Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun uusperhe elämä oli tässä.

Vierailija
22.08.2014 |

Tulin kotiin. Minun ja mieheni kolmevuotias tytär, joka oli jätetty 16 vuotiaan isovelipuolen hoitoon, oli yksin kylvyssä huutaen kuin pistetty sika. Poika oli luurit päässä alakerrassa pelaamassa. Lähti siis pois jättäen tytön sinne, koska piti mennä "tarkistamaan peli." Mies otti pojan puolen , niinkuin aina, sanoen että raivoni siitä että lapseni olisi saattanut hukkua, oli liioteltua.

Otan eron. Tää oli tässä.

Kommentit (186)

Vierailija
121/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:47"]

Miten ihmeessä toi on muka uusperheeseen liittyvä ongelma? Kuka tahansa teini, IHAN VAIKKA SUN OMA, saattaisi ajattelemattomuuttaan tehdä noin. Miksi sun pitää ajatella, että nyt juuri SUN MIEHEN LAPSI kämmäsi? Moiti teiniä teininä, älä "miehesi lapsena". Noi on ihan tavallisen perheen ongelmia, ei juuri uusperheen. 

[/quote]

Kerrankin joku selväjärkinen täällä! Ärsyttää jopa näin uusperheellisenä noi jutut, että se on aina puolison mukula joka ei osaa tehdä mitään oikein. Eipä nuo omatkaan mitään täydellisiä ole, mokia sattuu kaikille

Vierailija
122/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:18"]kännykkä sekoilee. Poikansa törkn käytöksen maton alle. Poika on järkyttävän törkeä suustaan, ja käänsi tuon riidan siihen, että hän lähtee äidilleen koska mä vaan "oikeasti vihaan häntä ja siksi kohtelen häntä paskasti."

Ja ei, meillä on todella korkeat ammeen reunat, lapsi ei päässyt itse pois. Ja teille jotka ihmettelitte voikl lapsi hukkua ammeeseen josta ei pääse ylös: nyt en

ihmettele sitä, että lapsia hukkuu kesäisin kun uskotaan nelivuotiaan pärjäävän yksin rannassa.

Mä en voi enää elää näim

[/quote] Ei olisi saanut jättää valvomatta, mutta poika taitaa olla oikeassa noissa sanoissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:04"]

Siis 3-vuotias tyttäresi oli yksin kylvyssä? Isossa aikuisten ammeessa vai vauvan ammeessa? Eikö tuon ikäinen osaa jo vähän varoa ainakin pikkuammeessa, ettei ihan koko ajan tarvitse olla vieressä, mutta tietysti pitää koko ajan kuulostella, että missä mennään.

Minä olen jättänyt montakin kertaa 2-vuotiaan lapsen yksin pikkuammeeseen tai pikkuvatiin räpiköimään, kun olen ollut itse keittiössä tai olohuoneessa. Joskus kaverini vaikutti järkyttyneeltä, että oikeastiko uskallan jättää yksin ammeeseen. En tiennyt, että se on niin epätyypillistä.

[/quote]

Kyllä meillä on käyty noin 2 veestä itsekseenkin kylvyssä lasten pikkuammeessa, jos kukaan muu (aikuinen tai isosisar) ei ole mennyt samaan aikaan saunaan tai suihkuun. Aina kuitenkin tällöin on aikuinen ollut kotona ja pesuhuoneen ovi auki, jotta kylpemisen ääni kuuluu. Toki välillä käyty muutaman minuutin välein tsekkaamassa, että pikkukylpijä on ok, mutta kuka siinä jaksaa 20 minuuttia vieressä töllöttää, kun muutakin tekemistä on! Hyvin ovat viisi lasta samalla systeemillä pärjänneet eikä ole kertaakaan ollut edes mitään hätää! 

Vierailija
124/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä AP:n puolella tuon tilanteen vakavuuden puolesta. 16-vuotias sai palkkaa pikkusiskonsa vahtimisesta, joten kyllä oli selkeästi luotu sopimus lapsen hoitamisesta. AP kertoi, että hänellä ei ole hajua, miksi 3-vuotias oli kylvyssä, eli ei oltu puhuttu kylpemisen tarpeellisuudesta teinin kanssa. Teini oli siis itse päättänyt pistää tytön kylpyyn, tästä ei ole äitiä syyttäminen.

Omasta mielestäni vaara oli todellinen, ymmärrän AP:n säikähtämisen ja tunnereaktiot. Ymmärrän myös teiniä, joka ei nyt nähnyt tekojaan näin dramaattisena. Isän olisi pitänyt lähestyttää kumpaakin osapuolta, eli rauhoittelemalla äitiä (mitään ei tapahtunut, asiat on ok), mutta kertoa pojalleen, millaisen vaaran hän tahattomasti aiheutti pienelle lapselle. Ymmärrän siis, että isän ollessa yllättäen pojan puolella olisi itseltäkin palanut käämit jo ennestään polttavan kuumassa tilanteessa.

AP, vielä voit rauhoittua ja keskustella kummankin osapuolen kanssa tapahtuneesta. Todetaan, että mikä meni pieleen kaikilla osapuolilla ilman, että asian läpikäymiseen tarvitaan draamaa ja syytöksiä. Puhutaan, että mistä asioista tulee pitää huoli ja miksi pojalle maksetaan lapsen hoidosta ja mitä hänen tulee tehdä saadakseen palkkansa. Teini ei luultavasti ajatellut yhtään pidemmälle tuota kylpemistä, luultavasti hän ajatteli pienen lapsen ilahtuvan kylvystä, niin kuin he yleensä tekevät. Anna pojalle anteeksi keskustelun päätteeksi, mutta hänen tulisi ymmärtää, että pienen lapsen luota ei noin vain mennä "tarkistamaan peliä", vaan pysytään lähellä tai ainakin kuuloetäisyydellä, jos jossain pitää käydä.

Jäitä hattuun kaikille, asiat hoituu paremmin rauhallisemmilla vesillä kuin keskellä aallokkoa.

Vierailija
125/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 3v ei pääse kylvystä itse pois?

Vierailija
126/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan se 3-vuotias kiljui täyttä kurkkua siellä ammeessa? Kiljuuko useinkin? Eikö todella pääse sieltä itse pois?

Sorry, kuulostat ylireagoivalta äitipuolelta.

Vierailija
127/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taitaa olla teinimpi kuin teini itse.

Vierailija
128/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:46"]

Onko ap väittänyt että 16 vuotias on pakotettu vahtimaan siskoa? Jos saa siitä vielä palkkaakin niin eiköhän ole kuitenkin jäänyt vahtimaan ihan "mielellään". Kun on talossa 3 vuotias joka voi keksiä mitä vaan, silloin ei mennä kuulokkeet päässä edes katsomaan sitä peliä.

Mun mielestä turhaan ap:tä syyllistetään. Itse olen ollut sisko vahtina jo joskus 12 vuotiaana ja todellakin olisin ymmärtänyt että 3 vuotiasta ei jätetä yksin kylpyyn!

[/quote]

Mutta jos se aiemminkin on tehnyt vastaavia juttuja ja osoittanut ettei ole vastuullinen lapsenvahti niin ei siinä raha paljon auta. Ei pikkulasta jätetä epäluotettavalle hoitajalle. Se lapsi on kuitenkin aina vanhempien vastuulla. Vähän sama kuin jättäis lapsen juopon hoiviin ja kuvittelis että kaikki on ok kun mä maksoin sille ja se mielellään sen lapsen otti.

Vierailija
129/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:18"]kännykkä sekoilee. Poikansa törkn käytöksen maton alle. Poika on järkyttävän törkeä suustaan, ja käänsi tuon riidan siihen, että hän lähtee äidilleen koska mä vaan "oikeasti vihaan häntä ja siksi kohtelen häntä paskasti."

Ja ei, meillä on todella korkeat ammeen reunat, lapsi ei päässyt itse pois. Ja teille jotka ihmettelitte voikl lapsi hukkua ammeeseen josta ei pääse ylös: nyt en

ihmettele sitä, että lapsia hukkuu kesäisin kun uskotaan nelivuotiaan pärjäävän yksin rannassa.

Mä en voi enää elää näim

[/quote]

Okei. Eli se oli aikuisten amme. Siinä tapauksessa hukkumisriski on olemassa. Lapsihan voi vaikka avata hanan ja täyttää koko ammeen vedellä ja jos ei pääse itse pois, niin... Samaa mieltä siitä, että ero ei välttämättä auta asiaa. Ehkä jotkut ymmärsivät aiemman viestini väärin. Toki kuulostelen lapsen puuhia koko ajan, kun lapseni on yksin kylvyssä, vaikka olisin nurkan takana. Jos lapsi lopettaa höpöttämisen ja polskuttelun, kysyn heti mitä tekee. Meillä siis käytössä vain vauvan amme tai pikkuvati, mihin mahtuu lähinnä istumaan. Jos meillä olisi iso amme, niin tulpan säilyttäisin niin korkealla, ettei lapsi saisi sitä käsiinsä ja todellakin valvoisin vieressä. Lasten pikkuammeessa en näe suurta vaaraa oman lapseni kohdalla.

Kun olette rauhoittuneet, väännä rautalangasta, miksi se oli vaarallista. Ei miehet tajua aina, mitä kaikkea lapsi voi tehdä yksikseen.

8

Vierailija
130/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:16"]Ei todellakaan ole 16-vuotiaan homma katsoa pikkusisartaan. Ylireagoit ihan kympillä ap. Voitte kysyä VOISITKO KATSOA, mutta vasten tahtoa tehtynä tässä on tulos.

Vittu että olet ärsyttävän kuuloinen akka ap. Kunnon prinsessa.

[/quote]

Todellakin pitää 16 vuotiaan välillä vahtia pikkusisarta. Meinaatko, että 16vuotias saa elää ihan vapaasti, tehdä mitä tykkää? " Hyvin" sujuu pesästä lentäminen, jos ei ole kotona vaadittu ikinä mitään.

[/quote]

Todellakaan sille 16v:lle ei anneta pikkulasta harjoittelukappaleeksi. Vanhempien tehtävä on huolehtia että pienellä lapsella on LUOTETTAVA hoitaja. Ei sitä jätetä holtittoman teinin hoitoon vain siksi että teinin nyt pitää sitä hoitaa. Kenenkään terveyttä ei riskeerata tuolla tavoin.

[/quote]

Eihän se ole harjoituskappale. Onhan tuokin poika voinut 3 vuotta tutustua siihen miten lapsia hoidetaan. Jos tämä poika ei ole kykeneväinen huolehtimaan siskostaan, se ei tarkoita, etteikö sen ikäinen siihen kykenisi, jos on opetettu.

Vierailija
131/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:16"]Ei todellakaan ole 16-vuotiaan homma katsoa pikkusisartaan. Ylireagoit ihan kympillä ap. Voitte kysyä VOISITKO KATSOA, mutta vasten tahtoa tehtynä tässä on tulos.

[/quote]

Todellakin pitää 16 vuotiaan välillä vahtia pikkusisarta. Meinaatko, että 16vuotias saa elää ihan vapaasti, tehdä mitä tykkää? " Hyvin" sujuu pesästä lentäminen, jos ei ole kotona vaadittu ikinä mitään.

[/quote]

Todellakaan sille 16v:lle ei anneta pikkulasta harjoittelukappaleeksi. Vanhempien tehtävä on huolehtia että pienellä lapsella on LUOTETTAVA hoitaja. Ei sitä jätetä holtittoman teinin hoitoon vain siksi että teinin nyt pitää sitä hoitaa. Kenenkään terveyttä ei riskeerata tuolla tavoin.

[/quote]

Eihän se ole harjoituskappale. Onhan tuokin poika voinut 3 vuotta tutustua siihen miten lapsia hoidetaan. Jos tämä poika ei ole kykeneväinen huolehtimaan siskostaan, se ei tarkoita, etteikö sen ikäinen siihen kykenisi, jos on opetettu.

[/quote]

Miksi teinin pitäisi opetella hoitamaan lapsia? Mihin se teini sitä taitoa tarvitsee? Ei kaikkien suurin unelma ja tahto ole alkaa hyysäämään mukuloita heti kuin mahdollista. Ei kai isosisarus ole velvollinen lapsenlikaksi heti kun 13v täyttää, eikö  se ole aikuisten hommaa? 

Vierailija
132/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, jos otat eron, niin et ainakaan tiedä mitä tapahtuu isiviikonloppuina! Ja miksi teinille oli jätetty lapsi, ja annettu kylvetystehtäväksi? Miehesi on idiootti, eiis iitä pääse mihinkään.

Vierailija
133/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ongelmia sinun ja miehesi suhteessa ja elämässä on, kun olet nyt lähdössä? Pitäähän siinä muutakin olla kuin 16-vuotiaan pojan käytös, kun kerta aiot lähteä lähtemään? Poikahan muuttaa kohta omaan asuntoon niin ei sinun häntä tarvitse kovin kauaa enää katsella.

Vierailija
134/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jättäisi omaa 16 vuotiasta kovin pitkäksi aikaa hoitamaan 3 vuotiasta. Lyhyitä aikoja ja hyvät neuvot. Ei niin, että isketään iso rahatukku "miehen kakaralle" kouraan ja häivytään.

Itse muistan, kuinka ahdistavaa oli hoitaa pienempiä sisaruksia, kun oletettiin, että tyttönä minulla on hoivavietti ja totta kai tiedän, mitä pitää tehdä. Kun pikkusiskoni uhmiksena kiukutteli ja heittäytyi lattialle ja uhkasi kertoa äidille, että olen ilkeä, olin sulkenut sen komeroon tikkarin kanssa. En vain siinä hädissäni muuta keksinyt ja ei oikein looginen ajattelu siinä hätäännyksessä toiminut.

No minä sain remmillä perseelle ja pikkusisko oli vahingoniloinen. Tuloksena on se, että en ole yhteydessä äitiini, enkä pikkusiskooni. Sen verran sain heistä tarpeekseni, kun pääsin maailmalle muuttamaan.

Vierailija
135/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että 16 vuotiaan näkökulmasta 3 vuotias pärjäsi ja tykkäsi kylvystä eli hänet voi sinne ihan hyvin jättää. Mitäs sitten, kun eron jälkeen luovutat 3 vuotiaan isälleen vaikka loman ajaksi. Isä pyytää mökillä 16 vuotiasta katsomaan lapsenne perään?

Vierailija
136/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 20:03"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nyt oli kyse nimenomaan tästä teinistä, olkoot muut samanikäiset kuinka luotettavia hyvänsä. Ap ja mies on tienneet että teini on vastuuton. Kuitenkin ne jättää sen pienemmän tälle isommalle ja kuvittelevat että RAHA tekee tästä yhtäkkiä vastuullisen. Ei tee, jos teini ei osaa eikä oikeasti edes halua (haluaa vaan ne rahat). Ja silloin on kyllä vanhemmilta helvetin vastuutonta jättää se pienempi tälle teinille hoitoon. Ja naurettavaa sitten olla eroa hakemassa ja syyttää yksinomaan teiniä tilanteesta. Oli myös ap:n päätös jättää lapsi teinin hoiviin, kestäköön sen nyt. Järkevämpi olis hommannut sille toisen lapsenvahdin ja pistänyt teinin tekemään muita, vaarattomia, kotihommia. Pienempi jää isomman vastuulle vasta kun ollaan varmoja että teini pärjää. Siihen asti sitä vastuullisuutta opetetaan muilla keinoin. Ei kokeilla ihmiskokein että joko se on oppinut.

Vierailija
137/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään! Mun oma poika on 16-vuotias, pitäiskö mun hylätä hänet siksi että se on teini-ikäinen eikä jaksa katsoa pikkusiskojen perään hievahtamatta. Mä tiedostan sen että tuon ikäinen poika pelaa tietsikalla ja hänellä on omat intressit eikä tulisi mieleenkään jättää noin pientä yksin hänen kanssaan vaikka hän varmasti rakastaa ja välittää sisaruksistaan. 

Itse inhosin sitä että äiti pakotti katsomaan pari vuotta nuoremman pikkuveljen perään 7- vuotiaasta lähtien. Kun äiti kävi kaupassa ja shoppailemassa ja jossain vaiheessa teki iltatöitä niin mä hoisin pikkuveljen läksyt, harrastukset ja nukkumaan menon. Mulla jäi oma teini-ikä elämättä kokonaan. En ole kumpaakan tavannut viimiseen viiteen vuoteen kertaakaan. Sä olet ap idiootti. Meinaatko et laitat sitten lapsen isälle hoitoon aina tarvittaessa kun oot ottanut eron? 

Vierailija
138/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaan oli siis tarkoitus hoitaa 3vuotiasta lyhyen aikaa. Kylvetyksestä ei oltu sovittu. Olen ap:n kannalla, poika teki väärin. Hän sai palkkaa ja laiminlöi tehtävänsä. Kyllähän teinejä palkataan lapsenlikoikisi muihinkin perheisiin, eivätkä he voi siellä lähteä pelailemaan. Poika voisi miettiä miltä tuntuisi, jos pikkusisko olisi täyttänyt ison ammeen täyteen ja huutanut apua kun ei pääse pois siihen asti kun ei enää huuda. Ja poika vaan pelaa kuulokkeet korvilla.. 

Vierailija
139/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua näitä, jotka ymmärtää teinejä ja pelaamisen tarvertta. Jos jotain on sovittu ja siitä vielä palkkaa saa niin se on työsuhde. Piste. Ei silloin hoideta omia asioita vaan tehdään sitä työtä. Sitten kun vanhemmat palaa takaisin niin sitten pelailemaan. Mä olisin ollu 16-vuotiaana onnellinen tulonlähteestä. 

Vierailija
140/186 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:18"]kännykkä sekoilee. Poikansa törkn käytöksen maton alle. Poika on järkyttävän törkeä suustaan, ja käänsi tuon riidan siihen, että hän lähtee äidilleen koska mä vaan "oikeasti vihaan häntä ja siksi kohtelen häntä paskasti."

Mä en voi enää elää näim

[/quote]

Ei miehet tajua aina, mitä kaikkea lapsi voi tehdä yksikseen.

8

[/quote]

Minkä ihmeen aivovammaisen kanssa sä olet tehnyt lapsia? Kyllä mun tuntemat isät "sukupuolestaan huolimatta" osaavat pitää huolta jälkikasvunsa turvallisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän