Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ!?! KOULUT ALKOIVAT JO EILEN??

Vierailija
12.08.2014 |

Lapsi aloitti yläasteella koulunsa. Vein koulun pihaan varttia vaille yhdeksän ja poika pyysi, että lähden siitä sitten töihin, osaa kyllä itse. 

Soitti, kun kellot soivat ja kysyi, mihin pitää mennä. Ihmettelin, eikö siellä todellakaan ole ketään opastamassa ja neuvomassa uusia seiskoja. Menin koulun nettisivuille ja siellä sitten isoin kirjaimin luki, että koulu alkoi 11.8. ELI EILEN!!!!

Voi luoja, olen ihan pässi. Pikkusisaruksilla alkoi koulu tänään. 

Hienostipa alkoi pojan yläasteura. Jo ensimmäisen koulupäivän pois koulusta :(

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saamaton on lapsesi, jos seisoo katoksessa odottamassa (tyhjässä koulussa), eikä yhtään käy ottamassa selvää, mikä on homman nimi. Mitä hän edes tarkoitti väittäessään, että osaa itse?"

Voi hellanduudelis sentään, kun sinulle teki niin hyvää sanoa tämä arvostelu toisen naisen pojasta. Tunnetko nyt itsesi vähemmän mitättömyydeksi? Oletko onnellinen nyt, sinä ÄÄLIÖ?

Vierailija
122/130 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tässä ei ole mitään provoa. Kyllä mäkin olisin voinut viedä lapsene "ekana" päivänä kouluun autolla 3km päähän jos sataa, mikäli olisin vapaalla, eipä se nyt niin iso homma ole. Mä luulisin, että poika on odottanut pihalla, että sinne tulisi muita ja voisi seurata sitten vaan massaa. Noh aikaa on kulunut ja kulunut, muita ei näy "no jos mä nyt vielä hetken odotan". Eihän sitä sisälle kehtaa mennä kysymään, joku vielä luulee liian innokkaaksi. Ja sitten tsädäm kellot on soinut (outoa että ne soi, jos koulussa ei ole ketään, ehkäpä automaatti?). Poika on mennyt vähän paniikkiin, kun ketää ei edelleenkään näy ja ensimmäinen mieleen tullut asia on soittaa äidille. Mä en ymmärrä, että mitä outoa tässä on.. Kyllä minäkin olen soittanut miehelle jostain asiasta ja mies on todennut, että kannattaisiko kysyä ihan sieltä paikanpäältä. Ööh niinpäniin, joo mä kysynkin tosta vastanotosta..

Sitä mävaan ihmettelen, ettei koulunalkamispäivää ole tarkistettu.. Mä olen sellainen tarkastelija,  että tarkastan ihan kaikki asiat miljoonaan kertaan vaikka olisin satavarma.. Mutta hei, sattuuhan näitä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluilla eroja näissä alkamisajoissa, älä välitä. Jos sulla on wilmatunnukset jo pojan kouluun, laitat opettajalle pahoitteluviestin ja jos ei, niin vaikka soitat tai laitat sähköpostia. Eka päivä yleensä lyhyt ja yleistä asiaa. Luokanvalvoja tietää mitä asioita käyty läpi. Lukujärjestys varmaan tärkein.

Vierailija
124/130 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:16"]

Mitä luki lapsesi todistuksessa? Siinä lukee päivä ja klo milloin koulu syksyllä alkaa.

[/quote]

Selitä nyt meille, miksi todistukseen merkitty päivä ei pitänytkään paikkaansa. Vaihtoi koulua ...

Nuoremmalla sisaruksella eri koulunalkamisaika - missä kuntaraja menee kahden lähekkäin olevan koulun välissä, ja kumman kunnan puolella te asutte?

Joku tässä aloituksessa nyt mättää. Jos ei ole provo, niin selittäköön nyt aloittaja asian vähän tarkemmin.

Vierailija
125/130 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:02"]Mä luulisin, että poika on odottanut pihalla, että sinne tulisi muita ja voisi seurata sitten vaan massaa.

[/quote]

Mitäköhän massaa se seuraa, jos ei ketään koululta edes tunne?

No, ihan sama, kun tämä aloitus ei edes ollut totta.

Vierailija
126/130 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 14:46"]

Toivottavasti ihmiset nyt oppisivat, ettei ole mitään sellaista "koulut alkavat silloin ja silloin" koska se on tosiaan koulukohtaista. Oma lapseni on Helsingissä koulussa ja hänellä alkoi koulu maanantaina 11.8. klo 8. Tieto löytyy hänellä todistuksesta, mutta se on helposti nähtävillä myös koulun sivuilta, josta näkee lukuvuoden työ- ja loma-ajat ja lisäksi koulun kalenterista, mistä näkyy tarkemmat tapahtumat.

Aika yksinkertainen saa olla, jos kuvittelee, että samalla paikkakunnalla koulut alkaisivat samaan aikaan ja vielä samalla kellonlyömällä. Koulut saavat näistä itsenäisesti päättää ja kun jossain kouluissa syysloma on 2-3-päivää ja toisissa koko viikon, jo tästä aiheutuu eroja koulun alkamisajankohtaan.

Älkää tehkö niitä lapsia ihan tolkutonta määrää, jos tällaiset asiat tuntuvat vaikeilta!

[/quote]

Meidän kaupungin peruskouluissa on koulunaloitus AINA samana päivänä samaan kellonaikaan. Samoin syyslomat, joululomat ja hiihtolomat on samaan aikaan. AINA. Lukiot, amitsut yms on erikseen.

Vierailija
127/130 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:08"]Vittu mikä vajakki ! Missä koulu alkaa tiistaina ?

[/quote]

Imatralla

Vierailija
128/130 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 15:30"]

Toivottavasti ihmiset nyt oppisivat, ettei ole mitään sellaista "koulut alkavat silloin ja silloin" koska se on tosiaan koulukohtaista. Oma lapseni on Helsingissä koulussa ja hänellä alkoi koulu maanantaina 11.8. klo 8. Tieto löytyy hänellä todistuksesta, mutta se on helposti nähtävillä myös koulun sivuilta, josta näkee lukuvuoden työ- ja loma-ajat ja lisäksi koulun kalenterista, mistä näkyy tarkemmat tapahtumat.

Aika yksinkertainen saa olla, jos kuvittelee, että samalla paikkakunnalla koulut alkaisivat samaan aikaan ja vielä samalla kellonlyömällä. Koulut saavat näistä itsenäisesti päättää ja kun jossain kouluissa syysloma on 2-3-päivää ja toisissa koko viikon, jo tästä aiheutuu eroja koulun alkamisajankohtaan.

Älkää tehkö niitä lapsia ihan tolkutonta määrää, jos tällaiset asiat tuntuvat vaikeilta!

[/quote]

Meidän kaupungin peruskouluissa on koulunaloitus AINA samana päivänä samaan kellonaikaan. Samoin syyslomat, joululomat ja hiihtolomat on samaan aikaan. AINA. Lukiot, amitsut yms on erikseen.

[/quote]

No meillä ei ole. Ainakin yläkoulussa alkamisaika riippuu siitä, mille luokalle olet menossa.

Vierailija
129/130 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:16"]

Mitä luki lapsesi todistuksessa? Siinä lukee päivä ja klo milloin koulu syksyllä alkaa.

[/quote]

Luki kyllä 12.8., mutta siirtyi eri kouluun, jossa koulu alkoi eri aikaan. Saman kaupungin sisällä koulut alkavat eri päivinä, jopa viikon erolla.

ap

[/quote]

Kaikki yläkoulut saman kunnan sisällä aloittavat samana päivänä.

Ikävä juttu tosin, mutta noita sattuu! Nyt taas tietoa viisaampi ja ensi vuonna nettisivuilta varatarkistus!

Vierailija
130/130 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olenko minä jotenkin yksinkertainen, kun luen kotikuntani nettisivulta "koulut alkavat 6.8.2014" ?

Ymmärrykseni mukaan se merkitsee sitä, että kaikki tämän kunnan koulut alkavat 6.8. paitsi ammattikoulu (jonka aloitusajat ilmaantuivat tiistaina, kun koulu alkoi torstaina). Ammattikoululainen oli varautunut aloittamaan vasta maanantaina, joten keskiviikkoiltana suuntasi auton kohti opiskelupaikkakuntaa. Kyllä, olisin varmistanut koulun alkamisaikaa aikaisemmin, jos minun olisi pitänyt aikaisempien vuosien tapaan pitänyt käydä viemässä hänet.

Aloittaja kirjoittaa "kouluunhyväksymiskirjeestä", jossa on mainittu aloitusaika. Ei siis ole kyse normaalista oman koulupiirin yläasteesta, jossa pätee kunnan aikataulut. Huomasin, että ap tarkisti alkamisajan koulun, ei kunnan / kaupungin sivulta.

Jos tämä on totta, ap lienee varsinainen kontrollifriikki, jolle ei ole koskaan mitään tällaista kommellusta sattunut. Me kaikki emme ymmärrä, miksi sydän hakkasi kahtasataa ja muutenkin oli aivan paniikissa. Meille tavallisille kun on sattunut kaikenlaista, on unohtunut lapsia kyydistä tai oltu jo eskari-iässä väärään aikaan koulussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän