Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksakoon jokainen itse lastenvaununsa.

Vierailija
02.09.2014 |

Kukaan ei ole Suomessa niin köyhä etteikö pystyisi vaikka työttömyysrahastaan säästämään vaunuihin. Esim. 15e/kk =135e 9 kuukaudessa. Sillä saa jo hyvät vaunut kirppikseltä. Miksi tässä maassa maksetaan kaikki mahdollinen joillekin väriin katsomatta?? Tukia tukien erään ja silti itketään miksei yhteiskunta maksa lisää.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:15"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten? [/quote] Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja. [/quote] Kantoliina vaan ei ole yhtään niin turvallinen esimerkiksi bussissa, jos tulee äkki jarrutus ja lentää penkkiä päin. Vauvahan siinä jää väliin ainii, ethän sä tätä osannut ajatella, kun sulla on varaa autoon. [/quote] Vauvan kanssa istutaan siellä bussissa, niin ei lennä mihinkään. [/quote] Älä oikeesti vai?! Mistä sait kuvan, että puhuin seisomisesta. Kyllä sä varmaan tiedät/ymmärrät jos bussilla edes joskus kuljet, ettå kun ISTUT ja bussi jarruttaa äkisti törmään edessä olevaan penkkiin, koska turvavöitä ei ole. Vaikka et käyttäisi bussia samoin käy auton takapenkillä olijoille jos ei ole turvavyötä.

[/quote]

Mä olen matkustanut bussilla useamman kymmentä vuotta, lasten kanssa ja ilman. Ikinä ei ole tullut sellaista äkkijarrutusta, että olisin sinkoillut siellä päin penkkejä.

Ja mitä ne vaunut tuossa tilanteessa edes auttaisi, nehän kaatuisi siellä sitten pitkin lattioita ja vauva kierisi siellä toisten jaloissa.

Eli taas niin turhanpäiväistä lässytystä kuin olla ja voi.

 

Ja se, että ihmiset on kyllästyneitä vätyksiin sossuelätteihin ei ole kateutta. Se on kyllästymistä siihen, että jotkut ei vaan saa mitään aikaiseksi ja elävät toisten siivellä. Onneksi siihen tule epian loppu.

Vierailija
2/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan syntyessä vaunut ei ole ainoa hankinta mikä pitää tehdä. Joku sanoi, että palkansaajatkin joutuvat säästämään vaunuja varten. Niinpä, miten huomattavasti pienemistä tuloista sen sitten pystyy tekemään. Kaikki lapset eivät ole suunniteltu. Vahinkoja sattuu. Itselläni oli ehkäisy, koska raskaus olisi ollut niin iso riski lapselle ja itselleni. Kaikesta huolimatta tulin raskaaksi, enkä mitenkään pystynyt tekemään aborttia. Tuloni olivat ja ovat edelleen pienet. Brutto 1700€ jolla elätän meidät. En saanut mitään sosiaalitukea. Tässä tuloluokassa ei polteta, ei juoda, ei juurikaan osteta vaatteita, ei käydä kampaajalla, ei tilata lehtiä, netti kuuluu vuokraan, läppärin olen ostanut vanhana, pyhelimet ovat samsung 19€ uutena. 

Tietysti minua vähän kadehdittaa, jos joku saa maksusiitomuksen sossusta. Tiedän kuitenkin, että minua pienemmillä tuloilla ei juuri muita vaihtoehtoja ole. Itse venytän joka sentin ja se jolla on vielä pienemät tulot joutuu varmasti tinkimään välttämättömyyksistä. Huom.Olen ollut hyvin tienaavakin jokus. Tiedän eron. Tiedän miltä tuntuu kun voi laittaa rahaa toiselle tilille tai käydä kaupassa ruokaostoksilla ja ostaa sitä mikä hyvältä maistuu.

Elän siis kädestä suuhun kokoajan säästäen. Säästöt vain menevät aina johonkin ylimääräiseen, lääkkeet, polimaksu yms. Olen todella kiitollinen siitä tunteesta, että mahdollisesti saan apua hädän tullen. Sellainen jolle sosiaalituki ei merkitse mitään, varmasti sitä halveksii. Elämäntilanteet voivat muuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun tuellakin täytyy ostaa käytetyt. Se tuki on noin 200e, ei sillä uusia saa. Kyllä muuallakin euroopassa on sosiaaliturva, mutta toki työtilanne aivan eri vaikka Saksassa, Britaniassa, Sveitsissä jne. Ja talous menee eteenpäin. Mutta Englannissa sossuturva huomattavasti isompi kuin Suomessa, samoin Ranskassa. Joten ei nyt puhuta tästä jonain ainutlaatuisena vain ja ainoastaan Suomessa olevasta ylellisyydestä kun sosiaaliturvasta puhutaan.

Noissa maissa lapsilisätkin on isommat ja ai niin, jos nainen koko elämän kotona, saa hän saman eläkkeen kuin miehensä. Ja näissä maissa talous huomattavasti parempi kuin Suomessa. 

Turhaan vingutte kateelliset. Itse maksan mielelläni veroja eikä ole minulta pois jos joku saa tt-tukea vaunuihin taim uihin lapsen tarvikkeisiin. Onhan täällä harrastusrahoistakin oltu kateellisia, mitä pienituloiset tai lastensuojeluasiakkaat saa, eikö se ole vain hyvä, että lapsilla mahdollisuus harrastaa?

 

Vierailija
4/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:00"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:15"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten? [/quote] Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja. [/quote] Kantoliina vaan ei ole yhtään niin turvallinen esimerkiksi bussissa, jos tulee äkki jarrutus ja lentää penkkiä päin. Vauvahan siinä jää väliin ainii, ethän sä tätä osannut ajatella, kun sulla on varaa autoon. [/quote] Vauvan kanssa istutaan siellä bussissa, niin ei lennä mihinkään. [/quote] Älä oikeesti vai?! Mistä sait kuvan, että puhuin seisomisesta. Kyllä sä varmaan tiedät/ymmärrät jos bussilla edes joskus kuljet, ettå kun ISTUT ja bussi jarruttaa äkisti törmään edessä olevaan penkkiin, koska turvavöitä ei ole. Vaikka et käyttäisi bussia samoin käy auton takapenkillä olijoille jos ei ole turvavyötä.

[/quote]

Mä olen matkustanut bussilla useamman kymmentä vuotta, lasten kanssa ja ilman. Ikinä ei ole tullut sellaista äkkijarrutusta, että olisin sinkoillut siellä päin penkkejä.

Ja mitä ne vaunut tuossa tilanteessa edes auttaisi, nehän kaatuisi siellä sitten pitkin lattioita ja vauva kierisi siellä toisten jaloissa.

Eli taas niin turhanpäiväistä lässytystä kuin olla ja voi.

 

Ja se, että ihmiset on kyllästyneitä vätyksiin sossuelätteihin ei ole kateutta. Se on kyllästymistä siihen, että jotkut ei vaan saa mitään aikaiseksi ja elävät toisten siivellä. Onneksi siihen tule epian loppu.
[/quote]

No minpä olen ollut sellaisessa äkki jarrutus tilanteessa ja ei rattaat eivät kaatuneet, koska ovat tukevat ja vaikka olisivat ei vauva olisi lentänyt mihinkään, sillä oli kiinni rattaidenvöissä. Mutta ihmiset törmäilivät penkkejä päin, myöa raskaan oleva nainen jonka maha litistyi penkkiä vasten.

Vierailija
5/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun valtio makso meille melkein 700€ teutoniat :3

Vierailija
6/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kyselen, mihin verorahat tulisi teidän mielestänne käyttää? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras esimerkki ihmisen typeryydestä on henkilö, joka itkee sitä, että joku köyhä on saanut vähän ylimääräistä avustusta, mutta ei jaksa kiinnostua toimitusjohtajasta, joka kiertää veroja ja repii kymmenien tuhansien osinkoja samalla kun laittaa duunareita pihalle.
Miksi, oi miksi ei typeryys ole kivuliasta.

Vierailija
8/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 09:37"]Harmi kun valtio makso meille melkein 700€ teutoniat :3
[/quote]

Mäkin vaan otan tän nauttivan paskaperse asenteen kohta ja annan mennä työssä käyvien kommentit toisesta korvasta sisään ja ulos. Kun vaikka kuinka yrittäisi selittää, ei heidä kulta lusikka perseeseen uppoa, että harva nauttii siitä työttömyydestä tai köyhyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No okei, me saatiin ne vaunut sen takia kun mies oli armeijassa :D ei sossusta siis:p makso ne pinnasängynkin, vuokran, laskut ja elatustuen :p

Vierailija
10/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"] 15 euroa on jo paljon työttömälle. Onko se sulta pois jos vähempi tuloiset saavat vaunut? [/quote] Itse asiassa se ON minulta ja muilta veronmaksajilta pois, meidän palkoista pidätetään veroa mm. teidän sossuelättien hyödyksi. Jos sossuilijat ostaisivat vaunut muista tarvikkeistapuhumattakaan omilla rahoillaan, verot tässä maassa olisivat vähemmän korkeat. Ja on se oikeudenmukaisuuskysymyskin. Kaikki tässä maassa eivät tienaa kuin Laura Räty, ja joutuvat siksi itsekin SÄÄSTÄMÄÄN rahaa vaunuihin, myös käytettyihin, pienistä palkoistaan. Sellaiset sitten kuin sinä?, eivät käy töissä mutta syövät silti joka päivä, ja maksavat vaunuistaan 0 euroa. Noin, nyt pitää lähteä töihin. [/quote] Ole sinä onnellinen siitä, että sulla on työpaikka! Aivan kun mä haluaisin olla sossuelätti ja työtön, ei en halua olen olosuhteiden pakosta. Etsin töitä päivittäin, mutta ei löydy tai minua ei palkata. Sellaiset kuin minä eivät käy töissä, mutta syövät joka päivä ja maksavat vaunuista 0e. Anteeksi mitä tarkoitatko, että pitäisi olla syömättä ja ostaa sillä ne vaunut vai, että työttömillä ei ole tarve tai oikeus syödä?

[/quote]

Oikeuttaa se saamaan vaunut ilmaiseksi jos on oikeus syödä? Ymmärrätkö kuinka turhauttavaa on käydä töissä ja yrittää, maksaakseen kiihtyviä veroja sitä varten että jotkus saavat niillä veroilla uusia vaunuja, pesukoneita tms. tuotteita joiden puutteeseen ei varmasti kuole. Saiko 60-luvulla vähävaraiset pesukoneen sossusta? No ei, mutta silti se pyykki tuli jotenkin pestyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:03"]

Mielenkiinnosta kyselen, mihin verorahat tulisi teidän mielestänne käyttää? :)

[/quote]

Veroja pitäisi alentaa eli enemmän jäisi työntekijöiden kulutukseen. Eikä ne verotulot edes riitä kaikkiin menoihin tällä hetkellä, joten menoja on leikattava. V*tuttaa käydä töissä ja maksaa itse kaikki omat kulut ja sen lisäksi kustantaa maksamillaan veroilla kaikenlaisten pummien loisiminen.

Vierailija
12/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]

15 euroa on jo paljon työttömälle. Onko se sulta pois jos vähempi tuloiset saavat vaunut?

[/quote]

On. Joutuu maksamaan enemmän veroja, jotta joku saa "ilmaiset" vaunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]

Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa.

[/quote]

Mutta kun ei köyhällä ole varaa ostaa halpaa! Näinhän se legendaarinen törsäilyä puolustava väite kuuluu. 

Vierailija
14/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]

15 euroa on jo paljon työttömälle. Onko se sulta pois jos vähempi tuloiset saavat vaunut?

[/quote]

On. Joutuu maksamaan enemmän veroja, jotta joku saa "ilmaiset" vaunut.

[/quote]

Loisivien ajatuksissa on jokin hyväntekeväisyystehdas jossa kivat ihmiset tekevät sossulle ilmaisia vaunuja joita kivat pikkupikku nuorisoäipät voivat hakea sossusta. "ei se keltää oo pois"

 

:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko olla hankkimatta monta lasta, kun ei edes itseä ole varaa elättää?? Tietyt maahanmuuttajaryhmäthän tätä lastentehtailua myös harrastavat. Ettekö tajua, että Suomessa raskautta voi ehkäistä?

Vierailija
16/64 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vaunut saisi kaupungin apuvälinelainaamosta lainaksi jos ei ole varaa ostaa. Sitten joku työttömien työpaja huoltaisi vaunut aina käytön välillä. Eikös perhepäivähoitajatkin saa lainaksi kaksosten rattaita...

Vierailija
17/64 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasia on niin et suomessa sossunasiakkailla on varaa useampaan lapseen, mut pieni ja keskituloisilla ei oo varaa ku kahteen pieneen lapseen kerralla.esim sosiaaliasiakkaat saavat vaunut, lasten tarhamaksut maksetaan, osa vuokrasta, sähkö, vesi, lääkäri ym kulut.Olis tarvehankintaiset tuet lopetettava ja maksetaan kelasta vain tietty summa kaikille sil täytyy sit pärjätä.

Vierailija
18/64 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 14:41"]

Tosiasia on niin et suomessa sossunasiakkailla on varaa useampaan lapseen, mut pieni ja keskituloisilla ei oo varaa ku kahteen pieneen lapseen kerralla.esim sosiaaliasiakkaat saavat vaunut, lasten tarhamaksut maksetaan, osa vuokrasta, sähkö, vesi, lääkäri ym kulut.Olis tarvehankintaiset tuet lopetettava ja maksetaan kelasta vain tietty summa kaikille sil täytyy sit pärjätä.

[/quote]

 

Niinpä. Välillä kyllä vituttaa olla "paremmin tienaava" kun verojen lisäksi jää maksettavaksi suuremmat päivähoitomaksut. Pahimmillaan voi 400€ palkankorotuksesta mennä 50% verojen nousuun ja vielä satanen päälle kun maksat täydet päivähoidosta.

Vierailija
19/64 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:38"]Toimeentulotuen saajalla ei saa olla säästöjä, edes niihin vaunuihin. [/quote] Niinpä silloin ei säästetä. Jos säästää niin säästöt otetaan huomioon ja toimeentulotukea ei tule ja sitten ne säästöt menee siihen elämiseen.

[/quote]

Niin ja sitä 15e kk ei voisi säästää vaikka peltipurkkiin keittiön hyllylle. Jos olisin sossun elätti ja haluaisin säästää, niin tokihan "käyttäisin" rahat tililtä, mutta säästäisin sukanvarteen. Kai nyt jokainen osaa noin ajatella... Asia erikseen, että mihin ne säästönsä sitten käyttää. Tuskin ekana niihin lastenvaunuihin, koska tilihän on tyhjä ja voi ruikuttaa, ettei varaa niihin ole. ;) t. työssä käyvä

Vierailija
20/64 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D