Maksakoon jokainen itse lastenvaununsa.
Kukaan ei ole Suomessa niin köyhä etteikö pystyisi vaikka työttömyysrahastaan säästämään vaunuihin. Esim. 15e/kk =135e 9 kuukaudessa. Sillä saa jo hyvät vaunut kirppikseltä. Miksi tässä maassa maksetaan kaikki mahdollinen joillekin väriin katsomatta?? Tukia tukien erään ja silti itketään miksei yhteiskunta maksa lisää.
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten?
[/quote]
Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja.
[/quote]
Kantoliinan hinnalla saa jo ostettua käytetyt vaunut
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten?
[/quote]
Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja.
[/quote]
Kantoliina vaan ei ole yhtään niin turvallinen esimerkiksi bussissa, jos tulee äkki jarrutus ja lentää penkkiä päin. Vauvahan siinä jää väliin ainii, ethän sä tätä osannut ajatella, kun sulla on varaa autoon.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:03"]
Kukaan ei ole Suomessa niin köyhä etteikö pystyisi vaikka työttömyysrahastaan säästämään vaunuihin. Esim. 15e/kk =135e 9 kuukaudessa. Sillä saa jo hyvät vaunut kirppikseltä. Miksi tässä maassa maksetaan kaikki mahdollinen joillekin väriin katsomatta?? Tukia tukien erään ja silti itketään miksei yhteiskunta maksa lisää.
[/quote]
Kannatan!
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]15 euroa on jo paljon työttömälle. Onko se sulta pois jos vähempi tuloiset saavat vaunut?
[/quote]
Mutta 20e kuussa tupakkaanei ole paljon? Tai lehteen tai puhelimeen?
[/quote] Siis tupakkaan vai? On paljon tupakkaan, enkä polta. Lehtiä en tilaa kun EI OLE VARAA. Puhelin nyt vaan sattuu olemaan nyky maailmassa aika isossa roolissa ja tärkeä. Yritä siinä, etsiä töitä ilman puhelinta. Työhaastattelustakin otetaan yhteyttä, mut ai niin ei ole puhelinta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten? [/quote] Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja. [/quote] Kantoliinan hinnalla saa jo ostettua käytetyt vaunut
[/quote]
Vaan kun se käytettyhän ei köyhälle kelpaa, kun pitää saada sossusta uudet.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten? [/quote] Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja. [/quote] Kantoliinan hinnalla saa jo ostettua käytetyt vaunut
[/quote]
Vaan kun se käytettyhän ei köyhälle kelpaa, kun pitää saada sossusta uudet.
[/quote]
Kuka sanoo ettei käytetyt kelpaa?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]
15 euroa on jo paljon työttömälle. Onko se sulta pois jos vähempi tuloiset saavat vaunut?
[/quote]
Itse asiassa se ON minulta ja muilta veronmaksajilta pois, meidän palkoista pidätetään veroa mm. teidän sossuelättien hyödyksi. Jos sossuilijat ostaisivat vaunut muista tarvikkeistapuhumattakaan omilla rahoillaan, verot tässä maassa olisivat vähemmän korkeat.
Ja on se oikeudenmukaisuuskysymyskin. Kaikki tässä maassa eivät tienaa kuin Laura Räty, ja joutuvat siksi itsekin SÄÄSTÄMÄÄN rahaa vaunuihin, myös käytettyihin, pienistä palkoistaan. Sellaiset sitten kuin sinä?, eivät käy töissä mutta syövät silti joka päivä, ja maksavat vaunuistaan 0 euroa. Noin, nyt pitää lähteä töihin.
Toimeentulotuen saajalla ei saa olla säästöjä, edes niihin vaunuihin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten? [/quote] Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja. [/quote] Kantoliina vaan ei ole yhtään niin turvallinen esimerkiksi bussissa, jos tulee äkki jarrutus ja lentää penkkiä päin. Vauvahan siinä jää väliin ainii, ethän sä tätä osannut ajatella, kun sulla on varaa autoon.
[/quote]
Oliko sulla varaa siihen vauvaan, vai hankitko vaan koska sulla on oikeus?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten? [/quote] Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja. [/quote] Kantoliina vaan ei ole yhtään niin turvallinen esimerkiksi bussissa, jos tulee äkki jarrutus ja lentää penkkiä päin. Vauvahan siinä jää väliin ainii, ethän sä tätä osannut ajatella, kun sulla on varaa autoon.
[/quote]
Oliko sulla varaa siihen vauvaan, vai hankitko vaan koska sulla on oikeus?
[/quote]
Pese tuo hiekka pois sun pimperosta
Mistä sossusta mukamas saa rahaa esim. vaunuihin? Olin "sossuelätti" kun esikoinen syntyi eikä sieltä tullut euroakaan vauvantarvikkeisiin. Onneksi minulla on ihana perhe, joka auttoi alkuun vauvan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:38"]
Toimeentulotuen saajalla ei saa olla säästöjä, edes niihin vaunuihin.
[/quote]
Juu eipä tietenkään. Voi kun te noudattaisitte aina sääntöjä yhtä kuuliaisesti. :)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:15"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten? [/quote] Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja. [/quote] Kantoliina vaan ei ole yhtään niin turvallinen esimerkiksi bussissa, jos tulee äkki jarrutus ja lentää penkkiä päin. Vauvahan siinä jää väliin ainii, ethän sä tätä osannut ajatella, kun sulla on varaa autoon. [/quote] Oliko sulla varaa siihen vauvaan, vai hankitko vaan koska sulla on oikeus? [/quote] Pese tuo hiekka pois sun pimperosta
[/quote]
Vanha JA nolo.
Mene sinä töihin, jos tiedät mitä ne on.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:11"]
Niinpä! En minäkään voi ostaa pienellä palkallani Ferraria vaan on tyydyttävä siihen Ladaan ja sitäkin varten säästettävä vuosia. En ymmärrä miksi Suomessa sossu maksaa kaiken.
[/quote]
Koska Suomi on vapaamatkustajien paratiisi.
Nimenomaan, kaikki kateelliset (suomalaiset) sossun kautta elävät kirppiksille ja nettikauppoihin,hop hop. Tai määräykseksi kantaa lasta 3-vuotiaaksi kantoliinassa ja ostoksia siinä sivussa. Varsinkin reuna-ja katvealueilla sekä maaseudulla,joissa matka kotoa pysäkille on pitkä.
Tai sitten Kela korvaamaan jokaiselle suomalaistaloudelle vaunut,niin kenenkään ei tarvitse kadehtia toisia. Varsinkaan tavaraa,jota ei tarvitse. (Vähän käytettyjä, siistejä vaunuja ei tietenkään saa ottaa lahjaksi esim.sukulaisilta, eikä ottaa muutenkaan lähipiirin apua vastaan kuten maahanmuuttajat,jotka ovat kaikki koyhiä ja tulevat meille pummilla paikasta nimeltä Ulkomaa.)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]
15 euroa on jo paljon työttömälle. Onko se sulta pois jos vähempi tuloiset saavat vaunut?
[/quote]
Itse asiassa se ON minulta ja muilta veronmaksajilta pois, meidän palkoista pidätetään veroa mm. teidän sossuelättien hyödyksi. Jos sossuilijat ostaisivat vaunut muista tarvikkeistapuhumattakaan omilla rahoillaan, verot tässä maassa olisivat vähemmän korkeat.
Ja on se oikeudenmukaisuuskysymyskin. Kaikki tässä maassa eivät tienaa kuin Laura Räty, ja joutuvat siksi itsekin SÄÄSTÄMÄÄN rahaa vaunuihin, myös käytettyihin, pienistä palkoistaan. Sellaiset sitten kuin sinä?, eivät käy töissä mutta syövät silti joka päivä, ja maksavat vaunuistaan 0 euroa. Noin, nyt pitää lähteä töihin.
[/quote]
Ole sinä onnellinen siitä, että sulla on työpaikka! Aivan kun mä haluaisin olla sossuelätti ja työtön, ei en halua olen olosuhteiden pakosta. Etsin töitä päivittäin, mutta ei löydy tai minua ei palkata. Sellaiset kuin minä eivät käy töissä, mutta syövät joka päivä ja maksavat vaunuista 0e. Anteeksi mitä tarkoitatko, että pitäisi olla syömättä ja ostaa sillä ne vaunut vai, että työttömillä ei ole tarve tai oikeus syödä?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:38"]Toimeentulotuen saajalla ei saa olla säästöjä, edes niihin vaunuihin.
[/quote]
Niinpä silloin ei säästetä. Jos säästää niin säästöt otetaan huomioon ja toimeentulotukea ei tule ja sitten ne säästöt menee siihen elämiseen.
Näin veronmaksajana minulle on ihan se ja sama, vaikka tt-tuella eläville kustannettaisiin ihan uudet vaunut. Eipähän sitä rahaa sitten ainakaan tungettaisi ulkomaille.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:15"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:12"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:06"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]Täysin samaa mieltä. Vaunut eivät ole edes välttämättömyys, ilmankin pärjää ihan hyvin. Kirpputorilta saa käytettyjä edullisesti kunhan ei ole turhan nirso. Ja sehän tässä mättääkin, kun köyhille ei mikään halpa kelpaa. [/quote] Pärjää ilman miten? [/quote] Ai miten? No siten, ettei osta niitä. Kantaa lapsen esim. kantoliinassa. Miljoonat äidit ja vauvat maailmassa ovat ilman vaunuja. [/quote] Kantoliina vaan ei ole yhtään niin turvallinen esimerkiksi bussissa, jos tulee äkki jarrutus ja lentää penkkiä päin. Vauvahan siinä jää väliin ainii, ethän sä tätä osannut ajatella, kun sulla on varaa autoon.
[/quote]
Oliko sulla varaa siihen vauvaan, vai hankitko vaan koska sulla on oikeus?
[/quote]
Ei ollut tulin raiskatuksi.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:05"]15 euroa on jo paljon työttömälle. Onko se sulta pois jos vähempi tuloiset saavat vaunut? [/quote] Mutta 20e kuussa tupakkaanei ole paljon? Tai lehteen tai puhelimeen?
[/quote]
Ihme oletus, että kaikki työttömät polttaisivat, tilaisivat lehtiä tms.
terv. yksi köyhä jolle lehti on ylellisyys