Työkkäri ja avoimen perusopinnpt?
Eli näistä löytää tosi ristiriitaista tietoa, mutta kyseessä olisi yhden oppiaineen (tai miksikä niitä sitten yliopistossa sanotaankaan, kuitenkin) perusopinnot 26 op ja kesto tuonne kevääseen asti niin kyselenkö nyt työkkäristä lupaa kouluttautua vai menenkö ilman lupia?
Nämä olisivat läsnäoloa vaativia ja opetusta kahdesti viikossa ilta-aikaan joten ei estä päivätyön hakemista?
En kans ymmärrä kun avoimessa on että ovat siis kokonaisuus, mutta silti siellä lukee, että kokonaisuudesta voi opiskella yksittäisiä opintojaksoja. Eli voinen siis ilmoittautua ensin 1. kurssille, sit 2. jne?
Ajattelin kyllä laittaa sinne koulutussihteerillekin sähköpostia, mut ajattelin nyt kokemuksia kysellä täältäkin.
Kommentit (29)
Sossu nyt ei ainakaan rahoita avoimessa opiskeluja, jos ne on este työttömänä olemiselle niin alennetaan 20% ja heti perään 40% tuesta. Vain tutkintoon johtava opiskelu kelpaa ja suomen kurssit.
Missä perusopinnoissa on pelkkää kirjatenttiä? Ettei esseitä ja muita oppimistehtäviä?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:56"]
Eikö AP sitä sun varsinaista alaa sitten opeteta avoimessa? Onko kyseessä logopedia (arvaus sillä perusteella että en keksi muuta ainetta, mitä ei voi opiskella avoimessa ja missä olis suomesta nimenomaan hyötyä :P )?
T: 13
[/quote]Opetetaan, mut tässä vaiheessa tuo suomen kieli näyttäisi cv:ssä paremmalta :) ap
[/quote]
Kiva että joku jaksaa vielä ajatella tuolla tavalla. Itse olen yrittänyt tässä oravanpyörässä sinnitellä 15 vuotta ja ei ole ura urennut. Lyhyttä pätkää, hanttihommia, osa-aikasuuksia jne. Totesin lopulta, että vittuako tässä pyristelemään alalla, joka ei kiinnosta minua vähääkään. Mielummin lähdin opiskelemaan unelma-alaani ja olen sitten sen ala työtön mitä rakastan ennemmin kuin työtön alalla, jota vihaan sydämeni pohjasta. Mullekin olisi cv:ssa näyttänyt paremmalta suomen kieli/viestintä/kaupalliset/hallintotieteet jne. mutta jotenkin tuli mitta täyteen.
Pitäkää tunkkinne työelämä!!! Pärjäätte ilman minua ja minä totisesti pärjään ilman teitä!
13
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:06"]
Missä perusopinnoissa on pelkkää kirjatenttiä? Ettei esseitä ja muita oppimistehtäviä?
[/quote]
Historissa. No valehtelin, oli yksi verkkokurssi. Tosin senkin saattoi tenttiä, mutta kun kirjana oli Från Platon till kommunismis fall tjsp. niin tein verkkokurssin.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:05"]
Sossu nyt ei ainakaan rahoita avoimessa opiskeluja, jos ne on este työttömänä olemiselle niin alennetaan 20% ja heti perään 40% tuesta. Vain tutkintoon johtava opiskelu kelpaa ja suomen kurssit.
[/quote]En minä ole sossun asiakas! Nytkin olen parhaillaan keikkatyössä ja sain toisen pätkän heti perään. Muutoin ihan kohtuullisella ansiosidonnaisella. ap
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:06"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:56"]
Eikö AP sitä sun varsinaista alaa sitten opeteta avoimessa? Onko kyseessä logopedia (arvaus sillä perusteella että en keksi muuta ainetta, mitä ei voi opiskella avoimessa ja missä olis suomesta nimenomaan hyötyä :P )?
T: 13
[/quote]Opetetaan, mut tässä vaiheessa tuo suomen kieli näyttäisi cv:ssä paremmalta :) ap
[/quote]
Kiva että joku jaksaa vielä ajatella tuolla tavalla. Itse olen yrittänyt tässä oravanpyörässä sinnitellä 15 vuotta ja ei ole ura urennut. Lyhyttä pätkää, hanttihommia, osa-aikasuuksia jne. Totesin lopulta, että vittuako tässä pyristelemään alalla, joka ei kiinnosta minua vähääkään. Mielummin lähdin opiskelemaan unelma-alaani ja olen sitten sen ala työtön mitä rakastan ennemmin kuin työtön alalla, jota vihaan sydämeni pohjasta. Mullekin olisi cv:ssa näyttänyt paremmalta suomen kieli/viestintä/kaupalliset/hallintotieteet jne. mutta jotenkin tuli mitta täyteen.
Pitäkää tunkkinne työelämä!!! Pärjäätte ilman minua ja minä totisesti pärjään ilman teitä!
13
[/quote]Mut hienoa että löysit asian josta olet kiinnostunut ja jonka opiskelusta saat onnistumisen tunteita, niin ehkä sieltä sitä uraakin sitten jossain vaiheessa urkenisi, vai mitä? Sullahan on vaikka mitä mahdollisuuksia nyt yliopiston käymisen osalta! Usko itseesi :) ap
No jos olet keikkatöissä ja sinä aikana aloittanut opinnot, ei ole mitään ongelmaa, koska katsotaan, että jos ne hoitui työssäollessa, hoituu ne työttömänäkin. Ohjeen mukaan jo aloitetut opinnot voi viedä loppuun työttömyysturvan heikkenemättä, vaikka niitä opintoja olisi enemmän kuin 5 op/kk.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 23:21"]
No jos olet keikkatöissä ja sinä aikana aloittanut opinnot, ei ole mitään ongelmaa, koska katsotaan, että jos ne hoitui työssäollessa, hoituu ne työttömänäkin. Ohjeen mukaan jo aloitetut opinnot voi viedä loppuun työttömyysturvan heikkenemättä, vaikka niitä opintoja olisi enemmän kuin 5 op/kk.
[/quote]Ahaa, olen kyllä käsittääkseni edelleen työkkärin listoilla. Tuo seuraava pätkä on kyllä yli kuukauden kestoinen, ja sen aikana alkaisi ne avoimen opinnotkin. ap
Tässä just näkyy se, ettei oikeastia haluta sivistysyhteiskuntaa, jossa olisi korkea koulutus ja paljon innovaatioita, vaan orja-halpatyövoimayhteiskunta. Perustulolla kaikki tällaiset idioottirajoitukset poistuisivat ja itsensä sivistäminen, vapaa tutkimus, taiteet, ja pienyrittäminen kukoistaisivat!