MITÄ!?! KOULUT ALKOIVAT JO EILEN??
Lapsi aloitti yläasteella koulunsa. Vein koulun pihaan varttia vaille yhdeksän ja poika pyysi, että lähden siitä sitten töihin, osaa kyllä itse.
Soitti, kun kellot soivat ja kysyi, mihin pitää mennä. Ihmettelin, eikö siellä todellakaan ole ketään opastamassa ja neuvomassa uusia seiskoja. Menin koulun nettisivuille ja siellä sitten isoin kirjaimin luki, että koulu alkoi 11.8. ELI EILEN!!!!
Voi luoja, olen ihan pässi. Pikkusisaruksilla alkoi koulu tänään.
Hienostipa alkoi pojan yläasteura. Jo ensimmäisen koulupäivän pois koulusta :(
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:07"]
Mulla on aina ollut sellainen outo kuvitelma, että samassa kaupungissa koulut alkavat samana päivänä ja lomat samat kaikissa kouluissa.
[/quote]
Ammattikoulut on ihan erikseen..
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:56"]
On aloitus totta tai ei, ihmettelen, miksi ap syyllistää itseään koko ajan päivän unohtamisesta, kun kyseessähän on ollut koko ajan tietämättömyys...
Mun lapsen koulusta soitettiin kesken päivän, että laanko muutettu tms, kun lapseni ei ole koulussa ekana päivänä. Jotenkin luulis, että ap:n ope olisi ottanut yhteyttä ekan päivän aikana.
[/quote]
Jep, ihmettelen kanssa, miksei ap huomannut kun opettaja on merkannut Wilmaan poissaolon, josta tulee heti ilmoitus puhelimeen tekstarina ja sähköpostiin myös.
[/quote]
Mulla ei edes ole mitään tunnuksia oman lapsen Wilmaan vielä. Tänään alkoi koulu, Wilma-tunnukset tulevat vasta lapsen mukana iltapäivällä.
No ole onnellinen, että oli vain päivän myöhässä eikä esim. olisi alkanut jo viime viikolla niin kuin jossain jo on.
Jos sitä informaatiota alkamisajoista varjellaan kuin suurta salaisuutta, niin ei ihme että tulevat milloin sattuu. Täällä oli alkamisajat lehdessä, että kaikki tiesi mennä, muut asiat sitten ei niin selviä heti olleet.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:52"]
Voihan tämä olla tottakin, mutta vähän pistää mietityttämään, mistä tiesitte mennä kouluun varttia vaille yhdeksäksi (mikä ilmeisesti oli oikea aika), jos muuten olitte noin pihalla kaikesta muusta. Jos ette suunnilleen enää pysyneet viikonpäivistäkään perillä kesäloman jäljiltä, niin miten 'klo 8.45' pysyy niin tiukasti mielessä, ettei sitä tarvitse tarkistaa syksyn tullen.
Että ihanko olette pelkästään pojan kavereiden varassa olleet tiedotuksen osalta? En taida uskoa.
[/quote]
No oliskohan kuitenkin niin, että vietiin varttia vaille pihalle, kun koulu alkoi klo 9, niin kuin kaikilla muillakin joka ikinen vuosi?
[/quote] Koulu ei ensimmäisenä päivänä ala mitenkään itsestäänselvästi klo 9. Esimerkiksi meillä tyttären koulu (helsinkiläinen lukio) alkoi eilen maanantaina (en muista aikaa, kun tytär huolehtii siitä itse) ja pojan yläaste tänään tiistaina klo 10.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:08"]
Vittu mikä vajakki ! Missä koulu alkaa tiistaina ?
[/quote]
ja arvaa mitä meillä alkaa viime to, revi siitä
[/quote]
Niin meilläkin, Oulussa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:06"]
Voi ei :( no kyllä poikasi selviää. Inhimillinen erehdys!
[/quote]
Selviää kyllä, mutta mikä häpeä! Opettaja kysyy, miksei ollut koulussa. Uudet luokkakaverit varmasti muistavat tämän. Ja syy siinä, että äitipä ei laittanut lastaan kouluun.
Miten tämä on mennyt multa ohi? Miksi koulut alkavat eri aikaan vierekkäisissä kouluissa!?!
Aargh.
ap
[/quote]Tuossa iässä pojan pitäisi itsekin ottaa vähän vastuuta. Katsella esim. koulunsa nettisivut etukäteen, siellä varmaan olisi ollut tieto koska koulu alkaa. Ei kaikkea voi ikuisesti laittaa äidin vastuulle.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 12:44"]
[/quote]
Selviää kyllä, mutta mikä häpeä! Opettaja kysyy, miksei ollut koulussa. Uudet luokkakaverit varmasti muistavat tämän. Ja syy siinä, että äitipä ei laittanut lastaan kouluun.
Miten tämä on mennyt multa ohi? Miksi koulut alkavat eri aikaan vierekkäisissä kouluissa!?!
Aargh.
ap
[/quote]Tuossa iässä pojan pitäisi itsekin ottaa vähän vastuuta. Katsella esim. koulunsa nettisivut etukäteen, siellä varmaan olisi ollut tieto koska koulu alkaa. Ei kaikkea voi ikuisesti laittaa äidin vastuulle.
[/quote]
Vai niin. Että kun isä ja äiti sanovat, että koulu alkaa tiistaina ja pikkusisaruksilla koulu alkaa ihan varmasti tiistaina, niin jollekin seiskaluokkalaiselle pojalle tulee edes mieleen tarkastaa, alkaako se koulu varmasti tiistaina vai pitäisikö oikein netistä tarkistaa..
Sulla taitaa olla aika pieniä lapsia itselläsi?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 12:47"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 12:44"]
[/quote]
Aargh.
ap
[/quote]
Vai niin. Että kun isä ja äiti sanovat, että koulu alkaa tiistaina ja pikkusisaruksilla koulu alkaa ihan varmasti tiistaina, niin jollekin seiskaluokkalaiselle pojalle tulee edes mieleen tarkastaa, alkaako se koulu varmasti tiistaina vai pitäisikö oikein netistä tarkistaa..
Sulla taitaa olla aika pieniä lapsia itselläsi?
[/quote]No ei kai se koulunalkamispäivä ole ainoa tieto, mikä koulun nettisivuilta löytyisi. Voi löytyä kellonaikaa ja kaikkea muutakin infoa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:35"]
On aloitus totta tai ei, ihmettelen, miksi ap syyllistää itseään koko ajan päivän unohtamisesta, kun kyseessähän on ollut koko ajan tietämättömyys...
Mun lapsen koulusta soitettiin kesken päivän, että laanko muutettu tms, kun lapseni ei ole koulussa ekana päivänä. Jotenkin luulis, että ap:n ope olisi ottanut yhteyttä ekan päivän aikana.
[/quote]
Jep, ihmettelen kanssa, miksei ap huomannut kun opettaja on merkannut Wilmaan poissaolon, josta tulee heti ilmoitus puhelimeen tekstarina ja sähköpostiin myös.
[/quote]
Ei tule se ilmoitus puhelimeen tai sp:n automaattisesti. Itselläni ei tule, kun en ole asetuksista sitä käynyt sinne säätämässä. Näen wilman viestit tasan tarkkaan silloin kun wilmaan kirjaudun.
Eli äläpäs viitsi totena toitottaa ihan mitä sattuu..
[/quote]
Oma ongelma sitten, jos et osaa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:56"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:03"]
[/quote]
[/quote] Mulla ei edes ole mitään tunnuksia oman lapsen Wilmaan vielä. Tänään alkoi koulu, Wilma-tunnukset tulevat vasta lapsen mukana iltapäivällä.[/quote]
Vantaalla ne tulivat etukäteen jo viime viikolla, joten se siitä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:56"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 11:03"]
[/quote]
[/quote] Mulla ei edes ole mitään tunnuksia oman lapsen Wilmaan vielä. Tänään alkoi koulu, Wilma-tunnukset tulevat vasta lapsen mukana iltapäivällä.[/quote]
Vantaalla ne tulivat etukäteen jo viime viikolla, joten se siitä.
[/quote]Porvoossa ei ole tullut vielä.
Ja tähän voisi lisätä vielä sellaisen piirteen, että meidän kolmen lapsen opettajista KAKSI laittoi viime viikolla "Tervetuloa kouluun" -viestin (=mikä päivä ja monelta aloitetaan, kuinka pitkä on eka päivä) wilman kautta.. arvatkaapa kuka EI laittanut? No sen ekaluokan aloittavan tietysti...
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:46"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:03"]
poika pyysi, että lähden siitä sitten töihin,
Hienostipa alkoi pojan yläasteura. Jo ensimmäisen koulupäivän pois koulusta :(
[/quote]
Hyvä, että sulla on sellanen työ, että voit heti alkaa päivystää av:lla klo 09:03, vai autossa ajaenko näpyttelit aloituksen?
[/quote]
Paljonhan sellaisia paikkoja on. Minunkin mieheltäni onnistuu loistavasti, kun koneella on muutenkin. Sinulta ei harjan varresta taida onnistua, vai?
[/quote]
Päinvastoin. Olen vielä kotona, koska voin mennä työpaikalleni sillä kellonlyömällä kun huvittaa.
Ap on provo. Tuskinpa poika sanoo mitään "voit lähteä töihin, äiti", jos äiti on vielä menossa kotiin.
[/quote]
Kyllä te vainukoirat ootte sitten huvittavia :-D Provoissa kyllä kaikkein pienimmätkin yksityiskohdat on mietitty tarkkaan ja nimenomaan niissä ei tuollaisia ajatusvirheitä satu. Kieliposkessa kirjoitettua aloitusta jostain omasta tapahtumasta ei niin tarkkaan tankata päässä kun keksittyä tapahtumaan. Tällä taktiikalla mm. rikostutkijat haastattelevat silminnäkijöitä ja syytettyjä, ja tällaisista pienistä merkeistä päättelevät onko tarina keksitty vai tosi. Todellisissa jutuissa yksityiskohdat ja sivuseikat ei ole hiotuneet niin vahvasti mieleen kuin keksityissä.
[/quote]
Mua ihmetyttää se, että äiti vie vielä seiska luokkalaisen kouluun, vaikka koulumatka näyttää olevan lyhyt (ja muutenkin, kuka nyt saattaa enää noin vanhaa kouluun) Päättelen sen siitä, että äiti ja nuori olivat koululla 8:45 ja äiti oli kotona jo pitkälti ennen klo. 9, koska kertoi olleensa palstailemassa ja nuori soitti tasan klo. 9 ( miksi soitti? Eikö tää nuori osaa hoitaa kouluasioistaan itse mitään, vaan mammaa pyydetään ottamaan selville, hyvin menee). Äiti ehti 3 minuutissa ottaa selville koulun alkamisajan, panikoida, soittaa isälle ja tehdä aloituksen, nopeaa toimintaa. Ja todellakin, ainakin mun nuori olisi sanonut, että äiti voit mennä jo kotiin, vaikka tietäisikin mun tekevän töitä kotona. Tää aloitus on huuhaata, mutta hyvää viihdettä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 13:14"] miksi soitti? Eikö tää nuori osaa hoitaa kouluasioistaan itse mitään, vaan mammaa pyydetään ottamaan selville, hyvin menee
[/quote]Tätä miekin ihmettelin mut empä viitsinyt sanoo.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:46"]
Kyllä te vainukoirat ootte sitten huvittavia :-D Provoissa kyllä kaikkein pienimmätkin yksityiskohdat on mietitty tarkkaan ja nimenomaan niissä ei tuollaisia ajatusvirheitä satu.
[/quote]
Älä naurata. AV:lla ei todellakaan näe mitään mietittyjä provoja. Suurin osa on selkeästi tehty hetken mielijohteesta, eikä tarkentaviin kysymyksiin vastata, koska mitään järkevää vastausta ei keksitä.
Jos tämä aloitus on totta, niin ap:n lapsi on nössö seiskaluokkalainen, joka pitää ajaa autolla kouluun, ja joka soittaa heti äidille, jos on pienikin ongelma (vaikka aloituksen mukaan onkin "osaava"). Mitäköhän se poika teki tuon 15 minuutin odotuksen aikana? Seisoi yksinään jossain nurkassa ihmettelemässä, eikä yhtään voinut selvittää, mihin luokkaan olisi pitänyt mennä?
Tasan yhdeksältä poika soitti sitten äidilleen, joka ehti selaamaan koulun nettisivuja sekä soittamaan miehelleen ja katsopas, jo klo 9:03 oli av:lla aloitus. :) On toki hyvä, että jollain on tarve päivittää oma elämänsä tänne. Mitäköhän sen isän olisi muuten pitänyt tehdä tuossa tilanteessa?
Ai, 97 ehtikin jo kirjoittaa samat mietteet kuin minulla :).
99
Vihdissä alkoivat viime torstaina eli 7.8. Näin minulle ainakin sanoi yhden koulukkaan äiti.
[/quote]
[/quote]
Ei tule se ilmoitus puhelimeen tai sp:n automaattisesti. Itselläni ei tule, kun en ole asetuksista sitä käynyt sinne säätämässä. Näen wilman viestit tasan tarkkaan silloin kun wilmaan kirjaudun.
Eli äläpäs viitsi totena toitottaa ihan mitä sattuu..