Te jotka ette hyväksy puhelimen tutkimista!
Jos on vahva epäilys että mies tai vaimo pettää. Puhelinta ei saa mennä tutkimaan. Täytyy kysyä onko tällä joku toinen. Kuka ikimaailmassa tunnusta???
Eli kertokaa miten sen pettämisen saa selville?? Eikös jokaisella kuitenkin ole oikeus saada tuollainen selville ja päättää sitten haluaako liittoa jatkaa.
Kommentit (265)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:13"]Lukkoja puhelimeensa tarvitsee vain sellaiset, joilla on jotain salattavaa puolisoltaan.
[/quote]
Voiko noin tyhmä oikeasti kulkea vapaalla jalalla?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:13"]Lukkoja puhelimeensa tarvitsee vain sellaiset, joilla on jotain salattavaa puolisoltaan.
[/quote]
Joo, ihan vapaalla jalalla kuljen ja älyssäni ei ole mitään vikaa:)
Voiko noin tyhmä oikeasti kulkea vapaalla jalalla?
[/quote]
Hups, taisi järjestys vähän vaihtua viestissäni. Siis, ihan vapaalla jalalla kuljen ja älyssäni ei tiettävästi ole mitään vikaa;)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:21"]Hups, taisi järjestys vähän vaihtua viestissäni. Siis, ihan vapaalla jalalla kuljen ja älyssäni ei tiettävästi ole mitään vikaa;)
[/quote]
Kyllä mä vaan olen lukinnut puhelimeni salasanalla, vaikka mulla ei olekaan mitään piiloteltavaa tai salattavaa mieheltäni.
Se vaan on hidastavana tekijänä sille joka varastaa puhelimeni. ;)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:49"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:46"]Kysymällä.
[/quote]
Kuka myöntää pettäneensä :D
[/quote]
Ja puhelimestahan ei voi mitään poistaa, ei viestejä ei puhelutietoja. Ja pettäjällä ei mitenkään voi olla kahta puhelinta, ei mitenkään. Kukaan ei koskaan ole onnistunut salaamaan mitään.
Kiusaajat aina haluavat jotenkin puolustella tekojaan.... Kiusatussa on aina se syy.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:46"]Jos on vahva epäilys että mies tai vaimo pettää. Puhelinta ei saa mennä tutkimaan. Täytyy kysyä onko tällä joku toinen. Kuka ikimaailmassa tunnusta???
Eli kertokaa miten sen pettämisen saa selville?? Eikös jokaisella kuitenkin ole oikeus saada tuollainen selville ja päättää sitten haluaako liittoa jatkaa.
[/quote]
Tiesitkö, että toisen puhelimen kollaaminen on laitonta. Sitä kutsutaan viestintäsalaisuuden rikkomiseksi.
Mä oon ukolleni tehnyt harvinaisen selväksi sen, että jos pettää niin joko tekee sen niin ettei kiinni jää koskaan tai tunnustaa rehellisesti ja lähtee kiitää mun elämästäni.
Ikinä ei tulis mieleenkään mennä ukon puhelinta kattelee. Jos hälle viesti tulee niin saatan kysyä, et keltä tuli. Joko vastaa rehellisesti tai ei. Ei mulla ole hävittävää jos se valehtelee.
[/quote]Ei edes ole laitonta. Tai no, vähän riippuu mitä tekee, mutta jos ei avaa lukematta olevia viestejä tai hakkeroi salasanoja, niin puhelimen tutkiminen on ihan laillista. :)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:46"]Jos on vahva epäilys että mies tai vaimo pettää. Puhelinta ei saa mennä tutkimaan. Täytyy kysyä onko tällä joku toinen. Kuka ikimaailmassa tunnusta???
[/quote]
Tiesitkö, että toisen puhelimen kollaaminen on laitonta. Sitä kutsutaan viestintäsalaisuuden rikkomiseksi.
Mä oon ukolleni tehnyt harvinaisen selväksi sen, että jos pettää niin joko tekee sen niin ettei kiinni jää koskaan tai tunnustaa rehellisesti ja lähtee kiitää mun elämästäni.
Ikinä ei tulis mieleenkään mennä ukon puhelinta kattelee. Jos hälle viesti tulee niin saatan kysyä, et keltä tuli. Joko vastaa rehellisesti tai ei. Ei mulla ole hävittävää jos se valehtelee.
[/quote]Ei edes ole laitonta. Tai no, vähän riippuu mitä tekee, mutta jos ei avaa lukematta olevia viestejä tai hakkeroi salasanoja, niin puhelimen tutkiminen on ihan laillista. :)
[/quote]
Eipähän muuten ole.
Laitonta on mennä toisen puhelimen viestit lukemaan vaikka ne miten olisi luettuja jo entuudestaan.
Tokihan rikkolliset haluavat selitellä tekojaan ja saada ne näyttämään laillisilta, mutta sori nyt vaan. Rikot lakia jos ukkosi viestit luet.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:50"]
Toisen puhelinta ei ruveta penkomaan, piste.
Sehän on laitontakin.
Jos ei luottamusta parisuhteessa ole, sitten on parempi suhde lopettaa.
[/quote]Näyttäkääpä se lain kohta, jossa määritellään puhelimen tutkiminen laittomaksi. :D
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:29"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:53"]
Ei edes ole laitonta. Tai no, vähän riippuu mitä tekee, mutta jos ei avaa lukematta olevia viestejä tai hakkeroi salasanoja, niin puhelimen tutkiminen on ihan laillista. :)
[/quote]
Eipähän muuten ole.
Laitonta on mennä toisen puhelimen viestit lukemaan vaikka ne miten olisi luettuja jo entuudestaan.
Tokihan rikkolliset haluavat selitellä tekojaan ja saada ne näyttämään laillisilta, mutta sori nyt vaan. Rikot lakia jos ukkosi viestit luet.
[/quote]Linkkiä pykälään, kiitos. :) Ai niin, mutta eihän sellaista ole :D
Miten voitte elää ihmisen kanssa, ellette luota häneen? Puhelimeen ei kajota ja ihmistä ei epäillä ilman perusteita. Kyllä oman puolisonsa tuntee, jos jotain on pielessä ja silloin kysytään asiaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 16:38"]
Aviorikoksissa se suurin rikollinen on se petollinen puoliso, ei se, joka ratsaa puhelimen saadakseen selvän todisteen petoksesta. Siitä tulee ehkä joku sakko, mutta se on pientä sen rinnala, että petollinen puoliso joutuu kyllä kuutamolle ja loppuu petosten tehtailu! On oikein aviorikolliselle jäädä kiinni rikoksistaan, kuten kaikile muilekin rikollisille! Nykylaissa vaan paapotaan rikollisia, ja usein uhri saa kärsiä, kuten aviorikoksissakin! Tähän pitäisi ehdottomasti saada muutos!
[/quote]
Mutta entä jos se puoliso ei ole petollinen? Onko silloin epäilevä osapuoli tehnyt oikein?
[/quote]
Jotain se puoliso on tehnyt, koska epäilykset ovat heränneet. Jos ei pettämistä, niin jostakin syystä käyttäytynyt epäilyttävästi.
[/quote]
Voi elämän kevät teitä :/ ei hyvää päivää! En jaksa.
Ratsatkaa hullut vaikka toisianne, älkää ainakaan syyttömiä ja salaa. Ratsatulla on oikeus tietää tästä jotta voi jättää teidät.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 12:12"]
Tulipa tässä mieleen yksi joitakin vuosia sitten tapahtunut juttu. Sisareni tutki säännöllisesti miehensä kännykän. Mies sai sattumalta tietää tästä ja päätti käräyttää siskoni tästä. Niinpä hän lähetti miespuolisen ystävänsä kanssa tekstareita, joissa sovittiin seksitreffeistä. Karista tuli viesteissä ja kännyn puhelinluettelossa Katariina eli Kata. Kun Katalta tuli taas viestejä miehelle ja sisko alkoi tentata mieheltään kuka tämä Kata on ja kauanko tätä pettämistä oli jatkunut jne jne jne. paukautti mies siskolle, että tämä on laittomasti tutkinut hänen kännykkäänsä jo pitemmän aikaa ja että koska luottamus näkyi menneen, saa sisko kaksi tuntia aikaa pakata tarpeellisimmat tavaransa ja häipyä. Ja kertoipa vielä, että tämä Kata oli oikeasti myös siskoni tuntema Kari. Sisko aneli mieheltään pitkään anteeksiantoa, mutta ei saanut sitä. Koska parilla oli avioehto, putosi sisko taloudellisesti tyhjän päälle. Koko pariskunnan omaisuus vanhaa käytettyä autoa lukuunottamatta oli miehen nimissä. Mies ajoi uudella autolla. Sisko sai kiittää onneaan, ettei mies tehnyt rikosilmoitusta kännykän tutkimisesta.
Miten mies oli saanut selville kännykkänsä tutkimisen? Yksinkertaista, sisko ei ollut huomannut, että aina kun hän tutki kännykkää, oli mies pihalla ajamassa ruohoa. Ikkunasta näkyi sisään ja miehen kännykkä oli vielä poikkeuksellisen värinen. Eli näkyi hyvin, kenen kännykkää oltiin ratsaamassa.
Kannattaisi ehkä miettiä ennen kuin tekee jotain typeryyksiä. Mies ei ollut koskaan pettänyt siskoani, mutta sisko petti luottamuksen ja pahasti ja sai kärsiä siitä, aivan ansaitusti.
[/quote]
Helvetin hyvä juttu sinänsä. Mies fiksu kun ei heti näkättänyt vaimolle ratsaamisesta ja toisaalta ymmärsi sen, että ei tuollaisen kyttääjät koskaan tervehdy ja arvosta toista aidosti. He haluavat omistaa toisen, eivät hyvää kumppanilleen.
[/quote]
Totta puhut, systeri oli ja on edelleenkin hyvin omistus- ja kontrollihaluinen ihmissuhteissaan. Hänellä on toinen suhde kaatumassa samasta syystä. Hän katsoo oikeudekseen valvoa kumppaninsa yksityiselämää. Systeri on katkera siitä, että olemme mieheni kanssa säilyttäneet hyvät välit hänen ensimmäiseen mieheensä. Kyseessä on fiksu ja sympaattinen ihminen. Hän on mieheni paras kalakaveri. Systeriä en tapaa kuin pari kertaa vuodessa, silloinkaan en kutsu häntä meille kotiin, vaan tapaaminen on kahvilassa.
"Kuule anna mennä vaan! ;)
Mieheni vaan ei tykkää.blondeista muijista. ;)"
ihanko miehesi on sinulle noin sanonut, taidat olla todella sinisilmäinen. Kuule, miehet saattavat vaikka sanoa vaikka mitä vaimolleen. Minullekin kerran yksi mies haukkui tummia naisia mutta sitten jätti minut tumman naisen vuoksi, ovat vieläkin naimisissa. Eipä suo silti näytä estävän haikailemasta minun perääni, myös vaaleat missit ovat hänen makuunsa.
Entä jos olet väärässä? Mitä muita rikoksia ja moraalitonta olet valmis tekemään pelkän epäilyn, mielenkiinnon tai kontrollinhalun varjolla? Jos selviää, että kumppanisi on pettänyt, kumpi teistä on toiminut enemmän väärin? Omasta mielestäsi tietysti kumppani, lain silmissä yksiselitteisesti sinä, ulkopuolisten silmissä sitten vaihtelevasti.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:23"]
Entä jos olet väärässä? Mitä muita rikoksia ja moraalitonta olet valmis tekemään pelkän epäilyn, mielenkiinnon tai kontrollinhalun varjolla? Jos selviää, että kumppanisi on pettänyt, kumpi teistä on toiminut enemmän väärin? Omasta mielestäsi tietysti kumppani, lain silmissä yksiselitteisesti sinä, ulkopuolisten silmissä sitten vaihtelevasti.
[/quote]
Hyvä pointti. Naisilla tuntuu olevan oikeus rikkoa lakia ja yksityisyyttä heti jos epäilee miehestä jotain. Pelkkä epäily oikeuttaa rikokseen?
Tämä ketju on aika surullista luettavaa.
Minun puhelin- ja some-elämäni on tosi tylsää, mutta minusta on silti tärkeää, että puolisoni ei niitä viestejä omin luvin lue. Tietokoneeni, viestini, tekstini, kirjeeni jne. ovat minulle osoitettuja, eikä minun tarvitse niitä jakaa. Minun ei tarvitse jakaa niitä edes velvollisuudentunteesta eikä sen perusteella, että minulla ei ole mitään salattavaa. Minusta se ei ole oikeaa luottamusta, että on tilanteessa kuin tilanteessa velvoitettu paljastamaan omia henkilökohtaisia viestejään tai kirjeitään. Saati sitten, että oma henkilökohtainen omaisuuteni olisi täysin vapaassa käytössä piittaamatta minun luvastani.
Kertoo kyllä suhteen laadusta ja kunnioituksestakin, jos lähtökohtana on "hui hai, minähän luen viestit jos minua huvittaa, minullahan on syy!". Entä, jos epäilys on ihan todella tyystin perätön? Ja vaikka ei olisikaan, niin miksi sellaisessa suhteessa on edes lasten takia, jos luottamus ja kunnioitus toista kohtaan on noin nollilla? Miksei asiasta voi yksinkertaisesti puhua? Enkä tarkoita mitään tenttaamista ja inkvisiittorin istuntoa, vaan pakkohan siinä on nousta muitakin ongelmia esiin, jotka ovat laukaisseet epäilyksen.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:27"]Mies jäi kiinni kahden vuoden suhteesta. Aina kun kysyin, kielsi. Suhteessamme ei ollut mitään vikaa, mutta toisen ämmän kanssa oli ollut. Ratsasin puhelimen, kerroin, tapeltiin riideltiin. Ei haastanut oikeuteen. Jos kokee sen puhelimen ratsaamisen niin loukkaavaksi, niin sitten on mahdollisuus haastaa oikeuteen. Laki on pettäjän puolella. En olisi katunut, vaikka näin olisi käynyt. Maksan vaikka mielihyvin sen sakon. Voin vaikka mennä vankilaan, mutta teen sen pystypäin, koska olin oikeassa. Ja jos se loukkaa toista osapuolta, että turvaudun oman käden oikeuteen, niin siitä vain. Laki on sen toisen puolella ja minä kärsin seuraukset. Mutta ainakin totuus on tuotu esille.
[/quote]
Jos mies nostaisi sinua vastaan syytteen siitä, että olet puhelimen ratsannut niin tunnustaisitko?!
Tuskinpa vain, koska sinähän vetoilet siihen miten mies tekee kamalan väärin pettämällä ja itkupotkuraivareilla koitat saaha poliisilta myönnytyksen rikokseesi!!!!
Säälin jokaista jonka pitää suhteessaan ratsata kumppaninsa puhelin, facebook, sähköposti aivan kaikki henkilökohtainen. Ei niillä ratsaajilla itsetunto ole kovinkaan kummoinen ja luotto suhteessa on nollilla jos noin alhaalle pitää vajota.
Halveksin jokaista tuollaista ratsaajaa!!!!
Lukkoja puhelimeensa tarvitsee vain sellaiset, joilla on jotain salattavaa puolisoltaan.