Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook-asiaa: Miksi siedät tylsää ja hankalaa elämää?

Vierailija
05.08.2014 |

Minä olen se tyyppi,  joka postaa Facebookiin kuvia viikonloppulomilta,  metsävaelluksilta ja ravintolaillallisilta. Kyse ei ole esittämisestä,  vaan minä vain satun elämään kivaa ja (mielestäni)  mielenkiintoista elämää. Sen sijaan ihmettelen,  miten tylsää ja hankalaa elämää jotkut ovat valmiita sietämään. Jos positiivisuushaasteen kohokohdat ovat se,  ettei kuopus oksentanut,  ja ikkunat tuli pestyä,  ei voi oikein ihmetellä,  miksi Facebook ahdistaa joitakuita. Kyllä minuakin ahdistaisi,  joa arkeni olisi pelkkiä harmaita velvollisuuksia. Ei se ole sosiaaliaen median vika. 

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ap on mitä ilmeisimmin paikalla eikä siltikään halua vastata kysymyksiin mistä hän tietää jonkun elävän tylsää ja hankalaa elämää ja mitä facebook siihen liittyy. Niin esitän oman teoriani: Ap elää omaa elämäänsä vain facebookin kautta ja kuvittelee, että niin tekevät kaikki muutkin. Kysessä taitaa olla kapeakatseisesti ajatteleva teini. Mustavalkomaailmassaan ap on jopa keksinyt, että ihmiset ovat kateellisia ja ahdistuvat toisten päivityksistä. Kyllä se ohi menee kun vähän kasvat, tui tui.

Vierailija
42/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta mäkin olen välillä törmäillyt mm netissä sellaisiin kirjoituksiin, joista voi päätellä, että ihmistä ahdistaa kun facebook-kavereilla menee hyvin. Voisin jopa väittää, että jokainen meistä hieman harmistuu muiden upeasta elämästä silloin kun itsellä menee päin helvettiä. Itse en ainakaan ole moisen yläpuolella. Kateus on hyvin inhimillinen tunne, ja tämä on tietäkseni ihan yleistä tietoa. En siis oikein näe, miksi ap:n pitäisi erikseen todistella, että tällaistakin on. Joillakin menee oma elämä päin helkuttia, he ovat kateellisia kavereilleen ja haukkuvat sitten heidän postauksiaan pitkin nettiä. Vaikka olisi syytä katsoa peiliin ja miettiä, miksi kaverin kivat kuulumiset pistävät vituttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän mielestäni tylsää ja harmaata elämää. Töitä töitä töitä vaan, ei rahaa, turhauttaa, mies aina väsynyt töistä, en pääse mihinkään harrastuksiin miehen töiden takia, inhoan kotitöitä ja kaikki täällä on kesken ja kaaosta, olen ruma ja minulla on rumia vaatteita jne jne. Ja kun tältä tuntuu, en halua edes mennä facebookiin katsomaan miten hienoa ja kiinnostavaa muilla on. Facebookissa olen ja päivitän sinne vain silloin, kun itsellä menee hyvin. Sosiaalinen media todellakin lisää ahdistusta.

Vierailija
44/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:31"]En ole ap, mutta mäkin olen välillä törmäillyt mm netissä sellaisiin kirjoituksiin, joista voi päätellä, että ihmistä ahdistaa kun facebook-kavereilla menee hyvin. Voisin jopa väittää, että jokainen meistä hieman harmistuu muiden upeasta elämästä silloin kun itsellä menee päin helvettiä. Itse en ainakaan ole moisen yläpuolella. Kateus on hyvin inhimillinen tunne, ja tämä on tietäkseni ihan yleistä tietoa. En siis oikein näe, miksi ap:n pitäisi erikseen todistella, että tällaistakin on. Joillakin menee oma elämä päin helkuttia, he ovat kateellisia kavereilleen ja haukkuvat sitten heidän postauksiaan pitkin nettiä. Vaikka olisi syytä katsoa peiliin ja miettiä, miksi kaverin kivat kuulumiset pistävät vituttamaan.

[/quote]

Näin se menee

Vierailija
45/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäkö tiedän,  että jotkut elävät mielestään tylsää ja hankalaa elämää? Ihmiset ovat sanoneet elävänsä. Lisäksi tuon ymmärtämiseen riittää yleinenelämönkokemus. Tuakin kukaan väittää,  ettei tällaisia ihmisiä ole. 

Miten Facebook liittyy asiaan? Jos asia eo selvinnyt viestejäni lukemalla,  en tiedä,  mitä muuta voin sanoa.  - ap

Vierailija
46/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin postaan kuvia mustikkaämpäristä ja keräämästäni sadosta kuin siitä että olen lähdössä kohta ulkomaille. Ketä kiinnostaa se mihin olen menossa? Samaistuvatko muut tilanteeseeni? Ei. Mutta mielelläni vertailen mustikkasatoani toisten kanssa ja vaihdan ajatuksia marjastuksesta ja niin edelleen. Joskus arki on ihan mukavaa.

Vierailija
47/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siedät itsessäsi sen että olet provoileva rehentelijä?

Vierailija
48/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 21:55"]

Te, jotka niin ylpeästi toteatte, ettette kirjoita facebookiin mitään kymmenistä ulkomaanmatkoistanne ja ravintolaillallisistanne, ja ette elä elämäänne netissä... Se on ihan ok ja oma valintanne, mutta miksi te sitten olette edes facebookissa? Jos kaikki käyttäisivät facebookia kuin te, siellä ei olisi yhtään mitään. Feedissä ei olisi mitään luettavaa, eikä paikalla ketään jonka kanssa keskustella. Se, että tuottaa facebookin joskus jotain sisältöä, ei tarkoita että siellä pitäisi elää koko elämänsä tai päivittää sinne koko ajan.

Joo, ei ketään ei kiinnosta jos kirjoitat facebookin jokaisesta kävelylenkistä jonka teet. Ja jos käyt ulkomailla joka viikko, ehkä et itsekään jaksa päivitellä joka reissusta. Mutta jos et halua jakaa mitään elämästäsi facebookissa, fb on sulle väärä palvelu, tai sitten sulla on siellä väärät kaverit.

Itse pistän faceen lomakuvia. Lomalla ollessani käyn facessa korkeintaan illalla hotellissa, kun on luppoaikaa, mutta en juuri päivittele sinne mitään. Teen albumin lomakuvista vasta kun olen kotona, ja kirjoitan kuvateksteihin lomamuistoja. Niitä albumeja on kiva itsekin myöhemmin katsella. Ja facebookissa ei tosiaan koskaan ole liikaa hyvälaatuisia valokuvia. Musta on myös kiva nähdä muiden lomakuvia, niitä katsellessa voi miettiä haluaisko itsekin joskus käydä siinä kohteessa. Ja jos ei halua, niin onpa kuitenki nähnyt millaista siellä on.

Kuvia ravintola-annoksista en ole koskaan postaillut, mutta jos postaisin, tekisin sen niin, että ottaisin vaan kuvan ravintolassa, ja uppaisin sen ja selostukset faceen vasta kotona. Ei sitä ravintolassaoloaikaansa ole pakko siihen päivittelyyn käyttää.

Yleisesti ottaen fb on minusta ihana väline, jolla voi pitää myös kaukana asuvat kaverinsa perillä omasta elämästään. Ja jonka avulla pysyy itse perillä niiden kavereiden elämästä. Vaikka vakavat asiat puhutaan toki muualla kuin facessa, facen kautta tietää ainakin, että toinen on elossa ja terve, silloinkin kun ei muutamaan kuukauteen tule jutusteltua. 

[/quote]

Liityin aikanaan opiskelujen takia ja siksi, että "kaikki" liittyivät ja itsekin oli pakko. Facebookitonta pidettiin outona lintuna. Mitä haittaa siitä kenellekään on, että minulta sellainen profiili löytyy, vaikken aktiivinen olekaan?

Vierailija
49/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki AP:n kommentit mitä on tähän laittavat, luovat kuvaa ihmisestä joka elää elämäänsä Facebookin kautta. Ei siinä mitään pahaa ole, kukin tyylillään, mutta ei varmaan kannata leimata kaikkia Facbook-tylsimyksiä sellaisiksi myös oikeassa elämässä vain päivitysten perusteella.

Facebook on ihan näppärä, pysyy vähän kärryillä mitä kauempana asuville tutuille kuuluu, mutta ei siellä koko elämäänsä voi elää.

Nuo kommentit tarinakerrollisesta tyylistä, sarkasmia ja huumoria --> ties miten pitkään pohtii mitä kirjoittaa, sen sijaan että tosiaan vain sen pari sekunttia käyttäisi siihen päivitykseen. Asiaa voisi verrata siihen, että piääkö tosiaan jokaisen facebook-kaverin tietää se että AP kävi vaikka siellä metsäkävelyllä? Jos AP asettuu facebook-kaveriensa asemaan, niin mitä tuolla tiedolla kukaan tekee?

En tarkoita että pitäisi päivittää vain tärkeitä juttuja, mutta jos päivästä toiseen joku suoltaa tarinaa Facebookkin, niin ihmisillä ei ole aikaa niitä lukea. Jos vaikka on 100 kaveria jotka jokainen päivittää joka päivä jonkun pienen jutun ja kuvan kylkeen, ja jokaista niistä lukee vaikka 1min ajan, niin tuossa menee jo 1h 40min aikaa per päivä. N. 608h vuodessa, eli n. 25 vuorokautta tulisi luettua toisten tilapäivityksiä vuodessa...

Joten olkaamme kiitollisia siitä ettei jokainen Facebookin käyttäjä koe itseään niin tärkeäksi että päivittää joka päivä, sillä jokainen harvoin päivittävä antaa meille aikaa johonkin muuhun :)

Vierailija
50/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*laittanut

Vierailija
51/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka syöminen hienossa ravintolassa, maailmanympärysmatka js rauhallinen elämä kuulostaa ihanalta, valitsen mieluummin ensin sen pikkulapsiajan vähän köyhempänä ja sen jälkeen vietän loppuelämäni joka päivä hymyillen ja eläen joka hetki ilman toisesta huolehtimista.

Vaikka päivän kohokohta voisi olla se että lapset meni ajoissa nukkumaan, on ne lapset loppupeleissä niin valloittavia, että suurinosa ne haluaa. Poden tällä hetkellä vauvakuumetta, haluan pienen elävän olennon mahaani, kokea maailman upeimman elämyksen eli synnyttämisen vielä kerran ja tuijottaa vastasyntynyttä koko päivän tuntien sydämen hyppäävän ulos. Vaikka toisaalta se vähän vapaampi elämä omatoimisten lasten kanssa tuntuisikin helpommalta.

Vierailija
52/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:15"]Vaikka syöminen hienossa ravintolassa, maailmanympärysmatka js rauhallinen elämä kuulostaa ihanalta, valitsen mieluummin ensin sen pikkulapsiajan vähän köyhempänä ja sen jälkeen vietän loppuelämäni joka päivä hymyillen ja eläen joka hetki ilman toisesta huolehtimista.

Vaikka päivän kohokohta voisi olla se että lapset meni ajoissa nukkumaan, on ne lapset loppupeleissä niin valloittavia, että suurinosa ne haluaa. Poden tällä hetkellä vauvakuumetta, haluan pienen elävän olennon mahaani, kokea maailman upeimman elämyksen eli synnyttämisen vielä kerran ja tuijottaa vastasyntynyttä koko päivän tuntien sydämen hyppäävän ulos. Vaikka toisaalta se vähän vapaampi elämä omatoimisten lasten kanssa tuntuisikin helpommalta.

[/quote]

Ei siitä vauvastakaa saa sitten hehkuttaa, kun lapsettomille tulee paha mieli!

Vierailija
53/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin itsekin miettimään mitä sitä viikonlopusta kertoisi.. "Californian auringon alla, uimassa ja rannalla lököilyä, grillattua sisäfileetä, ilotulitusta, mieletöntä meininkiä, skumppaa ja bileitä kattohuoneistossa"...

Voitte kuule mammat vaan kuvitella minkälaisen vastaanoton tämä päivitys saisi S(u)omessa. Eli hiljaa täällä nautiskelen vaan.

Vierailija
54/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:20"]Aloin itsekin miettimään mitä sitä viikonlopusta kertoisi.. "Californian auringon alla, uimassa ja rannalla lököilyä, grillattua sisäfileetä, ilotulitusta, mieletöntä meininkiä, skumppaa ja bileitä kattohuoneistossa"...

Voitte kuule mammat vaan kuvitella minkälaisen vastaanoton tämä päivitys saisi S(u)omessa. Eli hiljaa täällä nautiskelen vaan.

[/quote]

Vihreitä naamoja ;)

Vierailija
55/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko te toisten päivityksistä hermostuvat ja kateelliset perustaa "Inhoan päivityksiä"-ryhmän tai kertoa suoraan tuntemuksenne FB:ssa, jotta me normaalit ihmiset voisimme estää teitä näkemästä päivityksiämme, kiitos!

Vierailija
56/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:29"]

Kaikki eivät elä samalla tavalla kuin sinä, eikä sinun tapasi elää ole mikään kaikki maailman ihmiset autuaaksi tekevä ratkaisu.

[/quote]

Ei varmastikaan. Epäilemättä ihmismiljardien joukosta löytyy myös jokunen,  jolle kotityöt ja kansalaisopiston jumppa kerran viikossa riittävät elämän kohokohdiksi. -ap

[/quote]

Olipa ilkeä kommentti ap:lta. Kuule, mä elän tällä hetkellä aika tapahtumakuollutta elämää mutta arvaa mitä. Mä olen onnellinen näin. Nautin pienistä asioista. Enkä valita tai kehu elämääni facebookissa koska en jaksa päivittää sitä. Miten ihmeessä sä voit olla noin ylimielinen ja töykeä? Entä sitten jos jonkun viikon kohokohta on ikkunan pesu? Ihan oikeasti, mulle valkeni nyt todellinen kuva ap:sta ja se ei ole kauhean mukava.

[/quote]

Ollaanpa nyt realistisia. Jos sataa suomalaista pyydettäisiin kuvailemaan ihanteellinen viikkonsa,  kuinka moni haluaisi kohokohdan olevan ikkunoiden pesemisen? 90? 50? 20? 5? Kuten sanottu,  oåvarmasti tällaisiakin ihmisiä on,  mutta suurimmalle osalle mukava,  merkityksellinen ja rikas elämä pitääcsisällään jotakin muuta. Ja tämä on minusta pelkästään hyvä asia. -ap

Vierailija
57/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:20"]

Facen päivitys vie n. 2 min. Noin niinkuin sivukommenttina :)

[/quote]

Mutta kyse onkin siitä, ajatteleeko ihminen koko ajan sitä, että 'tämäkin juttu pitäisi päivittää nettiin'. Monet eivät ajattele.

Vierailija
58/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

48 sanoikin sen jo paremmin kuin mitä oma kommenttini :)

50

Vierailija
59/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, ihmiset pitää eri jutuista. Minä rakastan mattojen pesemistä, on rentouttavaa olla hellepäivänä mattopyykillä. Rakastan kaikkea siinä, lämmin ilma, vesi mikä viilentää, saa vähän "liikuntaa" samalla, joskus tapaa tuttuja pesupaikalla, ja se tunnelma on jotenkin leppoisa, ja se tunne kun urakan jälkeen pulahtaa uimaan...!

Pesenkin koko suvun ja pitkälti myös miehen suvun matot, ihanne viikonloppuni sisältää mattojenpesua, ikkunoiden pesusta en piittaa.

Vierailija
60/110 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:27"]

Minä olen se tyyppi,  joka postaa Facebookiin kuvia viikonloppulomilta,  metsävaelluksilta ja ravintolaillallisilta. Kyse ei ole esittämisestä,  vaan minä vain satun elämään kivaa ja (mielestäni)  mielenkiintoista elämää. Sen sijaan ihmettelen,  miten tylsää ja hankalaa elämää jotkut ovat valmiita sietämään. Jos positiivisuushaasteen kohokohdat ovat se,  ettei kuopus oksentanut,  ja ikkunat tuli pestyä,  ei voi oikein ihmetellä,  miksi Facebook ahdistaa joitakuita. Kyllä minuakin ahdistaisi,  joa arkeni olisi pelkkiä harmaita velvollisuuksia. Ei se ole sosiaaliaen median vika. 

[/quote]

Minä elän hyvää ja onnellista elämää, matkustelen paljon, tapaan ystäviä ja teen paljon lasten kanssa. En kuitenkaan postaa näistä faceen kuin satunnaisesti. Mun ihmettely tuollaisissa ketjuissa koskee sitä, miksi joku raportoi joka ainoan elämänsä tapahtuman ja tekemisen sinne. Mua ei ärsytä tällainen tippaakaan vaan vilpittömästi haluaisin tietää miksi? 20-25-vuotiailla se on ehkä tullut jo normiksi, mutta 30+ ihmisiltä se vaan kummastuttaa. Ei ärsytä enkä ole kateellinen vaan ihmetyttää samoin kuin monet muutkin asiat, mitkä poikkeaa niin radikaalisti omasta mentaliteetista. Mua jotenkin nolottaisi laittaa koko ajan omista kivoista jutuista sinne, tuntuisi että yritän kehuskella. Eikö susta ap tunnu siltä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi