Onko deittailu- tai seurustelukumppanisi oikeasti latonut tiskiin "dealbreakereitä" tapailun alkuvaiheessa?
Dealbreaker = asia, jonka on toteuduttava, tai suhteesta ei tule mitään vaikka muuten tultaisiin kuinka juttuun.
Olen lukenut, että näistä asioista (mm. lasten hankinta, missä haluaa tulevaisuudessa asua, seksimieltymykset jne.) olisi hyvä puhua mahdollisimman pian, mutta koskaan ei ole ensimmäisillä tai edes viidensillä treffeillä kukaan ottanut tällaisia asioita puheeksi.
Oletko itse tehnyt näin?
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli jo treffi-ilmoituksessa, että jos seksi loppuu, parisuhdekin loppuu. Oli helppo filtteröidä pois aseksuaalit, matalalibidoiset, estoiset ja seksikielteiset ihmiset. Eihän tuo mitään takaa, mutta ainakin yhden ison ongelmakohdan sai mahdollisesti ennaltaehkäistyä. Varmaan joku piti tuota outona, mutta olen ennemmin outo ja onnellinen kuin tavallinen ja onneton.
Eihän asia tietenkään ole noin mustavalkoinen.
Itse olen hyvinkin seksuaalinen ihminen, aina nauttinut seksistä, ollut aloitteellinen suhteissani, mutta niin siinä vaan kävi että halut katosivat kun ymmärsin että mies otti vaan eikä antanut mitään vastavuoroisesti. Yksin hoidin lapset, kodin, kävin töissä siinä missä mieskin, koskaan en kuullut kiitosta pestyistä pyykeistä, laitetusta ruoasta tai mistään muustakaan. Ja aina olisi pitänyt olla valmiina myös tyydyttämään miehen seksuaaliset tarpeet, vaikka mies ei ollut koskaan valmis hoitamaan omaa osuuttaan yhteisestä elämästä, vaan kaiken jätti minulle. Vieläpä kun lapset oli tehty enemmän miehen toiveesta!
Itse kyllä kieltäisin kaukaa noin yksipuolisesti vaativat ja mustavalkoiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli jo treffi-ilmoituksessa, että jos seksi loppuu, parisuhdekin loppuu. Oli helppo filtteröidä pois aseksuaalit, matalalibidoiset, estoiset ja seksikielteiset ihmiset. Eihän tuo mitään takaa, mutta ainakin yhden ison ongelmakohdan sai mahdollisesti ennaltaehkäistyä. Varmaan joku piti tuota outona, mutta olen ennemmin outo ja onnellinen kuin tavallinen ja onneton.
Tuolla sä eliminoit hyvätkin kumppanit jotka tykkää sek sistä. Se on nimittäin monelle deal breaker jos jo jossain treffi-ilmossa lukee että "sun on tykättävä sek sistä tai parisuhde loppuu". Se on niin moukkamaisesti ilmaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi pätee tietty jos ei kumpikaan elämänsä varrella esim sairastu tai vaikka joudu sairaalaan vetolaitteisiin kolmeksi kuukaudeksi. Ainoastaan hyvin nuori ja kokematon ihminen selittää jotain tuollaista.
Minä en ole lähellekään tarpeeksi monogaaminen, että olisin monta kuukautta ilman seksiä vain siksi, ettei se toiselta onnistu.
Kuvittele jos vaikka sun kumppani saa sun lapsen, ja sille tulee halkeamia paikkoihin, niin ettei pysty pariin kuukauteen seksiin. Niin jätätkö tämän silloin koska ei ole pariin kuukauteen seksiä? Tai alatko pettämään häntä sen takia?
Itsellekkin seksi on tärkeä suhteessa, mutta jos kumppani vaikka sairastuisi, se on ihan ymmärrettävä syy että jos seksiin tulee siksi taukoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla sä eliminoit hyvätkin kumppanit jotka tykkää sek sistä. Se on nimittäin monelle deal breaker jos jo jossain treffi-ilmossa lukee että "sun on tykättävä sek sistä tai parisuhde loppuu". Se on niin moukkamaisesti ilmaistu.
Juu, olen täysin tietoinen tästä. Mutta melkein kaikki niistä, joiden kanssa lopulta kävin treffeillä, kommentoivat myönteiseen sävyyn juuri tuota kohtaa ja miten he olivat siitä samaa mieltä. Ei tämä ole kuitenkaan mikään marginaalinäkemys seksin merkityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi pätee tietty jos ei kumpikaan elämänsä varrella esim sairastu tai vaikka joudu sairaalaan vetolaitteisiin kolmeksi kuukaudeksi. Ainoastaan hyvin nuori ja kokematon ihminen selittää jotain tuollaista.
Minä en ole lähellekään tarpeeksi monogaaminen, että olisin monta kuukautta ilman seksiä vain siksi, ettei se toiselta onnistu.
Kuvittele jos vaikka sun kumppani saa sun lapsen, ja sille tulee halkeamia paikkoihin, niin ettei pysty pariin kuukauteen seksiin. Niin jätätkö tämän silloin koska ei ole pariin kuukauteen seksiä? Tai alatko pettämään häntä sen takia?
Itsellekkin seksi on tärkeä suhteessa, mutta jos kumppani vaikka sairastuisi, se on ihan ymmärrettävä syy että jos seksiin tulee siksi taukoa.
Jos aikoo lapsia hankkia, täytyy varautua siihen, että seksittömät jaksot venyvät todennäköisesti kuukausien, jopa vuosien mittaisiksi. Tämä on kuitenkin täysin oma valinta, jonka seurausten ei pitäisi yllättää ketään.
En petä yhtäkään kumppania koskaan, missään tilanteessa. Minulle ei tuota ongelmia lopettaa suhdetta, jos se on huono.
Mitä halkeamia miehille muuten tulee lasten hankinnan myötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän asia tietenkään ole noin mustavalkoinen.
Itse olen hyvinkin seksuaalinen ihminen, aina nauttinut seksistä, ollut aloitteellinen suhteissani, mutta niin siinä vaan kävi että halut katosivat kun ymmärsin että mies otti vaan eikä antanut mitään vastavuoroisesti. Yksin hoidin lapset, kodin, kävin töissä siinä missä mieskin, koskaan en kuullut kiitosta pestyistä pyykeistä, laitetusta ruoasta tai mistään muustakaan. Ja aina olisi pitänyt olla valmiina myös tyydyttämään miehen seksuaaliset tarpeet, vaikka mies ei ollut koskaan valmis hoitamaan omaa osuuttaan yhteisestä elämästä, vaan kaiken jätti minulle. Vieläpä kun lapset oli tehty enemmän miehen toiveesta!
Itse kyllä kieltäisin kaukaa noin yksipuolisesti vaativat ja mustavalkoiset ihmiset.
Onneksi olkoon, olet ymmärtänyt dealbreakerin merkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta jees.
Henk.koht minusta tälläinen on hyvä tietää, en haaskaisi aikaani.
Itse en taas haluaisi olla kaltaisesi kanssa missään tekemisissä, niin tietää heti ohittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos APkin pysyisi siinä suomenkielessä.
*suomen kielessä
Mitä ehdotat käännökseksi dealbreakerille?
Kynnyskysymys on vastaava suomenkielinen ilmaisu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei voi kirjoittaa "seksi" sensuroimatta sanaa, on dealbreaker.
Vierailija kirjoitti:
Pisteet suoraviivaisuudesta. Olisin ehdottomasti vastannut tällaiseen jos muuten olisi sopivan oloinen tapaus kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Koirat lopetettava tai annettava eteenpäin.
Jos jollakin lukisi noin treffi-ilmoituksessa niin se olisi ehdottomasti jyrkin mahdollinen ei. Vaikka minulla ei edes ole koiraa.
Olen sanonut, että tavoittelen nimenomaan erillissuhdetta (ei asuta samassa osoitteessa). Tässä kohtaa oltiin tapailtu muutama viikko. Tavallaan tämän voi ymmärtää myös kynnyskymykseksi. Jos toinen haluaa jossakin vaiheessa muuttaa yhteen niin sitten ei välttämättä kannata jatkaa meikäläisen kanssa seurustelua.
Voihan näistä ihan asiallisestikin puhua ilman mitään töräyttelyjä. Tapaamani miehet halusivat lähinnä seksiä ja itselläni oli selvänä parisuhde ja perhe, niin kyllä näistä keskusteltiin jo ennen tapaamista.
No kyllä heti alussa sanoi, että kannabis ja kaikki huumeet on ehdoton ei. Mikä on minusta normaalia. En itse käytä huumeita ja kyllä se on sellanen asia mistä voi lausua mielipiteensä heti. Ei kai meillä muita dealbreakereitä ole, paitsi tietysti alkoholismi, väkivalta ja sairaalloinen mustasukkaisuus. Mun mielestä noi on automaattisesti no no ja niin on miehellänikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos APkin pysyisi siinä suomenkielessä.
*suomen kielessä
Mitä ehdotat käännökseksi dealbreakerille?
Kynnyskysymys on vastaava suomenkielinen ilmaisu
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ainakin ottaa rakastajan, jos seksi itse kumppanilta loppuu. Tämä myös jokaisen pitäisi ymmärtää, että toisella on haluja ja jos niitä ei itse voi täyttää niin sitten rakastajan kautta.
Jos joku ei pane ja silti olettaa toiselta monogamiaa, niin siinä ei ole kaikki kohdillaan.
Miten sitten jos nainen ehdottaa tätä miehelle mutta mies ei suostu, silti haluaa seksiä vaikka nainen ei halua seksiä eikä mies halua erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ainakin ottaa rakastajan, jos seksi itse kumppanilta loppuu. Tämä myös jokaisen pitäisi ymmärtää, että toisella on haluja ja jos niitä ei itse voi täyttää niin sitten rakastajan kautta.
Jos joku ei pane ja silti olettaa toiselta monogamiaa, niin siinä ei ole kaikki kohdillaan.
Miten sitten jos nainen ehdottaa tätä miehelle mutta mies ei suostu, silti haluaa seksiä vaikka nainen ei halua seksiä eikä mies halua erota.
Jokainen voi itse valita, ottaako mieluummin sinkkuuden vai seksittömän parisuhteen. Parisuhteiden vapaaehtoisuus on kulttuurimme hienoimpia piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat lopetettava tai annettava eteenpäin.
Jos jollakin lukisi noin treffi-ilmoituksessa niin se olisi ehdottomasti jyrkin mahdollinen ei. Vaikka minulla ei edes ole koiraa.
Näin on. Ei tarvi enää miettiä miksi flaksi ei käy. Tai vaihtoehtoisesti pariutuu itsensä kaltaisen tunnevammaisen riivinraudan kanssa.
Lapsia ei ole eikä tule, piste. Tästä en jousta ja sen teen myös heti selväksi. Myös uskovaiset saa pysyä poissa.