Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook-asiaa: Miksi siedät tylsää ja hankalaa elämää?

Vierailija
05.08.2014 |

Minä olen se tyyppi,  joka postaa Facebookiin kuvia viikonloppulomilta,  metsävaelluksilta ja ravintolaillallisilta. Kyse ei ole esittämisestä,  vaan minä vain satun elämään kivaa ja (mielestäni)  mielenkiintoista elämää. Sen sijaan ihmettelen,  miten tylsää ja hankalaa elämää jotkut ovat valmiita sietämään. Jos positiivisuushaasteen kohokohdat ovat se,  ettei kuopus oksentanut,  ja ikkunat tuli pestyä,  ei voi oikein ihmetellä,  miksi Facebook ahdistaa joitakuita. Kyllä minuakin ahdistaisi,  joa arkeni olisi pelkkiä harmaita velvollisuuksia. Ei se ole sosiaaliaen median vika. 

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ethän sinä AP voi määrittää ihmisten elämäää FACEBOOKIN kautta...!

Perhe voi olla riemulomaa viettämässä pitkin poikin Suomea ja maailmaa, mutta ei siellä ehdi päivitellä facea. Sitten kun tullaan kotiin ja lapset saa noro-viruksen uimarannalta, niin silloin sitä aikaa päivittää "harmaata arkea" saattaa olla enemmän.

Sinää siis luet tuon "lapset oksentaa ja ripuloi jo toista päivää, omaakin mahaa kourii kummasti" päivityksen ja ajattelet että onpas p*skaa elämää, vaikka perhe olisi juuri viettänyt kolme ihanaa ja tapahtumarikasta kesälomaviikkoa.

Veikkaan että luulet siksi noin olevan, koska itse peilaat elämääsi facen kautta =koitat saada sen näyttämään ah niin ihanalta ja mielenkiintoiselta. Jos elämä oikeasti on on mielenkiintoista, ei siinä face päivityksiä ehdi miettiä.

Vierailija
102/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:53"]

Pakko sanoa että aika idiootti AP, ei kain hän todella kuvittele että kaikki laittavat kaiken FB:hen? Siellä matkalla tai ravintolassa voi käydä ilman että siitä laittaa mitään mainintaa FB:hen. Itse käyn usein ravintoloissa, ehkä joka 10 kerta laitan jotain FB:hen, silloinkaan en kuvaa annoksia, vaan laitan jotain olipas kiva nähdä Pirreä ja Hansua pitkästä aikaa -tyylisesti.

[/quote]

Tästä ei edelleenkään ollut kysymys. Nyt emme puhu ihmisistä,  joiden elämä vain näyttää harmaalta ja hankalalta kuitenkaan olematta sitä,  vaan ihmisistä,  joiden elämä todella on.  -ap

[/quote]

tähän kommentoin 39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama FB-kaveri, jotka ei päivitä mitään muuta kuin valitusta. Toisen jo kertaalleen poistin kavereistani, mutta aneli päästä takaisin. Olen laittanut seurattaviin vain positiivisista asioista kirjoittavia kavereita ja todellakin tykkään katsella muiden lomamatkakuvia, ravintolakuvia, mökkikuvia, lemmikkikuvia jne. 

Vierailija
104/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:16"]Mulla on muutama FB-kaveri, jotka ei päivitä mitään muuta kuin valitusta. Toisen jo kertaalleen poistin kavereistani, mutta aneli päästä takaisin. Olen laittanut seurattaviin vain positiivisista asioista kirjoittavia kavereita ja todellakin tykkään katsella muiden lomamatkakuvia, ravintolakuvia, mökkikuvia, lemmikkikuvia jne. 

[/quote]

Mulla sama :)

Vierailija
105/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:10"]Mutta ethän sinä AP voi määrittää ihmisten elämäää FACEBOOKIN kautta...!

Perhe voi olla riemulomaa viettämässä pitkin poikin Suomea ja maailmaa, mutta ei siellä ehdi päivitellä facea. Sitten kun tullaan kotiin ja lapset saa noro-viruksen uimarannalta, niin silloin sitä aikaa päivittää "harmaata arkea" saattaa olla enemmän.

Sinää siis luet tuon "lapset oksentaa ja ripuloi jo toista päivää, omaakin mahaa kourii kummasti" päivityksen ja ajattelet että onpas p*skaa elämää, vaikka perhe olisi juuri viettänyt kolme ihanaa ja tapahtumarikasta kesälomaviikkoa.

Veikkaan että luulet siksi noin olevan, koska itse peilaat elämääsi facen kautta =koitat saada sen näyttämään ah niin ihanalta ja mielenkiintoiselta. Jos elämä oikeasti on on mielenkiintoista, ei siinä face päivityksiä ehdi miettiä.

[/quote]

Facen päivitys vie n. 2 min. Noin niinkuin sivukommenttina :)

Vierailija
106/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tylsä ja tavallinen elämä olisi ihanaa, haaveilen siitä. Elämäntilanteeni vaan on ollut helvetillinen pari vuotta.

Minulla ei ole ongelmia muiden fb-päivitysten kanssa. Minua ei siellä häiritse mikään, paitsi muiden haukkuminen, esim. homojen, ulkomaalaisten tai vegaanien, sellainen raivostuttaa. Minä osaan hypätä sellaisten päivitysten yli jotka eivät minua kiinnosta, ei ongelmaa.

Vierailija
107/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:29"]

Kaikki eivät elä samalla tavalla kuin sinä, eikä sinun tapasi elää ole mikään kaikki maailman ihmiset autuaaksi tekevä ratkaisu.

[/quote]

Ei varmastikaan. Epäilemättä ihmismiljardien joukosta löytyy myös jokunen,  jolle kotityöt ja kansalaisopiston jumppa kerran viikossa riittävät elämän kohokohdiksi. -ap

[/quote]

Olipa ilkeä kommentti ap:lta. Kuule, mä elän tällä hetkellä aika tapahtumakuollutta elämää mutta arvaa mitä. Mä olen onnellinen näin. Nautin pienistä asioista. Enkä valita tai kehu elämääni facebookissa koska en jaksa päivittää sitä. Miten ihmeessä sä voit olla noin ylimielinen ja töykeä? Entä sitten jos jonkun viikon kohokohta on ikkunan pesu? Ihan oikeasti, mulle valkeni nyt todellinen kuva ap:sta ja se ei ole kauhean mukava.

Vierailija
108/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:21"]Minusta tylsä ja tavallinen elämä olisi ihanaa, haaveilen siitä. Elämäntilanteeni vaan on ollut helvetillinen pari vuotta.

Minulla ei ole ongelmia muiden fb-päivitysten kanssa. Minua ei siellä häiritse mikään, paitsi muiden haukkuminen, esim. homojen, ulkomaalaisten tai vegaanien, sellainen raivostuttaa. Minä osaan hypätä sellaisten päivitysten yli jotka eivät minua kiinnosta, ei ongelmaa.

[/quote]

Tavallinen ja tylsä elämä eri asia kuin tavallinen ja hankala (mistä ap puhui otsikossa) mutta oon samaa mieltä sun kanssa :)

Vierailija
109/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:10"]

Mutta ethän sinä AP voi määrittää ihmisten elämäää FACEBOOKIN kautta...!

[/quote]

1.Edelleenkin tässä puhutaan ihmisistä,  joiden elämä todella on tylsää ja hankalaa. Varmasti olemme samaa mieltä siitä,  että tällaisia ihmisiä on.  Näin ollen meidän ei tarvitse keskustella siitä, miten Facebook ei koskaan paljasta koko totuutta jne. Tuo asia on vatvottu selväksi jo monta kertaa,  ja kuka tahansa ymmärtää sen. 

2. Olen eri mieltä viimeisen kappaleesi väitteestä. Kuvan tai päivityksen julkaiseminen vie joitakin sekunteja,  ja lisäksi julkaisen peilittömällä järkkärillä otta, iani kuvia jälkikäteen,  kun olen kunnolla käsitellyt ne. Facebookissa ei ole koskaan liikaa oikeita valokuvia. -ap

Vierailija
110/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

43:lle kyse ei varmaankaan ole siitä 2minuutista mitä menee siihen päivityksen laittamiseen, vaan siitä että ajatukset harhailevat sinne someen.

Jos vaikka rakastelee miehen kanssa, niin siinä elää hetkessä eikä mieti päivityksiä. Sama asia pätee muissakin jutuissa, jos on hauskoja juttuja menossa, voi keskittyä vain niihin, ei siinä päivitykset pyöri päässä.

Onhan sekin tapa elää että koko ajan se some on mielessä, pitää napata kuva jonka voi laittaa nettiin, miettii minkä hauskan päivityksen tästä saisi nettiin etc. tai sitten voi vain elää hetkessä ja huithait välittää somesta ja joskus kun ei parempaakaa tekemistä ole, rivin tai kaksi sinne laittaa, kuvalla tai ilman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan