Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook-asiaa: Miksi siedät tylsää ja hankalaa elämää?

Vierailija
05.08.2014 |

Minä olen se tyyppi,  joka postaa Facebookiin kuvia viikonloppulomilta,  metsävaelluksilta ja ravintolaillallisilta. Kyse ei ole esittämisestä,  vaan minä vain satun elämään kivaa ja (mielestäni)  mielenkiintoista elämää. Sen sijaan ihmettelen,  miten tylsää ja hankalaa elämää jotkut ovat valmiita sietämään. Jos positiivisuushaasteen kohokohdat ovat se,  ettei kuopus oksentanut,  ja ikkunat tuli pestyä,  ei voi oikein ihmetellä,  miksi Facebook ahdistaa joitakuita. Kyllä minuakin ahdistaisi,  joa arkeni olisi pelkkiä harmaita velvollisuuksia. Ei se ole sosiaaliaen median vika. 

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin blogannut ihmisiä pois, ongelma on vaan joskus siinä että sitten esim. yksi työkaveri tulee usein puhumaan "niinkuin Facebookista varmaan näitkin blaablaablaa" ja pitää aina sanoa että sori en ole käynyt Facebookissa viikonloppuna.

Minusta noiden ihmisten pitäisi itse miettiä että onko siinä mitään järkeä että koko ajan päivittää ja ja päivittää sitä Facebookkia.

12

Vierailija
82/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että miksi siedän hankalaa ja tylsää elämää???

Kun on pakko, joskus oikeasti joidenkin vain pitää elää niin. Kaikki ei voi käydä usein jossain ja laittaa siitä faceen infoa, kaikkia ei edes huvita laittaa edes niistä vähistäkään jutuista mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

De [quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:46"]

Tuossa se ydin onkin, että AP kuvittelee että hän elää mielenkiintoista elämää, ja niin varmaan elääkin, mutta miksi se kiinnostaisi ketään muuta kun AP:ta itseään? 

[/quote]

Päivityksiäni seuraavat he,  joita ne kiinnostavat. Ei tässä keskusteltu siitä,  miksi ihmiset päivittävät asioita Facebookiin vaan miksi ihmiset sietävät tylsää ja hankalaa elämää ja syyttävät aiitä Facebookia. -ap

Vierailija
84/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:49"]

Kun on pakko, joskus oikeasti joidenkin vain pitää elää niin. Kaikki ei voi käydä usein jossain ja laittaa siitä faceen infoa, kaikkia ei edes huvita laittaa edes niistä vähistäkään jutuista

mitään.

[/quote]

Miksi on pakko? -ap

Vierailija
85/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:40"]Mutta miksi ilmoittaisin siitä kenellekään?

[/quote]

Niin, miksipä kertoisit yhtään mitään koskaan kellekään?

t: somen ulkopuolella pysyttelevä, joka kuitenkin ymmärtää muiden motiiveja toimia toisin

Vierailija
86/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:40"]Tänä kesänä olen tagannut yhden paikan ja laittanut pari kuvaa joista voi päätellä missä olen suurinpiirtein. En ole viettänyt kotona tosin yhtäkään viikonloppua ja koko heinäkuun olin lomalla pois kaupungista 7 eri paikassa ja olen osallistunut yli kymmeneen tapahtumaan. Mutta miksi ilmoittaisin siitä kenellekään?

[/quote]

Jotkut ilmoittaa eikä sen pitäisi olla kovin suuri synti

[/quote]Ei se olekaan mutta älä automaattisesti ajattele että joku elää tylsästi jos ei kerro siitä somessa koko ajan.

Vierailija
87/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että aika idiootti AP, ei kain hän todella kuvittele että kaikki laittavat kaiken FB:hen? Siellä matkalla tai ravintolassa voi käydä ilman että siitä laittaa mitään mainintaa FB:hen. Itse käyn usein ravintoloissa, ehkä joka 10 kerta laitan jotain FB:hen, silloinkaan en kuvaa annoksia, vaan laitan jotain olipas kiva nähdä Pirreä ja Hansua pitkästä aikaa -tyylisesti.

Vierailija
88/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:50"]De [quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:46"]

Tuossa se ydin onkin, että AP kuvittelee että hän elää mielenkiintoista elämää, ja niin varmaan elääkin, mutta miksi se kiinnostaisi ketään muuta kun AP:ta itseään? 

[/quote]

Päivityksiäni seuraavat he,  joita ne kiinnostavat. Ei tässä keskusteltu siitä,  miksi ihmiset päivittävät asioita Facebookiin vaan miksi ihmiset sietävät tylsää ja hankalaa elämää ja syyttävät aiitä Facebookia. -ap

[/quote]

Siis voitko kertoa esimerkin tästä syyttämisestä?

Vierailija
89/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:49"]Olenkin blogannut ihmisiä pois, ongelma on vaan joskus siinä että sitten esim. yksi työkaveri tulee usein puhumaan "niinkuin Facebookista varmaan näitkin blaablaablaa" ja pitää aina sanoa että sori en ole käynyt Facebookissa viikonloppuna.

Minusta noiden ihmisten pitäisi itse miettiä että onko siinä mitään järkeä että koko ajan päivittää ja ja päivittää sitä Facebookkia.

12

[/quote]

Pitäisi sunkin pohtia negatiivista asennettasi. Ihme asioista kitiset :o

Vierailija
90/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:46"]

[/quote]

Sinuako ei koskaan kiinnosta mikään muu kuin oma elämäsi?

23

Vierailija
91/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, tänään oli mustikassa ja samalla piiiitkäään metsässä, syötiin eväät ja hauskaa, eikä mukana edes ollut puhelinta! :D Ja ei, en kotonakaan ottanut saalista kuvaa ja ladannut siitä kuvaa nettiin...

Vierailija
92/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän et tiedä miten mä elän facebookin kautta. Mä en valokuvaa kaikkea tekemistäni. Joskus se ottaa päähän, kun lasten asioita on vähän tullut kuvailtua. Vaikka olisinkin oman elämäni valokuvaaja, en niitä nettiin laittaisi. Ne kuuluu mulle, meille.

Mä en kerro meidän reissuista, enkä työstäni (opiskeluistani), enkä lapsistani, en edes miehestäni... vaan yleensä ihan höpöhömppää ja linkkaan paljon biisejä ja jotain sketsejä. Mitenhän sä sen analysoisit?

Eikä mua kyllä sun kuvat ja elämä häiritse ollenkaan. En pidä niitä edes makeiluna tms. Vaan hienoa, että sä olet viihtynyt. Kivahan niitä kauniita kuvia on katsella ja matkakertomuksia lukea.

Vierailija
93/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:52"]

Kun on pakko, joskus oikeasti joidenkin vain pitää elää niin. Kaikki ei voi käydä usein jossain ja laittaa siitä faceen infoa, kaikkia ei edes huvita laittaa edes niistä vähistäkään jutuista

mitään.

[/quote]

Miksi on pakko? -ap

[/quote]

Että laittaisin pahasti ongelmaisen pois jaloista, laitokseen, jonne ei kuulu? Että jättäisin työni, jotta saisin vapaata aikaa itselle? yms, usko pois, joidenkin on pakko tyytyä huomattavasti vähempään kuin sinä ja moni muu

Vierailija
94/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:53"]

Pakko sanoa että aika idiootti AP, ei kain hän todella kuvittele että kaikki laittavat kaiken FB:hen? Siellä matkalla tai ravintolassa voi käydä ilman että siitä laittaa mitään mainintaa FB:hen. Itse käyn usein ravintoloissa, ehkä joka 10 kerta laitan jotain FB:hen, silloinkaan en kuvaa annoksia, vaan laitan jotain olipas kiva nähdä Pirreä ja Hansua pitkästä aikaa -tyylisesti.

[/quote]

Tästä ei edelleenkään ollut kysymys. Nyt emme puhu ihmisistä,  joiden elämä vain näyttää harmaalta ja hankalalta kuitenkaan olematta sitä,  vaan ihmisistä,  joiden elämä todella on.  -ap

Vierailija
95/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:52"]

mitään.

[/quote]

Miksi on pakko? -ap

[/quote]

Että laittaisin pahasti ongelmaisen pois jaloista, laitokseen, jonne ei kuulu? Että jättäisin työni, jotta saisin vapaata aikaa itselle? yms, usko pois, joidenkin on pakko tyytyä huomattavasti vähempään kuin sinä ja moni muu

[/quote]

Kuka on pahasti ongelmainen? Lapsesiko? -ap

Vierailija
96/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä kesänä syönyt lukemattomissa ravintoloissa eri ihmisten kanssa, vienyt lapsia lintsille, särkänniemeen, jukuparkkiin ja serenaan, ollut huomattavissa kulttuuritapahtumissa, festareilla ja monissa kaupungeissa, mökillä ja tavannut monia hurmaavia ihmisiä, jopa julkkiksia. Siinä mun kesä, yhtään näihin liittyvää kirjoitusta en laittanut. Laitoin jokapäiväisiä sattumia ja muuta omanlaistani ja tykkäyksiä sateli.

Vierailija
97/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:01"]

Olen tänä kesänä syönyt lukemattomissa ravintoloissa eri ihmisten kanssa, vienyt lapsia lintsille, särkänniemeen, jukuparkkiin ja serenaan, ollut huomattavissa kulttuuritapahtumissa, festareilla ja monissa kaupungeissa, mökillä ja tavannut monia hurmaavia ihmisiä, jopa julkkiksia. Siinä mun kesä, yhtään näihin liittyvää kirjoitusta en laittanut. Laitoin jokapäiväisiä sattumia ja muuta omanlaistani ja tykkäyksiä sateli.

[/quote]

Ketjussa ei puhuta sinusta. -ap

Vierailija
98/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:01"]Olen tänä kesänä syönyt lukemattomissa ravintoloissa eri ihmisten kanssa, vienyt lapsia lintsille, särkänniemeen, jukuparkkiin ja serenaan, ollut huomattavissa kulttuuritapahtumissa, festareilla ja monissa kaupungeissa, mökillä ja tavannut monia hurmaavia ihmisiä, jopa julkkiksia. Siinä mun kesä, yhtään näihin liittyvää kirjoitusta en laittanut. Laitoin jokapäiväisiä sattumia ja muuta omanlaistani ja tykkäyksiä sateli.

[/quote]

Ja jos joku laittaa niin sekin on ok.

Vierailija
99/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kitise, vaan ihmettelen sitä miksei esim. tuo työkaveri käsitä sitä, ettei ihmisillä ole aikaa/mielenkiintoa lukea hänen pitkiä sepustuksiaan omasta elämästään monta kertaa päivässä. Töissä useampi on blogannut hänen päivityksensä pois näkyvistä.

Se mikä jostakin on mielenkiintoista ei sitä välttämättä toisista ole. Esimerkkinä jos vaikka joku saa esikoisvauvan niin kaikki on uutta ja ihanaa ja koko ajan "tapahtuu kaikkea", mutta harvoja varmaan kiinnoista lukea päivästä toiseen "vaavi puklasi aamulla, meni vähän sohvallekin" "vaavin kakka myöhässä, voi voi :(" "ihana pikku vaavi siristeli niin hassusti silmiään vaunulenkillä, voi söpöys! :)" jne.

--> vastaavasti jos jotain/mitä tahansa jankkaa koko ajan ei se enää kiinnosta. Ja vaikka aiheet vaihtuisivat, niin miiksi minua kiinnostaisi nähdä mitä Maija söi tänään lounaaksi (kuvana muutama maki ja nigeri), mahdollisesti ihan samaa mitä itsekin juuri olen syönyt. Toki jos joku vetää jotain erikoista tyyliin apinan aivoja suoraan kallosta niin se voisikin olla jo sellainen juttu mikä kiinnostaa...

Vierailija
100/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

37=12

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi