Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea ylipaino itkettää! Tänäänkin näin langanlaihoja +45v naisia ja mietin että miten?? Itse päälle 30v ja BMI 40

Vierailija
31.07.2021 |

Ahdistaa ja itkettää. Miksi en koskaan onnistu laihdutuksessa? :(
Olen varmaan 200kg kun olen itse 45v.

Mistä ihmiset saa itsekuria olla syömättä?

Kommentit (382)

Vierailija
281/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastamaan jotain! Ihan sama mikä liikuntalaji kyseessä. Voit myös löytää ystävän. Vesijumpassa ei nivelet kovilla. Kuntosalilla on myös pulskia ihmisiä ja Kansalaisopistoilla jumppia jotka sopivat aloittelijoille. Syö hyvää ruokaa PIENIÄ annoksia monta kertaa päivässä, jää herkut vähemmälle.

Vierailija
282/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aloita tänään. Jatka tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastamaan jotain! Ihan sama mikä liikuntalaji kyseessä. Voit myös löytää ystävän. Vesijumpassa ei nivelet kovilla. Kuntosalilla on myös pulskia ihmisiä ja Kansalaisopistoilla jumppia jotka sopivat aloittelijoille. Syö hyvää ruokaa PIENIÄ annoksia monta kertaa päivässä, jää herkut vähemmälle.

Napostelulla ei painoa hallita.

Vierailija
284/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet hyviä ruokia niistä vihanneksista. Täysjyväpastaa ja siihen tomaattipohjainen kastike, papuja, valkosipulia ja yrttejä. Ja vaikka rapurisottoa ja salaattia. Uunissa tehtyjä kasvissipsejä ja kalakeittoa tuoreesta kalasta, ilman kermaa. Herneenpalkoja ja mansikoita jälkkäriksi. On hyvää ja ei lihota. Iltaisin tunnin kävelylenkit, kun ilma viilenee. Kitinää vähemmälle. Terveisin hoikka 45-vuotias vanha eukko.

Miten kehtaat?!

Pois mun ketjusta. Joku oli oikeassa, vanhat naiset on ilkeitä ja pahantuulisia..

Vierailija
285/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun valitat, ei varsinaisesti tapahdu mitään. Mutta valittaminen ja tyytymättömyys on tie siihen, että päätät joku hetki päättää päästä niskan päälle tilanteeseesi. Päätös vaatii sisuuntumisen, olisiko tänään se päivä? Kukaan muu ei voi oikeasti sitä päätöstä sun puolesta tehdä.

Täällä on jo paljon hyviä ohjeita annettu, mutta tässä vielä jotain. Tärkein, älä laihduta vaan muuta vaan elämäntapojasi. Alat syödä riittävästi ja tarpeeksi usein. Lautasmalli on ihan hyvä lähtökohta alkuun, mutta kehotan kiinnittämään huomiota hiilareiden laatuun ja määrään. Hiilareita lautasmallissa 1/4, mutta ajattele se kämmenesi kautta, niin ehkä helpompaa, eikä lautasen koko hämää. Jotain kunnon hiilaria eli perunaa, riisiä, pastaa, aamupalalla puuroa tai kauraleipää sen verran mitä sun kämmenelle mahtuu. Jos otat vaikka riisiä kämmenellisen, se ei ole mikään ääriä myöten täyteen tungettu, vaan sen verran mitä siihen sopivasti mahtuu, ja se on sun hiilari sillä ruoalla, lisäksi ei leipää kylkeen, ei hedelmiä, ei mehua, ei limsaa. Se on ihan sama oikeastaan mikä se hiilarin lähde on, kunhan se määrä pysyy asiallisena.

Sama proteiinilla, ihan sama mikä se lähde on, kunhan se määrä on sen noin 1/4 lautasta, mielellään jotain puhdasta, kanaa, jauhelihaa, tofua, juustoa tms. Einespulla esim. ei ole hyvä proteiinin lähde, se sisältää myös hiilaria ja rasvaa, kuten moni muu eines. Syö vähän rasvaa joka ruoalla, öljyä, avocadoa, pähkinöitä, noin ruokalusikallinen. Moni ruoka sisältää rasvaa, joten ei välttämättä tarvitse lisätä lautaselle. Sitten loppu lautasesta kasviksilla ja vihanneksilla.

Syöt 5 ruokaa päivässä, laita vaikka kellonajat itsellesi ylös. Juo vettä. Käy kävelyllä. Ehdottaisin, että lähdet vaikka tällaisella liikkeelle, kun saat ruokarytmin kuntoon ja ylipäätään säännöllisen arjen joka sisältää syömisen ja vaikka lenkkeilyn, voit vaikka perehtyä mainittuihin vhh tai ketoruokavalioihin, jos haluat. Mutta ilmankin pärjäät. Alkuun voi olla helpompaa luoda itselleen uusi rutiini kuitenkin näin. Monia koulukuntia on, ja helposti tulee vastakkainasettelua. Aloita vaikka näin, perehdy sitten vaikka niihin ja muodosta oma mielipide. Ei muuta kun tsemppiä!

Aloitin viime syksynä elämäntapamuutoksen, joka päivä 1h-1,5h kävelyä, lautasmalli mukaan syömistä, paljon hedelmiä, rahkoja, raejuustoa aamupuuron, ja erilaisia salaatteja reilusti. Lihon 4 kuukaudessa 5 kg!

Eli mulle ei sovi intuitiivinen syöminen ja liikunta. Liikunta lisää ruokahalua ja mun kroppa himoaa kaikenlaista ruokaa liikaa

Ap

Vierailija
286/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapiaan hoitamaan pohjat kuntoon että olet henkisesti valmis tekemään muutoksia ja kestämään hieman epämukavuutta.

Lapsiparat.

Ei varaa terapiaan, olen ollut vuosia työtön.

Ja lapsilla on parempi olla silloin, kun en yritä laihduttaa.

Dieettillä, 1800kcal, olen kiukkuinen tiuskiva, raivopää. Mies toivoo etten enää yritä laihdutaa,mutta pakko.

Sitten kun saan syötyä kunnolla, mahan täyteen, niin olen hyväntuulinen. Ap

Vierailija
287/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään puhutaan paljon 16/8-ruokavaliosta, mutta hei, eihän se mitään uutta ole. Kysehän on ihan selkeästi vanhasta klassikkoneuvosta, että iltasyömiset pois. Ja se toimii.

Itselläni tänä on IHAN AINOA mikä toimii kilojen kurissa pitämiseen. Päivän viimeinen ateria klo 18, ja sen jälkeen ei mitään iltasyömisiä, ei napostelua, ei mitään. Vettä, teetä, joskus sokeritonta limua tai -mehua. Sitten normi aamupala aamulla, tosin itse olen aina ollut iltaihminen ja ruoka ei vaan aamulla maistu, joten syön usein aamupalaa vasta joskus 9-10 aikaan arkiaamuinakin.

Joo, illalla on aluksi nälkä. Mutta iltasyömättömyydestä/pidemmistä tauoista tulee tapa, josta kroppasi taatusti kiittää. Ei sovi lapsille, diabeetikoille yms., mutta muuten terveille aikuisille ehdottomasti kokeilemisen arvoista.

Vierailija
288/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvetkaa myös liikkumaan oman kehon voimalla paikasta toiseen. Kävelemällä tai pyöräilemällä kauppaan ja töihin ympäri vuoden. Meneehän siinä kaloreita. mutta myös aikaa, joka on pois syömisestä ja puhelimen pläräämisestä. Ja kyllä asuinpaikan voi valita.

Vierailija
289/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet hyviä ruokia niistä vihanneksista. Täysjyväpastaa ja siihen tomaattipohjainen kastike, papuja, valkosipulia ja yrttejä. Ja vaikka rapurisottoa ja salaattia. Uunissa tehtyjä kasvissipsejä ja kalakeittoa tuoreesta kalasta, ilman kermaa. Herneenpalkoja ja mansikoita jälkkäriksi. On hyvää ja ei lihota. Iltaisin tunnin kävelylenkit, kun ilma viilenee. Kitinää vähemmälle. Terveisin hoikka 45-vuotias vanha eukko.

Olet hirveä ihminen. Helppoa se on huudella kun on itse hoikka ja valittaa, että muut kitisee. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
290/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruvetkaa myös liikkumaan oman kehon voimalla paikasta toiseen. Kävelemällä tai pyöräilemällä kauppaan ja töihin ympäri vuoden. Meneehän siinä kaloreita. mutta myös aikaa, joka on pois syömisestä ja puhelimen pläräämisestä. Ja kyllä asuinpaikan voi valita.

Öö, ai pitäisi muuttaa vanhoille kotikonnuille, että mieskin joutuisi työttömäksi? Ei sitä noin vain valita asuinpaikkaa.

Enkä enää edes kehtaisi muuttaa ja nähdä vanhoja tuttuja, kun paino noussut 36 kiloa viime näkemän. Ap

Vierailija
291/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään puhutaan paljon 16/8-ruokavaliosta, mutta hei, eihän se mitään uutta ole. Kysehän on ihan selkeästi vanhasta klassikkoneuvosta, että iltasyömiset pois. Ja se toimii.

Itselläni tänä on IHAN AINOA mikä toimii kilojen kurissa pitämiseen. Päivän viimeinen ateria klo 18, ja sen jälkeen ei mitään iltasyömisiä, ei napostelua, ei mitään. Vettä, teetä, joskus sokeritonta limua tai -mehua. Sitten normi aamupala aamulla, tosin itse olen aina ollut iltaihminen ja ruoka ei vaan aamulla maistu, joten syön usein aamupalaa vasta joskus 9-10 aikaan arkiaamuinakin.

Joo, illalla on aluksi nälkä. Mutta iltasyömättömyydestä/pidemmistä tauoista tulee tapa, josta kroppasi taatusti kiittää. Ei sovi lapsille, diabeetikoille yms., mutta muuten terveille aikuisille ehdottomasti kokeilemisen arvoista.

Tähän on pakko jatkaa, että taukoa on helppo jatkaa niin, että ruuaton aika on vieläkin pidempi. Se aikaikkuna, jossa syödään, menee lopulta helposti kahdella kunnon aterialla. Ja kun sen aterian koostaa oikein - eli kasvispainotteisesti, paljon proteiinia ja rasvaa, vähän hiilareita - kokonaisenergiansaanti jää lähes väistämättä alle kulutuksen, eli laihtuu. Tämä systeemi on oikeasti toimiva, mutta toki jos on täysin tahdonvoimaton ja selkärangaton vässykkä, ei edes 12 tunnin syömätön aika välttämättä onnistu.

Vierailija
292/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitotuotteet pois jos laihduttaa. Maitoproteiini lihottaa. Tämä on tosi.

Vierailija
293/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ap ole maitoproteiinin takia lihava. Kalorit lihottaa.

Vierailija
294/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän on pakko jatkaa, että taukoa on helppo jatkaa niin, että ruuaton aika on vieläkin pidempi. Se aikaikkuna, jossa syödään, menee lopulta helposti kahdella kunnon aterialla. Ja kun sen aterian koostaa oikein - eli kasvispainotteisesti, paljon proteiinia ja rasvaa, vähän hiilareita - kokonaisenergiansaanti jää lähes väistämättä alle kulutuksen, eli laihtuu. Tämä systeemi on oikeasti toimiva, mutta toki jos on täysin tahdonvoimaton ja selkärangaton vässykkä, ei edes 12 tunnin syömätön aika välttämättä onnistu.

Totta joo, ja kun sen tekee parikin kertaa viikossa niin kilot alkavat hitaasti mutta varmasti tippua.

Vierailija
295/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut, en laihtunut. Enkä pystynyt kauaa noudattaan, kun muut illalla söi vieressä.

Lihava

Vierailija
296/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihan ite olet syömällä liikaa ne kilot keränny. Niin nyt vaan syöt vähemmän yhtä pitkään kuin söit enemmän niin saat puolet ylipainosta veks. Kas kun se kertyy nopeammin kuin sen saa veks.

Vierailija
297/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut, en laihtunut. Enkä pystynyt kauaa noudattaan, kun muut illalla söi vieressä.

Lihava

Sulta puuttuu selkäranka ja perheeltä kannustus. Se vaan on päätettävä ja siitä pidettävä kii vaikka muut söis vieressä munkkia.Sä sen päätät.

Vierailija
298/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ihan sama mitä syö jos sitä syö liikaa niin lihoo. Proteiinissa on 4 kcal/g vaikka se ois mitä proteiinia. Syöty määrä vaikuttaa.

Vierailija
299/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katson tänään BMI-laskurilla että missä itsellä normaalipainon rajat menisivät ja tuntuu naurettavalta että 183 senttisenä miehenä voisin painaa 62 kg ja olla normaalipainoinen! Riisitautinen kukkakeppihän olisin jos tuon verran painaisin. Enkä suinkaan "normaali".

Vierailija
300/382 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiaan hoitamaan pohjat kuntoon että olet henkisesti valmis tekemään muutoksia ja kestämään hieman epämukavuutta.

Lapsiparat.

Ei varaa terapiaan, olen ollut vuosia työtön.

Ja lapsilla on parempi olla silloin, kun en yritä laihduttaa.

Dieettillä, 1800kcal, olen kiukkuinen tiuskiva, raivopää. Mies toivoo etten enää yritä laihdutaa,mutta pakko.

Sitten kun saan syötyä kunnolla, mahan täyteen, niin olen hyväntuulinen. Ap

Keskusteluapua voinee saada kunnallisellakin puolella mt-toimistossa tai vastaavassa, vaikkei varsinaiseen psykoterapiaan olisikaan mahdollisuutta. Ota asia puheeksi tk-lääkärillä ja kerro avoimesti ongelmistasi syömisen, yksinäisyyden ja itsetuntosi kanssa. Kirkon diakonian kautta voi myös saada maksutonta keskusteluapua. Niitä ystäviäkin löytyy, jos uskaltautuu ihmisten ja harrastusten pariin. SPR:llä on ystäväpalvelu. 

Jos tällä hetkellä syöt yleensä 3000 kcal päivässä, ei ole järkevää pyrkiäkään pudottamaan energiansaantia heti 1800 kcal:iin.  Vatsa reagoi ruoan määrään, ei energiatiheyteen. Voit syödä määrällisesti enemmän, kun lisäät kasvisten määrää kaikilla aterioilla (vihannekset, juurekset, marjat, hedelmät).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi