Te jotka ette hyväksy puhelimen tutkimista!
Jos on vahva epäilys että mies tai vaimo pettää. Puhelinta ei saa mennä tutkimaan. Täytyy kysyä onko tällä joku toinen. Kuka ikimaailmassa tunnusta???
Eli kertokaa miten sen pettämisen saa selville?? Eikös jokaisella kuitenkin ole oikeus saada tuollainen selville ja päättää sitten haluaako liittoa jatkaa.
Kommentit (265)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:20"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:14"]
No, varmaan useimmat ovat valmiit maksamaan 90 € siitä varmuudesta, että eroaa syystä eikä vain ole vainoharhainen, niinkuin pettävä puoliso yleensä väittää. Mielenrauha tulee aika halvalla.
[/quote]
Entä jos mitään ei löydy ja suhde kaatuukin sitten siihen vainoharhaisuuteen ja luottamuksen puutteeseen? Kannattiko?
[/quote]No jos se siihen kaatuu, eikä sen vertaa ymmärrä, että miten niitä epäilyksiä toiselle aiheuttaa, niin saa kaatuakin.
[/quote]
Mutta eikö se suhde sitten voisi vain jäädä jo ennen puhelimen penkomisia? Mitä se auttaa, jos sieltä ei mitään löydy? Epäilykset eivät häviä, mutta luottamus on petetty tyhjän takia.
[/quote]Ai että jos toinen nyt syystä tai toisesta käyttäytyy siten, että aiheuttaa epäilykset turhaan, niin ero on suositeltavaa? Itse kyllä suosisin puhumista.
[/quote]
Eikö se puhuminen kannattaisi ennen puhelimen penkomista?
Nostetaas kun joku on taas menossa puolison luurille...
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:15"]
"Kuule anna mennä vaan! ;)
Mieheni vaan ei tykkää.blondeista muijista. ;)"
ihanko miehesi on sinulle noin sanonut, taidat olla todella sinisilmäinen. Kuule, miehet saattavat vaikka sanoa vaikka mitä vaimolleen. Minullekin kerran yksi mies haukkui tummia naisia mutta sitten jätti minut tumman naisen vuoksi, ovat vieläkin naimisissa. Eipä suo silti näytä estävän haikailemasta minun perääni, myös vaaleat missit ovat hänen makuunsa.
[/quote]
Nii, no tiedänpä sen paremmin kuin sinä, ettei miehelleni ole mitään merkitystä sillä.tukan värillä.tai tissien koolla. Mieheni arvostaa naisessa jotain ihan muuta kuin ulkoisia avuja. ;)
Sinisilmäinen tai en. Ihmeen hyvin läski akka on kelvannu laihojen pörrätessä ympärillä.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 10:37"]Nostetaas kun joku on taas menossa puolison luurille...
[/quote]
Ettei olis menny jo?
Mä olen aikapäivää sitten lakannut miettimästä että pettääkö mies lukuisilla työreissuillaan vai ei. Pettää voi vaikka kauppareissulla ja kyttääminen ja epäileminen ei muuta tätä asiaa mitenkään. Minun maailmani ei kaadu siihen jos mies pettää, sitten vain miehen pitää päättää että lähteekö lätkimään vai lopettaako moiset touhut. Se on miehen häpeä jos menee moista tekemään, ei minun. En todellakaan vietä elämääni kytäten ja epäillen, mulla on elämässäni paljon parempaakin tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:46"]Eli kertokaa miten sen pettämisen saa selville?? Eikös jokaisella kuitenkin ole oikeus saada tuollainen selville ja päättää sitten haluaako liittoa jatkaa.[/quote]
Minä en ymmärrä, mihin tuollaisessa tilanteessa tarvitaan vakuuttava todiste? Voiko mikään todisteen puuttuminen palauttaa luottamuksen? Ei varmasti. Ei ole kovin vaikeaa järjestää kommunikaatiota tavoilla, joita ei normaali ihminen voi vakoilla. Viimeistään vähän ajan kuluttua epäilys herää uudelleen, josko se nyt ravaa vieraissa. Siinä vaiheessa suhde on finaalissa, kun on vahva syy epäillä toisen uskollisuutta, ja sen voi lopettaa fiksumminkin kuin kyyläämällä toisen yksityisiä viestimiä. Sillä ei ole mitään merkitystä onko epäillyt teot tapahtuneet vai eivät. Vieraissa käynti ei ole rikos eikä vaikuta millään tavalla eron juridiseen tai käytännölliseen puoleen.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:51"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:50"]
Voi luoja! Määs lopetan tän keskustelun, kun ei jaksa vajukeille selittää yksinkertaisimpiakaan asioita.
[/quote]Vituttaako, nami nami :D
[/quote]
Ei, mulla vaan on muutaki tekemistä tälle päivälle ku koittaa keskustella kusipäiden kanssa. ;D
[/quote]Ettet nyt vain rikkoisi lakia nimitellessäsi!
[/quote]
En, koska en kehenkään henkilökohtaisesti sanomisiani. ;)
Jos sinä koet olevasi tuo kusipää, niin sehän on oma henkilökohtainen ongelmasi. Ei mun. :D
[/quote]Että et esimerkiksi vihjaa mitään missään? :D
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:03"]
Voi hyvä luoja, pitääkö teille kädestä pitäen kaikki näyttää. En ole vastannut tähän ketjuun aiemmin, mutta nyt jo kiehahtaa. "Hain sen sisällöstä sanaa kirjesalaisuus, eikä löytynyt mitään :)" Ehkä se Ctrl+F ei ole paras työkalu lakia tutkiessa? Oletko niin laiska, ettet edes jaksa lukea pykäliä itse?
No tässä sitten ihan kädestä pitäen mustaa valkoisella:
"10 §
Yksityiselämän suoja
Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.
Kirjeen, puhelun ja muun luottamuksellisen viestin salaisuus on loukkaamaton.
Lailla voidaan säätää perusoikeuksien turvaamiseksi tai rikosten selvittämiseksi välttämättömistä kotirauhan piiriin ulottuvista toimenpiteistä. Lailla voidaan säätää lisäksi välttämättömistä rajoituksista viestin salaisuuteen yksilön tai yhteiskunnan turvallisuutta taikka kotirauhaa vaarantavien rikosten tutkinnassa, oikeudenkäynnissä ja turvallisuustarkastuksessa sekä vapaudenmenetyksen aikana."
[/quote]Voisin vähän avata sinulle tuota kohtaa. Mutten taida jaksaa, kun tässä se selitetään niin hyvin, että sinäkin varmaan sisäistät. Jopa työnantajalla on oikeus lukea työntekijän sähköposteja tietyin ehdoin, mikä varmaan tulee teille yllätyksenä.
[/quote]
Niin, tietyin ehdoin.
Kerrohan mitkä ehdot sallivat esim. minun ottaa puhelimesi pöydältäsi ja lukea tekstiviestisi?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 12:39"]Kun epäilyt jatkuivat, otin ja kysyin ja mies tunnusti. Minä en päättänyt suhteen jatkosta, vaan mies, koska hänellä se sivusuhde oli.
[/quote]
En käsitä naisia, jotka eivät tee itse päätöksiä omaan elämäänsä liittyen. Kannattaako tuollaisessa tilanteessa edes kysyä mieheltä mitään, jos vastauksella ei ole mitään merkitystä siihen, miten itse aiot toimia?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:19"]
Voi hyvä luoja, pitääkö teille kädestä pitäen kaikki näyttää. En ole vastannut tähän ketjuun aiemmin, mutta nyt jo kiehahtaa. "Hain sen sisällöstä sanaa kirjesalaisuus, eikä löytynyt mitään :)" Ehkä se Ctrl+F ei ole paras työkalu lakia tutkiessa? Oletko niin laiska, ettet edes jaksa lukea pykäliä itse?
"10 §
Yksityiselämän suoja
Jokaisen yksityiselämä, kunnia ja kotirauha on turvattu. Henkilötietojen suojasta säädetään tarkemmin lailla.
Lailla voidaan säätää perusoikeuksien turvaamiseksi tai rikosten selvittämiseksi välttämättömistä kotirauhan piiriin ulottuvista toimenpiteistä. Lailla voidaan säätää lisäksi välttämättömistä rajoituksista viestin salaisuuteen yksilön tai yhteiskunnan turvallisuutta taikka kotirauhaa vaarantavien rikosten tutkinnassa, oikeudenkäynnissä ja turvallisuustarkastuksessa sekä vapaudenmenetyksen aikana."
[/quote]Voisin vähän avata sinulle tuota kohtaa. Mutten taida jaksaa, kun tässä se selitetään niin hyvin, että sinäkin varmaan sisäistät. Jopa työnantajalla on oikeus lukea työntekijän sähköposteja tietyin ehdoin, mikä varmaan tulee teille yllätyksenä.
[/quote]
Niin, tietyin ehdoin.
Kerrohan mitkä ehdot sallivat esim. minun ottaa puhelimesi pöydältäsi ja lukea tekstiviestisi?
[/quote]Miten se puhelimen ottaminen pöydältä ja viestien lukeminen eroaa siitä, että otat saamani postikortin kirjahyllystä ja luet sen? Tai avaat koneen, jossa onkin jonkun sähköpostilaatikko auki?
Myönnän että pengoin puhelimen. Tai avasin viestit, ei tarvinnut lukea kuin ne näkyvillä olevat alkupätkät ekoista saapuneista ja epäilys sai vahvistuksen. Tätä ennen olin kysynyt suoraan, kolme kertaa (parin kk:n aikana). Jyrkkä kieltäminen joka kerta ja haukut päälle.
Kadun kyllä siltikin sitä puhelimen tutkimusta ihan hirvittävästi. Ei niin olisi saanut todellakaan tehdä. En tiedä mikä minuun meni, se valtava ahdistus ja paha olo sisällä sai mielen ihan sekaisin.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:19"]
"10 §
Yksityiselämän suoja
[/quote]
Niin, tietyin ehdoin.
[/quote]Miten se puhelimen ottaminen pöydältä ja viestien lukeminen eroaa siitä, että otat saamani postikortin kirjahyllystä ja luet sen? Tai avaat koneen, jossa onkin jonkun sähköpostilaatikko auki?
[/quote]
Ei se eroakaan. En minä saa ottaa sinun kirjeitä tai muita hyllyltä ja lukea niitä. Jos satun vahingossa näkemään, kuten tietokoneen avatessani, se ei ole rikos, mutta jos sitten rupean oikein lukemaan, että "mitäs tässä seisoo ja keneltäs tämä on" niin sitten on rikos.
Pollisilla on asiaan ihan selkeä kanta:
http://www.voice.fi/suhteet/sorrutko-parisuhteessasi-tahan-yleiseen-temppuun-teet-rikoksen/4/36088
Ylikomisario Juha Hakola Helsingin poliisilaitokselta kuitenkin muistuttaa, että toisen tekstiviestin luvatta lukemisella syyllistyy kirjesalaisuuden rikkomiseen.
------
Hakolan mukaan poliisille saakka vuosittain tapauksia päätyy noin 40-50. Tähän lukuun sisältyvät tekstiviestien luvatta lukemisen lisäksi myös kirjeen avaamiset.
Ja jos joku yrittää oikeutta toisen puhelimen luvatta pläräämistä esimerkiksi pettämisepäilyllä, oikeuden edessä mahdollisilla parisuhdekoukeroilla ei ole mitään merkitystä.
- Esimerkiksi pettäminen ei ole lieventävä asianhaara. Lähtökohta on se, että jokaisella on oikeus omaan kirjesalaisuuteen. Kyseessä on siis siitä, että avataan luvatta toiselle tullut viesti. Mitkä ovat syyt, sillä ei ole merkitystä.
Rikoksesta on siis yksiselitteisesti kysymys, sitä asiaa vänkäämällä on turha yrittää puhelimenselaajan omatuntoaan puhdistaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:27"]
http://www.voice.fi/suhteet/sorrutko-parisuhteessasi-tahan-yleiseen-temppuun-teet-rikoksen/4/36088
Ylikomisario Juha Hakola Helsingin poliisilaitokselta kuitenkin muistuttaa, että toisen tekstiviestin luvatta lukemisella syyllistyy kirjesalaisuuden rikkomiseen.
------
Hakolan mukaan poliisille saakka vuosittain tapauksia päätyy noin 40-50. Tähän lukuun sisältyvät tekstiviestien luvatta lukemisen lisäksi myös kirjeen avaamiset.
Ja jos joku yrittää oikeutta toisen puhelimen luvatta pläräämistä esimerkiksi pettämisepäilyllä, oikeuden edessä mahdollisilla parisuhdekoukeroilla ei ole mitään merkitystä.
- Esimerkiksi pettäminen ei ole lieventävä asianhaara. Lähtökohta on se, että jokaisella on oikeus omaan kirjesalaisuuteen. Kyseessä on siis siitä, että avataan luvatta toiselle tullut viesti. Mitkä ovat syyt, sillä ei ole merkitystä.
Rikoksesta on siis yksiselitteisesti kysymys, sitä asiaa vänkäämällä on turha yrittää puhelimenselaajan omatuntoaan puhdistaa.
[/quote]Lähde: Voice :D
Luulenpa että yksikään lakia tunteva ei tässä kohtaa puhu kirjesalaisuudesta...
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:55"]
Miksi sitten kysyt keneltä viesti tuli :D
[/quote]
Yleensä perheessä keskustellaan small talk -henkisesti tuollaisista asioista. Missä kävit, kuka soitti, mitä kuuluu, mitä söit koulussa jne...
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:27"]
------
[/quote]
Lähde: Ylikomisario Juha Hakola
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:27"]
------
[/quote]
Niin? Haastattelu tehty Voicella ja juttu julkaistu heidän sivuillaan. Olisiko Iltalehti luotettavampi?
Kummallista, että kukaan ei kommentoi tota työpuhelimien selaamista. Pettämisepäilyhän sekin on, ja kenties henkisesti hyvinkin rasittava ja vaikea, että työyhteisössä on lintsari, jonka työt muut joutuvat koko ajan tekemään. Nyt odotan täällä kieli pitkällä, josko sais täältä luvan avata moisen viestit, koska olen varma, että sieltä löytyy kavereille lähetettyjä tapaamissopimisia jne saikun aikana.
On vielä niin laiska, että firman sääntöjen vastaisesti ei suojaa puhelintaan ja kerskuu sillä ja aina jättää sen kulkemaan minne sattuu ja sitä kiikutetaan sen perässä sitten. Jollen teekään mitään rikollista, kuten olen aina kuvitellut, niin vot. Varmistan epäilyni ja vihjaan pomolle, että sekin vilkaisee.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:14"]No, varmaan useimmat ovat valmiit maksamaan 90 € siitä varmuudesta, että eroaa syystä eikä vain ole vainoharhainen, niinkuin pettävä puoliso yleensä väittää. Mielenrauha tulee aika halvalla.
[/quote]
Tuleeko siitä mielenrauha? Riittääkö että tutkit puhelimen kerran vai pitääkö se tehdä säännöllisesti? Entä jos mies pettää, mutta ei säilytä pettämiseen liittyviä todisteita puhelimessaan?
[/quote]
Pettäjät ovat usein niin ylimielisiä, etteivät tajua poistaa viestejä. Turha sitä puhelinta on uudelleen ratsata, jos puoliso poistaa kaikki viestit. Mielenrauha tulee siitä, että tietää olleensa oikeassa. Puoliso on yleensä niin läheinen, että läheisyys ja toisen selittelyjen kuuntelu saa epäilemään aivan selvääkin pettämistapausta.