Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaako Sossu oikeasti nuoren ihmisen asunnon,laskut ja elämisen ellei ole töissä eikä opiskele

Vierailija
01.08.2021 |

Tuttavaperheen nuori elää vissiin näin.
Opiskelut ei suju vaan keskeyttänyt. Töitä ei ole tehnyt päivääkään.
Silti asuu itsekseen.
Miten kauan yhteiskunta oikeasti elättää ihmistä

Kommentit (267)

Vierailija
141/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.kela.fi/usein-kysyttya-toimeentulotuesta

Tuolta voi jokainen lukea mitkä kaikki menot hyväksytään menoiksi ja mitkä ei.

sanomalehden tilaus

harrastus- ja virkistystoiminta

Vau, olisi varaa asioihin joihin töissäkäyvänä ei varaa

Se 500€ sisältää kaiken: RUUAT, lehdet, kännykät, puhelinlaskut...

Saathan sinäkin omista ruokarahoista ostaa vaikka TV tai lehtiä mutta se on sitten ruuasta pois.

Vierailija
142/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti asuu itsekseen.

Roskiinko nuori pitäisi heittää!?!

Kaikki eivät kykene normaaliin arkeen, työhon...

Suurin osa kykenee.

Yhteiskunnan pitää auttaa niitä, jotka eivät kykene huolehtimaan itsestään. Oli sitten kyse vammaisuudesta, heikkolahjaisuudesta, muustä kyvyttömydestaä.

Tämä on myös hyvin toimeentulevien ja rikaiden etu, ettei anargismi lisäänny ja yhteiskuntarauha kärsi eriarvoisuuden myötä.

------ 

Lisäksi me elätämme täällä vieraitakin, maailmalta tulletita ihmisiä niin miksei sitten omia!

Verratkaapa summia,

https://helda.helsinki.fi/handle/10138/322299

"Etuuksia maksettiin keskimäärin 2 243 euroa vuodessa Suomessa syntynyttä henkilöä kohden ja 4 676 euroa vuodessa maa han muut tajaa kohden. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti asuu itsekseen.

Suurin osa kykenee.

Yhteiskunnan pitää auttaa niitä, jotka eivät kykene huolehtimaan itsestään. Oli sitten kyse vammaisuudesta, heikkolahjaisuudesta, muustä kyvyttömydestaä.

Tämä on myös hyvin toimeentulevien ja rikaiden etu, ettei anargismi lisäänny ja yhteiskuntarauha kärsi eriarvoisuuden myötä.

------ 

Lisäksi me elätämme täällä vieraitakin, maailmalta tulletita ihmisiä niin miksei sitten omia!

Verratkaapa summia,

"Maa hanmuu ttajat saavat erityisesti työttömyysturvaa, asumistukia ja perustoimeentulotukea muuta väestöä yleisemmin. Maa hanmuut tajista asumistukia sai 34 prosenttia, työttömyysturvaa 26 prosenttia ja toimeentulotukea 22 prosenttia. Maa hanmuut tajien nuorempi ikärakenne ja heikompi työllisyys näkyvät sosiaaliturvan tarpeena. Sairauspäivärahaetuuksia ja työkyvyttömyyseläkettä maa hanmuut tajille maksettiin valtaväestöä harvemmin."

Vierailija
144/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut kesälomalla jo vuodesta 2010.

M34

Tuntuisi pahalta tuollainen näköalottomuus. Ei etenimismahdollisuuksia, ei mitään tavoiteltavaa tai onnistumista työelämässä.

Vierailija
145/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti asuu itsekseen.

Suurin osa kykenee.

------ 

Verratkaapa summia,

"Maa hanmuu ttajat saavat erityisesti työttömyysturvaa, asumistukia ja perustoimeentulotukea muuta väestöä yleisemmin. Maa hanmuut tajista asumistukia sai 34 prosenttia, työttömyysturvaa 26 prosenttia ja toimeentulotukea 22 prosenttia. Maa hanmuut tajien nuorempi ikärakenne ja heikompi työllisyys näkyvät sosiaaliturvan tarpeena. Sairauspäivärahaetuuksia ja työkyvyttömyyseläkettä maa hanmuut tajille maksettiin valtaväestöä harvemmin."

Huonompi ikärakenne??

Eikö tarvita ihmisiä kun suuri ikäluokka vanhenee ja nyt tulee huonommalla ikärakenteella sakkia sisään.

Vierailija
146/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti asuu itsekseen.

Suurin osa kykenee.

------ 

Verratkaapa summia,

"Etuuksia maksettiin keskimäärin 2 243 euroa vuodessa Suomessa syntynyttä henkilöä kohden ja 4 676 euroa vuodessa maa han muut tajaa kohden. "

Jotkut jaksaa vielä vttuilla suomalaisista kelan asiakkaista!

Vierailija
147/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on enemmän kyllä Suomen palkoissa vika kuin systeemissä. Minä kun valmistuin amkista, niin työttömäksihän siinä heti jäi ja tuolloin meni eräs kauppaketju konkurssiin ja äitini joutui työttömäksi ja lähti sitten siivoojaksi. Minä sain työkkärin ja sossun rahoja muistaakseni 1100€/kk, kun taas äitini painoi sen 37,5/40h viikko ja palkaksi 1500€/kk. Kyllä minä olisin mielelläni työtön kuin, että painaisin kovaa fyysistä työtä noin paljon viikossa ja saisin siitä 400€ enemmän kuussa. Mistään kokopäiväisestä työstä ei alle 2000€/kk kuuluisi maksaa eikä se oikeasti motivoikkaan nuoria. Ei se 1100€/kk ole paljoa, mutta maksoi vuokran, söi ihan hyvin ja maksoi puhelimen osaria.

Vierailija
148/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hullua. Maassa työvoimapula ja tuhannet nuoret ihmiset elää noin.

Joillain aloilla on työvoimapula. Tulevaisuudessa on työvoimapula. Mutta ikävä kyllä tällä hetkelläkin työttömyysaste on aika korkea muiden osalta.

Vierailija
149/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuttavaperheen nuori elää vissiin näin.

Opiskelut ei suju vaan keskeyttänyt"

Ehkä kuulut siihen tuttavapiiriin, ettei ihan luottamuksellisistä syistä kerrota sinulle kaikkia asioita.

Meillä nuori joutui keskeyttämään opintonsa ja "makaa" vain kotona, toisin kuin vissiin kuvittelet, yhteiskunta ei maksa eurokaan tukea tai maksa laskuja.

Eikä nuori itse voinut valita opiskelun tai vakavan sairauden väliltä, sillä syöpähoitojen aikana ei voinut opiskella, niin paljon se vei voimia.

Mutta tätähän ei sinun kaltaisille "tutuille" kerrota, kun aikaisemminkin olet ollut seläntakana pask..puhuja.

Vierailija
150/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on sosiaaliturva eikä ketään jätetä heitteille eli kyllä, jokainen voi elää vaikka koko elämänsä yhteiskunnan tuilla. Erikoista jos tuli yllätyksenä.

Ei jätetä heitteille...

Mutta kuinka monta tuhatta tuon valitsee ihan itse

En kyllä valinnut itse mielenterveysongelmia, ihmispelkoa ja työttömyyttä.

Vierailija
151/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on enemmän kyllä Suomen palkoissa vika kuin systeemissä. Minä kun valmistuin amkista, niin työttömäksihän siinä heti jäi ja tuolloin meni eräs kauppaketju konkurssiin ja äitini joutui työttömäksi ja lähti sitten siivoojaksi. Minä sain työkkärin ja sossun rahoja muistaakseni 1100€/kk, kun taas äitini painoi sen 37,5/40h viikko ja palkaksi 1500€/kk. Kyllä minä olisin mielelläni työtön kuin, että painaisin kovaa fyysistä työtä noin paljon viikossa ja saisin siitä 400€ enemmän kuussa. Mistään kokopäiväisestä työstä ei alle 2000€/kk kuuluisi maksaa eikä se oikeasti motivoikkaan nuoria. Ei se 1100€/kk ole paljoa, mutta maksoi vuokran, söi ihan hyvin ja maksoi puhelimen osaria.

Työttömän peruspäiväraha on n. 600€/kk.

Olitko ansiosidonnailla ja koulun jälkeen 9kk kuitenkin töissä, vai miten ihmeellä sait 1100€/kk työyyömyysturvaa.

Nyt jokin ei täsmää?

Vierailija
152/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä kirjoitti:

Minä olen järjestänyt asiat niin, etten maksa veroja Suomeen.

Kunnon megaloinen. Ottaa kaikki hyödyt antamatta juuri mitään takaisin.

En esim. ota vastaan mitään tukia mitä nämä syrjäytyneet ja väsyneet tekevät. Eivätkä muuten nekään maksa veroja. Onko sinulla ongelma sen kanssa?

Vierailija
153/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huokuu taas kommenteista empatia ja kannustaminen työelämästä syrjäytyneitä kohtaan... lyhytnäköistä, näköalatonta ja ilkeää pohdintaa. Helppo kuittailla norsunluutorneistanne jos elämässä kaikki on aina mennyt putkeen ja on uran huipulla! Jos asenteet ei muutu yhteiskunnassa niin turha odottaa että syrjäytyneet pomppaa töihin ja kouluihin innolla syrjittäväksi lisää!

Vierailija
154/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, hullua rikkoa paikkojaan ja terveyttään raskaassa fyysisessä työssä jotain hikisiä pennejä vastaan. Kunnon työstä kunnon palkka, mallia voisi ottaa vaikka Norjasta jossa siivoijille ja hoitajillekin maksetaan järkevästi.

Vierailija
155/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa, mutta jos se ei ole aikomustakaan tehdä mitään tai ei osallistu työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin, toimeentulotuesta vähennetään jossain vaiheessa 40 prosenttia, kunnes osallistuminen maistuu.

On diagnooseja ja huumeongelmaa. Kaikille ei maistu osallistuminen koskaan. Puuttuva 40% korvautuu varastetun tavaran myynnillä ja huumekaupalla.

Vierailija
156/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on sosiaaliturva eikä ketään jätetä heitteille eli kyllä, jokainen voi elää vaikka koko elämänsä yhteiskunnan tuilla. Erikoista jos tuli yllätyksenä.

Ei jätetä heitteille...

Mutta kuinka monta tuhatta tuon valitsee ihan itse

Erittäin harva, kas kun nuorta ei jätetä tuille selvittämättä koulutus- , kuntoutus- ja työllistymismahdollisuuksia.

Nyt, huomaa, aloitus on pötyä. Aloittaja ei voi tietää nuoren elämästä paljoakaan.

Tämä voi olla sairastunut, opiskelija, tehdä etätyötä kotona. Ja väki menee vihatrollin lankaan ihan idioottina.

Vierailija
157/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti jätetään heitteille, jos on eurokin omaisuutta.

Vierailija
158/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait 1100€ työttömyysturvan?

"Kela maksaa työttömälle peruspäivärahaa, mikäli työttömän työssäoloehto täyttyy. Täysi peruspäiväraha vuonna 2020 on 33,66 € / päivä, ja sitä maksetaan viideltä päivältä viikossa. Voit saada peruspäivärahaasi lisänä korotusosaa enintään 200 päivältä, mikäli osallistut työllistämistä edistäviin palveluihin."

Vierailija
159/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 7v työttömänä. Saan ainoastaan työttömyyspäivärahan.

Ihan on itse pitänyt maksaa eläminen.

Vierailija
160/267 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hullua. Maassa työvoimapula ja tuhannet nuoret ihmiset elää noin.

Useimmiten näillä taitaa olla jonkinlaisia mt-ongelmia tai riippuvuuksia. Lisäksi monet vapaat työpaikat on sellaisilla aloilla, ettei ilman koulutusta pääse. Esim. kaupan alan hommiin on paljon hakijoita ainakin pk-seudulla.

N22

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi