Oli virhe lisääntyä pihin miehen kanssa
Mä oon tilanteessa, et oon täysin miehen armoilla taloudellisesti. Tai saan pientä työkyvyttömyyseläkettä, mutta se ei riitä elämiseen. Miehen on mahdoton ymmärtää miten paljon teini-ikäsiin lapsiin menee rahaa. Lapset eivät voi harrastaa maksullisia harrastuksia, koska ne ovat liian kalliita. Miehen mukaan lenkkeily on ilmaista. No onhan se, mutta nuoret ihmiset nyt haluavat harrastaa porukassa. Viimeiset kilarit mies sai terveyssiteistä. Hänen mukaansa sellaiseen ei sovi käyttää rahaa, joka vain heitetään roskiin pikaisen käytön jälkeen. Hulluinta on se, että miehen vanhemmat ovat samanlaisia ja heiltä tulee miehelle tulitukea. Anopin mukaan hänkin aikoinaan käytti rättejä, jotka voi aivan hyvin pestä muiden vaatteiden mukana.
Mä haluaisin tarjota lapsille kivoja juttuja: matkoja, elämyksiä, harrastuksia. Mutta ei ole varaa. Miehellä kyllä olisi varaa, siitä ei tosiaan ole kyse. Eikä tässä mitään luksusta kaivata, mutta en tajua miksi peruselämän täytyy olla näin vaikeeta, vaikka rahaa on. Oon ite täysin riippuvainen miehestä, en voi pakata kasseja ja lapsia ja muuttaa pois: ei riittäisi rahat.
Kommentit (108)
Ostaako mies rahastoja ja osakkeita? Ja säilöö rahaa?
Mikset muuta? Eihän se raha nytkään riitä kuten kirjoitit.
Mutta oletko kysynyt mihin hän rahat sitten käyttää tai mitä varten niitä säästää?
Että voi jättää mahdollisimman ison perinnön?
Oliko sinulla sitten työkyvyttömyyseläkeläisenä paljonkin mahdollisuuksia rikkaisiin ja tuhlaileviin miehiin? Eikö tilanteesi ole kuitenkin ihan kohtalainen, vai olisitko ollut mieluummin lisääntymättä ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Säästeliäs mies on kyin myrkkyä suominaisille.
Mihin se mies niitä rahojaan säästelee?
Tuonpuoleiseenko?
Ajatteletteko ostaa paremman taivaspaikan?
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on. Tämän palstan mammat tekevät solkenaan virheitä pariutumisessa ja lisääntymisessä. Tyhmästä päästä kärsii sitten koko ruumis ja jälkikasvukin.
Ei kaikki palstalaiset. Mulle ei käynyt noin.
Mieti miestäsikin. Hän todennäköisesti harmittelee pariutuneensa vähätuloisen kanssa.
Onko miehelläsi oikeasti rahaa? Hän ilmeisesti maksaa asumiset ym, kun sinä olet pienituloinen. Toki kuukautissiteisiin pitää olla rahaa ja lapsille kuukausirahaakin. Tässä nyt ei tullut tarkemmin esille tulot tai menot.
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla sitten työkyvyttömyyseläkeläisenä paljonkin mahdollisuuksia rikkaisiin ja tuhlaileviin miehiin? Eikö tilanteesi ole kuitenkin ihan kohtalainen, vai olisitko ollut mieluummin lisääntymättä ollenkaan?
Kyllä terveyssiteet kuuluu normaaliin elämään, samoin harrastukset.
Vierailija kirjoitti:
Olispa mun mies säästeliäs. Mies ei osallistu menoihin ja silti rahat aina menee johonkin.
No enemmän saisit varmaan rahaa yksin. Lapsilisiin yh korotukset, asumistukea ja elatustuet, jos mies tienaa kerran niin paljon, elarit on isommat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonpuoleiseenko?
Miehen vanhemmat ovat samanlaisia pihtaajia. Ei sille oikein mitään järjellistä syytä ole. Tykkää rahasta. Mies kyllä maksaa asuntolainaa ja ruokaa kaupasta, mutta ajattelun keskiössä on rahan käyttämisen minimointi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonpuoleiseenko?
Mitä se sinulle kuuluu? Ne on miehen rahat. Ei sinun. Nainen...
Tuo terveyssiteistä pihtaaminen on kyllä sairasta. Jatkossa laita vaaleat alushousut menkkojen aikana päälle ja kun ne tulee verisiksi niin ripustaa ne vessan oven kahvaan "kuivumaan". Ehkä miehesi sitten ymmärtää miksi niitä siteitä tarvitaan.
Tiedän kokemuksesta että harrastusten puuttuminen nuorena on äärimmäisen vahingollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonpuoleiseenko?
Ajatteletteko ostaa paremman taivaspaikan?Mitä se sinulle kuuluu? Ne on miehen rahat. Ei sinun. Nainen...
Miksi tyytyä mieheen, jos siltä ei saa rahaa?
Ap paljonko sinä saat rahaa ja mihin sinun rahasi menevät? Miksi sinä et osta kuukautissuojia? Ei ne kymppejä kuukaudessa maksa, joten pihi sinäkin olet.
Oletko tosissasi terveyssiteistä? Mieskään ei varmaan käytä edes vessapaperia, saippuaa tai shampoota. Kyllä sinulla täytyy niihin olla rahaa siteisiin. Säästä jostain muusta, tee miehelle kasvisruokia niin ei tarvitse ostaa lihaa. Ruokahan joka tapauksessa tulee suolesta pian ulos.
Avioliitossa kaiken kuuluisi olla yhteistä, myös rahojen. Se on tietysti helppo sanoa, mutta äärimmäinen pihiys on myös ilkeää.
Eroa ja maksat elatusmaksusta teinien menot. Opiskeluihin voivat myös vaatia isältä elatustukea.
En tajua tällaisia avioliittoja ollenkaan 😬
Noin siinä käy, kun mies tyytyy rahanahneeseen suominaiseen. Raha vain naisilla mielessä.