Mikä on pahin väkivalta, jonka olet kohdistanut lapseen?
Oliko kyseessä oma vai vieras lapsi? Kasvatus vai kosto? Kenties itsepuolustus? Mitä teit ja mitä siitä seurasi?
Kommentit (206)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:00"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:37"]Jaksaminen loppui mahdottoman erityislapsen suhteen, joten löin tätä päähän useita kertoja, kun ei lopettanut riehumista ja raivoamista turhasta keskellä yötä kerrostalossa sinäkään iltana.
Lapsi asuu nykyään muualla, käytös ei juuri ole muuttunut. Muutkin ovat häneen käyneet käsiksi, kun eivät jaksaneet, myös koulutetut ammattilaiset. En hyväksy, mutta ymmärrän hyvin.
[/quote]
Minkähän kuvan lapsesi saa omasta arvostaa ja kuinka hänenlaistaan on lupa kohdella!
Saako myös sinua vetää turpaan jos sattuu hermo menemään ja hyväksytkö jos tekijä pääsee rangaustuksetta?
[/quote]
ja samalla logiikalla mieskin saa lyödä hermoheikkoa , sekoilevaa , agressiivista naista. saahan? mammat ?
[/quote]
Pikkupippeli on vähän kiukkuinen :D
[/quote]
mammojen vastaus kaikkeen. olitteko koulukiusaajia? elämänne on pientä? pädette palstalla?
pulla tuoksuu puhtaassa kodissa?
saako siis naista lyödä samalla logiikalla? saahan?
[/quote]
Hittoako sä sekoilet täällä jatkuvasti? Tekstisi vaikuttaa kännissä kirjoitetulta ja pakkomielteiseltä. Mitä jos menisit vähän lepäämään? Täällä on muitakin kuin mammoja, itse yh-isänä olen palstaillut täällä 4 vuoden ajan ja mun mielestä ei ole olennaista jokaisessa kommentissa ja keskustelussa korostaa sukupuoltani.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:23"]
Rautaputkea ja sähköpiiskaa aamiaiseksi, päivälliseksi ja illalliseksi. Kysyttävää kuravitut?
[/quote]
Häivy täältä Laasanen, kiitos.
Oma lapsi on vasta vauva,jota en ole siis koskaan mitenkään satuttanut.Pelkään kuitenkin miten saan itseni hillittyä uhmaikäisen tai isomman kanssa,erityisesti jos käy kiinni.En ole mitenkään väkivaltainen,mutta silti kauhistuttaa ajatus siitä että edes tukistaisin lastani.
Joskus ajattelin että tietyissä tilanteissa kevyt fyysinen kuritus on ymmärrettävää (kun hermo vaan pettää),mutta ex-mieheni käytettyä 'kevyttä kuritusta' minuun,voin vain kuvitella miltä se lapsesta tuntuu.
[/quote]
miksi teette lapsia , jos ette ole varmoja , jaksatteko?
on ihan oikein ja lapsesi onneksi että olet itse kokenut väkivaltaa, tiedät miltä se tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:31"]
Oma lapsi on vasta vauva,jota en ole siis koskaan mitenkään satuttanut.Pelkään kuitenkin miten saan itseni hillittyä uhmaikäisen tai isomman kanssa,erityisesti jos käy kiinni.En ole mitenkään väkivaltainen,mutta silti kauhistuttaa ajatus siitä että edes tukistaisin lastani.
Joskus ajattelin että tietyissä tilanteissa kevyt fyysinen kuritus on ymmärrettävää (kun hermo vaan pettää),mutta ex-mieheni käytettyä 'kevyttä kuritusta' minuun,voin vain kuvitella miltä se lapsesta tuntuu.
[/quote]
miksi teette lapsia , jos ette ole varmoja , jaksatteko?
on ihan oikein ja lapsesi onneksi että olet itse kokenut väkivaltaa, tiedät miltä se tuntuu.
[/quote]
Joko helpottaa, vai alkaako nukkumatti jo ottaa voiton känkkäränkästä :D
ketjussa mammat siis oikein loistavat taas! on pikkupiliä jne.
eli äityli saa pahoinpidellä lastaan? näin. hienoa.
äiti saa pahoinpidellä omaa lastaan? äidinrakkaus , aww , miten söpöä =)
naisiin kohdistuva väkivalta? miten väkivalta eroaa, koskaan mistään muusta väkivallasta?
eli naisiakin saa siis pahoinpidellä, jos hermo menee?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:11"]
Kiskaisin 11-vuotiasta poikaa lautasella täysiä naamaan kun se käpelöi rintojani. Tästä on 8 vuotta aikaa
T. Nainen 19v
[/quote]
Hullu!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:23"]Rautaputkea ja sähköpiiskaa aamiaiseksi, päivälliseksi ja illalliseksi. Kysyttävää kuravitut?
[/quote]
Etkö moottorisahaa uskalla käyttää?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:11"]
Kiskaisin 11-vuotiasta poikaa lautasella täysiä naamaan kun se käpelöi rintojani. Tästä on 8 vuotta aikaa
T. Nainen 19v
[/quote]
Hullu!
[/quote]
Hullu se poika oli ku luokkakaverin ketunneniin kävi käsix
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:33"]
toivottavasti te kaikki olette joutuneet vastuuseen, ls-ilmo tms.
mutta eihän palstan rakastavat, pullantuoksuiset "äitylit" puhtaissa kodeissaan varsinkaan tuollaista tee?
[/quote]
Minä joka olen tukistanut kaksi kertaa erityislastani pelastaakseni toisen lapseni hänen kynsistään, voin vastata tähän. Olen lapsen asioissa aktiivisesti yhteydessä ammattilaisiin ja sielläkin olen kertonut erinnäisissä tapaamisissamme näistä tapahtumista. Koskaan minua ei ole tuomittu vaan ymmärretty. Mitään ilmoituksia ei ole kukaan koskaan tehnyt vaikka alan ihmisiä ovatkin.
Se on niin helppo huudella kun ei ole itse koskaan erityislasta kasvattanut...Onneksi ammattilaiset tietävät mitä meidän arki on.
En siis tarkoita, että fyysinen väkivalta olisi suotavaa tai edes hyväksyttävää. Mutta ei niitä ilmoituksia ihan tosta noin vaan tehdä jos joku on lastaan tukistanut.
[/quote]
erityislapsi.
kiertoilmaus sille , ettei osaa kasvattaa lapsiaan. piste.
[/quote]
AI, näinkö se onkin? Kiitos vinkistä, yritänkin nyt petrata erityislapseni kasvatuksen kanssa. Ehkäpä voisit osallistua seuraavaan palaveriin lääkärin, psykologin ja puheterapeutin kanssa ja kertoa myös heille kuinka erityislapsi kasvatetaan?
Ihmettelen kuitenkin, että olen osannut kasvattaa erityiseni isoveljen kaikin puolin mallikkaasti ja yhteiskuntakelpoisesti, mutta kuopus on jäänyt kasvattamatta. Vai olisiko syy kuitenkin neurologinen?
Onko oikein, jos lapsenne antavat samalla mitalla takaisin luunappeja, tukistamista ja lyömistä kun he ovat kasvaneet teitä vahvemmiksi, ja heillä menee hermo?
Itse en pidä väkivaltaa erityisen hyvänä kasvatusmetodina.
Kyllä minua on lapsena tukistettu ja piiskattu persuksille. Itse jouduin joskus jopa risuja puusta piiskaksi hakemaan. Itsepähän olin kuriton kakara. Enkä kanna kaunaa tai saanut minkäänlaisia traumoja. Tasapainoinen aikuinen olen ja lämpimissä väleissä vanhempieni kanssa. Ikinä tosin en nyrkistä saanut tai edes läpsäisyä naamalle, se ois ehkä ollut jopa minulle liikaa. Minusta tästä maailmasta on tullut joku ihmeen pumpulipaikka. Samalla lailla minun kavereitakin rankaistiin aikoinaan ja he myös ihan kunnon kansalaisia. Minusta nykylapset ja nuoret ovat vielä kauhempia kuin itse sen ikäisenä, johtuisiko tästä ihme hysteeriasta että lapsiin ei saa koskea ja tukkapöllystäkin joutuu melkeen jo ls-seurantaan...?
Olen nipistänyt lasta kerran, ja kadun sitä edelleen suuresti. Olen työskennellyt paljon haastavien erityislasten kanssa ja minua on purtu, nipistetty, lyöty, potkittu jne. monesti, mutta en koskaan ole menettänyt malttiani heidän kanssaan jostain syystä. Muuten saatan olla äkkipikainen (en tosin väkivaltainen) ja aika lyhythermoinen, mutta jostain syystä esim. kehitysvammaisten ja autististen henkilöiden kanssa olen oikea viilipytty, eikä hermoni mene millään.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:29"]
Olen nipistänyt lasta kerran, ja kadun sitä edelleen suuresti. Olen työskennellyt paljon haastavien erityislasten kanssa ja minua on purtu, nipistetty, lyöty, potkittu jne. monesti, mutta en koskaan ole menettänyt malttiani heidän kanssaan jostain syystä. Muuten saatan olla äkkipikainen (en tosin väkivaltainen) ja aika lyhythermoinen, mutta jostain syystä esim. kehitysvammaisten ja autististen henkilöiden kanssa olen oikea viilipytty, eikä hermoni mene millään.
[/quote]
Lisään vielä että minulla ei siis itselläni ole erityislasta, ja sympatiani ovat kyllä erityislasten vanhempien puolella. Itse kuitenkin pääsen sen työpäivän jälkeen rauhalliseen kotiin, ja todellakin joka päivä jaksan hämmästellä monien kehitysvammaisten asiakkaitteni vanhempien jaksamista.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:56"]
ketjussa mammat siis oikein loistavat taas! on pikkupiliä jne.
eli äityli saa pahoinpidellä lastaan? näin. hienoa.
äiti saa pahoinpidellä omaa lastaan? äidinrakkaus , aww , miten söpöä =)
naisiin kohdistuva väkivalta? miten väkivalta eroaa, koskaan mistään muusta väkivallasta?
eli naisiakin saa siis pahoinpidellä, jos hermo menee?
[/quote]
juu, mammat voi ohittaa itselleen kiusalliset aiheet "huumorilla" ja lassukka/pikkupili kommenteilla.
se poistaa lapsiin kohdistuvan väkivallan, joka aiheena ketjussa.
Mammat riivaa. Minkähälainen porukka täällä oikein ottaa kuumaa näistä paljon puhutuista mammoista? :D
Teiän lapset alkaa polttaa pilvee viimestää yläasteel. Kannabista mammoille ja muksuille!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:02"]
Mammat riivaa. Minkähälainen porukka täällä oikein ottaa kuumaa näistä paljon puhutuista mammoista? :D
[/quote]
juu, hymiöillä ja huumorilla ohitat sinäkin aiheen. voi kuinka hassua =D
Mitä jos idiootti menisit hoitoon. Erityislapsi tarvitsee erityistä turvaa ja tukea ja rakkautta. Ai että ammattilaisetkin mätkinyt sitä, uskottele vaan itelles parempi yöuni. Toivotaan ettei sulla ole omia tai muitten lapsia enää koskaan
Annoin luunapin kun tyttö oli pieni, 1-2v ikäinen. Heitteli ruokaa syödessään. Vielä 4v jälkeen kaduttaa. Muistan sen hätääntyneen ilmeen ja itkun, kun äiti satutti. Sen jälkeen en ole väkivaltaa käyttänyt, mutta ääntä olen kyllä korottanut ja joskus kantanut väkisin jäähypenkille.