Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinitohtori terveyskeskuksessa

Vierailija
19.08.2014 |

Muistatteko sarjan Teinitohtori? Tulo se pääosan skidi mieleen kun menin tänään terveyskeskukseen. Pakko tämän on kandilääkäri olla, mutta näyttää aivan teiniltä! Nuoremmalta kuin yläastelainen poikani. 

Minulla on paha yskä ja epäilen että se on kehkoputkissa. Punastellen tämä nuori lääkäri pyysi riisumaan puseron kuunnellakseen keuhkoja ja oli muutenkin todella ujo ja vaivautunut. 

Tuli ihan sääli nuorta kundia terveyskeskuksessa. Mitä poitsuja siellä nykyään löytyy?! 

Toinen asia kokonaan on se, että kaipaisin kokeneen, aikuisen lääkärin mielipidettä. Yksityiselle ei ole varaa. Onko tk nuorten kandien harjoitustyömaa? 

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:25"]

Yskä on aina keuhkoputkissa, ei siinä mitään ihmeellistä tai vakavaa ole...

[/quote]

Pointti on se, että se paidan poisriisumisen kysymys oli selvästi hänelle HYVIN vaivaannuttava, mitä se ei vanhemmille lääkäreille ole. Jos lääkäri punastelee kuunnellessaan keuhkoja kun näkee mun rintsikat niin ei se nyt luottamusta herätä. Koskaan aiemmin en ole ajatellut paidan riisumisesta lääkärissä mitään. 

ap

[/quote]

Sama kokemus kun mulla oli helteillä kertynyt vettä polviin. Nuori lääkäripoitsu pyysi riisumaan housut ja oli siitä niin nolona. Itsellekin tuli vaivaantunut olo. Panostakaa näihin edes puolialastomien potilaiden näkemisiin vähän enemmän siellä lääkiksessä! Tuntui että mun täytyy tässä rohkaista sitä lääkäriä.

Vierailija
22/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:28"]

[/quote]

Pointti on se, että se paidan poisriisumisen kysymys oli selvästi hänelle HYVIN vaivaannuttava, mitä se ei vanhemmille lääkäreille ole. Jos lääkäri punastelee kuunnellessaan keuhkoja kun näkee mun rintsikat niin ei se nyt luottamusta herätä. Koskaan aiemmin en ole ajatellut paidan riisumisesta lääkärissä mitään. 

ap

[/quote]

Sama kokemus kun mulla oli helteillä kertynyt vettä polviin. Nuori lääkäripoitsu pyysi riisumaan housut ja oli siitä niin nolona. Itsellekin tuli vaivaantunut olo. Panostakaa näihin edes puolialastomien potilaiden näkemisiin vähän enemmän siellä lääkiksessä! Tuntui että mun täytyy tässä rohkaista sitä lääkäriä.

[/quote]

Panostakaahan rouvat alusvaatteisiinne, ihon kuntoon (sheivaus ja selluliitti) sekä omaan asenteeseenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan nuoria lääkäreitä, koska he ovat monesti ennakkoluulottomia ja heillä on tuorein tietämys. Mieluumin nuori (komea mies)lääkäri kuin joku leipääntynyt vanha, joka ottaa potilaita liukuhihnalta. Tietenkään nuorella lääkärillä ei ole yhtä paljon kokemusta, mutta monta kertaa sitä enemmän kiinnostusta ja paneutumista asiaan. Olen saanut nuorelta lääkäriltä paljon parempaa hoitoa kuin tusinalta vanhalta (mukana myös erikoislääkäreitä).

Lisäksi: niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Suuri osa hoidon onnistumisesta riippuu lääkärin ja potilaan vuorovaikutuksesta. Jos alat heti nyrpistelemään kun vastassa on "teinitohtori", niin eiköhön hän sen tunnetilan vaistoa. Ei se ole iästä kiinni kuinka hyvä lääkäri on kyseessä.

Ei pidä olla niin ennakkoluuloinen, ap! Ja jos nuori komea mieslääkäri pyytäisi riisumaan paidan, niin varmaan kehottaisin tunnustelemaan rinnatkin kaiken varalta, kun viime tarkastuksesta on niin kauan...

:)

Vierailija
24/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorista kandeista voi löytyä uskomattoman taitavia, uudella näkökulmalla ajattelevia helmiä, jotka vielä jaksavat välittää aidosti potilaasta!

Vierailija
25/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä syystä käynkin yksityisellä. Tämä lääkäri olisi jo ohi eläkeiän mutta ottaa yhä vakipotilaita vastaan. Verikokeitten tulokset laittaa minulle tekstarilla ja saattaa soittaa kotiin. :) Oikein vanhan hyvän ajan perhelääkäri.

Sydäntä kylmää ajatus uudesta. 

Vierailija
26/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä viitsi olla ennakkoluuloinen. Ensi kerralla mene sinne avoimin mielin äläkä ajattele mitään "teinitohtoria". Ehkä he eivät ole vielä tottuneet siihen paidanpoisottokomennukseen. Huomasin oman lääkärini kohdalla saman, ja sanoin: Eikö pitäis kuunnella keuhkoja? Nuori lääkäri mutisi jotain ja kiskaisin oma-aloitteisesti paidan pois. 

Mistä ne oppii jos me ei niitä kouluteta? xD 

Vierailija
27/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, osa kandeista on lassukoita, joka ei ole nähnyt vähäpukeista naista muualla kuin ruudulla ja opintojen yhteydessä. Voi vanhempikin riipputisuli ja sellupylly aiheuttaa kovetuksen nakissa, yritä siinä sitten olla asiantunteva.

Vierailija
28/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:50"]

Ap, älä viitsi olla ennakkoluuloinen. Ensi kerralla mene sinne avoimin mielin äläkä ajattele mitään "teinitohtoria". Ehkä he eivät ole vielä tottuneet siihen paidanpoisottokomennukseen. Huomasin oman lääkärini kohdalla saman, ja sanoin: Eikö pitäis kuunnella keuhkoja? Nuori lääkäri mutisi jotain ja kiskaisin oma-aloitteisesti paidan pois. 

Mistä ne oppii jos me ei niitä kouluteta? xD 

[/quote]

Niin varmaan sitten mutta kiva tuntea itsensä joksikin Mrs Robinsoniksi teinitohtorin kanssa!!! 

ap

Vierailija
29/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:51"]

Ajattele, osa kandeista on lassukoita, joka ei ole nähnyt vähäpukeista naista muualla kuin ruudulla ja opintojen yhteydessä. Voi vanhempikin riipputisuli ja sellupylly aiheuttaa kovetuksen nakissa, yritä siinä sitten olla asiantunteva.

[/quote]

Ilkeily ei auta mitään. Minä menen sinne vakavan terveysongelman kanssa, en missikisoihin.

ap

Vierailija
30/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:53"]

[/quote]

Ilkeily ei auta mitään. Minä menen sinne vakavan terveysongelman kanssa, en missikisoihin.

ap

[/quote]

Nakki ei näe asiaa samalta kantilta.

Vierailija
31/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tunsikin myötähäpeää potilaansa vartalosta, ehkä se ei ollut mitenkään miellyttävä katseltavaa? Luultavasti hänelle tulee asiakkaita joiden paidattomuutta hän haluaa, sinä vaan et kuulunut siihen ryhmään!

Vierailija
32/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Toivottavasti et ole nuori lääkäri! Kauheaa olisi ajatella, että joku näistä vielä siellä arvostelee minun ruumistani tutkiessaan. Kärsin muutenkin lääkäripelosta :( 

Omalääkäri on tuollainen nuori ja hyvännäköinen, ja varmaan juuri ajattelee miten ruma minä olen. Kiitos paljon! Muutenkin kynnys mennä mieslääkärille on korkea.

Vierailija
33/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:57"]

[/quote]

Toivottavasti et ole nuori lääkäri! Kauheaa olisi ajatella, että joku näistä vielä siellä arvostelee minun ruumistani tutkiessaan. Kärsin muutenkin lääkäripelosta :( 

Omalääkäri on tuollainen nuori ja hyvännäköinen, ja varmaan juuri ajattelee miten ruma minä olen. Kiitos paljon! Muutenkin kynnys mennä mieslääkärille on korkea.

[/quote]

Se on joku palstarölli. Älä välitä

ap

Vierailija
34/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä nuorella lääkärillä voi olla ajankohtaisempaakin tietoa kuin vanhemmalla kollegallaan. Lisäksi nuoret lääkärit varmaan tutkivat varmuuden vuoksi potilaan todella huolellisesti ja tekevät muutenkin työnsä hyvin tunnollisesti. Ja jostain sitäkin kokemustakin on kerättävä. Onneksi lääkärit voivat aina konsultoida kokeneempaa kollegaa.

Vierailija
35/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:33"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]Jospa se nolous lähti alunperinkin sinusta?

Vierailija
36/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ollakaan tästäkin ketjusta tuli taas uusi mahdollisuus haukkua naisten ulkonäköä? Harmi kun ei päästy vielä gynetutkimuksiin. Silloin olis synnyttäneitten naisten löysät pillutkin päässeet taas pinnalle. Naisviha tietyissä piireissä on uskomatonta. Onhan se vaikea uskoa, ettei sairas ihminen ehkä ole missinmitoissa. 

Vierailija
37/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 16:33"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]Jospa se nolous lähti alunperinkin sinusta?

[/quote]

Ei, koska en ole koskaan ajatellut housujen tai paidan riisumisesta lääkärissä mitään. Olen kolmen lapsen äiti. 

Vierailija
38/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavalmistuneilla on uusin tieto.

Vierailija
39/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös kroonisia sairauksia, yksi niistä on harvinainen. Minä kyllä pidän nuorista lääkäreistä, he yleensä kuuntelevat ja tutkivat kunnolla. Nykyisin myös lääkäreiden koulutuksessa ilmeisesti panostetaan asiakaspalveluun. Olen joutunut viime vuosina käymään paljon lääkärissä ja vain yhden kerran on sattunut tyly, nuori lääkäri, mutta asiansa tuo tuntui osaavan. Joskus 20-30 vuotta sitten lääkäreille ei edes saanut arvella, mikä voisi vaivata, ei vaikka kuinka olisi ollut selvät oireet.

Vierailija
40/97 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 17:05"]

Vastavalmistuneilla on uusin tieto.

[/quote]

... ja vähäisin kokemus. Täytyy myös tietää kuinka tietoa soveltaa. Lisäksi on löyduttävä taito ja nöyryys ihmisen aitoon kohtaamiseen. 

ei ap