Sivut

Kommentit (166)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi, tupakoinnin lopettaminen jos haluaa että tästä tulee suhde.

Se on ihan ymmärrettävää latoa tiskiin tämä deal breaker.

Minä en ryhtyisi suhteeseen edes vastikään tupakoinnin lopettaneen kanssa. Vanhoihin tapoihin on liian helppo sortua uudelleen.

Sama, enkä halua olla se joka aloittaa riidan jos toinen kerran tai pari sortuu polttamaan, sillä vaikka jonkun kerran lipsahduksen sietäisinkin, niin lopulta, jollei toinen ole lopettamisen kanssa tosissaan, asiasta tullaan riitelemään. Jätän mieluummin tuollaiset turhat riidat väliin kokonaan.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli jo treffi-ilmoituksessa, että jos seksi loppuu, parisuhdekin loppuu. Oli helppo filtteröidä pois aseksuaalit, matalalibidoiset, estoiset ja seksikielteiset ihmiset. Eihän tuo mitään takaa, mutta ainakin yhden ison ongelmakohdan sai mahdollisesti ennaltaehkäistyä. Varmaan joku piti tuota outona, mutta olen ennemmin outo ja onnellinen kuin tavallinen ja onneton.

Tai ainakin ottaa rakastajan, jos seksi itse kumppanilta loppuu. Tämä myös jokaisen pitäisi ymmärtää, että toisella on haluja ja jos niitä ei itse voi täyttää niin sitten rakastajan kautta.

Jos joku ei pane ja silti olettaa toiselta monogamiaa, niin siinä ei ole kaikki kohdillaan.

Miten sitten jos nainen ehdottaa tätä miehelle mutta mies ei suostu, silti haluaa seksiä vaikka nainen ei halua seksiä eikä mies halua erota.
Jokainen voi itse valita, ottaako mieluummin sinkkuuden vai seksittömän parisuhteen. Parisuhteiden vapaaehtoisuus on kulttuurimme hienoimpia piirteitä.
Olen tässä kuviossa nainen enkä voi olla tuntematta syyllisyyttä. En halua myöskään erota lasten takia ja koska elämä on muilta osiltaan ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli jo treffi-ilmoituksessa, että jos seksi loppuu, parisuhdekin loppuu. Oli helppo filtteröidä pois aseksuaalit, matalalibidoiset, estoiset ja seksikielteiset ihmiset. Eihän tuo mitään takaa, mutta ainakin yhden ison ongelmakohdan sai mahdollisesti ennaltaehkäistyä. Varmaan joku piti tuota outona, mutta olen ennemmin outo ja onnellinen kuin tavallinen ja onneton.

Tai ainakin ottaa rakastajan, jos seksi itse kumppanilta loppuu. Tämä myös jokaisen pitäisi ymmärtää, että toisella on haluja ja jos niitä ei itse voi täyttää niin sitten rakastajan kautta.

Jos joku ei pane ja silti olettaa toiselta monogamiaa, niin siinä ei ole kaikki kohdillaan.

Miten sitten jos nainen ehdottaa tätä miehelle mutta mies ei suostu, silti haluaa seksiä vaikka nainen ei halua seksiä eikä mies halua erota.
Jokainen voi itse valita, ottaako mieluummin sinkkuuden vai seksittömän parisuhteen. Parisuhteiden vapaaehtoisuus on kulttuurimme hienoimpia piirteitä.
Olen tässä kuviossa nainen enkä voi olla tuntematta syyllisyyttä. En halua myöskään erota lasten takia ja koska elämä on muilta osiltaan ok.
Parisuhteet ovat täysin vapaaehtoisia, ja niiden olemassaolon ainoa oikeutus on se, että ne vastaavat molempien parisuhdetarpeisiin, myös seksuaalisiin tarpeisiin. Epätyydyttävällä parisuhteella ei ole mitään syytä olla olemassa, ja lapset voi kasvattaa ilman parisuhdettakin.

• ylös 27
  • alas 9
Vierailija

Mies sanoi alussa usein, että jos seksi loppuu, niin suhde loppuu ja hän eroaa.
No nyt 7 v avioliiton jälkeen hän on osoittautunut pihtariksi. Esim tällä hetkellä on 5 kk edellisestä kerrasta. Olen ottanut tätä ongelmaa esiin, mutta se ei ole johtanut muutokseen. Aika väärää markkinointia oli häneltä seurusteluajan, sanoisin.

• ylös 107
  • alas 2
Vierailija

Yksi deitti kysyi, mikä on suhtautumiseni reppureissailuun ja muuhun matkustamiseen. Kun sanoin, että tykkään käydä kaupunkilomalla aina parin vuoden välein mutta en tykkää mistään extrmestä, deitti sanoi, että turhaa tätä on varmaan jatkaa enempää, koska hänelle reissaaminen oli todella tärkeää. Joimme siinä sitten kaljat loppuun niitä näitä jutustellen. Vähän outoa mutta ymmärrän toisaalta.

• ylös 76
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies sanoi alussa usein, että jos seksi loppuu, niin suhde loppuu ja hän eroaa.
No nyt 7 v avioliiton jälkeen hän on osoittautunut pihtariksi. Esim tällä hetkellä on 5 kk edellisestä kerrasta. Olen ottanut tätä ongelmaa esiin, mutta se ei ole johtanut muutokseen. Aika väärää markkinointia oli häneltä seurusteluajan, sanoisin.
Oleellistahan tässä on se, onko seksittömyys SINULLE kynnyskysymys vai ei.

• ylös 18
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Parisuhteet ovat täysin vapaaehtoisia, ja niiden olemassaolon ainoa oikeutus on se, että ne vastaavat molempien parisuhdetarpeisiin, myös seksuaalisiin tarpeisiin. Epätyydyttävällä parisuhteella ei ole mitään syytä olla olemassa, ja lapset voi kasvattaa ilman parisuhdettakin.
Parisuhde on muilta osin hyvä. Kuviossa on lapsia. Mies ei halua erota eikä käydä vieraissa. Minä en halua eroa enkä seksiä. Pattitilanne. Minulla on taustalla trauma joten seksi on oikeasti vaikeaa, nyttemmin jo mahdotonta.

• ylös 19
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos APkin pysyisi siinä suomenkielessä.

*suomen kielessä

Mitä ehdotat käännökseksi dealbreakerille?

Kynnyskysymys on vastaava suomenkielinen ilmaisu

Reunaehto voisi käydä myös.
Mitkä ovat reunaehtosi parisuhteeseen? (Voisi sanoa myös 'parisuhteessa', mutta myöhäistä se on listata ehtoja enää siinä vaiheessa, kun ollaan laitettu elämät yhteen.)

• ylös 24
  • alas 2
Vierailija

Ei ole kumpikaan puolisoni kanssa ladellut dealbreakereita enkä ole aiemminkaan sellaisia kenellekään ladellut tai kukaan minulle. Ihan lähtökohta on ollut se, että jotta ylipäänsä on alettu tapailla, on pitänyt olla tietyt perusasiat kunnossa (lapset tehty, ei haluta lisää, lemmikit ok, suhtautuminen työhön ja rahaan, samanlainen elintaso jne). Kerran olen miettinyt voisiko tupakoiva mies olla sen verran kiinnostava, että tekisin hänelle aloitteen. En tehnyt eikä hän koskaan tullut edes tietoiseksi pohdinnastani.

• ylös 15
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on muilta osin hyvä. Kuviossa on lapsia. Mies ei halua erota eikä käydä vieraissa. Minä en halua eroa enkä seksiä. Pattitilanne. Minulla on taustalla trauma joten seksi on oikeasti vaikeaa, nyttemmin jo mahdotonta.
No, mies saa miettiä omaa tilannettaan rauhassa. Se, ettei hän halua erota nyt, ei tarkoita, etteikö hän voisi kypsyä tuohon päätökseen myöhemmin. On ymmärrettävää, että kun lapsiakin on, haluaa olla asiasta varma ennen radikaalia muutosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No, mies saa miettiä omaa tilannettaan rauhassa. Se, ettei hän halua erota nyt, ei tarkoita, etteikö hän voisi kypsyä tuohon päätökseen myöhemmin. On ymmärrettävää, että kun lapsiakin on, haluaa olla asiasta varma ennen radikaalia muutosta.
Pitäisikö naisen tässä tilanteessa vain antaa vaikka on tarjottu tilaisuutta käydä vieraissa. Eipä silti että ees pystyisin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö naisen tässä tilanteessa vain antaa vaikka on tarjottu tilaisuutta käydä vieraissa. Eipä silti että ees pystyisin.
Seksiä tulee tietenkin harrastaa vain, kun sitä itse haluaa. Jos seksi tuntuu pahalta, älä harrasta seksiä. Siinä saat vain itsesi pahemmin rikki. Pidät vain rajoistasi kiinni ja kommunikoit selvästi, mitä pystyt tarjoamaan ja mitä et, niin mies ei elättele mitään harhoja eikä vahingossa tallo rajojesi yli.

• ylös 39
  • alas 2
Vierailija

Yksi nainen kertoi olevansa demiseksuaali. Pakko myöntää, että luulin sen liittyvän nuortenlehtiin. Mutta hän olisi halunnut tutustua ja tapailla ihan vain ystävinä pitkän aikaa ennen kuin mitään fyysistä voisi tapahtua. Minä en taas deittaile sellaisia naisia, joiden kanssa en ole harrastanut seksiä, joten tuo ei tietenkään käynyt.

Meillä on yhteisiä kavereita ja moikkailemme edelleen. Kieltämättä mietityttää, miten deittailu mahtaa onnistua tuollaisen suuntautumisen kanssa. Onko vaikea tavata samanmielisiä miehiä? Todella mielenkiintoinen ilmiö minusta.

• ylös 12
  • alas 55
Vierailija

Minulle selvisi treffeillä, että naisella oli kaksi lasta. Deittiprofiilissa ei ollut asiasta mitään mainintaa. Olin olettanut, että jos ei mainita lapsista, lapsia ei ole, niin en ollut kysynyt mitään.

• ylös 34
  • alas 6
Vierailija

Lainaus:
Juu, olen täysin tietoinen tästä. Mutta melkein kaikki niistä, joiden kanssa lopulta kävin treffeillä, kommentoivat myönteiseen sävyyn juuri tuota kohtaa ja miten he olivat siitä samaa mieltä. Ei tämä ole kuitenkaan mikään marginaalinäkemys seksin merkityksestä.

Ei tässä varmastikaan tarkoitettu sitä, etteikö tuosta seksin merkityksestä pitäisi sanoa, vaan siitä, miten asian esitit. Eli moukkamaisesti töksäyttäen. Se, miten ihminen ilmaisee itseään, kertoo ihmisestä paljon. Sun tyylisi ei ainakaan tämän perusteella kertoisi mulle kovinkaan hyvää, vaikka sinällään ihan samaa mieltä kanssasi olisinkin. Ja ennen kuin joku ehtii sivaltaa, niin ei, en ole mikään herkkähipiäinen ammattiloukkaantuja, jonka mielestä asioita pitää kierrellä ja kaunistella, vaan ihan perusasiallista kommunikaatiota vain edellytän.

• ylös 37
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksi nainen kertoi olevansa demiseksuaali. Pakko myöntää, että luulin sen liittyvän nuortenlehtiin. Mutta hän olisi halunnut tutustua ja tapailla ihan vain ystävinä pitkän aikaa ennen kuin mitään fyysistä voisi tapahtua. Minä en taas deittaile sellaisia naisia, joiden kanssa en ole harrastanut seksiä, joten tuo ei tietenkään käynyt.

Meillä on yhteisiä kavereita ja moikkailemme edelleen. Kieltämättä mietityttää, miten deittailu mahtaa onnistua tuollaisen suuntautumisen kanssa. Onko vaikea tavata samanmielisiä miehiä? Todella mielenkiintoinen ilmiö minusta.

Naisena ihan mielenkiinnosta kysyn kysyn kuinka pian seksiä pitäisi olla?
Eka treffeillä, viikon päästä, kahden viikon vai milloin?
Että nainen kelpaa sinulle. Kuinka kauan jaksaisit ensin tutustua?

Itse olen myös sellainen, että haluan hiukan ensin tutustua. En halua seksiä heti ja miltei tuntemattoman ihmisen kanssa.
Onneksi on miehiä jotka ajattelevat samoin.
Ja uskokaa tai älkää, seksi on ihanaa kun malttaa hieman odottaa ja tunteiden ja toisen tuntemisen astua kuvioon. Myös miehelle, uskon niin.
Mies joka haluaa heti tai hyvin nopeasti seksiä niin tuntuisi, että minua painostetaan tai vain seksi on tärkeää minussa, en ole hänelle tärkeä ihmisenä.
Minua kyllä mietityttäisi olisiko hän samantyyppinen muissakin asioissa.

• ylös 64
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lainaus:
Juu, olen täysin tietoinen tästä. Mutta melkein kaikki niistä, joiden kanssa lopulta kävin treffeillä, kommentoivat myönteiseen sävyyn juuri tuota kohtaa ja miten he olivat siitä samaa mieltä. Ei tämä ole kuitenkaan mikään marginaalinäkemys seksin merkityksestä.

Ei tässä varmastikaan tarkoitettu sitä, etteikö tuosta seksin merkityksestä pitäisi sanoa, vaan siitä, miten asian esitit. Eli moukkamaisesti töksäyttäen. Se, miten ihminen ilmaisee itseään, kertoo ihmisestä paljon. Sun tyylisi ei ainakaan tämän perusteella kertoisi mulle kovinkaan hyvää, vaikka sinällään ihan samaa mieltä kanssasi olisinkin. Ja ennen kuin joku ehtii sivaltaa, niin ei, en ole mikään herkkähipiäinen ammattiloukkaantuja, jonka mielestä asioita pitää kierrellä ja kaunistella, vaan ihan perusasiallista kommunikaatiota vain edellytän.

Hyvin perusteltu, samaa mieltä naisena.

• ylös 10
  • alas 2
Vierailija

Kuulin olevani liian vanha ja liian lihava mieheltä, joka oli pitkään yrittänyt minua.

Pysyimme ystävinä, mutta hän jatkoi yrittämistä. 

Ihme kyllä ei koskaan onnistunut. :D

• ylös 47
  • alas 1
Vierailija

Koirat, koirien lopettaminen jos haluaa että tästä tulee suhde.

• ylös 2
  • alas 22
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tupakointi, tupakoinnin lopettaminen jos haluaa että tästä tulee suhde.

Lähtökohtaisesti on älytöntä lähteä tupakoitsijan kanssa edes tapaileen mikäli ei siedä mitään tupakointia.
Tupakointi ei lopu kuten esim kahvin tai suklaan syöminen. Tai voi loppuakin jos hän niin itse haluaa. Yleensä ottaen kaikki painostukset suhteessa on aika huonoja.

Samoin kuin alkoholi. Ulkopuolinen ei voi määrätä kuinka paljon menee, se lähtee itsestä.

• ylös 13
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.