MITÄ!?! KOULUT ALKOIVAT JO EILEN??
Lapsi aloitti yläasteella koulunsa. Vein koulun pihaan varttia vaille yhdeksän ja poika pyysi, että lähden siitä sitten töihin, osaa kyllä itse.
Soitti, kun kellot soivat ja kysyi, mihin pitää mennä. Ihmettelin, eikö siellä todellakaan ole ketään opastamassa ja neuvomassa uusia seiskoja. Menin koulun nettisivuille ja siellä sitten isoin kirjaimin luki, että koulu alkoi 11.8. ELI EILEN!!!!
Voi luoja, olen ihan pässi. Pikkusisaruksilla alkoi koulu tänään.
Hienostipa alkoi pojan yläasteura. Jo ensimmäisen koulupäivän pois koulusta :(
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:03"]
poika pyysi, että lähden siitä sitten töihin,
[/quote]
Hyvä, että sulla on sellanen työ, että voit heti alkaa päivystää av:lla klo 09:03, vai autossa ajaenko näpyttelit aloituksen?
[/quote]
Paljonhan sellaisia paikkoja on. Minunkin mieheltäni onnistuu loistavasti, kun koneella on muutenkin. Sinulta ei harjan varresta taida onnistua, vai?
[/quote]
Päinvastoin. Olen vielä kotona, koska voin mennä työpaikalleni sillä kellonlyömällä kun huvittaa.
Ap on provo. Tuskinpa poika sanoo mitään "voit lähteä töihin, äiti", jos äiti on vielä menossa kotiin.
Hausjärvellä alkoi koulu viime viikon torstaina.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:02"]
[/quote]
Hyvä, että sulla on sellanen työ, että voit heti alkaa päivystää av:lla klo 09:03, vai autossa ajaenko näpyttelit aloituksen?
[/quote]
Paljonhan sellaisia paikkoja on. Minunkin mieheltäni onnistuu loistavasti, kun koneella on muutenkin. Sinulta ei harjan varresta taida onnistua, vai?
[/quote]
Päinvastoin. Olen vielä kotona, koska voin mennä työpaikalleni sillä kellonlyömällä kun huvittaa.
Ap on provo. Tuskinpa poika sanoo mitään "voit lähteä töihin, äiti", jos äiti on vielä menossa kotiin.
[/quote]
Teen töitä kotona tämän viikon koulujen aloituksen takia. Tai siis tiistaista perjantaihin. Menin siis töihin kotiin.
ap
Aina oppii uutta :o Minäkin olen ollut siinä käsityksessä että koulujen alkamispäivä on kuntakohtainen. Meillä aloitti lukiolainen, yläkoululainen ja yläkoululainen. Kaikilla alkoi koulu samana päivänä samaan aikaan.
Älä ap ruoski itseäsi, noitahan sattuu.
Itse ohjeistin yläkoululaistani menemään kaupungin toiselle puolen hammaslääkäriin eilen klo 13.00. Poika soitti klo 14 ja sanoi, että oli odottanut ja odottanut ja viimein kysynyt infosta, hammaslääkäriaika olikin vasta tänään tiistaina.
Kalenterista tarkisitin, ja niinhän se oli vasta tänään, eli turha poissaolo oman huolimattomuuden takia jo ensimmäisenä koulupäivänä ja wilmaan pahoittelut ja uusi poissaoloilmoitus tälle päivälle..
Näitä sattuu.
Esim.
http://www.kuopio.fi/web/opetus-ja-koulutus/perusopetus
Peruskoulujen koulutyö alkaa tiistaina 12.8.2014 klo 9.00 kaikissa kouluissa paitsi Vehmersalmen koulussa klo 8.25, Pajulahden ja Palonurmen kouluissa klo 8.30.
Kylläpä ap selittelee (kommentti 65) :D
Harmi, ettei pojan koulu alkanut jo torstaina.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:08"]
Vittu mikä vajakki ! Missä koulu alkaa tiistaina ?
[/quote]
Esimerkiksi täällä Helsingissä meillä alkoi lapsilla tänään koulu.
[/quote]
Ja täällä Vantaalla alkoi koulu tänään.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:10"]
Kun et selvittänyt poikasi yläasteen alkamispäivää, niin kenelle sen selvittäminen mielestäsi kuuluu? Isälle? Veljen vaimon siskolle? Vai pitäisikö opettajan tulla kotoa hakemaan?
[/quote]
kannattais suinkin mennä koulun penkille, ääliö.
[/quote]
Ääliö. eli nro 10 vastaa:
Kun on koulunpenkkiä kulutettu väitöskirjaan asti ja työ ja ura hyvässä menossa, niin koulunpenkki ei hirveästi houkuttele. Minusta on aivan motivoitua kysyä kenen vastuulla ovat lapsen koulunkäynti, tapakasvatus ja sen sellaiset asiat. Tiedän kyllä, että monet vanhemmat ovat ulkoistaneet vastuun lastensa kasvatuksesta ja sivistyksestä opettajille ja erilaisille harrastusohjaajille. Mokia sattuu, niinkuin ap:lle, mutta tällainen moka on aikuisen helppo välttää (hankkii almanakan + kynän). Ap:n pojan yläasteura tulee varmaan sujumaan hyvin, ja ellei sujui, niin tuskin se on yhdestä päivästä kiinni.
11 kirjoitti, että hänen lapsensa "koulu alkaa (= tänään) viime torstaina (=viime viikolla)". Tuo lapsi saa tuskin vanhemmalta paljon tukea kielelliseen ja älylliseen kehitykseensä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:22"]
Eikö lapsi voisi jo itse ottaa vastuuta siitä, että menee ajoissa kouluun?
[/quote]
Samaa mietin. Kyllä minä 13-vuotiaana tiesin milloin ja missä koulu alkaa. Nykyään on vielä netti helpottamassa.
[/quote]
Curling-vanhemmat -----> uusavuttomuus
Huumoria nyt! Älä näytä pojalle että tuota pitäisi hävetä, mitään vakavaa ei ole tapahtunut. Tuostahan poika saa hauskan puheenaiheen luokkakaverien kanssa jos niitä kavereitakaan ei koulussa vielä ole :)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:26"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:16"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:10"]
Kun et selvittänyt poikasi yläasteen alkamispäivää, niin kenelle sen selvittäminen mielestäsi kuuluu? Isälle? Veljen vaimon siskolle? Vai pitäisikö opettajan tulla kotoa hakemaan?
[/quote]
kannattais suinkin mennä koulun penkille, ääliö.
[/quote]
Ääliö. eli nro 10 vastaa:
Kun on koulunpenkkiä kulutettu väitöskirjaan asti ja työ ja ura hyvässä menossa, niin koulunpenkki ei hirveästi houkuttele. Minusta on aivan motivoitua kysyä kenen vastuulla ovat lapsen koulunkäynti, tapakasvatus ja sen sellaiset asiat. Tiedän kyllä, että monet vanhemmat ovat ulkoistaneet vastuun lastensa kasvatuksesta ja sivistyksestä opettajille ja erilaisille harrastusohjaajille. Mokia sattuu, niinkuin ap:lle, mutta tällainen moka on aikuisen helppo välttää (hankkii almanakan + kynän). Ap:n pojan yläasteura tulee varmaan sujumaan hyvin, ja ellei sujui, niin tuskin se on yhdestä päivästä kiinni.
11 kirjoitti, että hänen lapsensa "koulu alkaa (= tänään) viime torstaina (=viime viikolla)". Tuo lapsi saa tuskin vanhemmalta paljon tukea kielelliseen ja älylliseen kehitykseensä.
[/quote]
Vai korpeaa se ihan tohtorisihmistä noin paljon kun joku tulee vauvapalstalla vähän sanomaan :-) Söpöä toi sun päteminen kieliopilla ja muulla.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:23"]Esim.
http://www.kuopio.fi/web/opetus-ja-koulutus/perusopetus
Peruskoulujen koulutyö alkaa tiistaina 12.8.2014 klo 9.00 kaikissa kouluissa paitsi Vehmersalmen koulussa klo 8.25, Pajulahden ja Palonurmen kouluissa klo 8.30.
Kylläpä ap selittelee (kommentti 65) :D
Harmi, ettei pojan koulu alkanut jo torstaina.
[/quote]
Tuliko tää kommentti väärään ketjuun vai mitä siis yrität sanoa...
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:13"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä te vainukoirat ootte sitten huvittavia :-D Provoissa kyllä kaikkein pienimmätkin yksityiskohdat on mietitty tarkkaan ja nimenomaan niissä ei tuollaisia ajatusvirheitä satu. Kieliposkessa kirjoitettua aloitusta jostain omasta tapahtumasta ei niin tarkkaan tankata päässä kun keksittyä tapahtumaan. Tällä taktiikalla mm. rikostutkijat haastattelevat silminnäkijöitä ja syytettyjä, ja tällaisista pienistä merkeistä päättelevät onko tarina keksitty vai tosi. Todellisissa jutuissa yksityiskohdat ja sivuseikat ei ole hiotuneet niin vahvasti mieleen kuin keksityissä.
On aloitus totta tai ei, ihmettelen, miksi ap syyllistää itseään koko ajan päivän unohtamisesta, kun kyseessähän on ollut koko ajan tietämättömyys...
Mun lapsen koulusta soitettiin kesken päivän, että laanko muutettu tms, kun lapseni ei ole koulussa ekana päivänä. Jotenkin luulis, että ap:n ope olisi ottanut yhteyttä ekan päivän aikana.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 10:56"]
On aloitus totta tai ei, ihmettelen, miksi ap syyllistää itseään koko ajan päivän unohtamisesta, kun kyseessähän on ollut koko ajan tietämättömyys...
Mun lapsen koulusta soitettiin kesken päivän, että laanko muutettu tms, kun lapseni ei ole koulussa ekana päivänä. Jotenkin luulis, että ap:n ope olisi ottanut yhteyttä ekan päivän aikana.
[/quote]
Jep, ihmettelen kanssa, miksei ap huomannut kun opettaja on merkannut Wilmaan poissaolon, josta tulee heti ilmoitus puhelimeen tekstarina ja sähköpostiin myös.
Espoossa alkaa kaikki peruskoulut tänään tiistaina... vajakki...
Missä kaupungissa/kunnassa koulujen alkamisajat, siis päivämäärä, ovat koulukohtaisia?
t. utelias
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:07"]Mulla on aina ollut sellainen outo kuvitelma, että samassa kaupungissa koulut alkavat samana päivänä ja lomat samat kaikissa kouluissa.
[/quote]
Itseasiassa ei välttämättä. Normaalikoulut (=valtion koulut) voivat alkaa eri aikaan kuin kunnat koulut
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:22"]
No minä en jättänyt edes lukioon menevän aloittamista lapsen oman muistin varaan. Katsoin molemmille aloituspäivän ja kellonajan. Kyllä se oma-aloitteisuus tässä syksyn mittaan taas palautuu mutta kesän jalkeen vähän eri asia.
[/quote]
No ei mikään ihme, että jotkut ovat parikymppisenä niin avuttomia, kun kaikki on katsottu valmiiksi. Minä asuin lukion alkaessa yksin, ei ollut kukaan muistuttamassa tai saattamassa kouluun ja ihan hyvin pärjäsin.
Älä huoli ap, vaikka tietty tuntuu nyt vakavalta, kun on uuden koulun aloittamisjännitykset ja muut samaan aikaan, niin tää asettuu jo huomenna oikeisiin mittasuhteisiin ja näyttää kaikkien kannalta pikkujutulta. Vähän eri kun se, että mun vaarin äiti unohti laittaa sen kouluun oikeena vuonna.