Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook-asiaa: Miksi siedät tylsää ja hankalaa elämää?

Vierailija
05.08.2014 |

Minä olen se tyyppi,  joka postaa Facebookiin kuvia viikonloppulomilta,  metsävaelluksilta ja ravintolaillallisilta. Kyse ei ole esittämisestä,  vaan minä vain satun elämään kivaa ja (mielestäni)  mielenkiintoista elämää. Sen sijaan ihmettelen,  miten tylsää ja hankalaa elämää jotkut ovat valmiita sietämään. Jos positiivisuushaasteen kohokohdat ovat se,  ettei kuopus oksentanut,  ja ikkunat tuli pestyä,  ei voi oikein ihmetellä,  miksi Facebook ahdistaa joitakuita. Kyllä minuakin ahdistaisi,  joa arkeni olisi pelkkiä harmaita velvollisuuksia. Ei se ole sosiaaliaen median vika. 

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:27"]

Minä olen se tyyppi,  joka postaa Facebookiin kuvia viikonloppulomilta,  metsävaelluksilta ja ravintolaillallisilta. Kyse ei ole esittämisestä,  vaan minä vain satun elämään kivaa ja (mielestäni)  mielenkiintoista elämää. Sen sijaan ihmettelen,  miten tylsää ja hankalaa elämää jotkut ovat valmiita sietämään. Jos positiivisuushaasteen kohokohdat ovat se,  ettei kuopus oksentanut,  ja ikkunat tuli pestyä,  ei voi oikein ihmetellä,  miksi Facebook ahdistaa joitakuita. Kyllä minuakin ahdistaisi,  joa arkeni olisi pelkkiä harmaita velvollisuuksia. Ei se ole sosiaaliaen median vika. 

[/quote] tämä tylsimys lähtee to Kreetalle uimaan välimereen.

Vierailija
62/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:53"]

Pakko sanoa että aika idiootti AP, ei kain hän todella kuvittele että kaikki laittavat kaiken FB:hen? Siellä matkalla tai ravintolassa voi käydä ilman että siitä laittaa mitään mainintaa FB:hen. Itse käyn usein ravintoloissa, ehkä joka 10 kerta laitan jotain FB:hen, silloinkaan en kuvaa annoksia, vaan laitan jotain olipas kiva nähdä Pirreä ja Hansua pitkästä aikaa -tyylisesti.

[/quote]

Tästä ei edelleenkään ollut kysymys. Nyt emme puhu ihmisistä,  joiden elämä vain näyttää harmaalta ja hankalalta kuitenkaan olematta sitä,  vaan ihmisistä,  joiden elämä todella on.  -ap

[/quote]Taidat olla kokoomusnuoria...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:27"]

[/quote]

Minä elän hyvää ja onnellista elämää, matkustelen paljon, tapaan ystäviä ja teen paljon lasten kanssa. En kuitenkaan postaa näistä faceen kuin satunnaisesti. Mun ihmettely tuollaisissa ketjuissa koskee sitä, miksi joku raportoi joka ainoan elämänsä tapahtuman ja tekemisen sinne. Mua ei ärsytä tällainen tippaakaan vaan vilpittömästi haluaisin tietää miksi? 20-25-vuotiailla se on ehkä tullut jo normiksi, mutta 30+ ihmisiltä se vaan kummastuttaa. Ei ärsytä enkä ole kateellinen vaan ihmetyttää samoin kuin monet muutkin asiat, mitkä poikkeaa niin radikaalisti omasta mentaliteetista. Mua jotenkin nolottaisi laittaa koko ajan omista kivoista jutuista sinne, tuntuisi että yritän kehuskella. Eikö susta ap tunnu siltä?

[/quote]

Tämä ei liity mitenkään ketjun aiheeseen,  mutta voin silti vastata:ei tietenkään tunnu. Facebook on palvelu,  jonka tarkoitus on kuulumisten vaihtaminen ja viestittely kavereisen kanssa. Miksi minua nolostuttaisi käyttää palvelua juuri niin kuin sitä on tarkoitettu käytettävän? Tosin en myöskään päivitä Facebookiin kaikkia kuulumisiani,  eikä kavereihini kuulu ketään, joka niin tekisi. 

Toistan vielä teesini: Ei ole Facebookin vika,  että elämäsi tuntuu tylsältä ja hankalalta. Etäinen fb-tuttusi,  jonka epäilet kaunistelevan ja koristelevan omaansa aiheuttaakseen ainussa kayeutta ja ahdistusta, ei todennäköisesti tee niin. On aivan normaalia elää mielenkiintoista,  mukavaa ja helppoa elämää.  Monet meistä ovat määrätietoisesti tehneet omastaan sellaista valintojen kautta. Jos haluat elämästäsi parempaa,  käy toimeen,  äläkä syytä Facebookia ahdiatuksestasi. -ap

Vierailija
64/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät elä samalla tavalla kuin sinä, eikä sinun tapasi elää ole mikään kaikki maailman ihmiset autuaaksi tekevä ratkaisu.

Vierailija
65/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen! Ja haluavatko ihmiset todella lukea että kävin paskalla, niistin nenän. Söin leivän. Noh, nykyisin ihmisiä tuntuvat ärsyttävän kaikki facen postauksen. Suosittelen tilin poistoa jos vanne kiristää päätä

Vierailija
66/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitä tekee, vaan miten siitä kirjoittaa.

Vierailija
67/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kateellisia liikkeellä ;)

Vierailija
68/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin elän mielenkiintoista elämää mutta en koskaan postaa faceen mitään paikkoja tai matkoja tai retkiä tai illallisia. Joku voisi luullakin että elän tylsästi ja pelkästään pohdiskelen maailman tilaa mutta ihan sama.

Vierailija
69/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:34"]Minäkin elän mielenkiintoista elämää mutta en koskaan postaa faceen mitään paikkoja tai matkoja tai retkiä tai illallisia. Joku voisi luullakin että elän tylsästi ja pelkästään pohdiskelen maailman tilaa mutta ihan sama.

[/quote]

Ja jos joku postaa niin mitä sitten?

Vierailija
70/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun arki on on kivaa ja elämä mahtavaa muutenkin, en vain nää tarvetta korostaa sitä jatkuvasti,kokoajan muille ;) Myönnä pois ap että onhan siinä vähän sellasta oman egon ja elämän pönkitystä; "katsokaa mulla on ihana elämä,mites sulla;)?" ja kilapiluastelema on valmis. terv. Ennen elämäänsä hehkuttanut, mutta siihen koko hommaan ja ajatukseen kyllästynyt,nykyisin ihan hissukseen elämästään täysillä nauttien,oikeasti lähimmäisten kanssa asioita jakava nuori nainen :) <3 ps. Mun tän päivän postaus olis ollu varmaan tällänen " Mukavaa on olla hetki toisessa työpaikassa ennen omaan taloon pääsyä, paikkahan on mulle tuttu opiskeluajoilta,joten on ollu ihan mahtista tavata vanhoja tuttuja ja uusiakin kasvoja, huippu kivat tyypit! Töistä pääsin kerrankin ajoissa, joten päätin kokeilla mamman salisella reseptillä uutta kana keittoa;) oli nam namia,typykin tykkäs. Nyt pikku murun kanssa soffalla pikkukakkosta ja nää lähtis unten maille" Ja huomenna: " typykkä lähtee loppu viikoksi isälleen,mitähän tää mamma keksisi ;) saattaa olla että loikoilen vaan ja otan rentoilun kannalta,ehkä rantsua, raflaa ja ystäviä...elämä on<3" :D :D Mutta kun en jaksa tota länkytystä oikeesti enää,enkä jaksa muidenkaan länkytyksiä lukea,juttelen mielummin asioista kasvokkain:) ja noi mamma jutut on sellasia tyypillisiä mulle,tälläselle 26v naikkoselle ;)

Vierailija
71/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:29"]

Kaikki eivät elä samalla tavalla kuin sinä, eikä sinun tapasi elää ole mikään kaikki maailman ihmiset autuaaksi tekevä ratkaisu.

[/quote]

Ei varmastikaan. Epäilemättä ihmismiljardien joukosta löytyy myös jokunen,  jolle kotityöt ja kansalaisopiston jumppa kerran viikossa riittävät elämän kohokohdiksi. -ap

Vierailija
72/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:36"]Mun arki on on kivaa ja elämä mahtavaa muutenkin, en vain nää tarvetta korostaa sitä jatkuvasti,kokoajan muille ;) Myönnä pois ap että onhan siinä vähän sellasta oman egon ja elämän pönkitystä; "katsokaa mulla on ihana elämä,mites sulla;)?" ja kilapiluastelema on valmis. terv. Ennen elämäänsä hehkuttanut, mutta siihen koko hommaan ja ajatukseen kyllästynyt,nykyisin ihan hissukseen elämästään täysillä nauttien,oikeasti lähimmäisten kanssa asioita jakava nuori nainen :) <3 ps. Mun tän päivän postaus olis ollu varmaan tällänen " Mukavaa on olla hetki toisessa työpaikassa ennen omaan taloon pääsyä, paikkahan on mulle tuttu opiskeluajoilta,joten on ollu ihan mahtista tavata vanhoja tuttuja ja uusiakin kasvoja, huippu kivat tyypit! Töistä pääsin kerrankin ajoissa, joten päätin kokeilla mamman salisella reseptillä uutta kana keittoa;) oli nam namia,typykin tykkäs. Nyt pikku murun kanssa soffalla pikkukakkosta ja nää lähtis unten maille" Ja huomenna: " typykkä lähtee loppu viikoksi isälleen,mitähän tää mamma keksisi ;) saattaa olla että loikoilen vaan ja otan rentoilun kannalta,ehkä rantsua, raflaa ja ystäviä...elämä on<3" :D :D Mutta kun en jaksa tota länkytystä oikeesti enää,enkä jaksa muidenkaan länkytyksiä lukea,juttelen mielummin asioista kasvokkain:) ja noi mamma jutut on sellasia tyypillisiä mulle,tälläselle 26v naikkoselle ;)

[/quote]

Kyllä mä luen ennemmin hehkutuksia kuin jatkuvaa valitusta. Olen silti empaattinen ja osaan iloita toisten onnesta. Se ei ole minulta pois

Vierailija
73/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä olen tagannut yhden paikan ja laittanut pari kuvaa joista voi päätellä missä olen suurinpiirtein. En ole viettänyt kotona tosin yhtäkään viikonloppua ja koko heinäkuun olin lomalla pois kaupungista 7 eri paikassa ja olen osallistunut yli kymmeneen tapahtumaan. Mutta miksi ilmoittaisin siitä kenellekään?

Vierailija
74/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta niinkään semistä kukaan päivityksiään tekee, mutta pari asiaa ihmetyttää:

-Miksi joku päivittää koko ajan Facebookia? Ihan kiva olla matkalla, ravintolassa, metsäkävelyllä etc. mutta MIKSI ns. jokainen liike pitää jakaa somessa? Olen järjestelmällisesti piilottanut kaikki ne joilta tulee koko ajan päivitystä päivityksen perään, syynä se, että MINUA ei kiinnosta lukea (monta kertaa päivässä) kuinka henkilö X teki sitä, ajattelee tätä, ja postaa kuvan sieltä ja täältä. On jonkinlaista narsismia olettaa että kaikki muita kiinnostaa se mitä henkilö X tekee "koko ajan". Ihan eri asia lukea harvemmin tulevia päivityksiä, koska niissä yleensä on ns. enemmän sisältöä ja harvemmin laitetuista puuttuu se "Minä Olen Tärkeä" asenne.

-Jos ihminen tekee jotain kivaa, on vaikka siellä raflassa syömässä, niin MIKSI pitää ottaa se kuva annoksesta (kenties useampiakin) ja näpytellä ne puhelimen kautta someen? Minua suoraan sanottuna "loukkaa" tuollainen käytös, jos esim. näen pitkästä aikaa vanhaa kaveria tai olen romanttisesti syömässä miehen kanssa, niin kuvien räpsiminen ja someen laittaminen minusta "pilaa" sen hetken. Onneksi noin ei minun tutuissani toimita, vaan puhelimet ovat taskussa/laukussa "aina kun tapahtuu jotain".

Tarkoitan sitä, että esim. kaunis auringonlasku hyvässä seurassa, eikö se ns. "riitä", eikö voi elää hetkessä ja nauttia siitä, miksi pitää olla FB:n päivitys siinä "päälimmäisenä mielessä" siinä Hetkessä.

Vierailija
75/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:40"]Tänä kesänä olen tagannut yhden paikan ja laittanut pari kuvaa joista voi päätellä missä olen suurinpiirtein. En ole viettänyt kotona tosin yhtäkään viikonloppua ja koko heinäkuun olin lomalla pois kaupungista 7 eri paikassa ja olen osallistunut yli kymmeneen tapahtumaan. Mutta miksi ilmoittaisin siitä kenellekään?

[/quote]

Jotkut ilmoittaa eikä sen pitäisi olla kovin suuri synti

Vierailija
76/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli siis siinä,  että jotkut valuttavat kaltaisteni Facebook-julkaisijoiden aiheuttavan  heille ahdistusta,  vaikka tosiasiassa ahdistus kumpuaa heidän tyytymättömyydestään omaa tylsää ja hankalaa elämäänsä kohtaan. On täysin normaalia toivoa mukavaa ja kiinnostavaa elämää,  mitä se sitten itse kullekin merkitseekään. Siitä vain toimeksi! Ei sosiaalisesta mediasta valittaminen auta mitään. -ap

Vierailija
77/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:40"]Minua ei kiinnosta niinkään semistä kukaan päivityksiään tekee, mutta pari asiaa ihmetyttää:

-Miksi joku päivittää koko ajan Facebookia? Ihan kiva olla matkalla, ravintolassa, metsäkävelyllä etc. mutta MIKSI ns. jokainen liike pitää jakaa somessa? Olen järjestelmällisesti piilottanut kaikki ne joilta tulee koko ajan päivitystä päivityksen perään, syynä se, että MINUA ei kiinnosta lukea (monta kertaa päivässä) kuinka henkilö X teki sitä, ajattelee tätä, ja postaa kuvan sieltä ja täältä. On jonkinlaista narsismia olettaa että kaikki muita kiinnostaa se mitä henkilö X tekee "koko ajan". Ihan eri asia lukea harvemmin tulevia päivityksiä, koska niissä yleensä on ns. enemmän sisältöä ja harvemmin laitetuista puuttuu se "Minä Olen Tärkeä" asenne.

-Jos ihminen tekee jotain kivaa, on vaikka siellä raflassa syömässä, niin MIKSI pitää ottaa se kuva annoksesta (kenties useampiakin) ja näpytellä ne puhelimen kautta someen? Minua suoraan sanottuna "loukkaa" tuollainen käytös, jos esim. näen pitkästä aikaa vanhaa kaveria tai olen romanttisesti syömässä miehen kanssa, niin kuvien räpsiminen ja someen laittaminen minusta "pilaa" sen hetken. Onneksi noin ei minun tutuissani toimita, vaan puhelimet ovat taskussa/laukussa "aina kun tapahtuu jotain".

Tarkoitan sitä, että esim. kaunis auringonlasku hyvässä seurassa, eikö se ns. "riitä", eikö voi elää hetkessä ja nauttia siitä, miksi pitää olla FB:n päivitys siinä "päälimmäisenä mielessä" siinä Hetkessä.

[/quote]

Blokkaa kyseisten ihmisten päivitykset piiloon. Ongelma ratkaistu. Ja sitä facea ei ole pakko käyttää. Jos joku päivittää koko ajan, niin hän päivittää. Ihmiset on erilaisia.

Vierailija
78/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin kiinnostaa lukea ja nähdä,  mitä mielenkiintoista kaverini puuhailevat. -ap

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:40"]

Tänä kesänä olen tagannut yhden paikan ja laittanut pari kuvaa joista voi päätellä missä olen suurinpiirtein. En ole viettänyt kotona tosin yhtäkään viikonloppua ja koko heinäkuun olin lomalla pois kaupungista 7 eri paikassa ja olen osallistunut yli kymmeneen tapahtumaan. Mutta miksi ilmoittaisin siitä kenellekään?

[/quote]

Vierailija
79/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa se ydin onkin, että AP kuvittelee että hän elää mielenkiintoista elämää, ja niin varmaan elääkin, mutta miksi se kiinnostaisi ketään muuta kun AP:ta itseään? Jollain tavalla tuo koko lähtökohta on outo, suurin osa ihmisistä elänee mielenkiintoista elämää, mutta usemmille riittää se elämän eläminen, ei tarvitse kertoa elämästään muille. On kyseessä sitten lapsen oksentaminen tai metsäretki, niin noita molempia varmaan tapahtuu jokaisessa perheessä, eroja on sitten siinä kuka näkee tarpeelliseksi jomman kumman tai ehkä molemmat laittaa Faboon...

Vierailija
80/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:46"]Tuossa se ydin onkin, että AP kuvittelee että hän elää mielenkiintoista elämää, ja niin varmaan elääkin, mutta miksi se kiinnostaisi ketään muuta kun AP:ta itseään? Jollain tavalla tuo koko lähtökohta on outo, suurin osa ihmisistä elänee mielenkiintoista elämää, mutta usemmille riittää se elämän eläminen, ei tarvitse kertoa elämästään muille. On kyseessä sitten lapsen oksentaminen tai metsäretki, niin noita molempia varmaan tapahtuu jokaisessa perheessä, eroja on sitten siinä kuka näkee tarpeelliseksi jomman kumman tai ehkä molemmat laittaa Faboon...

[/quote]

Mua ainakin kiinnostaa lukea kaikenlaisia päivityksiä facesta. Toi on vaan sun mielipide. Ja jokainen saa sinne faceen päivittää mitä tykkää. Niitä ei ole pakko lukea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän