Mikä tuossa red velvet kakussa on niin erikoista/hyvää?
Sitä hehkutetaan aivan joka paikassa,on nyt tosi muotia..katselin raaka-aineita,enkä käsitä mikä siinä on niin erikoista? punainen väri? en ole maistanut,mutta mietin josko maistaisi että kakun ihmeellisyys selviää:D
Kommentit (19)
En ole onnistunut tekemään itse yhtä hyvää mitä olen syönyt jenkeissä kahviloissa ja ravintoloissa. Siellä se on ollut parhaimmillaan lämmintä ja sulaa suuhun.
Onko tuo nyt joku muotiblogifacebooksosiaalinenmedia- leivonnainen? Ok, sitä on sitten taatusti kaverilla tarjolla ensi lauantaina.
Se on tosi pehmeä ja ihana suklaakakku joka on lisäksi näyttävä.
En ole leipoja enkä oikein kakunsyöjäkään, mutta se näyttää ihanalta. Onko siis punainen väri ihan vain väriainetta? Tylsää!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 15:33"]
Onko tuo nyt joku muotiblogifacebooksosiaalinenmedia- leivonnainen? Ok, sitä on sitten taatusti kaverilla tarjolla ensi lauantaina.
[/quote]
Leivontablogeissa tuo on jo so last season..
Alunperin se on ollut periaatteessa kaakonmakuinen kuivakakku. Valmistuksessa on käytetty piimää ja ruokasoodaa, jotka reagoidessaan kaakaon kanssa on värjänneet kakun punaiseksi, siitä nimi. Velvet viittaa pehmeään koostumukseen, rasvana käytetty kasviöljy on vielä korostanut tätä. Nykyään se hieman punertavanruskea väri ei riitä ja useassa reseptissä kakku värjätään punaiseksi. Ei siinä sen erikoisempaa ole.
jenkki-hötön turhaa hehkuttamista ja apinointia.
koska ihan kotimaiset, perinteiset leivonnaiset nostetaan oikeaan arvoonsa?
en ole koskaan ymmärtänyt esim macaronseja. täysin turhaa höttöä.
ja olen syönyt niitä useassa paikassa, jopa niissä kaikkein ylistetyimmissä ranskassa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 15:59"]
ja olen syönyt niitä useassa paikassa, jopa niissä kaikkein ylistetyimmissä ranskassa.
[/quote]
Jos nyt ajattelee makeita leivonnaisia ylipäätään, niin mun mielestä niitä kuvaa sanapari "turha höttö" aika hyvin, oli sitten kyse koti- tai ulkomaisesta leivonnaisesta.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 16:01"]
[/quote]
kyllä mä itse mieluiten kuitenkin valitsisin ihan muikkukukkoa tai karjalanpiirakan,
ennemin kuin mantelijauhoklimpin, joka on ah, niin trendikäs =)
mies32v
Jos nyt ajattelee makeita leivonnaisia ylipäätään, niin mun mielestä niitä kuvaa sanapari "turha höttö" aika hyvin, oli sitten kyse koti- tai ulkomaisesta leivonnaisesta.
[/quote]
Tein jokin aika sitten Red velvet -muffineja (sisälsivät soodaa). Niistä tuli ihan tolkuttoman hyviä.
[/quote]
Ihme tiukkanuttura. Johan se on kumma kun joku kehtaa leipoa ja kokeilla jotain muutakin kun mustikkapiirakkaa ja pullaa!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 16:07"]
[/quote]
Ihme tiukkanuttura. Johan se on kumma kun joku kehtaa leipoa ja kokeilla jotain muutakin kun mustikkapiirakkaa ja pullaa!
[/quote]
väriaineella värjättyä tavallista kakkua? hui miten omaperäistä ja terveellistäkin?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 16:07"]
[/quote]
[/quote]
väriaineella värjättyä tavallista kakkua? hui miten omaperäistä ja terveellistäkin?
[/quote]
Milloin kakku on terveellistä ollut, oli siinä sitten väriainetta vai ei? Jos on tarkoitus syödä jotain terveellistä, niin lähtökohtaisesti mikä tahansa kakku on aika väärä vaihtoehto.
Mitä se sulle kuuluu mitä kukin leipoo?
Juu kyllä tuore itse leivottu pulla taikka omenapiirakka maistuu makoisammalle.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 16:30"]
Juu kyllä tuore itse leivottu pulla taikka omenapiirakka maistuu makoisammalle.
[/quote]
Voi teitä kapeakatseisia ihmisiä jotka ette koskaan uskalla kokeilla mitään uutta, ettekä koskaan poistu Suomen rajojen ulkopuolelle ilman omia eväitä.
Miksi kaiken pitää olla aina joko tai? Eikö voisi tänä viikonloppuna leipoa suvun ikivanhalla reseptillä mustikkapiirakkaa itse kerätyistä mustikoista, ensi viikonloppuna herkutella macaroneilla ja seuraavana viikonloppuna jotain aivan muuta?
9:n kanssa samaa mieltä. Macaronssit on yliarvostettuja ällöttäviä sokerimössyköitä.
Joo minäkin jo vuosia sitten kun selailin paljon jenkkiohjeita, että mikäs erikoisuus tämä tällainen on, niin en keksinyt kans muuta kuin punaisen väriaineen käytön. Ihmettelen edelleen hehkutusta!