Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua lasta, mutta ei vielä vasektomiaakaan...

Vierailija
16.07.2014 |

Moi! Mulla on 3 lasta (5, 10 ja 11) ja kierukka vetelee viimeistään. Mulla on tunne, että haluaisin vielä yhden lapsen. Mies ei. Mutta kun väläytin, että mene sitten sterilisaatioon(mistä on siis puhuttu jo ajat sitten) niin  tuli vastaukseksi jotain ihme mutinaa. Että emmä nyt kokonaan halua sitä lisääntymiskykyä menettää... No miksi ei jos ei kerran lapsia mulle heru enää. Mä en halua enää 40 v kynnyksellä ryhtyä vauvan hoitoon. Täytän siis kohta 35. Mun mielestä se on nyt tai ei ollenkaan. Mitä noiden miesten päässä oikein liikkuu?

Kommentit (233)

Vierailija
181/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainii, äläkä dadaile.

Vierailija
182/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:56"]

Saisikohan tästä jonkin lääketieteellisesti uskottavan linkin?

[/quote]

Nuo numerot olivat hesarin uutisesta. Tässä lääketieteellisempi lisälinkein: http://www.tohtori.fi/?page=8034650&id=9955262

[/quote]

Hienoa. Esität minulle todisteena YHDEN kolme vuotta vanhan tutkimuksen, joka on otsikoitu "Ehkäisypillerit saattavat aiheuttaa veritulpan" ja jatkaa "... löydökset, joiden mukaan tietyt suun kautta otettavat ehkäisypillerit aiheuttavat muita todennäköisemmin veritulppia" ja että "uudentyyppiset progesteronihormonit saattavat kohottaa veritulppariskiä".

Toisin sanoen vuosia vanha tutkimus kertoo, että muutaman tyypin suun kautta käytettävä hormonivalmiste saattaa jonkin verran nostaa tulppariskiä joillakin naisilla.

Löytyykö aiheesta jotakin tuoreempaa? Tämän mukaanhan esimerkiksi ehkäisykapseli tai hormonikierukka ovat täysin turvallisia ehkäisykeinoja.

Syystä tai toisesta tämä ei nyt ihan vielä onnistunut vakuuttamaan minua siitä, että ehkäisypillerit ovat hirmuisia tappajia tai jonkinlainen misogyyni-lääkärien masinoima salaliitto naisten elämän kurjistamiseksi.

Ilmeisesti kuitenkin pidät muovisekoitteisten objektien ja kemiallisten voidevalmisteiden (useimmissa kondomeissa lisättyinä) hinkaamista limakalvoillesi tyystin turvallisena? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:49"]

Minulla on pahat suonikohjut ja ikää on yli 35 vuotta. [/quote]

Onneksi nuo on nykyään helppo hoidattaa pois ihoa rumentamasta. Löytyykö myös raskausarpia?

[/quote]

Ei suonikohjuleikkaus mikään helppo toimenpide ole eikä veritulppariski leikkauksesta pienene. Miten raskausarvet vaikuttavat ehkäisypillereiden käyttöön?

Vierailija
184/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:06"]

Onneksi nuo on nykyään helppo hoidattaa pois ihoa rumentamasta. Löytyykö myös raskausarpia?

[/quote]

Ei suonikohjuleikkaus mikään helppo toimenpide ole eikä veritulppariski leikkauksesta pienene. Miten raskausarvet vaikuttavat ehkäisypillereiden käyttöön?

[/quote]

Niin että oliko niitä arpia - ja jos, toiko ne lapsi vai läski vai molemmat? Ylipaino ei onneksemme lisää terveysriskejä, joohan? :)

Vierailija
185/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kuitenkin pidät muovisekoitteisten objektien ja kemiallisten voidevalmisteiden (useimmissa kondomeissa lisättyinä) hinkaamista limakalvoillesi tyystin turvallisena? ;)

[/quote]

Pillereiden sisältävät hormonit jylläävät elimistössä kaiken aikaa, kondomeiden sisältämät aineet eivät. Tyhmä vertaus sinulta.

Vierailija
186/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 14:42"]

Ei tässä kaikki naiset ole lapsia vain ja ainoastaan haluamassa!! Seksissä on vain se riski että lapsia voi tulla jos ei ehkäise! POINTTI on se, että miksi juuri naisen tulee ehkäistä, eikä miehen?

[/quote]

POINTTI on siinä, että ehkäisykeinon tulisi olla jotakin joka valitaan keskustellen ja yhteistuumin, ei sen vuoksi että toinen osapuoli uhkailee, vaatii ja kiristää: tuolla on kondomia mainostettu siksi, että nainen haluaa lapsen mutta mies ei ja maalailtu, että nainen sitten vain voi lopettaa ehkäisyn ja vaatia miestä käyttämään kondomia, jos ei halua lapsia.

Se ei ole ehkäisyn valintaa: se on kiristämistä, uhkailua ja epätervettä käytöstä. Sellaisin ehdoin sanellen kondomi ei ole minkäänlainen vaihtoehto. Pariterapia kyllä.

[/quote] tai rakastajatar. Sekin on hyvä ratkaisu

Vierailija
187/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:08"]

Pillereiden sisältävät hormonit jylläävät elimistössä kaiken aikaa, kondomeiden sisältämät aineet eivät. Tyhmä vertaus sinulta.

[/quote]

Niin että oliko sinulla pillereiden vaarasta muuta materiaalia kuin vuosia vanha tutkimus, jonka mukaan useimmat pillerit ja kaikki hormonikierukat sekä ehkäisykapselit ovat turvallisia ja veritulppariskittömiä vaihtoehtoja? Mikäli ei, alan pitää sinua huonona trollina.

Vierailija
188/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:07"]

[/quote]

[/quote]

Niin että oliko niitä arpia - ja jos, toiko ne lapsi vai läski vai molemmat? Ylipaino ei onneksemme lisää terveysriskejä, joohan? :)

[/quote]

Missä minä olen painostani maininnut? Ja miksi ihmeessä sinun pitää puhua alentuvasti lässyttäen? "Ylipaino ei onneksemme lisää terveysriskejä, joohan? :)"

Sinä voit ihan vapaasti syödä vaikka useita erimerkkisiä pillereitä samaan aikaan, mutta älä arvostele toisten valintoja.

Vierailija
189/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä absurdia keskustelua lukiessa olen käsittämättömän kiitollinen miehestä, joka viitsii kondomia käyttää. Useita vuosia on kondomi ollut ainoa ehkäisykeino meillä. Sitä ennen oli pillereitä, ehkäisyrengasta, hormonikierukkaa. Hormoniehkäisy pahensi migreeniäni kohtuuttomasti sekä vei seksihalut. Kuparikierukkaa taas en voi käyttää runsaiden ja kivuliaiden kuukautisten vuoksi.

Vierailija
190/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://sciencenordic.com/new-contraceptive-pills-double-risk-blood-clots

Pillerit ainakin kaksinkertaistavat riskin. Minusta se on liikaa siihen nähden, että vaihtoehtoja on.

Vierailija
191/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän suurin osa välttele pillereitä ja muita hormonivalmisteita ihan niiden yleisten sivuvaikutusten vuoksi eikä niinkään kuolemanpelossa. Itse käytän tällä hetkellä hormonikierukkaa vaikka siitä tulee minulle mm. migreenejä, haluttomuutta ja huonoa ihoa. Vaihtoehdot vain ovat aika vähissä jos halutaan seksiä harrastaa. Kuparikierukka ei sovi koska se runsastuttaa ja mahdollisesti myös kipeyttää kuukautisia. Minulla on yli viikon kestävät häränkurkkumenkat muutenkin ilman h-kierukkaa. Kondomia emme kumpikaan halua mukavuussyistä käyttää. Sterilisaatio ei ole tässä vaiheessa vaihtoehto sillä emme ole sulkeneet lisälasta vielä pois. Muut hormonivalmisteet tuovat vielä pahemmat oireet kuin Mirena. Varmoihin päiviin en luota.

Tiedän kuitenkin että kunhan on varma että lapsia ei enää tule, en suostu enää hormoneja käyttämään. Mieskin ymmärtää tämän, onhan hänkin nähnyt ja haluttomuuden osalta myös kokenut ne sivuvaikutukset. Jos jompikumpi steriloidaan niin se on mies, olenhan minä kokenut jo ihan tarpeeksi vuosien hormonien käytön, raskauksien ja synnytysten kanssa. Miehelle se on pieni toimenpide eikä vie miehisyyttä ellei mies itse miehisyyttään siinä henkisti luovuta.

Alkuperäiseen aiheeseen sanoisin että jos toinen haluaa lapsen ja toinen ei niin silloin se hoitaa ehkäisyn joka ei lasta halua. Ei tässä oikein voi tehdä kompromissia, että kumpikin hoitaisi puolet tms. Jompi kumpi hoitaa ja mielestäni ap:n tapauksessa sen olisi syytä olla mies.

Vierailija
192/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 16:49"]

Minulla on pahat suonikohjut ja ikää on yli 35 vuotta. [/quote]

[/quote]

Taasko sinä olet vaatimassa tietoa muiden naisten ulkonäöstä? Mikäs ulkonäköpoliisi sinä olet? Ottaako sinua kenties päähän, että muut naiset kehtaavatkin ottaa rennommin kuin sinä, ja miehiä riittää silti? 

Vierailija
193/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:20"]

http://sciencenordic.com/new-contraceptive-pills-double-risk-blood-clots

Pillerit ainakin kaksinkertaistavat riskin. Minusta se on liikaa siihen nähden, että vaihtoehtoja on.

[/quote]

Tuohan on sama tutkimus ja uutinen peräti vuodelta 2012 - ja kuten edellinenkin linkkisi aiheesta, alleviivaa vain yhden, uudentyyppisen suun kautta käytettävän hormonivalmisteen mahdollista riskiä, jota vanhan rakenteen pillereissä tai muissa hormonaalisissa ehkäisykeinoissa ei tämän(kään) tutkimuksen mukaan ole. Luetko lainkaan itse, mitä linkität?

Toisin sanoen: taidat olla huono trolli.

Vierailija
194/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:24"]

Taasko sinä olet vaatimassa tietoa muiden naisten ulkonäöstä? Mikäs ulkonäköpoliisi sinä olet? Ottaako sinua kenties päähän, että muut naiset kehtaavatkin ottaa rennommin kuin sinä, ja miehiä riittää silti? 

[/quote]

Tulihan se sieltä! "Mitä sitten että olen läski - miehethän vain tykkää naisellisista muodoista!"

Ei ihme, että mainostat kondomia ja vieroksut pillereitä. kondomihan on ensisijaisesti irtosuhteita tai useampia samanaikaisia partnereita käyttävän vaihtoehto ehkäisyksi. :)

Vierailija
195/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:22"]

Eiköhän suurin osa välttele pillereitä ja muita hormonivalmisteita ihan niiden yleisten sivuvaikutusten vuoksi eikä niinkään kuolemanpelossa. Itse käytän tällä hetkellä hormonikierukkaa vaikka siitä tulee minulle mm. migreenejä, haluttomuutta ja huonoa ihoa.

[/quote]

Itselleni toimi ehkäisyrengas monen kokeilun jälkeen mainiosti. Pillereitä kokeiltiin useampi merkki, kierukkaa en tohtinut kokeilla, ehkäisykapseli taas tuntui vähän riskiltä: mitä jos se sitten toisikin pillerimäisiä sivuoireita, sitoutuminen kun noin ajallisesti on siihen kohtalainen. Rengas osoittautui hyväksi konstiksi. Vähän aikaa kesti hoksata konsti sen asettelussa, itselläni kun on vähän hassusti muotoiltu kohdunsuu/tunnelin loppuosa, mutta pian se paikkansa ja muotonsa löysi.

Pillereissä ärsytti se nesteen kertyminen ja osassa lievä haluttomuus, taitavat olla aika yksilöllisiä juttuja. Siksikin vähän vieroksun sellaista julistamista, että joku keino on ehdottomasti paha ja toinen ehdottomasti hyvä. Eihän kukaan ole asiantuntija kertomaan toiselle, mikä tälle parhaiten sopii?

Alkuperäiseen aiheeseen voisin lisätä omalta osaltani, että nämä on näitä pariskuntien isoja kysymyksiä. Pitää vain päättää, mikä on itselle tärkein juttu ja mennä sen mukaan. Siihen en menisi, että ehkäisystä tehdään jokin typerä valtakysymys joka toisen on "pakko" ottaa huolehdittavakseen. Jutellen ne on meillä isot kysymykset ratkaistu, lasten, muuttojen ja muidenkin juttujen suhteen. Ei parisuhteessa voi olla, jollei osaa yhtään kompromissata.

Vierailija
196/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:37"]

[/quote]

Tulihan se sieltä! "Mitä sitten että olen läski - miehethän vain tykkää naisellisista muodoista!"

Ei ihme, että mainostat kondomia ja vieroksut pillereitä. kondomihan on ensisijaisesti irtosuhteita tai useampia samanaikaisia partnereita käyttävän vaihtoehto ehkäisyksi. :)

[/quote]

Sinulle on tästä kirjoitellut useampi ihminen. Minulla on ne suonikohjut ja ikää, joten pillereitä en halua enkä edes saa. Suonikohjuleikkaukseen en halua. Raskausarvet ovat kosmeettinen haitta. Miksi sinä sitten tivaat minulta tietoa raskausarvista? Miksi sinua kiinnostaa ne? Kohta varmaan kirjoitat, että hyi, sinulla on varmaan lyhyt tukka, miehet pitävät pitkähiuksisista naisista.

Vierailija
197/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 17:55"]

Sinulle on tästä kirjoitellut useampi ihminen.

[/quote]

Epäilemättä. :)

Vierailija
198/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Olen pikemminkin alipainoinen, mutta mielestäni minun tai muiden naisten ulkonäöllä ei ole tämän keskustelun kannalta väliä. 

Vierailija
199/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hetkinen, luuletko sinä siis, että ylipaino korreloisi irtosuhteitten tai useiden samanaikaisten partnereiden kanssa? Voi pientä.

Vierailija
200/233 |
16.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 18:14"]

Hetkinen, luuletko sinä siis, että ylipaino korreloisi irtosuhteitten tai useiden samanaikaisten partnereiden kanssa? Voi pientä.

[/quote]

Harrastatko useinkin yksinpuheluita? Vinkki vastaisen varalle; jos yrität esittää useampaa henkilöä, koeta hieman vaihdella kirjoitustyyliäsi kommenttikohtaisesti sekä pyri välttämään käyttämästä samoja kielikuvia sekä kielioppivirheitä postauksissa, joiden esität olevan useammalta ihmiseltä.

Kannattaa myös jättää postausten väliin vähän pidempi hetki kuin minuutti tai pari. Kun alle viiteen minuuttiin ketjuun ropsahtaa useampi "eri ihmisen" kommentti tismalleen samoin kielioppivirhein ja kieliasuin... :D

Mutta tämähän on vain internetiä. Äiti on nyt hei koneella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi