Te jotka ette hyväksy puhelimen tutkimista!
Jos on vahva epäilys että mies tai vaimo pettää. Puhelinta ei saa mennä tutkimaan. Täytyy kysyä onko tällä joku toinen. Kuka ikimaailmassa tunnusta???
Eli kertokaa miten sen pettämisen saa selville?? Eikös jokaisella kuitenkin ole oikeus saada tuollainen selville ja päättää sitten haluaako liittoa jatkaa.
Kommentit (265)
Yksi henkisen väkivallan käyttäjän lempisana on kusipää.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:05"]Yksi henkisen väkivallan käyttäjän lempisana on kusipää.
[/quote]
Juu, ja sun mielestä henkisen väkivallan uhrilla on kaikki oikeus rikkoa lakia?!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:52"]Henkinen väkivalta ja manipulointi ei riitä syyksi eroamaan miehestä lopullisesti, mutta tekstiviesti salarakkaalta riittää...
Inhottavaa, että jouduit tuollaisen nilkin kohteeksi, mutta myönnät varmaan itsekin, ettei tuossa suhteessa ollut yhtään mitään tervettä, mukaanlukien oma toimintasi/toimintakyvyttömyytesi?
[/quote]
Eipä se puolison pettäminenkään tervettä ole. Jos joku alistaa ja hyväksikäyttää kumppaniaan tuossa viestissä kuvatulla tavalla, hyväksyn ilman muuta sen, että kumppani vaikka sitten rikkoo lakia muutaman kympin arvoisten sakkojen verran, jos se auttaa tätä pääsemään tuhoisasta suhteesta irti. Aivan sama, onko pettäminen laillista vai ei - hyvin tuhoisaa se on joka tapauksessa. Pettäessään pettäjä menettää moraalisen oikeutensa vedota muiden moraaliin, etenkin juuri sen henkilön, jota hän itse on pettämässä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:52"]Henkinen väkivalta ja manipulointi ei riitä syyksi eroamaan miehestä lopullisesti, mutta tekstiviesti salarakkaalta riittää...
Inhottavaa, että jouduit tuollaisen nilkin kohteeksi, mutta myönnät varmaan itsekin, ettei tuossa suhteessa ollut yhtään mitään tervettä, mukaanlukien oma toimintasi/toimintakyvyttömyytesi?
[/quote]
Eipä se puolison pettäminenkään tervettä ole. Jos joku alistaa ja hyväksikäyttää kumppaniaan tuossa viestissä kuvatulla tavalla, hyväksyn ilman muuta sen, että kumppani vaikka sitten rikkoo lakia muutaman kympin arvoisten sakkojen verran, jos se auttaa tätä pääsemään tuhoisasta suhteesta irti. Aivan sama, onko pettäminen laillista vai ei - hyvin tuhoisaa se on joka tapauksessa. Pettäessään pettäjä menettää moraalisen oikeutensa vedota muiden moraaliin, etenkin juuri sen henkilön, jota hän itse on pettämässä.
[/quote]
Entäs se puoliso, joka ei petä? Saako hän vielä vedota muiden moraaliin, kun hänen puhelintaan on pengottu syyttä?
Ei se ole mielipide/halukysymys vaan perustuu lakiin ja yksityisyyden suojaan. Jokainen joka sen puhelimen päättää tutkia syylistyy rikokseen. Oma valinta miten tekee. Noloa se on, jos onkin epäilyksineen väärässä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:38"]
Aviorikoksissa se suurin rikollinen on se petollinen puoliso, ei se, joka ratsaa puhelimen saadakseen selvän todisteen petoksesta. Siitä tulee ehkä joku sakko, mutta se on pientä sen rinnala, että petollinen puoliso joutuu kyllä kuutamolle ja loppuu petosten tehtailu! On oikein aviorikolliselle jäädä kiinni rikoksistaan, kuten kaikile muilekin rikollisille! Nykylaissa vaan paapotaan rikollisia, ja usein uhri saa kärsiä, kuten aviorikoksissakin! Tähän pitäisi ehdottomasti saada muutos!
No, se muutos tulee aivan varmasti vielä! Joka ikinen silloin elävä ja puolisoaan pettänyt HÄPEÄÄ tekojaan, katuu aidosti, koska tuhannen vuoden rauhan valtakunnassa hallitsee JEESUS ja kaikki uskovat Hänen kanssaan! Silloin kukaan ei petä ketään, kukaan ei ryyppää, ei raiskaa, ei raivoo, ei murhaa. Ei edes leijonat syö lampaita, vaan ruohoa yhdessä lampaiden kanssa! Silloin ne, jotka nyt kärsivät, nauravat ja iloitsevat, ja ne, jotka nyt pettävät ja valehdellen elävät, itkevät ja katuvat! Jee, se vasta onkin oikeaa elämää! MIKÄÄN vääryys ei Jesuksen hallintavaltakunnassa rehota kuten nyt. Arvelenpa, että homojakaan ei silloin ole, koska Raamatun mukaan mitään kauhistuksia ei siellä tapahdu ja Raamattu sanoo homouden olevan Jumalalle kauhistus. Samoin on aviorikokset!
[/quote]
Mutta kun se puoliso voi olla täysin viaton! Tässä on nyt kyse siitä että puhelin ratsataan kun EPÄILLÄÄN. Epäilys ei vielä tee kenestäkään syyllistä. Joten jos käy niin, että sieltä puhelimesta ei löydy mitään ja se puoliso on oikeastikin ihan SYYTÖN niin silloin se puhelimen tutkija on AINOA joka on tehnyt rikoksen. Hän on pettänyt luottamuksen ja tutkinut toisen puhelimen ilman lupaa. Eikä varmasti edes kerro asiasta eikä pyydä anteeksi. Syyttää ja epäilee viatonta ihmistä täysin turhasta. Hän on se joka toimillaan aiheuttaa liittoon säröjä. Mutta tämä on näiden puhelinkyylien mielestä ihan pientä vaan. Ei se mitään haittaa, vaikka rikkoo lakia. Kumma vaan kun sitä tutkimista ei sitten voi tehdä sen puolison läsnäollessa tai kertoa mitä tuli tehtyä. Miksi sitä pitää salata? Koska itsekin tietää tekevänsä väärin. Ja näkyyhän ne parhaimmat kyylät vielä kääntävän sen turhan puhelimen ratsaamisen sen puolison syyksi, miksi käyttäyty niin epäilyttävästi. Ei jumalauta sentään, aikuiset ihmiset ei kykene näkemään omissa toimissaan mitään vikaa, kaikki on sen puolison (yleensä miehen) syytä. Jopa ne sairaat ja vainoharhaiset kuvitelmat siellä omassa pienessä päässä.
Toisen viestien lukeminen ilman lupaa on rikos. Pettäminen ei ole.
Rikoslaki 38luku 3§
Viestintäsalaisuuden loukkaus
Joka oikeudettomasti
1) avaa toiselle osoitetun kirjeen tai muun suljetun viestin taikka suojauksen murtaen hankkii tiedon sähköisesti tai muulla vastaavalla teknisellä keinolla tallennetusta, ulkopuoliselta suojatusta viestistä taikka
2) hankkii tiedon televerkossa välitettävänä olevan puhelun, sähkeen, tekstin-, kuvan- tai datasiirron taikka muun vastaavan televiestin sisällöstä taikka tällaisen viestin lähettämisestä tai vastaanottamisesta,
on tuomittava viestintäsalaisuuden loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Juu varmasti on laitonta mutta taas eilen ratsasin. Miehellä on yli vuoden ollut toinen nainen ja sitten taas väittää ettei ole ketään toista jne. No onhan sillä. Alan olla aika poikki mutta kun on kolme lastakin niin ei tästä ihan hevillä lähdetä. Kun tuntuu että meilläkin vielä on "jotain" meidän välillä vaikka mun sydäntä tässä on tallottu tietysti ihan reippaasti. Toivon, että mies pystyisi lopettamaan suhteen ja voitais keskittyä meidän suhteen kasaamiseen ja saamaan se paremmaksi. Ratsasin puhelimen siksi, että halusin tietää missä mennään. Mies kieltää kaiken aina kysyttäessä. Mietin just että miten mies sitten muka pystyy todistamaan uskollisuutensa jos sellaiseksi ryhtyisi. Jotenkin luulen, että tuntisin sen ja näkisin sen miehen käytöksessä että nyt meillä on asiat paremmin.
Mä en tiedä kumpiko on säälittävämpää: nämä provot täällä vai tyypit, jotka lähtee mukaan provojen jankkaukseen??? Ettekö te tajua ettei ne oikeasti seiso sanojensa takana, vaan ne jankkaa niin pitkälle kuin te seuraatte! Teidän kaltaistenne takia nää ketjut aina menee pilalle; ei ne provot eläisi jos niihin ei lähdettäisi mukaan. Hauskaahan näitä tietysti on lukea jos siltä kannalta ottaa. Miten helposti höynäytettävää jengi onkaan.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:00"]
Juu varmasti on laitonta mutta taas eilen ratsasin. Miehellä on yli vuoden ollut toinen nainen ja sitten taas väittää ettei ole ketään toista jne. No onhan sillä. Alan olla aika poikki mutta kun on kolme lastakin niin ei tästä ihan hevillä lähdetä. Kun tuntuu että meilläkin vielä on "jotain" meidän välillä vaikka mun sydäntä tässä on tallottu tietysti ihan reippaasti. Toivon, että mies pystyisi lopettamaan suhteen ja voitais keskittyä meidän suhteen kasaamiseen ja saamaan se paremmaksi. Ratsasin puhelimen siksi, että halusin tietää missä mennään. Mies kieltää kaiken aina kysyttäessä. Mietin just että miten mies sitten muka pystyy todistamaan uskollisuutensa jos sellaiseksi ryhtyisi. Jotenkin luulen, että tuntisin sen ja näkisin sen miehen käytöksessä että nyt meillä on asiat paremmin.
[/quote]
Joo, kyllä sen huomaa, kun mies on taas avautunut parisuhteensa ongelmista kakkosnaiselle. Sieltä tulee aina ihan ihme tukea miehen tuhoisille käyttäytymistavoille parisuhteessa ja sekös lisää riitaa kotona, kun vaimo ei ole yhtä ymmärtäväinen kotitöistä ja lapsenhoidosta laistamisesta sekä yöelämässä toisen naisen kanssa liihottamisesta vaan yrittää "rajoittaa" miestä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:00"]
[/quote]
Eli puhelimen ratsaaminen ei vaikuta käytökseesi mitenkään, eikä mihinkään. Miksi siis ratsaat?
Jos et kuitenkaan aio erota niin miksi pahoittaa vaan mielensä tonkimalla asioita joita ei halua nähdä?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:18"]
Mä en tiedä kumpiko on säälittävämpää: nämä provot täällä vai tyypit, jotka lähtee mukaan provojen jankkaukseen??? Ettekö te tajua ettei ne oikeasti seiso sanojensa takana, vaan ne jankkaa niin pitkälle kuin te seuraatte! Teidän kaltaistenne takia nää ketjut aina menee pilalle; ei ne provot eläisi jos niihin ei lähdettäisi mukaan. Hauskaahan näitä tietysti on lukea jos siltä kannalta ottaa. Miten helposti höynäytettävää jengi onkaan.
[/quote]
Meinaatko, että nämä "kyllä varmasti ratsaan jos epäilen"-tyypit ovat provoja?
Mulla on nyt ihan omakohtainen kokemus tästä viikon takaa. Avomies nuuski fb-viestini, kun olin suihkussa. Pettänyt en ole, joten kyllä mua loukkasi tuollainen epäluottamuksen osoitus ja yksityisyyteen kajoaminen. Oli laitonta tai ei. Puhuminen ja vakuuttelu eivät olleet auttaneet. Toisaalta ymmärrän tilanteen, jos puhelimesta totuus paljastuukin, mutta mulle kävi nyt näin. Monen vuoden suhde päättyi vaikeaan eroon, josta yritän nyt toipua. Tosin eron syy ei ollut ko. tilanne, mutta se johti siihen. Joten kannattiko? Tätä kysyin mieheltäkin, joka vastasi heti ettei kannattanut. Miettikää hyvät ihmiset tarkkaan sitä puhelimeen kajoamista. Jos et voi luottaa, on suhteessa tai sinussa jotain vikaa.
Mies jäi kiinni kahden vuoden suhteesta. Aina kun kysyin, kielsi. Suhteessamme ei ollut mitään vikaa, mutta toisen ämmän kanssa oli ollut. Ratsasin puhelimen, kerroin, tapeltiin riideltiin. Ei haastanut oikeuteen. Jos kokee sen puhelimen ratsaamisen niin loukkaavaksi, niin sitten on mahdollisuus haastaa oikeuteen. Laki on pettäjän puolella. En olisi katunut, vaikka näin olisi käynyt. Maksan vaikka mielihyvin sen sakon. Voin vaikka mennä vankilaan, mutta teen sen pystypäin, koska olin oikeassa. Ja jos se loukkaa toista osapuolta, että turvaudun oman käden oikeuteen, niin siitä vain. Laki on sen toisen puolella ja minä kärsin seuraukset. Mutta ainakin totuus on tuotu esille.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:53"]
[/quote]
[/quote]
No en tietenkään, vaan nämä "näyttäkää mulle se lainkohta jossa puhutaan viestintäsalaisuudesta" -tyypit. Noita juttuja on sivukaupalla taakse päin, sen kun kattelet vaan mitä mahdan tarkoittaa. Ja ei , tähän jankkaukseen en lähde jos tämäkin oli provo :-DDD
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:53"]
[/quote]
[/quote]
No en tietenkään, vaan nämä "näyttäkää mulle se lainkohta jossa puhutaan viestintäsalaisuudesta" -tyypit. Noita juttuja on sivukaupalla taakse päin, sen kun kattelet vaan mitä mahdan tarkoittaa. Ja ei , tähän jankkaukseen en lähde jos tämäkin oli provo :-DDD
[/quote]
Ihan varmasti osa noista on tosissaan, vatipäitä riittää varmasti jotka uskovat, ainakin puolitosissaan, että on OK lukea miehen facebookkia "koska onhan siellä muitakin ihmisiä" tms. ihmeverukkeilla.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:14"]
No, varmaan useimmat ovat valmiit maksamaan 90 € siitä varmuudesta, että eroaa syystä eikä vain ole vainoharhainen, niinkuin pettävä puoliso yleensä väittää. Mielenrauha tulee aika halvalla.
[/quote]
Entä jos mitään ei löydy ja suhde kaatuukin sitten siihen vainoharhaisuuteen ja luottamuksen puutteeseen? Kannattiko?
[/quote]No jos se siihen kaatuu, eikä sen vertaa ymmärrä, että miten niitä epäilyksiä toiselle aiheuttaa, niin saa kaatuakin.
[/quote]
Mutta eikö se suhde sitten voisi vain jäädä jo ennen puhelimen penkomisia? Mitä se auttaa, jos sieltä ei mitään löydy? Epäilykset eivät häviä, mutta luottamus on petetty tyhjän takia.
[/quote]Ai että jos toinen nyt syystä tai toisesta käyttäytyy siten, että aiheuttaa epäilykset turhaan, niin ero on suositeltavaa? Itse kyllä suosisin puhumista.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:19"]Siinä vaiheessa kun mä koen olevani vainoharhainen pettämisen suhteen on oikea aika päättää suhde. Joko olen oikeassa tai en. Jos mulla on sellanen tunne niin luultavasti pettää vaikka mitä sanoisi, mut jos tunne on tuulesta temmattu pitänee ensin laittaa oma koppa kuntoon ennen suhdetta :|
[/quote]
Ei ole helppo lähteä suhteesta vain koska mulla on fiilis että se pettää. Kyllä sitä ihminen haluaa jonkun tofisteen. Et ole tainnut itse olla diinä tilanteessa? Aina on helppo sivusta huudella.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:01"]Meinaatko oikeasti että olisin mennyt poliisilaitokselle sanomaan että yritin jättää mieheni joka purskahti itkuun ja sanoi että "en kestä sitä tapan silloin itseni ja kaikki muutkin täällä". Mitäpä se poliisi olisi siihen voinut mitään tehdä, meinaatko että olisi vienyt minut turvakotiin ja estänyt miehen yhteydenotot. Tuskin.
En koe syyllisyyttä, exäni ei kertaakaan moittinut minua puhelimen tutkimisesta, pyysi vain omia tekosiaan anteeksi. Ja vuosia myöhemmin sanoi että oli hyvä että asiat meni niin kuin meni ja hän löysi elämänsä naisen. Itsekin olen tyytyväinen tällä hetkellä, ihan sama vaikka kuinka vinkuisit. En kadu.
En toki enää menisi tuollaiseen suhteeseen, mutta olin vain 15 vuotias kun aloitimme seurustelun. Ei minulle ollut kukaan opettanut pitämään puoliaan.
[/quote]
Olet itsekeskeinen kusipää. Et yhtään parempi kuin eksäsikään, molemmat rikoitte lakia.