Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko valehdellut lääkärille?

Vierailija
20.08.2014 |

Miksi ja miten?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai. julkisella puolella ei nykyään meinaa saaha juuri mitään lääkkeitä enää.

huomenna on onneksi aika yksityiselle. sieltä saa palvelua.

Vierailija
22/74 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennusta sairastaessani lääkäri kysyi alkoholinkäytöstä ja kaunistelin juomisiani aika tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hain virtsikseen antibiootteja päivystyksestä, niin valehtelin olevani neitsyt, jotta ei tarvinnut mennä mihinkään sukupuolitesteihin tai raskaustestiin. Ei ois jaksanut alkaa enää niihinkin jonottamaan. Onneksi olin lapseton, niin meni täydestä.

Vierailija
24/74 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Mutta olen sellainen kympin tyttö, joka aina yrittää miellyttää "opettajaa". Ihan samalla lailla kirjallisuuden laitoksella aikoinaan yritin loistaa yhden proffan takia. Lääkärissä taas lääkäri on se opettaja, ja yritän näyttää kuinka taitava olen (siis kuinka hyvin olen parantunut). Älytöntä, mutta totta. Minun pitää aina esittää reipasta.

Vuosia sitten kävin terapiassa, enkä kyennyt avaamaan sisintäni myöskään terapeutille, vaan esitin aina, että asiat oli paremmin kuin ne oli. Minkä sille voi? 

Vierailija
25/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:55"]Kroonisen sairauden ja rakennevikojen takia olen ravannut lääkärien luona paljonkin. Nykyään, kun epäilen itse jotain tiettyä sairautta, väitän, että joku toinen lääkäri on ohimennen maininnut siitä mahdollisuudesta. Tällä tavalla olen päässyt tutkimuksiin, joihin lääkäri kieltäytyi ensin lähettämästä minua. Toistaiseksi jokaisessa tutkimuksessa on löytynyt jotain.

Viimeksi viime viikolla lääkäri vakuutti, ettei oireeni sovi niskarangan ongelmiin lainkaan eikä röntgenkuvista olisi mitään hyötyä, mutta kun sanoin, että sydänlääkäri oli ottanut senkin mahdollisuuden sivulauseessa esille, sain lähetteen röntgeniin ja kas kummaa, röntgenhoitaja sanoi heti, että rakennevikahan siellä.

[/quote]

Vähän oudolta kyllä vaikuttaa, että kardiologi olisi edes puuttunut tuohon mitenkään kun kyse kuitenkin ihan eri erikoisalan ongelmasta/ vaivasta. Myöskään röntgenhoitajat eivät moisella saa kantaa ottaa. Onpas ollut epäammattimaisia. Potilaana en suhtautuisi kauhean luottavaisesti.

[/quote]

Ei kyllä tässä tapauksessa, kun vaivaan etsittiin syytä monella eri osastolla ja aina ohjasivat yhdeltä eteenpäin, ja jokaisen lääkärin kanssa keskusteltiin laajasti siitä, mistä muusta vaiva voisi ehkä johtua, kun ei siltä osastolta löytynyt apua.

Röntgenhoitaja tiesi, että niskasta etsitään vikaa, kun sitä ei ole mistään muualta löytynyt, ja näytti kuvista, että tuossa se syy nyt on ja samana päivänä röntgenlääkäri vahvisti tiedon. Ei mitään käsitystä siitä, mitä yksityisen lääkäriaseman röntgenhoitaja saa kommentoida, mutta oikeassa oli lääkäreidenkin mukaan, joten en näe mitään syytä olla luottamatta hoitoon. Päinvastoin olin helkkarin iloinen kun sain kuulla asiasta heti, huojensi mieltä.

Vierailija
26/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:48"]Kun hain virtsikseen antibiootteja päivystyksestä, niin valehtelin olevani neitsyt, jotta ei tarvinnut mennä mihinkään sukupuolitesteihin tai raskaustestiin. Ei ois jaksanut alkaa enää niihinkin jonottamaan. Onneksi olin lapseton, niin meni täydestä.

[/quote]

No olipa viisasta!

Vierailija
27/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelin, että masennukseni oli parantunut. En halunnut enää lääkkeitä enkä toisaalta väittää vastaan, kun hän niitä kuitenkin olisi tarjonnut. Kaksia oltiin kokeiltu ja molemmat pisti pään sekaisin. Epäilin bipoa ja diagnoosi pelotti. Tai pelottaa vieläkin

Vierailija
28/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja odotatte saavanne apua? Miksi menette lääkäriin jos siellä valehtelette?

Vierailija
29/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pieniä valkoisia valheita esim. synttärijuhlista omalle aviomiehelle :D

Vierailija
30/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:05"]Ja odotatte saavanne apua? Miksi menette lääkäriin jos siellä valehtelette?

[/quote]

No onhan tässä tullut syitä. Diagnoosin pelko on yksi, sitten se levottomuus odottaessa testitulosta... ja jos on koko elämänsä joutunut olemaan vahva niin vaikea äkkiä näyttää sitä heikkoutta lekurissa. Kun on tottunut siihen, että yksin täytyy pärjätä. Sitten on lääkevastaisuus.

Osa tietysti valehtelee saadakseen lääkkeitä, mutta sitä en ymmärrä.

Nro 28

Vierailija
31/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään lääkäriin menemistä ihan tarpeeksi. En tietoisesti valehtele, mutta kun on tietoinen sen vastaanottoajan lyhyydestä, niin vaikea on kertoa kaikki tarvittava. Tietysti jos lääkäri kysyy jotain, vastaan mahdollisimman rehellisesti, mutta monta kertaa tärkeitä (?) asioita jää sanomatta. Jälkeenpäin saatan muistaa, että ai niin, sekin oire jne., mutta se on myöhäistä silloin, koska seuraavan ajan saisi vasta viikkojen päähän. Eli jätän asioita kertomatta ellei lääkäri erikseen kysy. 

Vierailija
32/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, koska haluaisin hoitoa jos vain lääkärille olen päässyt! Ei mitään järkeä valehdella.

Vierailija
33/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:05"]Ja odotatte saavanne apua? Miksi menette lääkäriin jos siellä valehtelette?

[/quote]

No onhan tässä tullut syitä. Diagnoosin pelko on yksi, sitten se levottomuus odottaessa testitulosta... ja jos on koko elämänsä joutunut olemaan vahva niin vaikea äkkiä näyttää sitä heikkoutta lekurissa. Kun on tottunut siihen, että yksin täytyy pärjätä. Sitten on lääkevastaisuus.

Nro 28

[/quote]

njoo siis mut jos ei hakua diagnoosia eikä lääkkeitä eikä hoitoa, niin miksi ylipäätään on siellä lääkärissä? Ei sinne ole pakko mennä. En minä mene lääkäriin ja valehtele siellä, minä jätän kokonaan menemättä tuollaisessa tilanteessa!

Vierailija
34/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:20"]En ole, koska haluaisin hoitoa jos vain lääkärille olen päässyt! Ei mitään järkeä valehdella.

[/quote]

Tuskin sitä päätöstä järjellä tehdäänkään. Moni pelkää kokeita ja sairaaloita yms. Kaverini tuskin uskaltaa soittaa ajanvaraukseen.

Vierailija
35/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:12"]

[/quote]

Nro 28

[/quote]

njoo siis mut jos ei hakua diagnoosia eikä lääkkeitä eikä hoitoa, niin miksi ylipäätään on siellä lääkärissä? Ei sinne ole pakko mennä. En minä mene lääkäriin ja valehtele siellä, minä jätän kokonaan menemättä tuollaisessa tilanteessa!

[/quote]

Ks. kommentti 35. Henkilö voi olla huolissaan ja voi olla kontrollikäynti, mutta sitten ei vaan pysty vastaamaan johonkin kysymykseen oikein. En usko että kovin moni aktiivisesti valehtelee mutta voi sanoa ei kun pitäisi sania kyllä. Järkevää? Ei. Mutta ei ihminen aina ole järkevä. Ja minähän olen varmaan bipo joten ei oo kaikki inkkarit kanootissa...

28

Vierailija
36/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:43"]

Yritäpä tässä sitten auttaa. Helvetin turhauttavaa. T. Lääkäri

[/quote]

Samat sanat. Tuntuu tosi pskalta, ettei potilas voi ottaa asioita todesta, varsinkin kun itse otan työni vakavasti. t. pettynyt nuori lääkäri

Vierailija
37/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan valehdellut lääkärille. Ja luulen sen kyllä olevan harvinaista, että joku niin ylipäätään tekee! Eihän siinä ole mitään järkeä.

Vierailija
38/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelin olkapään olevan kipeä. En kehdannut sanoa,et pomo tunki käden housuihini ja yritti suudella. Tahdoin sairaslomaa.

Vierailija
39/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:43"]

[/quote]

Samat sanat. Tuntuu tosi pskalta, ettei potilas voi ottaa asioita todesta, varsinkin kun itse otan työni vakavasti. t. pettynyt nuori lääkäri

[/quote]

Tuskin voit olettaa että sun potilaasi valehtelee sen perusteella mitä muutama tunnustaa täällä. Vai onko sun potilaasi AV-mammoja?

Vierailija
40/74 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 21:43"]

[/quote]

[/quote]

Tuskin voit olettaa että sun potilaasi valehtelee sen perusteella mitä muutama tunnustaa täällä. Vai onko sun potilaasi AV-mammoja?

[/quote]

Mistä sen tietää, kuka valehtelee ja kuka ei? Olen ihan tavallinen lääkäri, joten eiköhän potilaitani ole vaikka mistä taustoista. Lähtökohtaisesti haluan uskoa, että potilaan kanssa työskennellään yhdessä potilaan terveyden eteen.

t. nuori ja pettynyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi