Nollahiilipolitiikka johtaa köyhyyskatastrofiin, mutta ei edistä ilmastonsuojelua, sanoo Nobel-ekonomisteja johtanut tutkija
Kiirehtimällä yritettävän vihreän siirtymän kustannukset kasaantuvat ennen kaikkea maailman köyhimpien niskaan, sanoo tanskalaistutkija.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nollahiilipolitiikka-johtaa-koyhyys…
Kommentit (12)
Porvooseen ja Itä-Uusimaalle on ulkolainen kaivosfirma vallannut maat. Ilmastonmuutos edellä. Tutkii akkukaivosta sinne.
Porvoolaiset eivät tykänneet.
Satoja akkukaivoksia tarvitaan jos meinataan kaikki polttomoottorit korvata akku-autoilla.
Kuvia näytetään tulvista. Tulvia on ollut aina. Jo 1500-luvulla oli suurtulvat keski-euroopassa. Eikä johtunut meistä .
Absurdi tutkimus. Laittamalla 75mrd siihen että kehitysmaissa kasvaa lihavampia lapsia maailmasta tulee tehokkaimmin "parempi paikka".
Varmaan, kehitysmaalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Kuvia näytetään tulvista. Tulvia on ollut aina. Jo 1500-luvulla oli suurtulvat keski-euroopassa. Eikä johtunut meistä .
Ilmasto on lämmennyt vain 1 asteen. Jotkut tutkijat sanovat ettei ole juurikaan lämmennyt.
1800-luvun lopulla oli suuria lämpöjaksoja. Mutta ei osattu valjastaa ilmastonmuutoshysteriaksi ja pisnekseksi.
Osittain oikeassa siinä mielessä, että nollahiilipolitiikka johtaa vastuun (lue päästöjen) siirtämisen. Mutta tätäkin vastaan voidaan taistella esimerkiksi rankoin tuontitullein, mikäli siihen löytyy poliittista tahtoa. Ei vain löydy oikein luottoa, että poliitikot osaisivat homman hoitaa kotiin. Esimerkiksi autojen hankintatuet valuvat tällä hetkellä lopulta monikansallisten autokonsernien taskuun. Myyntiporras toki ottaa myös oman siivunsa välistä.
Vierailija kirjoitti:
Satoja akkukaivoksia tarvitaan jos meinataan kaikki polttomoottorit korvata akku-autoilla.
Henkiöautoliikenteen päästöt ovat vain noin 11% kaikista Suomen CO2 päästöistä.
Sähköautoihin siirtymisellä ei päästöistä päästä eroon, vaan ne häipyy silmistä. Tulee muut ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Osittain oikeassa siinä mielessä, että nollahiilipolitiikka johtaa vastuun (lue päästöjen) siirtämisen. Mutta tätäkin vastaan voidaan taistella esimerkiksi rankoin tuontitullein, mikäli siihen löytyy poliittista tahtoa. Ei vain löydy oikein luottoa, että poliitikot osaisivat homman hoitaa kotiin. Esimerkiksi autojen hankintatuet valuvat tällä hetkellä lopulta monikansallisten autokonsernien taskuun. Myyntiporras toki ottaa myös oman siivunsa välistä.
Juuri näin. Ei osata asiaa . Harkintaa ja jopa itsekästä (Suomen kannalta) ajatteluakin voisi harrastaa.
Tavoite pitäisi olla globaalien päästöjen vähentämisessä, eikä oman kilven kiillotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tavoite pitäisi olla globaalien päästöjen vähentämisessä, eikä oman kilven kiillotuksessa.
Todellakin ihmeellistä ja typerää mallioppilaan esittämistä. Ja täysin väärässä paikassa. Nyt ollaan metsäteollisuuttakin ajamassa ahtaalle. Suomen 1. vienti ja se tärkein.
Vierailija kirjoitti:
Kuvia näytetään tulvista. Tulvia on ollut aina. Jo 1500-luvulla oli suurtulvat keski-euroopassa. Eikä johtunut meistä .
Nykyään vasemmistohihhuleiden sytyttämät maastopalot johtuvat ilmastonmuutoksesta. Outo juttu.
Suomi ollut yksi harvoista hyötyjistä ilmastonmuutoksessa
Yhdysvaltalaisen Stanfordin yliopiston tutkimuksen mukaan Suomi on hyötynyt arvioiden mukaan eniten Islannin ohella ilmaston lämpenemisestä viimeisen puolen vuosisadan aikana. Siitä, että ilmasto on tähän mennessä lämmennyt keskimäärin noin yhden asteen, ovat hyötyneet myös Norja, Kanada, Ruotsi ja Venäjä.
Muutos on tutkimuksen mukaan parantanut Suomen kaltaisten maiden talouskehitystä, samalla kun monien erityisesti köyhien maiden tilanne on vastaavasti heikentynyt.
https://yle.fi/uutiset/3-10766320