Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämänmuutos 2014/syyskuu

Vierailija
31.08.2014 |

No niin. Tässäpä olisi uusi ketju, kirjoitellaan siis jatkossa tähän. :) 

Mukaan siis kaikki jotka ovat päättäneet että jollain ( tai useammalla ) elämän osa-alueella saa tulla muutos. Aloitetaan virallisesti ketju huomisesta ja aina kuukausi kirjoitetaan tähän samaan. Ja seuraavan kuukauden alussa uusi ketju - Elämänmuutos 2014/lokakuu...jne... 

Kerrotaan jokainen oma tavoitteemme ja mitä nyt itsestään haluaa kertoa. Lisäksi voisi vaikka aina oman viestin jälkeen laittaa jonkun oman 'nimimerkin' niin helpompi seurata kuka kirjoittaa mitäkin. :) Summataan aina iltaisin miten on päivä mennyt mutta tottakai voi ( ja pitää ;) ) muulloinkin tänne kirjoitella onnistumisista, epätoivon hetkistä, kompastukivistä... tsemppiä ja kannustusta... :)  

Joten ilmoittautukaas tähän - nyt tsempillä eteenpäin! :) 

RiKa 

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite oli saada itseni liikkeelle vartin verran mutta aika meni huomaamatta ja kävelinkin tunnin... ;) Tästä on hyvä jatkaa!

RiKa

Vierailija
2/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Chinmoku, JoLiKu ja Keittiönoita! :) Palailen myöhemmin linjoille, nyt kutsuu suihku. ;)

RiKa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voi mukaan liittyä, vaikka ikää onkin vasta 17 vuotta? Ongelmani saattavat olla aika eritasoisia kuin muiden, mutta muutosta kaipaan minäkin!
Olen nyt lukion toisella luokalla ja lukion jälkeen tähtään yliopistoon, mahdollisesti lääkikseen. Olen aina pitänyt koulunkäynnistä, mutta tänä syksynä motivaationi on lopahtanut täysin ja olen alkanut muun muassa luistamaan läksyjen kanssa.
Lisäksi harrastan taekwondoa, kilpailenkin välillä. Treenejä olisi vähintään 5 kertaa viikossa, mutta niistäkin osaa välillä skippailen. Vartalonikaan ei ole ihan sillä mallilla kuin haluaisin, lähinnä herkkujen syömisen takia.
Tämä ketju vaikutti kivalta ja tahtoisin lähteä mukaan! Omia tavoitteitani ovat siis ryhdistäytyminen koulussa, panostus harrastukseen ja noin 5 kilon painonpudotus terveellisemmän elämän myötä. Nimimerkkini voisi ikääni viitaten olla vaikka juniori.

Vierailija
4/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulen mukaan. Kesän aikana lössähdin ihan täysin eli söin mitä sattui, liikunta jäi ja painoa tuli lisää. Nyt olen jo lisännyt kasvisten syömistä ja muutenkin keventänyt syömistä sekä käynyt taas juoksemassa, tarkoitus olisi alkaa lihaskuntoakin tekemään. Paino on jo lähtenyt laskusuuntaan eli tämä on alkanut sujua :)

Sitten on muitakin asioita, joihin aion saada muutosta. Unirytmi pitää saada kohdilleen ja nukkua enemmän. En ymmärrä, miksi en saa mentyä ajoissa nukkumaan vaikka jo väsyttäisikin... Istun ihan liikaa nettiä selailemassa ja sitä täytyy rajoittaa, samoin telkkaria voisi katsoa vähemmän. Etenkin kun en edes varsinaisesti seuraa mitään sarjaa tms., kunhan kulutan aikaa möllöttämällä töllön äärellä, ei mitään järkeä. Sen sijaan voisi vaikka tehdä käsitöitä, joita ei muka "ehdi" oikein tekemään. Ajankäytöstä se vain on kiinni!

Aion tarttua toimeen rivakammin eli saada aloitettua opiskeluhommat, kotityöt ym. Kunhan saa aina alkuun niin kyllä se siitä yleensä sujuu. Nyt noita on rästissä, esim. tiskiä on vaikka miten paljon... Helpompi olisi, kun ei antaisi hommien kertyä. Lisäksi itseni hoitaminen on ollut vähän retuperällä eli tästä lähtien aion kiinnittää enemmän huomiota esim. hiusten ja ihon hyvinvointiin.

Parisuhteeseenkin voisi panostaa aiempaa enemmän, vaikka ihan hyvin meneekin. Tärkeä asia on myös henkinen hyvinvointi eli tarkoitus on oppia ajattelemaan positiivisemmin ja olla kiitollinen asioista, joita minulla on. En halua enää ajatella "sitten kun" vaan elää tätä hetkeä.

Paljon asioita ja en yritäkään muuttaa kaikkea tätä kerralla vaan tehdä pieniä oikeita valintoja ja vähitellen muuttaa elämääni oikeaan suuntaan :)

-Luna

Vierailija
5/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn kerhoon mukaan. :) Syksy on minusta enemmän uuden aloittamisen aikaa kuin vuodenvaihde uudenvuodenlupauksineen. 1.9. on siis loistava hetki tällaisen projektin startille!

Tarvitsisin monenkinlaista elämänmuutosta, mutta ensisijaisesti koetan pienin tipuaskelin vähentää ja hallita stressiä, helpottaa elämääni ja opetella rentoutumaan. Stressaavaa elämäntilannettani en voi kaikilta osin muuttaa, mutta yritän vaikuttaa siihen mitä voin.

Syyskuussa pyrin joka päivä tekemään rentoutus- tai meditaatioharjoituksen. Lisäksi yritän joka päivä lukea jotain aihetta tukevaa kirjaa tai nettitekstiä.

Kesälomalla raivasin kodista hurjan määrän turhaa tavaraa, ja se helpotti elämääni merkittävästi. Yritän jatkaa tätä projektia syyskuussa pyrkimällä joka viikko luopumaan kymmenestä yksittäisestä tavarasta. Tilalle joudun  ostamaan melko reilusti uusia vaatteita, sillä vaatevarastoni painopiste on nyppyyntyneissä halpakaupan t-paidoissa. Pyrin ostamaan elämääni helpottavia vaatteita: haluan vähemmän silitettävää, eroon 30 asteessa pestävistä puseroista, väreiltään yhteensopivia vaatteita, jalkaan mukavia kenkiä jne. Syyskuussa on kaupoissa vuoden paras valikoima syys- ja talvikauden vaatteita, joten juuri nyt on hyvä hetki tähän.

Mikäli lipsun näistä melko vaatimattomista tipunaskelistani, lupaan myös yrittää olla stressaamatta siitä. :)

ThatLuckyBitch

Vierailija
6/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. Cheerios

Olen 31v lapseton nainen ja tavoitteena suht laaja elämäntaparemontti. Olen parantumaton laiskimus, joka nyhjää yöt hereillä ja nukkuu mielellään valoisan ajan, koti on sottainen ja paikoitellen jopa saastainen, röökiä palaa ja baareilu on hauskinta mitä tiedän ja ylilyöntejä alkoholin kanssa sattuu silloin tällöin. Olen normalipainoinen, mutta todella huonossa kunnossa, uneksin siitä että voisin juosta lähipuistossa kierroksen (n. 1,5km) olematta puolikuollut. Elämä on muutenkin vähän levällään, parisuhteessa huolestuttavan paljon riitoja, omia kavereita ja sukulaisia tulee nähtyä ehkä 1-2krt vuodessa, ennen vuodenvaihdetta pitäisi päättää mikä on seuraava askel työuralla (tulee määrittelemään tulevaisuuteni hyvinkin pitkälti) ym ym.

Tavoitteina siis

- järkeistää vuorokausirytmi eli nukkumaan klo 23-00, aamuherätys on kuitenkin 6.30. Töiden jälkeen pienet päiväunet.

- kohottaa kuntoa (Tanssitunneille ilmoittauduttu ja suunnitelmissa myös lenkkeily ja jooga, josta pidän, mutta joka aina vaan tuntuu jäävän alun jälkeen kun tulee vaikkapa flunssa tai lomamatka tms keskeytys) eikä haittaa muutaman kilon pudotus ja kiinteytyminenkään

-syödä järkevämmin (Kotikokkia musta ei tule, mutta sipsipussi tai suklaalevy päivässä ja heseruoka tms useita kertoja viikossa ei vaan tee kenellekään hyvää. Jospa ottaisin tavoitteeksi vaikka syödä yhden (1) kasviksen päivässä näin alkuun ja rajoittaa pizzat ja kebabit 1-2krt/vko..)

- omia menoja ja harrastuksia, hyvää oloa itselle. Enemmän yhteydenpitoa kavereihin. Ja vähemmän riippuvaisuutta miehestä ja sen menoista. Jos parisuhde ei tätä kestä niin sitten ei. Mutta ehkä virkeämpi ja hyväntuulisempi minä olisi parisuhteessakin parempaa seuraa kuin netissä hengaileva laiska ja sotkuinen, pahantuulinen kalpea ja taikinamaisen löysä eukko.

- kämpän perussiisteyden ylläpito esim. pienellä siivoussessiolla kerran viikossa. Vintiltä ja komeroista pitäisi vähitellen raivata useampi kuutio turhaa tavaraa roskikseen/UFFille.

- työasiat järjestykseen, päämäärätön haahuilu saa luvan loppua. Tavoitteellisuutta kehiin.

- ulkonäköasiat kuntoon eli ei laahustamista paskarääsyissä tukka rasvaisena ja 5cm juurikasvulla. Vaatteiden määrä saa vähentyä reilusti, tilalle kuteita, joissa oikeasti näytän hyvältä ja joita tulee pidettyä. Säännölliset kampaamokäynnit, ihon kotihoito, jalkojen raspaus tarvittaessa, kynsien säännöllinen hoito (mulle jostain syystä hirveä kompastuskivi, en jaksaisi muka ikinä leikata ja viilata niitä, kyse ei siis ole mistään lakkauksista edes vaan ihan perussiisteyden ylläpidosta) ym. En ole pakkeliprinsessa, mutta olisi kiva olla hompsuisen sijaan rennon tyylikäs.

Tupakoinnin ja alkoholinkäytön sallin itselleni entiseen tapaan. En myöskään ala millekään dieetille, vaan sallin itselleni pienen määrän herkkuja vaikka päivittäin, mutta sellainen älytön mässäys tyyliin heseaterian päälle se 300g sipsipussi + 200g suklaata + 3 juustosämpylää ja iltapalaksi vielä 0,5l jätskiä ja 4 karjalanpiirakkaa ja irtokarkkeja saisi jäädä. 

Vierailija
7/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoshalukkuutta täälläkin:

- painoa pois 10kg ensi kesään mennessä

- kuntosaliharjoittelun aloittaminen

- netissä roikkumista vähäisemmäksi ja tilalle vaikkapa käsitöitä (tilkkupeitto isoäidin neliöistä:) )

Elli

Vierailija
8/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju, kiitos AP:lle, osallistun!

Otan nyt tähän vain yhden tavoitteen, koen että on helpompi keskittyä kerralla vain yhteen asiaan eli:

Tavoitteena on löytää uusi työ. Huomaan, että olen luovuttanut asian suhteen enkä oikein jaksa enää yrittää, joten nyt ainakin syyskuun ajan tsemppaan tämän asian kanssa tämän ketjun innoittamana.

Paljon tsemppiä kaikille muillekin!

- Tanja

Vierailija
9/88 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin!! :) 

Se on nyt siis 1.9.2014 ja elämänmuutos startatkoon!! 

Hienosti on tullut uutta porukkaa lisää; tervetuloa jokaiselle - yhdessä ja erikseen! <3 Nyt luotetaan ryhmän voimaan ja näytetään muille ( ja ennen kaikkea itsellemme! ) että mihin meistä on... :) 

Kävin aamulla vaa'alla ja huhhahhei minkä lukeman se minulle antoi... mittani ovat siis tällä hetkellä 159/93,1. Siinä on mistä tiputtaa... mutta positiivisilla mielin lähden muuttamaan elämäni suuntaa ja luotan siihen että täältä kuoriutuu se hukassa ollut oma itseni; nainen joka tietää mitä tahtoo... nainen joka hallitsee elämänsä ja sen eri osa-alueet... nainen joka elää ja nauttii siitä! :) 

Mites muiden aamu on lähtenyt käyntiin? Minä taidan lähteä kaurapuuron keittoon, vapapäivä tänään. 

Kirjoitellaan ahkerasti - tsemppiä ihan jokaiselle!! 

RiKa 

Vierailija
10/88 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuku täällä. En varsinaisesti tähtää elämänmuutokseen, sillä se on ollut meneillään jo nelisen vuotta (ero, oma asunto, työttömyys, opiskelu, bmi lievästä ylipainosta takaisin normaalipainoon). Nyt on menossa opiskelun kolmen viimeisen kuukauden rutistus.

Syyskuun ohjelmassa: kaksi pitkää esseetä, lopputyön ensimmäinen versio, sekä iso läjä muita tuotoksia (lyhyempiä kuin nuo kaksi pitkää esseetä). Lokakuuta en uskalla vielä edes ajatella :D Lähden liikkeelle toisesta esseestä. Sen olen jo aloittanut, itseasettamani deadline on huomenna.

Tiuku

Vierailija
11/88 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans neljäkymmentä ja plus. Tarkoituksena olisi aloittaa terveellisempi elämä,laihtua samalla. Viljat pois ja liikuntaa!

Vierailija
12/88 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 10:08"]Täällä kans neljäkymmentä ja plus. Tarkoituksena olisi aloittaa terveellisempi elämä,laihtua samalla. Viljat pois ja liikuntaa!
[/quote]
tupakointi vähemmäksi ja lopetus kohtuullisen ajan sisällä. Tsempit ja terkut lähettää sartsa

Vierailija
13/88 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ehtii mukaan? Olen tässä jo erinäisin toimin tähdännyt parempaan elämänlaatuun ja nyt loppuvuoden tavoitteenani on oikeasti pudottaa painoa. Toiveena olisi raskautua ensi vuoden alusta ja tuleva lapsi olisi 3. ja viimeinen tähän perheeseen.

Nuo elämänlaadun parantamiseen tähtäävät asiat ovat olleet mm. ruokavalion muuttaminen ravinteikkaammaksi (mm. makeannälkä on lähtenyt bonuksena!) sekä sen hyväksyminen, että todennäköisesti en koskaan tule saavuttamaan uraa yksityissektorin palveluksessa, vakituisessa työsuhteessa. Minun polkuni lienee palasina maailmalla, eli pätkää pätkää perään, tosin hyppäyksin kuitenkin oikeaan suuntaan eli mielestäni ylöspäin. Taloudellinen turva on siis säännöllisin väliajoin katkolla ja tämä täytyy vain hyväksyä (vaikeaa on!).

Painoa oli vielä pari viikkoa sitten 113,5kg (pituus 170cm), tänä aamuna 111,3kg. Ensimmäinen tavoite päästä alle 110kg, siitä sitten vähemmäksi.

Maria

Vierailija
14/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva!

Minä ilmoittaudun mukaan :) Asun ulkomailla ja olen edellä suomalaisia 6 h, joten voin yrittää tehdä aamunavauksia ketjuun!

Jospa olen sitten se "ulkosuomalainen" joka aina ihmettelee kaikkea. No, minä en ihmettele ;)

Vierailija
15/88 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomentapäivää kaikille!

Mulla vaaka näyttää roimat 97,5 kg ja eilisen iltamässäilyn jälkeen lähes sata, mikä on oma ennätykseni. Pituutta 170 cm. Mainittakoon kuitenkin että olen aina ollut luontaisesti painava ja oloni on 80-kiloisena varsin hyvä. 75kg olisi minulle jo ihannepaino suorastaan. Mutta jos nyt lähdetään siitä liikkeelle että paino pitää saada hilattua alle 90 kilon ja pidettyä siellä pysyvästi. Siinä olisi jo suuri ero.

Tänään alkavaa elämänmuutosta tosiaan juhlistin eilen oikein kunnon possuttelulla: jättilautanen pastaa, pari tölkkiä limua ja paketillinen keksejä päälle. Nyt ei tee mieli kumpaakaan vaan kroppa suorastaan huutaa kaurapuuroa.

Tästä se lähtee. Olen muuten tehnyt tuota samaa tavarankarsimista mistä joku mainitsi jo useamman vuoden ajan ja siitä tulee ihanan vapauttava fiilis kun turha tavara lentää kierrätykseen! Suosittelen kaikille. Teen vähintään joka kevät ja syksy karsimisoperaation ja muutenkin pitkin vuotta aina kun vuokraan kirppispöydän.

Virtaa päivään!

JoLiKu

Vierailija
16/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa mä laittasin nyt ensimmäisenä itsestäni jotain... 

Eli olen vähän päälle 30-vuotias äiti. Olen kokenut viime vuosien aikana melkoisen suuria muutoksia eikä aina niin positiivisessa mielessä. Tästä syystä elämänhallintani on hiljalleen ja huomaamatta kärsinyt enkä ole saanut otetta omasta elämästäni. Nyt saa kuitenkin asioihin tulla muutos...! 

Olen lihonut vuoden sisällä noin 30kg joka on ihan järkyttävä määrä niin lyhyen ajan sisällä. Ja ihan vaan siksi etten ole jaksanut kiinnittää ollenkaan huomiota omaan ruokavaliooni; olen syönyt ja juonut miten sattuu. Lisäksi en ole liikkunut yhtään sen enempää mitä on ollut pakko ja kunto on rapistunut olemattomiin. Kaikesta tästä johtuen olen ollut koko ajan väsynyt ja kiukkuinen; tyytmätön itseeni joka on sitten huokunut myös kotona lapsiin. En ole jaksanut ulkoilla heidän kanssaan - ovat kyllä jo sen verran isoja että osaavat mennä itsekin mutta onhan se äidin kanssa ihan toisenlaista... En ole lisäksi innostunut yhtään kodinhoidosta ( sisältäen siivouksen, ruoanlaiton ym. ) ja mennyt sieltä missä aita on matalin. 

Nyt kuitenkin alan pikkuhiljaa saada taas elämänlangasta kiinni ja uusi sivu saa kääntyä elämässäni. :) Siksipä päätinkin että aloitan tällaisen ketjun josko saisin muitakin mukaan tähän tsemppaamaan ja kannustamaan toisiamme. Ryhmässä on varmaankin enemmän voimaa. ;) 

Itse päätän aloittaa tämän ruokavalio muutoksilla; kirjoittelen varmaan jonkun sortin ruokapäiväkirjaa ym. Ja myös pikkuhiljaa liikuntaa lisäillen. Kun nämä saan kuntoon, uskon että on energiaa enemmän alkaa panostamaan kodinhoitoon ja myös ruoanlaittoon... eli ei enää ranskiksia ja kalapuikkoja uuniin. ;) Tulen varmaan kirjoittelemaan suht aktiivisesti tänne ja toivon sitä teiltä muiltakin. Tästä tämä lähtee... huomenna ilmoitan mittani ( pituuden ja painon ) sekä tavoitteen tulevalle kuulle. 

Tsemppiä meille!! :) 

RiKa 

Vierailija
17/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:57"]

Kiva!

Minä ilmoittaudun mukaan :) Asun ulkomailla ja olen edellä suomalaisia 6 h, joten voin yrittää tehdä aamunavauksia ketjuun!

[/quote] 

Hienoa! Tervetuloa mukaan... :) Kiva saada porukkaa mukaan vähän kauempaakin. :) 

Vierailija
18/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nimimerkki Läpimurron kynnyksellä. Sitä nimittäin olen monellakin elämänalalla. Pienin ryhtiliikkein elämä normaalimittoihin: enemmän unta ja ulkoilua, sopivampaa ruumiin- ja hengenravintoa, turhat asiat pois, keskeneräiset asiat loppuun. Lähetän sulle tsemppiä ja toivotan sitä itsellenikin! Ensimmäinen ryhtiliikkeeni on netissä roikkumisen vähentäminen, eli raporttini tulevat harvakseltaan.

Vierailija
19/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla mukaan myös? 20 kg olisi tiputettavaa... (Hiilareita voisi vähentää ja liikuntaa lisätä, millainen aamupala voisi olla hyvä? Leivästä tuntuu olevan vaikein päästä eroon!) T. Tipi

Vierailija
20/88 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena saada aikaan terveyteen liittyviä projekteja. Tilata aika lääkärille jne.
Irrottautua vanhasta.
Mennä johonkin mielenkiintoiseen hoitoon.
Löytää työ/ kurssi.
Nim. Okra

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi