Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin väkivalta, jonka olet kohdistanut lapseen?

Vierailija
01.08.2014 |

Oliko kyseessä oma vai vieras lapsi? Kasvatus vai kosto? Kenties itsepuolustus? Mitä teit ja mitä siitä seurasi?

Kommentit (206)

Vierailija
81/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:58"]Olen tukistanut 7-vuotiasta joka ei lopettanut pikkuveljen kiusaamista. Olin monesti käskenyt lopettamaan, ei tehoa, sanoin että tukistan jos et lopeta. Ei lopettanut joten tukistin. Minusta on noin isolta lapselta jo ihan oma valinta jos on kerrottu mitä tapahtuu eikä silti kiinnosta totella. 

[/quote]

I agree

[/quote]

Tiesikö se 7v, mitä on tukistaminen?? Jos sitä ei ole ennen tapahtunut, sillä uhkaillaan, niin mistä se tietää???

[/quote]

Kyllä tiesi mitä tarkoitaa, koska sitä oli aikaisemminkin ehdotettu jos ei huvita uskoa. Otin niskavilloista kiinni niin että lähinnä kyse on siltä että lapsi satuttaa itse itseään kun jatkaa riehumista mutta ei jos on paikoillaan. Kertokaa jeesustelijat millä konstilla saa isomman lopettamaan pienemmän kiusaamisen jos puhe ei tehoa ja pieni on hätää kärsimässä, siis ilman fyysistä kontaktia? Kun sen pikkuveljenkin pitäisi voida luottaa että voi olla turvassa ja rauhassa tässä perheessä. 7-vuotias pystyy kyllä päättämään miten toimia kun vaihtoehdot on annettu. Jos se sillä yhdellä tukistamisella menee perille niin en todellakaan näe ongelmaa. Minusta se on tuon ikäisellä rinnastettavissa vaikka siihen että kiellän hyppäämästä liian korkealta mutta hyppää kuitenkin ja satuttaa itsensä. 

Vierailija
82/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö sä joka ketjussa hokemassa tuota pullantuoksuista äityliä? Kerro jotain itsestäsi. Olisi mielenkiintoista tietää, millainen on ihminen tuon sloganin takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:45"]Minä en toisaalta ymmärrä, että miksi siitä pitäisi tuntea huonoa omaa tuntoa jos opettaa lapselle "miltä se tuntuu". Jos lapsi käy vanhemman päälle, lyö, potkii, hakkaa, puree, niin onhan lasta pakko ojentaa fyysiesti. Jo pelkästään itsensä puolustaminen taatusti myös hieman sattuu lasta. 

Sitähän elämä on, jos käyt jonkun päälle, niin ihmisen on puolustauduttava. Sama toimii myöhemmin, kyllä sinä saat takaisin jos ihmisten päälle käyt. 

[/quote]

Ymmärrän pointtisi mutta jos uhmaikäinen lyö koska hänellä ei ole vielä sanavarastoa kertoa turhautumistaan, en usko että takaisin lyöminen ainakaan auttaisi asiaa.. Meillä esikoinen läpsi kun hänellä oli vaikea uhma mutta en koskaan läpsinyt takaisin. Kielsin, selitin, väänsin rautalangasta, pari kertaa suutuin ja karjahdinkin kunnolla ja kumma kyllä, se läpsiminen jäi jossain vaiheessa.

Kyllä se pinna välillä palaa, itse olen mm. riuhtaissut lastani melko kovakouraisesti jota kadun kyllä. Väkivalta ei silti ole mielestäni vastaus. Jos vastaat lapsen väkivaltaan väkivallalla, opetat hänelle että se on oikea toimia esim. suuttuessa.

Mutta joo, puolustautuminen on eri asia. On sitä pidelty sylissä melko voimakasta ja pyristelevää viisivuotiasta lasta ja kyllähän siinä ihan hiki tuli ja varmaan mustelmiakin.

Vierailija
84/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

42, ei ehkä sympatiaa, hyväksyntää, mutta monilla on ehkä ollut samoja tilanteita, eli ymmärrystä varmasti siksi. Se ei kaikkien kohdalla tarkoita vielä hyväksyntää...

Vierailija
85/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:57"]

42, ei ehkä sympatiaa, hyväksyntää, mutta monilla on ehkä ollut samoja tilanteita, eli ymmärrystä varmasti siksi. Se ei kaikkien kohdalla tarkoita vielä hyväksyntää...

[/quote]

ymmärrystä väkivaltaa ja sadistista äitiä kohtaan?

mitäs vastaat mies kysymykseeni? et taida kyetä?

Vierailija
86/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:37"]Jaksaminen loppui mahdottoman erityislapsen suhteen, joten löin tätä päähän useita kertoja, kun ei lopettanut riehumista ja raivoamista turhasta keskellä yötä kerrostalossa sinäkään iltana.

Lapsi asuu nykyään muualla, käytös ei juuri ole muuttunut. Muutkin ovat häneen käyneet käsiksi, kun eivät jaksaneet, myös koulutetut ammattilaiset. En hyväksy, mutta ymmärrän hyvin.

[/quote]

Minkähän kuvan lapsesi saa omasta arvostaa ja kuinka hänenlaistaan on lupa kohdella!

Saako myös sinua vetää turpaan jos sattuu hermo menemään ja hyväksytkö jos tekijä pääsee rangaustuksetta?

Vierailija
87/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:33"]

toivottavasti te kaikki olette joutuneet vastuuseen, ls-ilmo tms.

mutta eihän palstan rakastavat, pullantuoksuiset "äitylit" puhtaissa kodeissaan varsinkaan tuollaista tee?

[/quote]

Minä joka olen tukistanut kaksi kertaa erityislastani pelastaakseni toisen lapseni hänen kynsistään, voin vastata tähän. Olen lapsen asioissa aktiivisesti yhteydessä ammattilaisiin ja sielläkin olen kertonut erinnäisissä tapaamisissamme näistä tapahtumista. Koskaan minua ei ole tuomittu vaan ymmärretty. Mitään ilmoituksia ei ole kukaan koskaan tehnyt vaikka alan ihmisiä ovatkin. 

Se on niin helppo huudella kun ei ole itse koskaan erityislasta kasvattanut...Onneksi ammattilaiset tietävät mitä meidän arki on. 

En siis tarkoita, että fyysinen väkivalta olisi suotavaa tai edes hyväksyttävää. Mutta ei niitä ilmoituksia ihan tosta noin vaan tehdä jos joku on lastaan tukistanut. 

[/quote]

erityislapsi.

kiertoilmaus sille , ettei osaa kasvattaa lapsiaan. piste.

[/quote]

Mistä teitä idiootteja tulee?

[/quote]

Mitähän sinun käytös kertonee?

Ohis

Vierailija
88/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän palstan rakastavat, pullantuoksuiset "äitylit" puhtaissa kodeissaan varsinkaan tuollaista tee?

[/quote]

olen isä ja vastaukseni on täällä joukossa, en tiennyt että tämä kysely koski vain äitejä vai koskiko???

Vierailija
89/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:45"]

Minä en toisaalta ymmärrä, että miksi siitä pitäisi tuntea huonoa omaa tuntoa jos opettaa lapselle "miltä se tuntuu". Jos lapsi käy vanhemman päälle, lyö, potkii, hakkaa, puree, niin onhan lasta pakko ojentaa fyysiesti. Jo pelkästään itsensä puolustaminen taatusti myös hieman sattuu lasta. 

Sitähän elämä on, jos käyt jonkun päälle, niin ihmisen on puolustauduttava. Sama toimii myöhemmin, kyllä sinä saat takaisin jos ihmisten päälle käyt. 

[/quote]

Näinhän normaali ihminen ajattelee. Av-mammat ovat kaikkea muuta kuin normaaleja, joten tulet saamaan alapeukun jos toisenkin.

[/quote]

Piti alapeukku laittaa...

Normaali ihminenkö ajattelee, että toisen lyöminen on ok??!!

No ei todella ajattele näin!

Vierailija
90/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:52"]

eli äidit , jotka pahoinpitelee lapsiaan , saavat ymmärrystä mamma-palstan korkeimmalta neuvostolta?

ihanat "Äitylit".

jos aloittaisin samantyyppisen ketjun, jossa mies tukistaa ja antaa luunappeja?

minkätyylisiä vastauksia luulisitte ruudun olevan täynnä hetkessä?

mutta pahoinpitely on tosi ok, koska nainen ?

[/quote]

lassukkahan se taas siellä "koska nainen" ja "mamma-palstan korkein neuvosto", sekä tuo sama riviväli jokaisessa kommentissasi ovat jo tavaramerkkejäsi ;)

Tällä kertaa unohdit lisätä sen "ja ps. olen nainen isolla N:llä"

Vierailija
91/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:00"]

Tukistin yli 20 v sitten hoitolasta. Omaani tai muita hoitamiani en ole koskaan kurittanut, tuo yksi poikkeus oli todella rajaton ja ilmeisesti omatkin vanhempansa häntä pitivät rajoissa tukistamalla. Kadun ja häpeän itseäni anyway.

[/quote]

yläpeukutetaan omaa lastaan tukistanutta ja alapeukutetaan hoitolasta tukistanutta. Av-mamman kaksinaamaisuutta parhaimmillaan! Hyi vittu mitä tekopyhyyttä!!

Vierailija
92/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:37"]

[/quote]

Minä joka olen tukistanut kaksi kertaa erityislastani pelastaakseni toisen lapseni hänen kynsistään, voin vastata tähän. Olen lapsen asioissa aktiivisesti yhteydessä ammattilaisiin ja sielläkin olen kertonut erinnäisissä tapaamisissamme näistä tapahtumista. Koskaan minua ei ole tuomittu vaan ymmärretty. Mitään ilmoituksia ei ole kukaan koskaan tehnyt vaikka alan ihmisiä ovatkin. 

Se on niin helppo huudella kun ei ole itse koskaan erityislasta kasvattanut...Onneksi ammattilaiset tietävät mitä meidän arki on. 

En siis tarkoita, että fyysinen väkivalta olisi suotavaa tai edes hyväksyttävää. Mutta ei niitä ilmoituksia ihan tosta noin vaan tehdä jos joku on lastaan tukistanut. 

[/quote]

erityislapsi.

kiertoilmaus sille , ettei osaa kasvattaa lapsiaan. piste.

[/quote]

Itselläni on normaalit lapset, mutta pakko puuttuua silti, sellaiset ihmiset jotka työkseen kasvattavat lapsia tai ovat psykologeja tunnistavat nämä erityislapset normaalien joukosta. Joillain voi olla useampia lapsia, mutta vain yksi erityislapsi, luulisi kasvatuksen olleen sama kaikille.

On varmasti myös lapsia jotka ovat erityislapsia kasvatuksen ansioista tai kenties kehnon ruokavalion, mutta kyllä näitä oikeasti erityislapsia on olemassa. Joillain tai kaikilla on myös neurologisia häiriöitä, joka aiheuttaa käytöshäiriöitä tai impulsiivisuutta.

[/quote]

Mutta ei kai se oikeuta turpaan vetämään.

Elämän kevät.

Että kaikella sitä väkivaltaa puolustellaankin. Eikö se uhri ole AINA TEKIJÄN mielestä hankala. Jos se on riittävä ja hyväksyttävä peruste lyömiseen niin silloinhan kaikki väkivaltarikolliset ovat syyttömiä.

Vierailija
93/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:04"]

[/quote]

olen isä ja vastaukseni on täällä joukossa, en tiennyt että tämä kysely koski vain äitejä vai koskiko???

[/quote]

Kyllä, ja syy on se että palstan naisvihaaja isolla N:llä pääsisi haukkumaan "pullantuoksuiset äitylit". Menkää te isät nyt vaan tästä ketjusta pois, kaikki tietävät että suomimiehen hermot ovat terästä ja kaikki vika vain meissä naisissa, aina ja iankaikkisesti, aamen.

Vierailija
94/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:58"]Olen tukistanut 7-vuotiasta joka ei lopettanut pikkuveljen kiusaamista. Olin monesti käskenyt lopettamaan, ei tehoa, sanoin että tukistan jos et lopeta. Ei lopettanut joten tukistin. Minusta on noin isolta lapselta jo ihan oma valinta jos on kerrottu mitä tapahtuu eikä silti kiinnosta totella. 

[/quote]

I agree

[/quote]

Tiesikö se 7v, mitä on tukistaminen?? Jos sitä ei ole ennen tapahtunut, sillä uhkaillaan, niin mistä se tietää???

[/quote]

Kyllä tiesi mitä tarkoitaa, koska sitä oli aikaisemminkin ehdotettu jos ei huvita uskoa. Otin niskavilloista kiinni niin että lähinnä kyse on siltä että lapsi satuttaa itse itseään kun jatkaa riehumista mutta ei jos on paikoillaan. Kertokaa jeesustelijat millä konstilla saa isomman lopettamaan pienemmän kiusaamisen jos puhe ei tehoa ja pieni on hätää kärsimässä, siis ilman fyysistä kontaktia? Kun sen pikkuveljenkin pitäisi voida luottaa että voi olla turvassa ja rauhassa tässä perheessä. 7-vuotias pystyy kyllä päättämään miten toimia kun vaihtoehdot on annettu. Jos se sillä yhdellä tukistamisella menee perille niin en todellakaan näe ongelmaa. Minusta se on tuon ikäisellä rinnastettavissa vaikka siihen että kiellän hyppäämästä liian korkealta mutta hyppää kuitenkin ja satuttaa itsensä. 

[/quote]

Olisiko irti ottaminen ja vaikka sylissä rajoittaminen mitään? ??

Vai saako sinuakin lyödä? ??

Vierailija
95/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:37"]Jaksaminen loppui mahdottoman erityislapsen suhteen, joten löin tätä päähän useita kertoja, kun ei lopettanut riehumista ja raivoamista turhasta keskellä yötä kerrostalossa sinäkään iltana.

Lapsi asuu nykyään muualla, käytös ei juuri ole muuttunut. Muutkin ovat häneen käyneet käsiksi, kun eivät jaksaneet, myös koulutetut ammattilaiset. En hyväksy, mutta ymmärrän hyvin.

[/quote]

Minkähän kuvan lapsesi saa omasta arvostaa ja kuinka hänenlaistaan on lupa kohdella!

Saako myös sinua vetää turpaan jos sattuu hermo menemään ja hyväksytkö jos tekijä pääsee rangaustuksetta?

[/quote]

ja samalla logiikalla mieskin saa lyödä hermoheikkoa , sekoilevaa , agressiivista naista. saahan? mammat ?

Vierailija
96/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:14"]

[/quote]

[/quote]

ja samalla logiikalla mieskin saa lyödä hermoheikkoa , sekoilevaa , agressiivista naista. saahan? mammat ?

[/quote]

voi pikkuinen lassukka-rassukka, joka olet jokaisella kommentillasi osoittanut olevasi hermoheikko, aggressiivinen ja sekoileva. Kirjoituksesi on nyt niin sekavaa, että taitaa olla laskuhumala tulossa ;)

Vierailija
97/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pikkupippeli on vähän kiukkuinen :D

Vierailija
98/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:27"]

[/quote]

I agree

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olisiko irti ottaminen ja vaikka sylissä rajoittaminen mitään? ??

Vai saako sinuakin lyödä? ??

[/quote]

LYÖDÄ? Nyt oli puhe tukistamista. Minuakin saisi tukistaa jos kiusasin pienempääni ihan huvikseni enkä lukuisista kielloista huolimatta lopettaisi. Kuule kun yksi kiusaa ihan ilokseen pienempiään niin minusta se on juuri tukistaminen mitä se kaipaa eikä mikään sylittely. Syliin otetaan se pikkuveli joka itkee kun sitä on taas rääkätty. Ehkä sulla on jotain taaperoita mutta meillä on ajoittaisesta ilkeydestä huolimatta muuten fiksu 7- vuotias joka pystyy varsin hyvin punnitsemaan valintojaan. 

Vierailija
99/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pikkupippeli on vähän kiukkuinen :D

[/quote]

mammojen vastaus kaikkeen. olitteko koulukiusaajia? elämänne on pientä? pädette palstalla?

pulla tuoksuu puhtaassa kodissa?

saako siis naista lyödä samalla logiikalla? saahan?

Vierailija
100/206 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on vasta vauva,jota en ole siis koskaan mitenkään satuttanut.Pelkään kuitenkin miten saan itseni hillittyä uhmaikäisen tai isomman kanssa,erityisesti jos käy kiinni.En ole mitenkään väkivaltainen,mutta silti kauhistuttaa ajatus siitä että edes tukistaisin lastani.

Joskus ajattelin että tietyissä tilanteissa kevyt fyysinen kuritus on ymmärrettävää (kun hermo vaan pettää),mutta ex-mieheni käytettyä 'kevyttä kuritusta' minuun,voin vain kuvitella miltä se lapsesta tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä