1,5 vuoden ajan edellisten asukkaiden postit
Tulevat meille. Tähän saakka olemme ystävällisesti palautelleet postiin näitä virallisia kirjekuoria.
Missä menee se aikaraja tms jolloin voin lopettaa tämän toiminnan? Vai onko tämä postin uudelleenvälitys jonkinlainen kansalaisvelvollisuus?
Olemme mm entisten asukkaiden puolesta soitelleet ilmeisesti heidän uudelle isännöitsijälle, että heiltä lähteviin posteihin he isännöintitoimistossa voisivat vaihtaa ajantasaisen osoitteen, mutta tätä he eivät voi tehdä meidän soiton pohjalta.
Kommentit (27)
Pistä roskiin. Jos edelliset on niin saamattomia ettei viitsi edes asioitansa kuntoon laittaa niin omapa on häpeänsä.
Heitä roskiin, eivät kaipaa koska eivät välitä.
Hei mummo, lopeta toisten ihmisten asioista huolehtiminen.
Kirjoita niihin posteihin siihen osoitteen viereen, että osoite ei ole tämä. Osoite on väärä/vanha, ja palauttakaa lähettäjälle.
Meille tulo kerran haastemies ovelle tavoittelemaan edellistä asukasta. Minä soittelin lopulta joka paikkaan, mistä postia tuli, ja kerroin ettei henkilö enää asu tässä osoitteessa. Jossain vaiheessa loppui. On ilmeisesti hankala tilanne, jos pois muuttanut ei ole tehnyt virallista osoitteenmuutosta. Olen kuullut, että esim. asumistuen hakemisessa on ollut joillain ongelmia tämän vuoksi.
Meillä oli sama ongelma koko sen pari vuotta, joka asuttiin aiemmassa kodissa. En tiedä minne edellinen asukas oli kadonnut, mutta postia tuli mm. pankista ja eri viranomaisilta. Kiltisti kiikutettiin niitä postiin, mutta kyllä v*tutti, kun oma vaivansa siinäkin oli.
Kirjoita isolla kuoren päälle "EI TÄSSÄ OSOITTEESSA" ja nakkaa postilaatikkoon ohikulkeissasi. Tai sitten heität suoraan paperinkeräykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita niihin posteihin siihen osoitteen viereen, että osoite ei ole tämä. Osoite on väärä/vanha, ja palauttakaa lähettäjälle.
Tätä on tehty, mutta tästä huolimatta uudet postit valuvat meille.
ap
Laita siihen postilaatikkoon postinkantajalle viesti "xx ei asu osoitteessa yy". Tai ojenna postit takaisin suoraan kantajalle. Tärkeintä on, että juuri se kantaja saa tiedon pois muuttaneesta tyypistä. Näin loppui meillä kerrasta väärin kannetut postit.
Tähän liittyen: https://yle.fi/a/3-12012895
Meille tuli monta vuotta entisen asukkaan postia. Entinen asukas oli poliisi, niin osoitteethan eivät automaattisesti päivittyneet minnekään. Oli kyllä melkoinen rumba palautella niitä, jouduin mm. kontaktoimaan verotoimistoon, koska poliisin pojan verokortit tulivat vielä meille. Jälkeenpäin tuli vielä jotain mainospostia, ne nakkasin suoraan roska-astiaan.
Postin on pakko jakaa kirjeet siihen osoitteeseen mikä siinä kirjeessä lukee (laki). Ainoa keino saada lähettäjälle tieto, että osoite on väärä.
Vierailija kirjoitti:
Postin on pakko jakaa kirjeet siihen osoitteeseen mikä siinä kirjeessä lukee (laki). Ainoa keino saada lähettäjälle tieto, että osoite on väärä.
Siis, jos kääntöä ei ole tehty. Tämä lisäyksenä.
Jos jakaja tietää väärästä osoitteesta, niin voi laittaa suoraan selvittelyyn.
Mun mielestä, jos siihen kuoreen kirjoittaa selkeästi, ettei vastaanottaja asu kyseisessä osoitteessa, ja sitten palauttaa kuoren Postille - ihan vaikka vie postilaatikkoon sellaisenaan - niin asian pitäisi lähteä menemään parempaan suuntaan.
Kirjeet varmaan palautuvat lähettäjälle, ja siellä pitäisi sitten alkaa jonkinlainen prosessi...
VIRALLISIA KIRJEITÄ EI SAA HÄVITTÄÄ, vaikka olisivatkin tulleet väärään osoitteeseen!
Minulle tuli ihan outojen ihmisten kela-päätöksiä postilaatikkooni. Selvisi sitten että postinkantaja oli ulkoistanut jakelun minulle koska kyseisillä henkilöillä ei ollut omaa postilaatikkoa, ok-talo alue vieressä koulu jossa nämä tyypit asustelivat.
Kerran laatikossani oli iso nippu kirjeitä joita kai oli tarkoitus jaella pitkin kylää, taisi postinkantaja olla sitä mieltä ettei kuulunut hänelle.
Palautin kyllä postiin ja kerroin että oli löytynyt laatikostani mutta jäin ihmettelemään että kuinka paljon posti oikeasti "hukkaa" jopa arkaluonteista postia?
Edelleen meille tulee puolison sukulaisen posteja ja paketteja ja heille menee meidän postia ja paketteja, puolin ja toisin kannetaan toisillemme väärään osoitteeseen tulleet postit.
Kyllä posti välittää (vai miten siinä mainoksessa sanotaan?).
Vierailija kirjoitti:
Meille tulo kerran haastemies ovelle tavoittelemaan edellistä asukasta. Minä soittelin lopulta joka paikkaan, mistä postia tuli, ja kerroin ettei henkilö enää asu tässä osoitteessa. Jossain vaiheessa loppui. On ilmeisesti hankala tilanne, jos pois muuttanut ei ole tehnyt virallista osoitteenmuutosta. Olen kuullut, että esim. asumistuen hakemisessa on ollut joillain ongelmia tämän vuoksi.
Joo! Sama. Eikä haastemies meinnanut uskoa että en liity etsittävään henkilöön. Taisi tyrkätä sen lapun minulle.
Asunnossa oli asunut virolaisia työmiehiä, kauhea määrä laskuja ja postia tuli.
Kunnes laitoin väestörekisterikeskukseen sähköpostia, mutta sekään ei taida enää onnistua. Kaikkialla pitää tunnistautua.
Mä laittaisin oveen suoraan lapun että se henkilö ei asu tässä ei hänen postia kiitos
Soita digivirastoon ja pyydä tarkistamaan että asuuko teillä haamuna ja jos niin poliisille.
Ootko tarkistanut, että onko osoitteenmuutos virallisesti tehty?