Ei ole normaalia jäätelöä.
Miksi suomen kaupoissa ei ole tavallista perus jäätelöä? Valikoima on käytännössä olematon.
Jäätelössä on erilaisia täytteitä, kuten hilloa, lakkaa, lakritsia ja suolattua kinuskia, mutta ei yhtään tavallista jäätelöä – ei vohvelissa tai tikussa.
Oletko käynyt Virossa, mene mihin tahansa kauppaan. Näiden outojen täytteillä varustettujen hattujen lisäksi heillä on valtava valikoima klassisia jäätelötötteröitä niille, jotka haluavat vain jäätelöä kuumana päivänä.
Sen lisäksi, että missään ei ole kunnollista kahvia, ei ole myöskään jäätelöä.
Kommentit (5)
Jos ei löydä valtavasta valikoimasta itselle sopivaa jäätelöä, niin sitten on kyllä itsessä se vika. Ja mulla muuten ihan päinvastanen kokemus: olin ostamassa Tallinnan Rimistä jäätelöä ja valikoima oli SURKEA meidän valikoimaan verrattuna.
Onhan niitä perinteisiä puikkoja vielä tarjolla. Kotiin voi ostaa jäätelöä litran paketeissa ja niitä vohvelitötteröitä sekä jäätelökauhan. Eilen ostin meille Lidlistä Bourbon Vaniljapaketin, tötteröitä meillä on.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä perinteisiä puikkoja vielä tarjolla. Kotiin voi ostaa jäätelöä litran paketeissa ja niitä vohvelitötteröitä sekä jäätelökauhan. Eilen ostin meille Lidlistä Bourbon Vaniljapaketin, tötteröitä meillä on.
Joo voi ostaa litran paketissa. Harmi vain että ne perus tiiliskiven malliset pahvipakkaukset eivät nykyään sisällä jäätelöä, vaan jotain halpuutettua, paskuutettua, jäätelöä imitoivaa kuraa, jonka koostumus on outo ja josta saa vatsansa sekaisin.
Ostin jäätelökoneen tuon kaupan jäätelön nykyisen surkean laadun vuoksi. Nyt saan aitoa kermajäätelöä ilman lisäaineita.
Minäkin olen huomannut saman. En kaipaa jäätelööni hilloja, rakeita, mitään mössöjä.