Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämänmuutos 2014/syyskuu

Vierailija
31.08.2014 |

No niin. Tässäpä olisi uusi ketju, kirjoitellaan siis jatkossa tähän. :) 

Mukaan siis kaikki jotka ovat päättäneet että jollain ( tai useammalla ) elämän osa-alueella saa tulla muutos. Aloitetaan virallisesti ketju huomisesta ja aina kuukausi kirjoitetaan tähän samaan. Ja seuraavan kuukauden alussa uusi ketju - Elämänmuutos 2014/lokakuu...jne... 

Kerrotaan jokainen oma tavoitteemme ja mitä nyt itsestään haluaa kertoa. Lisäksi voisi vaikka aina oman viestin jälkeen laittaa jonkun oman 'nimimerkin' niin helpompi seurata kuka kirjoittaa mitäkin. :) Summataan aina iltaisin miten on päivä mennyt mutta tottakai voi ( ja pitää ;) ) muulloinkin tänne kirjoitella onnistumisista, epätoivon hetkistä, kompastukivistä... tsemppiä ja kannustusta... :)  

Joten ilmoittautukaas tähän - nyt tsempillä eteenpäin! :) 

RiKa 

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! Minun pitäisi laihtua 10kg ja vähentää radikaalisti alkoholinkulutusta. En liiku, joten tavoite olisi liikkua pari kertaa viikossa. Nelikymppinen äiti olen.

Sinoooeri

Vierailija
22/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasin nimimerkki on siis Sinooperi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin tänään minua käytöksellään vahingoittavalle ihmiselle, että en halua enää nähdä häntä. Hän on hyvin taitava manipuloimaan, ja iskee yleensä äkkiarvaamatta kuin käärme silloin kuin ei osaa varoa. Haluan olla valmistautunut, ettei hän saa enää otetta MINUN elämästäni.

Samalla tavalla on elämänhallinnasta kysymys kuin niillä, jotka painoaan pudottavat. Luulen, että kun kiusaus nähdä joku tai syödä herkkuja iskee, kummassakin tapauksessa on hyvä lähteä vaikka lenkille ja ajatella muita asioita, että heikko hetki menee ohi. Yritän oppia siitä mitä muut raportoivat. Itse asiassa olen lähdössä tunnin kuluttua jo lenkille, ja lupasin itselleni ajatella ihan muita asioita KOKO lenkin ajan.

Kannustukset myös täältä kaikille!

Vierailija
24/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite ponnistaa sairaseläkkeeltä johonkin mielekkääseen tekemiseen. Päivät kuluvat joutuisasti padin ääressä sängyssä makoillessa, mutta siitä haluan irti.

Joko säännöllistä vapaaehtoistyötä tai palkallista osa-aikasellaista. Kunhan vain jollain on rohkeutta ja uskoa palkata tämmöinen loinen. Pitää saada itsensä totutettua sellaiseen rytmiin, että aamulla ylös ja ajoissa nukkumaan.  Ja sitkeyttä pitää kiinni tavoitteesta, kun varmasti joskus tuntuu 'ettei minusta ole tähän...'

Toivon virtuaalista tsemppiä, jota lähetän itse jokaiselle Elämänmuutos-talkoisiin osallistuvalle! :)

Vierailija
25/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kympin nimimerkki on KarLa

Vierailija
26/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputettavaa minulla on 40-50 kiloa... pitkä on matka. Olen kohta 40 v. Nainen. Nimimerkillä Pallokala

Vierailija
27/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite ponnistaa sairaseläkkeeltä johonkin mielekkääseen tekemiseen. Päivät kuluvat joutuisasti padin ääressä sängyssä makoillessa, mutta siitä haluan irti.

Joko säännöllistä vapaaehtoistyötä tai palkallista osa-aikasellaista. Kunhan vain jollain on rohkeutta ja uskoa palkata tämmöinen loinen. Pitää saada itsensä totutettua sellaiseen rytmiin, että aamulla ylös ja ajoissa nukkumaan.  Ja sitkeyttä pitää kiinni tavoitteesta, kun varmasti joskus tuntuu 'ettei minusta ole tähän...'

Toivon virtuaalista tsemppiä, jota lähetän itse jokaiselle Elämänmuutos-talkoisiin osallistuvalle! :)

ja se nimerkki... No olkoon vaikka "feeniks" = lintu joka paloi tuhkaksi ja heräsi eloon

Vierailija
28/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin meinaan hankkiutua huonoista ihmissuhteista eroon. Myös omista haitallisista asenteista ja ajatusmalleista. Paljon on rästissä myös lääkärinajan varaamisia ja muita vuositarkastuksia. Nyt minä alan hoitaa näitä kuntoon! T. Läpimurron kynnyksellä

Vierailija
29/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtava saada porukkaa mukaan! :) 

Erilaisia tavoitteita, erilaisia 'ongelmia'... mutta tästä lähdetään parempaan suuntaan ja yhdessä voitetaan haasteet. 

Makoillessani tässä sohvan pohjalla maha täynnä sipsejä ( *nolo* ), ajattelin että josko saisi jo tänään lenkkarit jalkaan ja kävisi edes vartin kävelylenkin ulkona. Ensi askeleet elämänmuutokseen... :) 

RiKa 

Vierailija
30/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketjuhan tuli kuin tilauksesta! Täälläkin ollaan elämänmuutoksen tarpeessa. Ainakin 5 kg pitäisi saada pois, sen jälkeen pitäisi käydä verikokeissa, jotka ovat jääneet rästiin. Tavoitteena myös liikkua säännöllisesti ja vapaapäivinäkin herätä ajoissa ja viettää päivät sopivan toimeliaasti. Haluan voida hyvin, olla virkeä ja aktiivinen!

Parisuhteeseen yritän panostaa enemmän, sillä se on ollut nyt hieman retuperällä. Puoliso haluaisi enemmän intiimejä hetkiä, joten niiden järjestymiseen on kiinnitettävä huomiota enemmän. Kodin haluaisin pitää niin siistinä, että yllätysvieraat voisivat tupsahtaa ovesta milloin vain.

Terveellinen, yksinkertainen ja hyvä ruoka olisi tähtäimessä myös, kunhan saadaan kaikenlaiset jämät syötyä pois kaapeista. Ruokakaapit käyn myös ajatuksella läpi ja siivoan vanhentuneet ja käyttämättä jääneet tarvikkeet pois. Tässä muutama ajatus näin alkuun. Tsemppiä kaikille ja jaetaan hyviä vinkkejä!

nimimerkki Aurinko

Vierailija
31/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpimurron kynnyksellä: Huonoista ihmissuhteista eroon pääseminen on kyllä yksi parhaista teoista mitä ihminen voi itselleen tehdä. <3 Mulla myös rästissä monenlaisia aikoja joten tsemppiä! :) 

Tipi: Itse koen että kaurapuuro on hyvä ja täyttävä aamupala. Leivästä pitäisi päästä mullakin eroon - sitä kun tulee mussutettua ihan liikaa ja joka käänteessä. Voitaisiinkin keksiä hyviä leivänkorvikkeita.. :) 

Okra: Terveys on tärkeää - sitä myöten jaksaa hoitaa kaikkea muutakin. :) Millaista työtä haluaisit tehdä? 

Sinooperi: Pienilläkin muutoksilla voi saada suuria muutoksia terveydessä aikaan... pystyt varmasti siihen. :) 

Feeniks: Ihanan merkityksellinen nimimerkki. <3 Kannattaa käyttää tosiaan päivät johonkin sellaiseen mistä saa sisältöä elämään. Vapaaehtoistyö kuulostaa hyvältä... :) 

KarLa: Kerrothan miten lenkki meni? Onnistuitko tyhjentämään pääsi "turhasta"? :) 

Pallokala: Pitkä on ehkä matka mutta yhdessä me siihen pystytään... jouluna on jo ihan eri linjat... ;) 

RiKa 

Vierailija
32/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos RiKa! Ja kiitos kivasta ketjusta!

Pallokala

Vierailija
33/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, tärkeä lisäys (henkiseen) hyvinvointiini olisi myös ulkoisesta itsestäni parempaa huolta pitäminen. Haluaisin olla "aina" huoliteltu ja siisti! Kiva huomata, että näitä elämänmuutoksen aihioita ylös kirjoittaessa huomaa, kuinka moni asia nivoutuu yhteen. Esim. terveellinen hyvä ruoka - mielekäs liikunta - aktiivinen arki - siisti koti - onnellinen parisuhde... Hyvälaatuinen oravanpyörä tavallaan :)

Aurinko

Vierailija
34/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinna ilmoittautuu mukaan. =) Olen 20 kg ylipainoinen, ja tavoitteenani on saada 10 kg pois. Ajatukseni on, että olen ihana, kaunis ja hyvä nytkin, mutta terveyden takia painoa vähän alas.

Liikuntaa lisään myös, iloisella mielellä. Olen ollut aina hyväkuntoinen, mutta nyt iän myötä (täytän 40 v) alkaa kunto kadota... Haluan lihakseni takaisin! Mutta mielekkäillä lajeilla, ei pakkojumpalla, koska jumpasta en pidä.

Vierailija
35/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko: Sulla on paljon kivoja muttei ylitsepääsemättömiä tavoitteita. :) Itseasiassa sain inspiraation käydä itsekin kaapit läpi ja suunnitella sisältö ihan uusiksi. Voitaisiin jossain vaiheessa tännekin kirjoitella mitä sieltä kaapeista löytyikään ja miten sisältöä rikastettiin/muutettiin.. :) 

Pallokala: Kiitos teille... me jokainen tehdään tää ketju.. :) 

Vierailija
36/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 18:43"]

Ai niin, tärkeä lisäys (henkiseen) hyvinvointiini olisi myös ulkoisesta itsestäni parempaa huolta pitäminen. Haluaisin olla "aina" huoliteltu ja siisti! Kiva huomata, että näitä elämänmuutoksen aihioita ylös kirjoittaessa huomaa, kuinka moni asia nivoutuu yhteen. Esim. terveellinen hyvä ruoka - mielekäs liikunta - aktiivinen arki - siisti koti - onnellinen parisuhde... Hyvälaatuinen oravanpyörä tavallaan :)

Aurinko

[/quote] 

Tuo on kyllä aivan totta. :) Ja huomaan että sulla on paljon samankaltaisia ajatuksia ja tavoitteita kuin mullakin. Itsekin aion alkaa panostamaan ulkoiseen olemukseeni joka on päässyt ikävä kyllä vähän retuperälle muunkin kuin painon suhteen. On aika etsiä se hukkaan mennyt NAINEN! ;) 

Vierailija
37/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt sit heti tavoite että muistan tuon nimimerkkini aina laittaa omien viestieni perään... ;) 

RiKa 

Vierailija
38/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinna: Tervetuloa joukkoon mukaan. :) Oman terveyden takia onkin kannustavaa tehdä muutoksia itsessään ja elämässään.. <3 Ja nimenomaan jollain mielekkäällä tavalla niin säilyy se mielenkiinto ja innostus. :) 

RiKa 

Vierailija
39/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki, minäkin voisin tulla kirjoittelemaan.

Olen vajaa kolmekymppinen kahden lapsen äiti, aikoinaan ahmimisella itseni lihottanut normaalipainoisesta vaikeasti lihavaksi. Vaaka näytti tänään 115kg ja siinä on tuplasti "oma" painoni...

En aio varsinaisesti laihduttaa, mutta olen alkanut tiedostamaan annoskoot ja syömiskertojen määrän, sillä uskoisin saavani aikaan hitaasti ainakin jotain muutosta nykytilanteeseen. Ennen märehdin päivät pitkät jotain makeaa, söin valtavia annoksia ruokaa, join limuja. Viikko sitten stoppasin limut ja makeat (herkkupäivä kerran viikossa jatkossa) ja ruokaa olen syönyt 3/4 annoskokoja entisestä. Olen joskus laihduttanut mm. karppaamalla ja todennut, että psyyke ei vaan pysy perässä jos laihdun nopeasti, joten siksi en laittanut rajusti annoskokoja puoliksi tai tehnyt totaalista herkkulakkoa. Kiloni eivät tulleet viikossa, joten eivät ne myöskään lähde siinä ajassa...

Tsemppiä meille kaikille!

Chinmoku

Vierailija
40/88 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän