Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin kuulemma eilen idiootti ja lapsi käyttäytyi vammaisesti

Vierailija
25.08.2014 |

Teen eilisestä uuden aloituksen, kun viesti tuolloin karkasi ennen aikojaan.

Eli eilen mies sanoi äksysti meidän pikkutytölle, että "älä mölise siinä ku vammanen" kun lapsi iltasella riekkui ja jotain omaa höpinälöpinää puhui. Kun lapsi sitten hetken päästä jutteli tavallisia juttuja, kysyi mikä viikonpäivä on jne niin mies oli ajatuksissaan eikä edes vastannut lapselle. Eli normaalia puhetta ei viitsi usein edes noteraatara, sitten kun lapsi hakee riekkumalla huomiota niin saa negatiivisia kommentteja.

Minä taas olin heittänyt edellisaamun puuron jämät jääkaapista roskikseen tyhjentäessäni kauppaostoksia kaappiin niin mies suuttui minulle, miten tyhmiä teen kun rahat muutenkin vähissä ja lisäsi minulle vielä tylysti katsoen "idiootti" .

Hänen kielenkäyttönsä on välillä -kuten huomaatte - jotain aivan hirveän rumaa! :( Miehen lapsuudenperheessä puhuttiin noin, kai hän tottui siihen. Myös työssään tehtaassa puhuvat tylysti, lukevat päivän lehtiä ja valittavat "kun herrat niittää rahaa..". Perusnegatiivinen, ilmeisen katkera ja sivistymätön siis.

Toisaalta mies osaa puhua kauniita, sanoa lapsille että rakastaa, hassuttelee ja lukee ihanasti iltasatuja jne. mutta sitten tuo toinen ääripää. Esim. ei osaa vetää jämäkän turvallisesti rajoja, vaan miehen luututessa lattiaa lapsi haluaa tulla tekemään eikä mies osaa napakasti kieltää mikäli ei halua lasta siihen. Antaa lapselle luutun mutta ärisee "ei tolleen, sä sotket vaan, älä siinä sählää sen kanssa!". Moukkamaisesti.

Olen sanonut, että todellakin lapsistasi tulee niitä idiootteja jos noin kohdellaan, tottahan oppivat huonot tavat ja jos ei osata keskustella niin tyhmiähän lapsista tuleekin.. Harmittaa, kun mies ei ymmärrä syy-seuraussuhteita eikä omaa vastuutaan.
Perheneuvolankin varasin meille kun niin vaivaa nämä, mutta mitä sekään auttaa, ei toista pysty muuttamaan. Ei lapsuuden imettyjä oppeja ja omaa sisäistä katkeruutta (?) mikään poista. Onneksi perheneuvola on kuitenkin edessä, mutta onko miehen suhteen mitään tehtävissä? Hänessä on hyvää ja huonoa, tuo kielenkäyttö/tylyys kun mies stressaantunut on vaan jotain ihan liian ikävää..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kivaa käytöstä, ei. Minua jäi askarruttamaan, että mitä sille puuron jämälle olisi pitänyt tehdä. Tarjota lämmitettynä uudestaan, käyttää leipätaikinaan, antaa naapurin koiralle? Eihän ole tietenkään hyvä heittää ruokaa pois, mutta huvittavaa mainita juuri tuossa yhteydessä rahan säästäminen, koska säästö olisi ollut tosi mitätön, muutamien senttien luokkaa.

Vierailija
2/6 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa osittain ihan mun mieheltä. Ei huomaa lasta joka tulee nätisti juttelemaan, mutta kun lapsi on äänekäs niin sillon kyllä huomaa kieltää. Eli huomaa vaan negatiivisen käytöksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, minusta teet kyllä vähän kärpäsestä härkäsen. Miehellä on vaan omanlaisensa suora luonne ja hän sanoo mitä ajattelee kauheasti filtteröimättä. Se voi olla "junttimaista", joo, mutta mitä sillä väliä. Ei se ketään vahingoita ainakaan omassa perheessä, kun kaikki varmasti on tottuneet jo hänen tyyliinsä ja tietävät ettei niitä pikaistuksissaan heitettyjä kommentteja tarvi ottaa niin kovin vakavasti. 

Itselläni oli äiti samantapainen lapsuudessa, temperamenttinen taitelija, joka paukutti tosiaan ihan suoraan kaiken mitä ajatteli. Ja usein melkoisella volyymillä. Toisinaan saattoi päästää melko pahojakin kuten jos häiritsi kun äiti maalasi taulua, että olisi pitänyt tehdä se abortti aikoinaan niin saisi edes hetken rauhan. Mutta en minä sitä mitenkään pahasti ottanut koskaan, ajattelin vaan että äiti on hermostunut tai äidillä on paha olo, enkä niin että varsinaisesti ne sanat tarkoittaisivat mitään muuta kuin pahan olon ilmausta, vaikka ne periaatteessa sisältäisivät vaikka minun haukkumista.

Vierailija
4/6 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jatkoi siitä puurosta, että sen olisi voinut syödä, vaikka hän olisi sen syönyt mutta ruokaa ei heitetä roskiin kun muutenkin kädestä suuhun eletään! Jos lapset syövät lautaselliset puolilleen, mies nostaa loput aina jääkaappiin ja lämmittää myöhemmin uudelleen. Lapset syövät yleensä huonosti tällaiset uudelleen lämmitetyt setit ja siksi minä heittelen niitä pois jääkaapista -mutta mies ei tästä tykkää. Olen tuhlari ja saan sitten haukkuja. Meillä kumpikin käy töissä, ettei kyse ainakaan siitä, että "loisin" ja mies siksi voi äristä kiukkuaan...

Ap

Vierailija
5/6 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muut, millaisia neuvoja tai ajatuksia? Korostan tosiaan, että miehessä paljon hyviäkin puolia, mutta sellainen perusnegatiivinen jurrikka joka juntilta isältään oppinut rumat puheet toisia kohtaan. Eikä vähennä siis yhtään aikuisen miehen omaa vastuuta, pitäisi ymmärtää vastuunsa, todellakin. ap

Vierailija
6/6 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin mies puhuu todella kylmästi ja tylysti välillä sekä minulle että lapsille. Onko kukaan saanut perheneuvolasta apua? ap