Mikä on pahin väkivalta, jonka olet kohdistanut lapseen?
Oliko kyseessä oma vai vieras lapsi? Kasvatus vai kosto? Kenties itsepuolustus? Mitä teit ja mitä siitä seurasi?
Kommentit (206)
Puristanut jalasta parivuotiasta, joka ei lopettanut potkimista millään. Tyhmästi tehty, mutta itsehillintä petti kun olin niin väsynyt eikä lapsi uskonut kieltoja.
Annoin turpaan n 10v pojalle joka oli sytyttänyt murkkupesän tuleen. Tosin olin itsekin alaikäinen (17v) ja poika olisi kolmen kaverinsa kanssa nitistäny mut helposti niin en nyt laittaisi tätä aikuinen nainen lyö lasta-kategoriaan. Lähtivät kuitenkin karkuun kun uhkasin poliisilla. Sääli muurahaisraukkoja.
Jaksaminen loppui mahdottoman erityislapsen suhteen, joten löin tätä päähän useita kertoja, kun ei lopettanut riehumista ja raivoamista turhasta keskellä yötä kerrostalossa sinäkään iltana.
Lapsi asuu nykyään muualla, käytös ei juuri ole muuttunut. Muutkin ovat häneen käyneet käsiksi, kun eivät jaksaneet, myös koulutetut ammattilaiset. En hyväksy, mutta ymmärrän hyvin.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:33"]
toivottavasti te kaikki olette joutuneet vastuuseen, ls-ilmo tms.
mutta eihän palstan rakastavat, pullantuoksuiset "äitylit" puhtaissa kodeissaan varsinkaan tuollaista tee?
[/quote]
Minä joka olen tukistanut kaksi kertaa erityislastani pelastaakseni toisen lapseni hänen kynsistään, voin vastata tähän. Olen lapsen asioissa aktiivisesti yhteydessä ammattilaisiin ja sielläkin olen kertonut erinnäisissä tapaamisissamme näistä tapahtumista. Koskaan minua ei ole tuomittu vaan ymmärretty. Mitään ilmoituksia ei ole kukaan koskaan tehnyt vaikka alan ihmisiä ovatkin.
Se on niin helppo huudella kun ei ole itse koskaan erityislasta kasvattanut...Onneksi ammattilaiset tietävät mitä meidän arki on.
En siis tarkoita, että fyysinen väkivalta olisi suotavaa tai edes hyväksyttävää. Mutta ei niitä ilmoituksia ihan tosta noin vaan tehdä jos joku on lastaan tukistanut.
Minulla on kaksi lasta, lähes täysi-ikäisiä jo. Koskaan en ole joutunut käyttämään (enkä halunnut käyttää) fyysisiä rangaistuskeinoja, paitsi yhden ainoan kerran: toista läpsäisin lujaa takamukselle pimeän raivon vallassa syystä, jota en enää muista. Mutta sen muistan vieläkin, kuinka hän kääntyi minuun päin hätääntyneenä ja sanoi: "Äiti, ei saa lyödä." Tästä on varmaan 12 vuotta aikaa.
Mulle tuli pahoinpitely syyte kun olin tukistanut 3vuotiasta lastani.en tiennyt sen olevan rikos.Nyt tiedän.Mut näistä nykyajan kakaroista tulee ihan mahottomia tällä menolla ku tyyliin puhumalla pitäs rauhottaa..ei ihan onnistu ees joka kerta..ikinä.
Kaksi kertaa olen menettänyt hermoni toinen oli kun lapsi ei saanut tahtoaan läpi ja puristeli kynsineen päivineen käsivarsiani. Niin, että tuli pinta naarmuja, ei lopettanut vaikka kielsin. Puristin sitten samalla tavalla lastani käsivarresta ja kysyin tuntuuko kivalle. Lopetti ilki kurisen puristelun, mutta pahoitti mielensä. Pyydettiin anteeksi molemmin puolin ja halittiin sen jälkeen.
Toinen kerta oli vastaavanlainen alkoi lyödä mua, kun suuttui kiellosta, läpsäisin selkään avokämmenellä ja itkuhan siinä molemmilla tuli. Kärsin kauheista oman tunnon monta päivää ja nyt taas kun muistelen tapahtunutta. Silloinkin halittiin jälkein päin ja pyydeltiin anteeksi, lapsi tuntui antaneen mulle anteeksi, mutta mä en pystynyt antamaan itselleni anteeksi.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:33"]toivottavasti te kaikki olette joutuneet vastuuseen, ls-ilmo tms.
mutta eihän palstan rakastavat, pullantuoksuiset "äitylit" puhtaissa kodeissaan varsinkaan tuollaista tee?
[/quote]
Joo, sain jälki-istuntoa mutta se saamarin poika ei!!
11
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:37"]
[/quote]
Minä joka olen tukistanut kaksi kertaa erityislastani pelastaakseni toisen lapseni hänen kynsistään, voin vastata tähän. Olen lapsen asioissa aktiivisesti yhteydessä ammattilaisiin ja sielläkin olen kertonut erinnäisissä tapaamisissamme näistä tapahtumista. Koskaan minua ei ole tuomittu vaan ymmärretty. Mitään ilmoituksia ei ole kukaan koskaan tehnyt vaikka alan ihmisiä ovatkin.
Se on niin helppo huudella kun ei ole itse koskaan erityislasta kasvattanut...Onneksi ammattilaiset tietävät mitä meidän arki on.
En siis tarkoita, että fyysinen väkivalta olisi suotavaa tai edes hyväksyttävää. Mutta ei niitä ilmoituksia ihan tosta noin vaan tehdä jos joku on lastaan tukistanut.
[/quote]
erityislapsi.
kiertoilmaus sille , ettei osaa kasvattaa lapsiaan. piste.
Polttanut tupakalla.
Kaduttaa. :(
Minä en toisaalta ymmärrä, että miksi siitä pitäisi tuntea huonoa omaa tuntoa jos opettaa lapselle "miltä se tuntuu". Jos lapsi käy vanhemman päälle, lyö, potkii, hakkaa, puree, niin onhan lasta pakko ojentaa fyysiesti. Jo pelkästään itsensä puolustaminen taatusti myös hieman sattuu lasta.
Sitähän elämä on, jos käyt jonkun päälle, niin ihmisen on puolustauduttava. Sama toimii myöhemmin, kyllä sinä saat takaisin jos ihmisten päälle käyt.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:37"]
[/quote]
[/quote]
erityislapsi.
[/quote]
Mistä teitä idiootteja tulee?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:45"]
Minä en toisaalta ymmärrä, että miksi siitä pitäisi tuntea huonoa omaa tuntoa jos opettaa lapselle "miltä se tuntuu". Jos lapsi käy vanhemman päälle, lyö, potkii, hakkaa, puree, niin onhan lasta pakko ojentaa fyysiesti. Jo pelkästään itsensä puolustaminen taatusti myös hieman sattuu lasta.
Sitähän elämä on, jos käyt jonkun päälle, niin ihmisen on puolustauduttava. Sama toimii myöhemmin, kyllä sinä saat takaisin jos ihmisten päälle käyt.
[/quote]
Näinhän normaali ihminen ajattelee. Av-mammat ovat kaikkea muuta kuin normaaleja, joten tulet saamaan alapeukun jos toisenkin.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:41"]
[/quote]
[/quote]
erityislapsi.
[/quote]
Sinun pumpuli maailmassasi ehkä! Ole onnellinen, että olet siellä, etkä täällä.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:41"]
[/quote]
[/quote]
erityislapsi.
[/quote]
Itselläni on normaalit lapset, mutta pakko puuttuua silti, sellaiset ihmiset jotka työkseen kasvattavat lapsia tai ovat psykologeja tunnistavat nämä erityislapset normaalien joukosta. Joillain voi olla useampia lapsia, mutta vain yksi erityislapsi, luulisi kasvatuksen olleen sama kaikille.
On varmasti myös lapsia jotka ovat erityislapsia kasvatuksen ansioista tai kenties kehnon ruokavalion, mutta kyllä näitä oikeasti erityislapsia on olemassa. Joillain tai kaikilla on myös neurologisia häiriöitä, joka aiheuttaa käytöshäiriöitä tai impulsiivisuutta.
Tönäisin 8-vuotiaan siskonpoikani vasten ovenkahvaa. Kiukutteli kiukuttelemistaan, käyttäytyi nokkavasti, pisti hanttiin eikä uskonut kieltoja tai uhkauksia millään. Menetin sitten hermoni ja tönäisin täysillä ovea vasten. Heti sen jälkeen kyllä kadutti kun poika alkoi itkeä. Pyysin anteeksi ja loppupäivä sujuikin rauhallisesti.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:45"]Minä en toisaalta ymmärrä, että miksi siitä pitäisi tuntea huonoa omaa tuntoa jos opettaa lapselle "miltä se tuntuu". Jos lapsi käy vanhemman päälle, lyö, potkii, hakkaa, puree, niin onhan lasta pakko ojentaa fyysiesti. Jo pelkästään itsensä puolustaminen taatusti myös hieman sattuu lasta.
[/quote]
Isomalle lapselle kyllä, mutta yksi vuotias ei vielä ymmärrä eikä ymmärrä myöskään jos äiti tekee takaisin samalla mitalla. Silloin on vaan parasta kävellä tilanteesta pois, eli jos lapsi on sylissä ja lyö, laskee sen alaa ja sanoo ei lyö. Oppii miksi joutui pois sylistä, jos haluaa olla äidin lähellä ei satuteta, jos satutetaan äiti menee pois.
Sanoin kerran yhdelle lapsistani, että jos et lopeta kiukuttelua, naapuri soittaa poliisille kun luulee, että jotain on hätänä ... Noloa.
Kerran hiillyin teinille, kun inisi vastaan ja haistatin paskat. Tyttö Repes hirveeseen nauruun ja samoin itse. Fyysistä väkivaltaa en ole ikinä harjoittanut... Mielikuvina päässä kylläkin nähnyt sellaisen niskaperseotteen ja ulos .......
Viiden äiti
eli äidit , jotka pahoinpitelee lapsiaan , saavat ymmärrystä mamma-palstan korkeimmalta neuvostolta?
ihanat "Äitylit".
jos aloittaisin samantyyppisen ketjun, jossa mies tukistaa ja antaa luunappeja?
minkätyylisiä vastauksia luulisitte ruudun olevan täynnä hetkessä?
mutta pahoinpitely on tosi ok, koska nainen ?