Mihin kännykkä lenkillä, kun ei ole taskuja?
Oon aloittanut tällaisen trikoopellelenkkeilyn tänä kesänä, aiemmin olen liikkunut vain kävellen ihan normivaatteissa missä on taskut, pyöräillyt reppu selässä ja käynyt salilla, mutta nyt olen innostunut taas juoksusta saatuani jalkani kuntoon. Juoksu oli vuosien tauolla ja sillion nuorena kun juoksin, ei kännyköitä edes ollut. T 50-vuotias akka, joka ei häpeä laittaa trikoita päälleen, vaikka näytänkin vähän pelleltä vatsamakkaroineni näissä.
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihan säälittää ja pierettää tämä joidenkin ihmisten kännykkäriippuvuus.
Kaukaa viisas pitää sitä turvana mukana.
Puhelin nykyään mukana aina. Töissä helteellä jätin haalarit naulakkoon eikä ollut jäljelle jääneessä vaatetuksessa taskuja. Puhelin siis jäi myös sinne naulakkoon. No tietysti juuri sillä kertaa tapahtui kauheita, loukkasin jalkani ja jouduin raahautumaan lattiaa myöten satoja metrejä puhelimen luo soittaakseni apua. Olin töissä yksin.
Muistisairas (ja liuta elintasosairauksiakin) isäni ei pidä koskaan puhelinta mukana lähtiessään kotoa. Aina saa huolissaan olla, jos ei häntä ala kuulua tietyn ajan kuluttua. Mutisee vaan että hän ei ole puhelimen orja. Niin mutta kun voi sattua vaikka mitä ja voi tarvita apua.
Miksi pitää aina olettaa, että puhelin on mukana somea tms varten? Kyllä se on ihan nykyään turvallisuuden takia. Enää ei ole puhelinkioskeja, kukaan ei lainaa puhelinta tuntemattomalle ja loukkaantuneen/sairaskohtauksen saaneen ohi kävellään kuin ei muka mitään huomattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihan säälittää ja pierettää tämä joidenkin ihmisten kännykkäriippuvuus.
Lenkillä ollessa on myös hyvä pitää kypärää päässä siltä varalta, että sattuu kaatumaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä jätän luurin kotiin lenkin ajaksi.
Mikään ei ärsytä enemmän, kuin puhelimen pirinä kesken sujuvan lenkin.
Ei aina pidä olla tavoitettavissa.
Senhän voi laittaa äänettömälle.
Moni haluaa mitata matkaa ja kaikilla ei ole älykello.
Nykyään on käteviä juoksuvöitä / käsvarsikoteloita joihin kännykän saa mukaan.
On myös taskullisia trikoota joihin puhelimen saa.
Ja moni pitää puhelinta mukana myös siksi jos sattuu esim.tapaturma niin saa soitettua apua niin kuin itselleni kävi kun mursin nilkkani juoksulenkillä.
Mäkin lenkkeilen yleensä metsässä ja etsin uusia reittejä. Jonkun kerran kesähelteellä eksyin aika kauas kotoa ja piti soittaa kotiin "voitko tulla hakemaan" :D ei ollut vettä mukana kun piti vain pieni kävely tehdä, aikaa meni pari tuntia ja vaaka näytti kahta kiloa vähemmän kotiin tullessa.
Jos ei ole taskuja niin laitan urheiluliiveihin tai housun kaulukseen, kyllä se pysyy jos on naftit pöksyt.
Oon kyllä ajatellut, että ompelisin taskun housujen sisäpuolelle.
Mä joudun pitämään mukana ihan siksi että lapset (8 ja 10 v.) saa mut tarvittaessa kiinni.
Valitettavasti elämä on opettanut, että puhelin kannattaa olla mukana ja että kannattaa olla myös tavoitettavissa.
Ikävimmät asiat tulevat aina puhelimitse. Turhanpäiväisistä asioista mulle ei enää soiteta kuin työpuhelimeen työaikana.
Flipbelt on ihan ylivertainen. Yksinkertaisen nerokas ja ei hölsky juostessa yhtään.
Ei juoksemiseen tarvita puhelinta!
Minulla on puhelin mukana tuolla metsässä liikkuessa myös kartan takia. Pyöräilen tai lenkkeilen välillä eri reiteillä ja välillä saattaa harhautua. Helppo katsoa maastokartasta missä on. Eihän nuo metsät toki loputtomia ole, että pahasti eksyisi. Ja varmaan venäjän rajamiehet viimeistään pysäyttäisi, jos siihen suuntaan eksyisi. Mutta ehkä mieluummin pysyn itse kartalla suunnastani.
Itse olen valmistanut kumisen pussukan jonka saa tiukasti kiinni. Siellä on niin kännykkä kuin pankkikortti sekä avaimetkin. Pussukan työnnän perseeseeni ja siellä ne pysyy lenkin ajan.
Olet 50-vuotias ja näin ollen elänyt n. puolet iästäsi ilman kännykkää.
Istuitko kotonasi tämän ajan vai tohditko poistua tunniksi pariksi minnekään? Lenkkeilen aina ilman kännykkää, vaikka olisi hyvät taskutkin. Nykypuhelimet ovat ärsyttävän isoja koteloineen ja en elä koko ajan riskien pelossa.
Lenkkeilen alueella, jossa ei todellakaan tarvitse kahta tuntia odotella apua, jos sellaista sattuu tarvitsemaan. Mikäli olisin niin yksinäisessä paikassa, jossa tämä olisi mahdollista, ottaisin tietysti mukaan epämukavuudesta huolimatta.
Apple Watch jossa eSIM niin puhelin (ja maksuväline) kulkee mukanasi kaikkialla. Kestää vettä joten toimii myös uidessa tai melomassa!
Minäkin lenkkeilen aina vähän reittejä vaihdellen ja just myös metsissä jne. Pari kertaa on käynyt hassusti mutta kännykän mukanaolo pelasti, joista toinen kerta olisi voinut ilman sitä kännykkää päättyä todella, todella kohtalokkaasti.
En siis ymmärrä miksi sen mukana pitämisestä pitää irvailla. Jos paljon liikkuu, se kyllä tuo turvaa ja on järkevän ihmisen ratkaisu. Ymmärrän tietty jos se lenkki kulkee oman talon ympäri roskikselle, ettei tule otettua mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkillä ollessa on myös hyvä pitää kypärää päässä siltä varalta, että sattuu kaatumaan.
Kyllä! Kyyner- ja polvisuojat ovat myös vakiovarustuksessani. Harkitsen myös suojaliivien käyttöönottoa, koska eihän sitä koskaan tiedä, kuka hullu puukottaja tulee vastaan
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sitä aina mukaan ottaa.
Tottakai. 5-kymppisen huonokuntoisen ei kannata mennä lenkkipolulle, jos ei voi hälyttää tarvittaessa apua.
Rintojen väli on mielestäni parempi kuin pakaroiden välissä!