Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea ylipaino itkettää! Tänäänkin näin langanlaihoja +45v naisia ja mietin että miten?? Itse päälle 30v ja BMI 40

Vierailija
31.07.2021 |

Ahdistaa ja itkettää. Miksi en koskaan onnistu laihdutuksessa? :(
Olen varmaan 200kg kun olen itse 45v.

Mistä ihmiset saa itsekuria olla syömättä?

Kommentit (382)

Vierailija
301/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikkoleuka-avaruuskirurgi paljastuikin homoksi. 

Vierailija
302/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet hyviä ruokia niistä vihanneksista. Täysjyväpastaa ja siihen tomaattipohjainen kastike, papuja, valkosipulia ja yrttejä. Ja vaikka rapurisottoa ja salaattia. Uunissa tehtyjä kasvissipsejä ja kalakeittoa tuoreesta kalasta, ilman kermaa. Herneenpalkoja ja mansikoita jälkkäriksi. On hyvää ja ei lihota. Iltaisin tunnin kävelylenkit, kun ilma viilenee. Kitinää vähemmälle. Terveisin hoikka 45-vuotias vanha eukko.

Olet hirveä ihminen. Helppoa se on huudella kun on itse hoikka ja valittaa, että muut kitisee. Kasva aikuiseksi.

Helppoa kun on hoikka? Luuletko että hoikaksi vain synnytään ja samoin myös lihavaksi? Kyllä minä ainakin teen paljon sen eteen että pysyn hoikkana.

Terveisin hoikka nelikymppinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ensinnäkin, kaikilta se ei vaadi itsekuria.

Älä siis vertaa itseäsi muihin, keskity itseesi <3 

Vierailija
304/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä näe sinun tilanteessasi oikein muuta vaihtoehtoa kuin ryhtyä painonnostajaksi. Siinä lajissa massasta on etua. Katsoitko eilen olympialaisia kun tuli naisten painonnostoa? Upeita, 150 kiloisia järkäleitä, eikä todella ollut pelkkää lihasta vaan ihan puhdasta rasvaa myös näillä ladyilla.

Ajattele kokosi mahdollisuutena.

Vierailija
305/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitotuotteet pois jos laihduttaa. Maitoproteiini lihottaa. Tämä on tosi.

Kuule ihan sama mitä syö jos sitä syö liikaa niin lihoo. Proteiinissa on 4 kcal/g vaikka se ois mitä proteiinia. Syöty määrä vaikuttaa.

Ei ole ihan noin yksinkertaista. Ruuan sisällöllä on suuri merkitys. On typerää ja tietämätöntä painottaa vain kaloreita.

Vierailija
306/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on pakko jatkaa, että taukoa on helppo jatkaa niin, että ruuaton aika on vieläkin pidempi. Se aikaikkuna, jossa syödään, menee lopulta helposti kahdella kunnon aterialla. Ja kun sen aterian koostaa oikein - eli kasvispainotteisesti, paljon proteiinia ja rasvaa, vähän hiilareita - kokonaisenergiansaanti jää lähes väistämättä alle kulutuksen, eli laihtuu. Tämä systeemi on oikeasti toimiva, mutta toki jos on täysin tahdonvoimaton ja selkärangaton vässykkä, ei edes 12 tunnin syömätön aika välttämättä onnistu.[/quote]

Olen kokeillut, en laihtunut. Enkä pystynyt kauaa noudattaan, kun muut illalla söi vieressä.

Lihava[/quote]

Pystytpä, jos vain haluat. Usko pois. Nyt puhut tosi väheksyvästi itsestäsi. Mitä tarkoittaa ”kauaa?” Tunti? Pari-kolme iltaa?

Vierailija
307/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuuluu vaikeimman koronan riskiryhmään vaikka ois rokotettu. sen pitäis riittää syyksi laihduttaa asap.

Vierailija
308/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pää pois takapuolesta ja ota vastuu valinnoistasi. Aina löytyy syitä, miksi ei onnistu. Minä olen ihan itse ostanut ja mättänyt suuhuni kaiken sen, millä paino on noussut sairaalloisiin lukuihin. Ruokavälit ja lautaselta pois jätetyt kasvikset ovat olleet myös ihan oma valintani. Peilejä olen vältellyt ja keski-ikäisenä en ole välittänyt miltä näytän tai mitä muut ajattelevat. Painonpudotusta en ole yrittänyt yli 10 vuoteen. Puoli vuotta on kypsynyt pikkuhiljaa ajatus, että näin ei voi jatkua. Hengästyminen, tules-vaivat, kohonnut v.sok. ja kolesteroli ja suurentunut riski saada sydäninfarkti...Nyt on motivaatio kohdillaan ja teen tämän vain itseni ja läheisteni vuoksi. Tukea olen saanut lääkkeestä, jota käytän yli vuoden. Osatavoitteet valtavan ylipainon kanssa ovat paikallaan. Johan sitä uuvahtaa, jos aattelee että 40 kg pois. Minulla on ensimmäinen etappi -10 kg ja sitten päästä sairaalloisen lihavasta merkittävän lihavaksi. Lopputavoite lievä ylipaino. Se on tässä iässä riittävän hyvä minulle.

Kuulostaa hyvältä, tuo lääke kiinnostaa.. kuinka paljon on auttanut, osaatko sanoa? Millaisia sivuoireita on jos on? Söin 12 vuotta sitten Acompliaa ja toimi! Laihdutin 10 kiloa koska nälän ja mielihalujen tunne väheni. Se valitettavasti lopetettiin ja sen jälkeen painokin hiljakseen noussut takaisin. Ymmärrän toki siis että ei ole sinänsä oikotie onneen mutta kyllähän se tuki laihdutusta silloin!

Vierailija
309/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä näe sinun tilanteessasi oikein muuta vaihtoehtoa kuin ryhtyä painonnostajaksi. Siinä lajissa massasta on etua. Katsoitko eilen olympialaisia kun tuli naisten painonnostoa? Upeita, 150 kiloisia järkäleitä, eikä todella ollut pelkkää lihasta vaan ihan puhdasta rasvaa myös näillä ladyilla.

Kyllä kyllä. Se Ecuadorin Tamara (yli 87kg sarjassa?) joka voitti hopeata oli ihana! Upeat muodot ja ihanat reidet ja takapuoli.

Vierailija
310/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semaglutid. (Ozempic.) Kollegani, n. 30 kg ylipainoinen, on käyttänyt tätä nyt hetken, nimenomaan ylipainoon määrätty, ja ruokahalu pieneni huomattavasti. Hänelle tämä lääke nimenomaan määrättiin ylipainoon.

Normaalipainoinen avokkini (jolla diabetes) on joskus saanut samaa lääkettä verensokerin säätelyyn. Myös hän laihtui/ruokahalu pieneni, vaikka ei olisi ollut tarvettakaan eikä ollut tarkoitus.

Vierailija
311/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kestävä tapa on saada syömishäiriösi ja vääristynyt ruokasuhteesi hoidettua. Niin kauan, kuin rankaiset ja vihaat itseäsi, et tule laihtumaan. Kaikkea saa syödä, ei ole olemassa kiellyttyjä ruokia eikä herkuttelusta tule rangaista itseään. Kun ruokaan ja syömiseen liittyvistä tunteista pääsee eroon, ihminen syö itsensä kylläiseksi ja ottaa silloin tällöin herkun. Tuolloin paino putoaa ja sen hallinta on helppoa. Tiedän tämän ihan varmaksi, sillä teen tätä työkseni mm. terveydenhuollossa ja toiminimellä ja tulokset ovat huippuja toipuvien kanssa.

Vierailija
312/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kyllä. Se Ecuadorin Tamara (yli 87kg sarjassa?) joka voitti hopeata oli ihana! Upeat muodot ja ihanat reidet ja takapuoli.

Niinpä!

Vierailija
313/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitkä asiat teki lihavuuden sulla`?

Milloin ja miksi paino alkoi nousta?

Kun olin 29v ja muutin vieraalle paikkakunnalle. Ei töitä, ei ystäviä, muuta kuin ruoka. Siitä äitiyslomalle ja kotihoidontuelle, ainoa ystävä ruoka, kun mies töissä.

Kotihoidontuella ollessa Muutimme taas uudelle paikkakunnalle, ei ystäviä. Tästä muutosta aikaa 4v,ei vieläkään kavereita tai töitä. Lähinnä syön, kun lapset koulussa ja esikoulussa

Ap

No tuohan jo hyvä alku että kerranki joku joka oikeasti kertoo oikean syyn.

Pelkäsin että siellä taas joku "mummolla oli kuume niin minulla nousi hormonit ja menin säästöliekille ja lihoin kun ferritiini oli mielessä" tms.

Jenkkiohjelmassa 292kg tankki selitti syövänsä vain kerran päivässä ja että laiha miehensä syö enemmän.

Vierailija
314/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semaglutid. (Ozempic.) Kollegani, n. 30 kg ylipainoinen, on käyttänyt tätä nyt hetken, nimenomaan ylipainoon määrätty, ja ruokahalu pieneni huomattavasti. Hänelle tämä lääke nimenomaan määrättiin ylipainoon.

Normaalipainoinen avokkini (jolla diabetes) on joskus saanut samaa lääkettä verensokerin säätelyyn. Myös hän laihtui/ruokahalu pieneni, vaikka ei olisi ollut tarvettakaan eikä ollut tarkoitus.

Joo, onhan se tietty helpompi nappaa nappi naamaan, kuin muuttaa syömisiä.

Vierailija
315/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään puhutaan paljon 16/8-ruokavaliosta, mutta hei, eihän se mitään uutta ole. Kysehän on ihan selkeästi vanhasta klassikkoneuvosta, että iltasyömiset pois. Ja se toimii.

Itselläni tänä on IHAN AINOA mikä toimii kilojen kurissa pitämiseen. Päivän viimeinen ateria klo 18, ja sen jälkeen ei mitään iltasyömisiä, ei napostelua, ei mitään. Vettä, teetä, joskus sokeritonta limua tai -mehua. Sitten normi aamupala aamulla, tosin itse olen aina ollut iltaihminen ja ruoka ei vaan aamulla maistu, joten syön usein aamupalaa vasta joskus 9-10 aikaan arkiaamuinakin.

Joo, illalla on aluksi nälkä. Mutta iltasyömättömyydestä/pidemmistä tauoista tulee tapa, josta kroppasi taatusti kiittää. Ei sovi lapsille, diabeetikoille yms., mutta muuten terveille aikuisille ehdottomasti kokeilemisen arvoista.

Tähän on pakko jatkaa, että taukoa on helppo jatkaa niin, että ruuaton aika on vieläkin pidempi. Se aikaikkuna, jossa syödään, menee lopulta helposti kahdella kunnon aterialla. Ja kun sen aterian koostaa oikein - eli kasvispainotteisesti, paljon proteiinia ja rasvaa, vähän hiilareita - kokonaisenergiansaanti jää lähes väistämättä alle kulutuksen, eli laihtuu. Tämä systeemi on oikeasti toimiva, mutta toki jos on täysin tahdonvoimaton ja selkärangaton vässykkä, ei edes 12 tunnin syömätön aika välttämättä onnistu.

Olen kokeillut, en laihtunut. Enkä pystynyt kauaa noudattaan, kun muut illalla söi vieressä.

Lihava

Sulta puuttuu selkäranka ja perheeltä kannustus. Se vaan on päätettävä ja siitä pidettävä kii vaikka muut söis vieressä munkkia.Sä sen päätät.

En katso vierestä, kun muut nauttii elämästä.

Lihava

Vierailija
316/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitkä asiat teki lihavuuden sulla`?

Milloin ja miksi paino alkoi nousta?

Kun olin 29v ja muutin vieraalle paikkakunnalle. Ei töitä, ei ystäviä, muuta kuin ruoka. Siitä äitiyslomalle ja kotihoidontuelle, ainoa ystävä ruoka, kun mies töissä.

Kotihoidontuella ollessa Muutimme taas uudelle paikkakunnalle, ei ystäviä. Tästä muutosta aikaa 4v,ei vieläkään kavereita tai töitä. Lähinnä syön, kun lapset koulussa ja esikoulussa

Ap

No tuohan jo hyvä alku että kerranki joku joka oikeasti kertoo oikean syyn.

Pelkäsin että siellä taas joku "mummolla oli kuume niin minulla nousi hormonit ja menin säästöliekille ja lihoin kun ferritiini oli mielessä" tms.

Jenkkiohjelmassa 292kg tankki selitti syövänsä vain kerran päivässä ja että laiha miehensä syö enemmän.

Kerran päivässä on ihan mahdollista, ateria vaan kestää 10 tuntia kerrallaan.

Vierailija
317/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet hyviä ruokia niistä vihanneksista. Täysjyväpastaa ja siihen tomaattipohjainen kastike, papuja, valkosipulia ja yrttejä. Ja vaikka rapurisottoa ja salaattia. Uunissa tehtyjä kasvissipsejä ja kalakeittoa tuoreesta kalasta, ilman kermaa. Herneenpalkoja ja mansikoita jälkkäriksi. On hyvää ja ei lihota. Iltaisin tunnin kävelylenkit, kun ilma viilenee. Kitinää vähemmälle. Terveisin hoikka 45-vuotias vanha eukko.

Olet hirveä ihminen. Helppoa se on huudella kun on itse hoikka ja valittaa, että muut kitisee. Kasva aikuiseksi.

Helppoa kun on hoikka? Luuletko että hoikaksi vain synnytään ja samoin myös lihavaksi? Kyllä minä ainakin teen paljon sen eteen että pysyn hoikkana.

Älä valehtele. Kyllä se tiedetään, että laihat on läpipaskoja, ei kiinnosta syöminen jne Monella imeytymisongelma, ja ihmettellään, miten joku voi lihoa.

Vierailija
318/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä taas en tee mitään hoikkuuden eteen mutta en vain liho. Just vietin 3 viikon loman mässäillen, tulos +300g joka lähti saman tien. Ikää 40v.

Toki tämä voi muuttua mutta toistaiseksi näin.

Vierailija
319/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on todella lihava, syömällä normaalisti laihtuu. Itse olen laihtunut 30 kg, ja syön joka päivä suklaapatukan. Laskin että mun pituus ja normaalipainoinen, kulutus 2000 kcal päivässä, ja aloin syömään niin, sekä liikkumaan kevyesti 45 min JOKA päivä. Nyt normipainoon on vielä n 5 kg. Nyt, ensimmäistä kertaa elämässäni (ikää 48v) olen tajunnut mikä on annoskoko, ja miten vähän toimistotyötä tekevä voi syödä. Mutta olen myös löytänyt tavan syödä jota voin noudattaa loppuelämän ( 1,5v takana) ja pysyä tässä painossa.

Vierailija
320/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele. Kyllä se tiedetään, että laihat on läpipaskoja, ei kiinnosta syöminen jne Monella imeytymisongelma, ja ihmettellään, miten joku voi lihoa.

Kyllä painonhallinta on paljon helpompaa niillä, joille ei makea tai rasvainen maistu. Jotkut tosiaan voivat syödä mitä haluavat, mutta eivät liho. Esimerkiksi yhden todella hoikan tuttavan suurinta herkkua on herne-maissi-paprika-sekoite. Toisilla se herkku on leivos. Toinen voi syödä herkkuaan niin paljon kuin jaksaa, toinen joutuu kieltätytymään siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi