Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin väkivalta, jonka olet kohdistanut lapseen?

Vierailija
01.08.2014 |

Oliko kyseessä oma vai vieras lapsi? Kasvatus vai kosto? Kenties itsepuolustus? Mitä teit ja mitä siitä seurasi?

Kommentit (206)

Vierailija
121/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä toinen hyväkäs, helvettiikö otatte niitä erityislapsii jos ei pälli kestä ja pitääkiinni käydä. Minulla on itsella asunut omien lasten kanssa todella vaikea erityilapsi ja enkä kertaakaan ole lasta kurittanut fyysisesti enkä henkisesti. Ollaan pärjätty muutenkin. Vaihtasit alaa sinäkin. Vaikka vanginvartijaksi

Vierailija
122/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran. Muuten en ole tukistanut tai mitään muuta vastaavaa...ketään ikinä. Tämä kerta meni näin: lapseni 3v puri minua tahalleen todella kovaa (ei ollut ensimmäinen kerta), joten päätin purra (melko hiljaa kuitenkin) takaisin, jotta oppisi miltä se tuntuu. Ei ole sen jälkeen purrut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

plops. lapsi putosi haaroista. plops. plops. plops.

äiti hermostuu. oho, plops uudelleen.

äiti on hermostunut ja väsynyt. lyödäänpä lapsia.

tehkää ne lapset kun olette itse tarpeeksi aikuisia huolehtimaan lapsesta.

ilman väkivaltaa.

Vierailija
124/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole harrastanut väkivaltaa muuten kuin lapsena pikkuveljen kanssa tappelemalla,mutta aika mielenkiintoinen aihe,tästä tulee mieleen muutama päivä sitten ollut ketju,jossa kiihkoiltiin lapsen kivittämisen puolesta:http://www.vauva.fi/keskustelu/4238474/ketju/kaikki_tamanpaivaisesta_feissarimokasta_jarkyttyneet/sivu/2

Ei ole kovin johdonmukaisia nämä mammojen mielipiteet.

Vierailija
125/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:33"]Puristanut jalasta parivuotiasta, joka ei lopettanut potkimista millään. Tyhmästi tehty, mutta itsehillintä petti kun olin niin väsynyt eikä lapsi uskonut kieltoja.

[/quote] Minusta tämä olo aivan oikein.

Vierailija
126/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:50"]Yhden kerran. Muuten en ole tukistanut tai mitään muuta vastaavaa...ketään ikinä. Tämä kerta meni näin: lapseni 3v puri minua tahalleen todella kovaa (ei ollut ensimmäinen kerta), joten päätin purra (melko hiljaa kuitenkin) takaisin, jotta oppisi miltä se tuntuu. Ei ole sen jälkeen purrut.

[/quote] Jos olisit purrut kovaa tämä olisi ollut täysin väärin! ._. Mutta jos kerran purit hiljaa. :) Minusta saa purra niin että lapsi rupeaa itkemään yms.

Vierailija
127/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:50"]Yhden kerran. Muuten en ole tukistanut tai mitään muuta vastaavaa...ketään ikinä. Tämä kerta meni näin: lapseni 3v puri minua tahalleen todella kovaa (ei ollut ensimmäinen kerta), joten päätin purra (melko hiljaa kuitenkin) takaisin, jotta oppisi miltä se tuntuu. Ei ole sen jälkeen purrut.

[/quote]

Äitini teki mulle samoin kun olin 2-vuotias purija. Lakkasin puremasta.

Vierailija
128/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 03:01"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:50"]Yhden kerran. Muuten en ole tukistanut tai mitään muuta vastaavaa...ketään ikinä. Tämä kerta meni näin: lapseni 3v puri minua tahalleen todella kovaa (ei ollut ensimmäinen kerta), joten päätin purra (melko hiljaa kuitenkin) takaisin, jotta oppisi miltä se tuntuu. Ei ole sen jälkeen purrut.

[/quote] Jos olisit purrut kovaa tämä olisi ollut täysin väärin! ._. Mutta jos kerran purit hiljaa. :) Minusta saa purra niin että lapsi rupeaa itkemään yms.

[/quote]

Juu hiljaa tietenkin "purin" :) Niin että oppi ettei pureminen ole oikein.

Vierailija
129/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on mainio tapa ojentaa reilu vuoden ikäistä taaperoa,joka on välillä todella kuriton.Tyttö saattaa esimerkiksi huvitella lyömällä aikuista hiusharjalla.Jos tiukasti kieltäminen ei riitä,äiti tehostaa puhetta niin että näyttää lapselle todella vihaista ilmettä,ei siis kajoa lapseen mutta näyttää että äiti on nyt tosissaan.Toimii ainakin siinä perheessä.

Vierailija
130/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveljiä olen joutunut välillä kovinkin ottein irrottamaan toistensa kimpusta. Veljekset tosi rakkaita toisilleen, mutta varsinkin pienempänä olivat usein toistensa kurkuissa kiinni, repivät ja löivät ja raapivat ja potkivat ja purivat toisiaan. Siihen sai kovaa mennä väliin jos tulosta halusi. Ikäeroa minulla ja veljillä kymmenisen vuotta. Muutoin en ole lapsiin kajonnut, ehkä vähän noita veljiä puristanut tiukasti käsivarresta jos ovat riehuneet.

Vierailija
131/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minkäänlaista, koskaan. Surullinen ketju. Olen neljän äiti, lapset 19v, 16v, 10v. ja 4v. Itse olen 47v.

Vierailija
132/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta? Ilmeisesti ruumiillista tarkoitetaan?  Paljonko olette miettineet myös henkistä puolta? Olen itse raskaana eka kertaa ja ikää jo 42v. Omassa lapsuudessa en ole kokenut minkäänlaista väkivaltaa, päinvastoin vain rakkautta ja huolenpitoa. Aika kurjaa luettavaa tämä ketju.

http://fi.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4kivalta

Vierailija
133/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 03:45"]

En minkäänlaista, koskaan. Surullinen ketju. Olen neljän äiti, lapset 19v, 16v, 10v. ja 4v. Itse olen 47v.

[/quote]

Miksi alapeukutit?

Vierailija
134/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töninyt lastani, läppässyt häntä, puristellut ja nipistellyt. Huitassut luutulla naamaan.

Häpeän itseäni todella, tämä ketjukin kuvottaa minua. Kuvottaa oma itseni ja kuvottaa muiden tarinat.

Kasvoin itse osan lapsuudestani väkivaltaisessa kodissa (väkivalta loppui jossain vaiheessa, kun me lapset "herätimme" isän ja avauduimme hänelle tunteistamme) ja huomaan, että tarpeeksi hermostuessani vaaanhat kokemukset nousevat pintaan tuota kautta, eli helposti käytän väkivaltaa.

Joudun työstämään asiaa todella paljon ja jokaisen väkivaltatilanteen jälkeen (näitä on sattunut muutaman kuukauden välein siitä lähtien, kun lapsi kasvoi taaperovaiheen ohitse) olen soittanut jollekin läheiselle ja kertonut teoistani, pyytänyt lapselta anteeksi, selittänyt että äiti toimi todella väärin eikä äidin tuhmat teot ole millään muotoa lapsen syytä.

Toivottavasti pääsen kuvottavasta ongelmastani lopullisesti eroon. Inhoan tuota piirrettä itsessäni todella, siis todella paljon. Lisäksi puhun suuttuessani äärimmäisen rumia. Toivon joskus, että taloudessamme olisi toinenkin aikuinen, joka jo läsnäolollaan varmasti hillitsisi käytöstäni ja saisin toiselle aikuiselle purkaa oloani, enkä purkaisi sitä lapseen. Tai vaikka vaan lähteä sellaisessa tilanteessa lenkille ja jättää lapsi toisen aikuisen kanssa kotiin. 

Ammattilaisetkin muuten sanoivat minulle joskus, että yksinhuoltajuus on tässä(kin) mielessä lapselle suuri riski, kun kodin seinien sisällä lapsi on vain yhden aikuisen armoilla ja se yksi aikuinen menettää helpommin kontrollin, kun ei ole toista tukemassa. 

Vierailija
135/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:58"]Olen tukistanut 7-vuotiasta joka ei lopettanut pikkuveljen kiusaamista. Olin monesti käskenyt lopettamaan, ei tehoa, sanoin että tukistan jos et lopeta. Ei lopettanut joten tukistin. Minusta on noin isolta lapselta jo ihan oma valinta jos on kerrottu mitä tapahtuu eikä silti kiinnosta totella. 

[/quote]

I agree

[/quote]

Tiesikö se 7v, mitä on tukistaminen?? Jos sitä ei ole ennen tapahtunut, sillä uhkaillaan, niin mistä se tietää???

[/quote]

Kyllä tiesi mitä tarkoitaa, koska sitä oli aikaisemminkin ehdotettu jos ei huvita uskoa. Otin niskavilloista kiinni niin että lähinnä kyse on siltä että lapsi satuttaa itse itseään kun jatkaa riehumista mutta ei jos on paikoillaan. Kertokaa jeesustelijat millä konstilla saa isomman lopettamaan pienemmän kiusaamisen jos puhe ei tehoa ja pieni on hätää kärsimässä, siis ilman fyysistä kontaktia? Kun sen pikkuveljenkin pitäisi voida luottaa että voi olla turvassa ja rauhassa tässä perheessä. 7-vuotias pystyy kyllä päättämään miten toimia kun vaihtoehdot on annettu. Jos se sillä yhdellä tukistamisella menee perille niin en todellakaan näe ongelmaa. Minusta se on tuon ikäisellä rinnastettavissa vaikka siihen että kiellän hyppäämästä liian korkealta mutta hyppää kuitenkin ja satuttaa itsensä. 

[/quote]

Olisiko irti ottaminen ja vaikka sylissä rajoittaminen mitään? ??

Vai saako sinuakin lyödä? ??

[/quote]

LYÖDÄ? Nyt oli puhe tukistamista. Minuakin saisi tukistaa jos kiusasin pienempääni ihan huvikseni enkä lukuisista kielloista huolimatta lopettaisi. Kuule kun yksi kiusaa ihan ilokseen pienempiään niin minusta se on juuri tukistaminen mitä se kaipaa eikä mikään sylittely. Syliin otetaan se pikkuveli joka itkee kun sitä on taas rääkätty. Ehkä sulla on jotain taaperoita mutta meillä on ajoittaisesta ilkeydestä huolimatta muuten fiksu 7- vuotias joka pystyy varsin hyvin punnitsemaan valintojaan. 

[/quote]

Lyönti/tukistaminen...väkivaltaa molemmat!!

Idioottikin vielä. Ei se "sylittely" tarkoita hellimistä vaan RAJOITTAMISTA.

Pyhä yksinkertaisuus!

http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/sijaishuolto/rajoitustoimenpiteet/kiinnipitaminen/

Vierailija
136/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:24"]Annoin luunapin kun tyttö oli pieni, 1-2v ikäinen. Heitteli ruokaa syödessään. Vielä 4v jälkeen kaduttaa. Muistan sen hätääntyneen ilmeen ja itkun, kun äiti satutti. Sen jälkeen en ole väkivaltaa käyttänyt, mutta ääntä olen kyllä korottanut ja joskus kantanut väkisin jäähypenkille.

[/quote]

Eihän tuon ikäinen tajua...

Vierailija
137/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:26"]

Kyllä minua on lapsena tukistettu ja piiskattu persuksille. Itse jouduin joskus jopa risuja puusta piiskaksi hakemaan. Itsepähän olin kuriton kakara. Enkä kanna kaunaa tai saanut minkäänlaisia traumoja. Tasapainoinen aikuinen olen ja lämpimissä väleissä vanhempieni kanssa. Ikinä tosin en nyrkistä saanut tai edes läpsäisyä naamalle, se ois ehkä ollut jopa minulle liikaa. Minusta tästä maailmasta on tullut joku ihmeen pumpulipaikka. Samalla lailla minun kavereitakin rankaistiin aikoinaan ja he myös ihan kunnon kansalaisia. Minusta nykylapset ja nuoret ovat vielä kauhempia kuin itse sen ikäisenä, johtuisiko tästä ihme hysteeriasta että lapsiin ei saa koskea ja tukkapöllystäkin joutuu melkeen jo ls-seurantaan...?

[/quote]

hyvin sanottu! Omat lapseni saavat myos piiskaa, jos tarve vaatii. Ei kuitenkaan risuilla. 

Vierailija
138/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 05:20"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:26"]

Kyllä minua on lapsena tukistettu ja piiskattu persuksille. Itse jouduin joskus jopa risuja puusta piiskaksi hakemaan. Itsepähän olin kuriton kakara. Enkä kanna kaunaa tai saanut minkäänlaisia traumoja. Tasapainoinen aikuinen olen ja lämpimissä väleissä vanhempieni kanssa. Ikinä tosin en nyrkistä saanut tai edes läpsäisyä naamalle, se ois ehkä ollut jopa minulle liikaa. Minusta tästä maailmasta on tullut joku ihmeen pumpulipaikka. Samalla lailla minun kavereitakin rankaistiin aikoinaan ja he myös ihan kunnon kansalaisia. Minusta nykylapset ja nuoret ovat vielä kauhempia kuin itse sen ikäisenä, johtuisiko tästä ihme hysteeriasta että lapsiin ei saa koskea ja tukkapöllystäkin joutuu melkeen jo ls-seurantaan...?

[/quote]

hyvin sanottu! Omat lapseni saavat myos piiskaa, jos tarve vaatii. Ei kuitenkaan risuilla. 

[/quote]

Ilmeisesti teitäkin saa vetää turpaan tarvittaessa. Vai onko se maailma niiiin kummallinen paikka että toisia saa ja toisia ei. En ymmärrä miten te voitte olla noin sairaita että ette osaa asettua toisen (lapsen) asemaan. Siihen pelkoon, kipuun....?!? Ja miten voitte oikeuttaa millään tuollaisen väkivallan??? Ja selitellä puolustella ja pitää sitä ok:na???

Vierailija
139/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 04:33"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 21:58"]Olen tukistanut 7-vuotiasta joka ei lopettanut pikkuveljen kiusaamista. Olin monesti käskenyt lopettamaan, ei tehoa, sanoin että tukistan jos et lopeta. Ei lopettanut joten tukistin. Minusta on noin isolta lapselta jo ihan oma valinta jos on kerrottu mitä tapahtuu eikä silti kiinnosta totella. 

[/quote]

I agree

[/quote]

Tiesikö se 7v, mitä on tukistaminen?? Jos sitä ei ole ennen tapahtunut, sillä uhkaillaan, niin mistä se tietää???

[/quote]

Kyllä tiesi mitä tarkoitaa, koska sitä oli aikaisemminkin ehdotettu jos ei huvita uskoa. Otin niskavilloista kiinni niin että lähinnä kyse on siltä että lapsi satuttaa itse itseään kun jatkaa riehumista mutta ei jos on paikoillaan. Kertokaa jeesustelijat millä konstilla saa isomman lopettamaan pienemmän kiusaamisen jos puhe ei tehoa ja pieni on hätää kärsimässä, siis ilman fyysistä kontaktia? Kun sen pikkuveljenkin pitäisi voida luottaa että voi olla turvassa ja rauhassa tässä perheessä. 7-vuotias pystyy kyllä päättämään miten toimia kun vaihtoehdot on annettu. Jos se sillä yhdellä tukistamisella menee perille niin en todellakaan näe ongelmaa. Minusta se on tuon ikäisellä rinnastettavissa vaikka siihen että kiellän hyppäämästä liian korkealta mutta hyppää kuitenkin ja satuttaa itsensä. 

[/quote]

Olisiko irti ottaminen ja vaikka sylissä rajoittaminen mitään? ??

Vai saako sinuakin lyödä? ??

[/quote]

LYÖDÄ? Nyt oli puhe tukistamista. Minuakin saisi tukistaa jos kiusasin pienempääni ihan huvikseni enkä lukuisista kielloista huolimatta lopettaisi. Kuule kun yksi kiusaa ihan ilokseen pienempiään niin minusta se on juuri tukistaminen mitä se kaipaa eikä mikään sylittely. Syliin otetaan se pikkuveli joka itkee kun sitä on taas rääkätty. Ehkä sulla on jotain taaperoita mutta meillä on ajoittaisesta ilkeydestä huolimatta muuten fiksu 7- vuotias joka pystyy varsin hyvin punnitsemaan valintojaan. 

[/quote]

Lyönti/tukistaminen...väkivaltaa molemmat!!

Idioottikin vielä. Ei se "sylittely" tarkoita hellimistä vaan RAJOITTAMISTA.

Pyhä yksinkertaisuus!

http://www.sosiaaliportti.fi/fi-FI/lastensuojelunkasikirja/tyoprosessi/sijaishuolto/rajoitustoimenpiteet/kiinnipitaminen/

[/quote]

Niinpä.

HOLDING-MENETELMÄstä on kyse.

Eivät varmaan ole kuulleetkaan.

Vierailija
140/206 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 05:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 05:20"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 00:26"]

[/quote]

[/quote]

Ilmeisesti teitäkin saa vetää turpaan tarvittaessa. Vai onko se maailma niiiin kummallinen paikka että toisia saa ja toisia ei. En ymmärrä miten te voitte olla noin sairaita että ette osaa asettua toisen (lapsen) asemaan. Siihen pelkoon, kipuun....?!? Ja miten voitte oikeuttaa millään tuollaisen väkivallan??? Ja selitellä puolustella ja pitää sitä ok:na???

[/quote]

no no ensinnakin, enaa todellakaan anna lapselle piiskaa usein. En muista koska viimeksi. Mutta tarvittaessa kylla, jos ollaan tuhmia, ei totella vaikka sanotaan monta kertaa tms. Muuten lapsilla ja vanhemmilla todella hyvat ja rakastavat valit. Ja piiskasta viela, lapsilla on vaatteet paalla, eika risuja kayteta. Pari laimaisya, ja viesti menee perille. En halua lapsistani sellaisia, joilla ei ole mitaan kunnioitusta vanhempiaan ja opettajiaan kohtaan. Kyllahan sen kunnioituksen puutteen nakee nykynuorissa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä