaan panttia vastaan. Nuorisoäipälle jäisi maksua x euroa jos vaunut ovat rikki palautettaessa.

Jaa niin mutta, "ei kaikki osaa korjata", "vaunut voi hajota koska vaan" ja "onko se joltain pois jos korjauksen saa ilmaiseksi"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:02"]

Miten joku tekee edes lapsia, jos ei oo varaa ostaa edes vaunuja sille?

[/quote]

Koska köyhyys ei ole ikuista.

Ja vaunut tuli ostettua, helvetin rumat ja huonot vaan, mutta ei se lapsi siitä onneksi kärsinyt.

Vierailija
30/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:05"]

Ja juu meilläkin hajosi vaunut kahdesti alta, mutta korjattiin ne itse. Kateellisia? Anyone? Oikeasti olin tosi tyytyväinen meidän kieseihin, miksette kadehdi MUA?

[/quote]

Eikun nyt sulta pitää kysyä, miksi teit lapsia, vaikkei ollut varaa parempiin vaunuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ikävä ketju, kun oletetaan, että kaikki vähävaraiset on samasta muotista...

Olen elämäni aikana nähnyt jos jonkinlaisia kohtaloita. Mikään tarina ei ole täsmälleen samanlainen kuin joku toinen.

Tosiasia on, että toimeentulotuen varassa olevalla ei saa olla säästöjä tilillä. Kaikki kulut pitää selvittää, ennenkuin saa mitään erityistä tukea.

Olin aikoinaan pankissa töissä ja aika usein piti tulostella tietyille asiakkaille tiliotteita ja saldotodistuksia sossua varten. Tavallaan nöyryyttävää sille, jolla ei ole varaa, kun joutuu joka ikisen ostamansa asian selvittämään. Erityisesti suretti ne henkilöt, jotka tahtomattaan olivat joutuneet toimeentulon varaan. Ainahan löytyy elämäntapaloisia, mutta uskon, että suurin osa toimeentulon varassa elävistä mielellään tekisi työtä, jolla voisi itseään elättää ja kustantaa kaikki omat kulut. Lastenrattaat mukaan lukien.  

Vierailija
32/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"] 15 euroa on jo paljon työttömälle. Onko se sulta pois jos vähempi tuloiset saavat vaunut? [/quote] Itse asiassa se ON minulta ja muilta veronmaksajilta pois, meidän palkoista pidätetään veroa mm. teidän sossuelättien hyödyksi. Jos sossuilijat ostaisivat vaunut muista tarvikkeistapuhumattakaan omilla rahoillaan, verot tässä maassa olisivat vähemmän korkeat. Ja on se oikeudenmukaisuuskysymyskin. Kaikki tässä maassa eivät tienaa kuin Laura Räty, ja joutuvat siksi itsekin SÄÄSTÄMÄÄN rahaa vaunuihin, myös käytettyihin, pienistä palkoistaan. Sellaiset sitten kuin sinä?, eivät käy töissä mutta syövät silti joka päivä, ja maksavat vaunuistaan 0 euroa. Noin, nyt pitää lähteä töihin. [/quote] Ole sinä onnellinen siitä, että sulla on työpaikka! Aivan kun mä haluaisin olla sossuelätti ja työtön, ei en halua olen olosuhteiden pakosta. Etsin töitä päivittäin, mutta ei löydy tai minua ei palkata. Sellaiset kuin minä eivät käy töissä, mutta syövät joka päivä ja maksavat vaunuista 0e. Anteeksi mitä tarkoitatko, että pitäisi olla syömättä ja ostaa sillä ne vaunut vai, että työttömillä ei ole tarve tai oikeus syödä?

[/quote]

Oikeuttaa se saamaan vaunut ilmaiseksi jos on oikeus syödä? Ymmärrätkö kuinka turhauttavaa on käydä töissä ja yrittää, maksaakseen kiihtyviä veroja sitä varten että jotkus saavat niillä veroilla uusia vaunuja, pesukoneita tms. tuotteita joiden puutteeseen ei varmasti kuole. Saiko 60-luvulla vähävaraiset pesukoneen sossusta? No ei, mutta silti se pyykki tuli jotenkin pestyä.

[/quote]

Mutta vielä hienompaa oli kuule 1900-l alussa. Jos ei ollut varaa niitä itsevääntämiään kersoja ruokkia, ne sai antaa huutokauppaan. Oi niitä aikoja.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:06"]

Mitä jos vaunut saisi kaupungin apuvälinelainaamosta lainaksi jos ei ole varaa ostaa. Sitten joku työttömien työpaja huoltaisi vaunut aina käytön välillä. Eikös perhepäivähoitajatkin saa lainaksi kaksosten rattaita...

[/quote]

Pk-seudulla näin toimitaankin!

Vierailija
34/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"] 15 euroa on jo paljon työttömälle. Onko se sulta pois jos vähempi tuloiset saavat vaunut? [/quote] Itse asiassa se ON minulta ja muilta veronmaksajilta pois, meidän palkoista pidätetään veroa mm. teidän sossuelättien hyödyksi. Jos sossuilijat ostaisivat vaunut muista tarvikkeistapuhumattakaan omilla rahoillaan, verot tässä maassa olisivat vähemmän korkeat. Ja on se oikeudenmukaisuuskysymyskin. Kaikki tässä maassa eivät tienaa kuin Laura Räty, ja joutuvat siksi itsekin SÄÄSTÄMÄÄN rahaa vaunuihin, myös käytettyihin, pienistä palkoistaan. Sellaiset sitten kuin sinä?, eivät käy töissä mutta syövät silti joka päivä, ja maksavat vaunuistaan 0 euroa. Noin, nyt pitää lähteä töihin. [/quote] Ole sinä onnellinen siitä, että sulla on työpaikka! Aivan kun mä haluaisin olla sossuelätti ja työtön, ei en halua olen olosuhteiden pakosta. Etsin töitä päivittäin, mutta ei löydy tai minua ei palkata. Sellaiset kuin minä eivät käy töissä, mutta syövät joka päivä ja maksavat vaunuista 0e. Anteeksi mitä tarkoitatko, että pitäisi olla syömättä ja ostaa sillä ne vaunut vai, että työttömillä ei ole tarve tai oikeus syödä?

[/quote]

Oikeuttaa se saamaan vaunut ilmaiseksi jos on oikeus syödä? Ymmärrätkö kuinka turhauttavaa on käydä töissä ja yrittää, maksaakseen kiihtyviä veroja sitä varten että jotkus saavat niillä veroilla uusia vaunuja, pesukoneita tms. tuotteita joiden puutteeseen ei varmasti kuole. Saiko 60-luvulla vähävaraiset pesukoneen sossusta? No ei, mutta silti se pyykki tuli jotenkin pestyä.

[/quote]

Mutta vielä hienompaa oli kuule 1900-l alussa. Jos ei ollut varaa niitä itsevääntämiään kersoja ruokkia, ne sai antaa huutokauppaan. Oi niitä aikoja.

 

[/quote]

 

Vertaat siis pyykinpesukonettomuutta/vaunuttomuutta siihen kun luovutaan lapsesta? Selevä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa.

Vierailija
36/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 euroa on jo paljon työttömälle. Onko se sulta pois jos vähempi tuloiset saavat vaunut?

Vierailija
37/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa.
[/quote]

Pärjää ilman miten?

Vierailija
38/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]15 euroa on jo paljon työttömälle. Onko se sulta pois jos vähempi tuloiset saavat vaunut?
[/quote]

Mutta 20e kuussa tupakkaanei ole paljon? Tai lehteen tai puhelimeen?

Vierailija
39/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! En minäkään voi ostaa pienellä palkallani Ferraria vaan on tyydyttävä siihen Ladaan ja sitäkin varten säästettävä vuosia. En ymmärrä miksi Suomessa sossu maksaa kaiken.

Vierailija
40/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten?

[/quote]

Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja.