Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun miestä vaivaa?

Vierailija
13.07.2014 |

Tulee töistä kotiin, tervehtii eikä sen jälkeen sano mitään.

Minä: miten päivä meni?

Mies: ihan hyvin

Minä: mitä teit?

Mies: korjasin kelloja (esimerkiksi, mies eri alalla)

Tässä kohti jätän keskusteluyrityksen.

Minä:tarvisko tänään käydä kaupassa?

Mies: mulle ihan sama

Minä: No onko meillä ruokaa ja pesuaineita?

Mies: mistä mä tiiän?

Tässä kohdin meen itse kurkkii kaapit ja teen kauppalistan.

Ollaan vieraassa paikassa ja yritetään kartan avulla päästä paikasta toiseen.

Mies katsoo karttaa ja sovitaan että tuosta käännytään oikealle. Tullaan risteykseen ja mies kääntyy vasemmalle.

Minä: eiks tästä pitänyt kääntyä oikealle?

Mies: NIIIIIN? (Ärsyntyneenä)

Minä: No mihin sä oot sitten menossa?

Mies: miten niin??? (Kääntyy sinne oikealle eikä enääpuhu mmitään)

Minä pistän suuni kiinni.

Kerron miehelle jotain juttua vähän pidempään. Mies ei vastaa mitään.

Minä: kuulitko?

Mies: joo miten niin?

Minä: No kun et vastaa mitään

mies: No mitä siihen pitäisi sanoa?

Minä: ei näköjään mitään

kyse voi olla vaikkapa meidän suhteesta, jostain mitä mulle on tapahtunut, mun tulevaisuuden suunnitelmista tms.

2v lapsemme tulee eteemme laulamaan ja tanssimaan, keikaroi vilkuillen meitä kun katsomme tv:tä. Minä hymyilen ja kehun lasta, mies tuijottaa televisiota edelleen. Katson miestä, hän vilkaisee lasta ja hymähtää, jatkaa tv:n katselua.

Kerron miehelle että tuo tai se soitti ja sovittiin että meen käymään.

Mies: just.

Minä: eikö se sovi?

Mies: en mä oo kieltänyt.

Minä: No onko siinä jotain mistä et tykkää?

Mies ei vastaa, alkaa kantakävelemään, paiskoo tavaroita, kulkee pitkin poikin vihaisella ilmeellä (kulmat ylhäällä, sieraimet suurentuneina ja leukaperät purettuna yhteen).

Minä: ootko jostain vihainen?

Mies: pitäiskö olla??

Minä: ei mutta näytät siltä

Mies: No en ole.

Koskaan ei asiasta puhuta, jos otan puheeksi niin alkaa syyttelemään että olen vainoharhainen.

Mies lupasi mennä terapiaan, eilen kysyin:

Meetkö oikeesti hoitoon?

Mies: mihin hoitoon?

Minä: No mihinhän, oliko sulla montakin eri paikkaa mihin mennä?

Mies: mä en tiedä mistä sä puhut

Minä: joo en jaksa tätä rautalangasta vääntämistä

mies: joo en edelleenkään tiedä mistä puhut

siis tekeytyy tyhmäksi päivänselvistä asioista puhuttaessa. On luvannut mennä hoitoon kommunikaatio-ongelmien vuoksi. Ei osaa säädellä tunnetilojaan ja suutahtelee ja möksähtelee vähän väliä. Nyt kysynkin, vaadinko minä liikaa? Mulla on jopa yksinäinen olo miehen seurassa ja yritän usein keskustella niin että mies vastaa "no en mä tiiä mitä siihen pitäisi sanoa". Mietin, että mies ei vaikuta tyhmältä, pakosti niitä ajatuksia päässä on, miksi ei halua puhua niistä?

Monesti ollaan oltu hiljaa tunteja. Sitten kysyn mitä hän miettii, ei yleensä mitään tai sitten "vähän kaikkea". Ei anna tarkentavia vastauksia.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:22"]

Luin tuosta passiivisaggressiivisuudesta ja tosiaan vaikuttaa juuri siltä, mies todella jättää kaiken viime hetkelle tai jättää peräti hoitamatta. Itse olen ns pakottanut taistelemaan lapsensa huoltajuudesta, hoitamaan velkansa, muistuttelen päivärahahakemuksista ym laskuistaan.

Ap

[/quote]

olet provo.

tai sitten viestiesi perusteella sinä käytät henkistä väkivaltaa miestäsi kohtaan.

äläkä ota neuvoja tällä palstalla. katse peiliin?

[/quote]

Sulla on nyt ihan outo suhtautuminen tähän. Koko perhe pelätään miehen suuttumista ja ollaan jatkuvasti varpaillaan sen takia, ei tässä kyllä kukaan muu henkistä väkivaltaa käytä kuin mies.

Kiitos näkemyksestäsi joka tapauksessa!

Ap

[/quote]

katso peiliin.

haluaisitko että miehesi kertoisi perheestänne kaiken vastaavalla tavalla jollain

luokattomalla palstalla?

kuulostat alistavalta nalkuttajalta. oletko itse käynyt koskaan psykiatrilla?

aihetta saattaisi olla.

Vierailija
42/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:44"]se ei jaksa tollasta tivaajaa ja jankkaajaa. puhu sitten kun on asiaa, äläkä yritä väkisin "keskustella".

kuulostat joltain äidiltä enemmän kuin puolisolta btw.

[/quote]

Ei se nyt ihan noin mene, kyllä se on toisen laiminlyöntiä, jos ei viitsi vaivautua edes vastaamaan kunnolla, tai ei keskustele, eikä kuuntele toista. Se on yhtä kuin henkinen väkivalta. Kyllä terveeseen parisuhteeseen kuuluu toisen huomioiminen.

[/quote]

Miten puhumattomuus voi olla henkistä väkivaltaa? Ennemminkin se tivaaja ja jankkaaja toteuttaa henkistä väkivaltaa. Hänhän on se joka jatkuvasti vaatii että mies tekisi jotain, vastaisi johonkin kysymykseen, pitäisi yllä keskustelu, ylipäätään tekisi jotain. Nainen on se aktiivinen osapuoli joka jatkuvasti vaatii mieheltä jotain, joten en ymmärrä miten mies voisi passiivisuudessaan olla väkivaltainen.

Ei ihmistä voi vaatia tai pakottaa käyttäytymään tietyllä tavalla. Ainoa oikeus naisella on lähteä parisuhteesta ja jättää mies rauhaan.

[/quote]

Eikö se teidän äitien mielestä ole henkistä väkivaltaa, jos vanhempi jättää lapsen vaille kontaktia eikä anna normaalia huomioita? Sehän riitti jo Ahde/Räty-casessakin tuomioon eikä kyseessä ollut edes oman vanhemman mahdollisesti vuosia harjoittama laiminlyönti.

On täällä palstalla ihme säätäjiä, huh huh. Uskon, että minä ja pari muuta olemme ihan hyvästä tahdosta yrittäneet auttaa ap:ta tilanteessa, josta monella ei ole mitään käsityksen häivääkään. Se on ihan täysin eri asia, jos mies ei jaksa joka ilta täysin rinnoin innostua keskusteluun tai että jollain on joku parin tunnin tai päivän mykkäkoulu. 

31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:31"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:26"]

Olen pyytänyt monta kertaa että mies lähtisi, mutta ei suostu. Hän kuvittelee että asunto tulee kun on jättänyt vaan kunnalle asuntohakemuksen, mutta ei selaile asuntoja tms. Odottaa vain.

Ap

[/quote]

Ilmeisesti siis asunto on sinun? Vai miksi miehen pitäisi lähteä, eikä sinun?

Eiköhän asuntojen hakeminen aina vaadi odottamista. Itsekin odotin puoli vuotta jotta sain vuokrakämpän. Onko mielestäsi väärin odottaa?

[/quote]

Pelkästään odottaminen ei taida auttaa, vai mitä? Luultavasti pitää muutakin tehdä että saa asunnon. Minä työskentelen kotona ja maksan yksin siitä vuokran, ei kai mies tarvitse isoa perheasuntoa itselleen. Ei pystyisi yhtäkään vuokraa maksaa. Lasten vuoksi en haluaisi muuttaa, säilyköön heillä elämä suht samana vaikka pakollisia muutoksia tuleekin.

Ap

Vierailija
44/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen perusteella miehesi vihaa sinua eikä haluaisi ollaan missään tekemisissä kanssasi. Mutta samaan aikaan on pakotettu olemaan kanssasi, ehkä lasten takia.

Vierailija
45/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teiän koko elämä on tota, niin ette ole sopivia yhteen.

Vierailija
46/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on outoja uhkauksia "sinäkin teet sitä ja tätä, pitääpä muistaa ottaa puheeksi".

Varmaan suunnittelee huoltajuuskiistaa. Ikävä vaan, että minä soitin viime vuonna psykiatrian puolelle ja sanoin että niiden on pakko ottaa mies hoitoon, kun pelkään että tapahtuu perhesurma. Ottivatkin, mutta ei voi ketään pakottaa sitoutumaan terapiaan, joten mies jätti siihen koko homman. Paperit tästä hommasta ei puhune miehen yksinhuoltajuuden puolesta.

Ap

Vierailija
47/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistat miestäsi. Hanki itsellesikin apua. Laitat koko sotkun miehen syyksi.

Kolmannen kerran, katso peiliin.

Jos olisin miehesi , olisin todella vittuuntut asioiden repostelusta paska-palstalla.

Sivuuta tämäkin kommentti , ja keksi lisää kommentteja , joissa halvennat ja syytät miestäsi kaikista ongelmistanne.

Vierailija
48/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nyt kukaan ap:tä vielä näillä tuntomerkein tunnistaa, joten ei kai sillä väliä. Täältä voi myös saada näkökulmaa elämän eri ongelmiin, ei tänne kaikki kirjoittele vain provoillakseen ja onhan tässäkin keskustelussa tullut monta eri huomiota tilanteeseen.

Vierailija
49/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap:n mies saapunut tänne riehumaan? Tuo samalla monotonisella tyylillä jankuttava kummallinen keskustelija nimittäin... vaikea keksiä muuta syytä, miksi ko. palstailija lähes hysteerisesti hyökkäisi ap:ta vastaan ja puolustaisi tämän miestä. Viestien sävy on kankea ja agressiivinen, jankuttava ja käskevä, ei keskusteleva. Kuitenkin viesteissä on jotain paniikinomaista, nurkkaan ajettua...

esim. tämä: "Jos olisin miehesi , olisin todella vittuuntut asioiden repostelusta paska-palstalla."

Aika kummallista, että joku tuntematon noin kiihkeästi ilmaisee potentiaalista "vittuuntumistaan" siitä, että keskustellaan anonyymillä palstalla? Paitsi, jos kyseessä ei olekaan kuka tahansa anonyymi keskustelija...

Ap, ota varovaisesti sen persoonallisuushäiriöisen miehesi kanssa, suosittelen että eroat pikimiten! Pidä myös huolta omasta ja lastesi turvallisuudesta. Tämä on sinun elämäsi.

Vierailija
50/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:46"]

Miehellä on outoja uhkauksia "sinäkin teet sitä ja tätä, pitääpä muistaa ottaa puheeksi".

Varmaan suunnittelee huoltajuuskiistaa. Ikävä vaan, että minä soitin viime vuonna psykiatrian puolelle ja sanoin että niiden on pakko ottaa mies hoitoon, kun pelkään että tapahtuu perhesurma. Ottivatkin, mutta ei voi ketään pakottaa sitoutumaan terapiaan, joten mies jätti siihen koko homman. Paperit tästä hommasta ei puhune miehen yksinhuoltajuuden puolesta.

Ap

[/quote]

Eipä taida ap:lla olla puhtaat jauhot pussissa, kun suunnittee jo nyt miten saa huoltajuuskiistan näyttämään itselleen edullisena. Enpä enää usko että aloituskaan oli puolueettomasti kirjoitettu. Mies taitaa mököttää ja tiuskia ihan syystä?

Ja millä perusteella yritit pakottaa miehen psykiatriseen hoitoon perustuen ennakoituun perhesurmaan? Hän ei selvästikään ole ollut koskaan väkivaltainen, koska olisit sen taatusti kertonut aloituksessa. Syynä koko ilmoitukselle taisi olla juurikin tarve pedata tulevaa huoltajuuskiistaa. Henkistä väkivaltaa pahimmillaan.

Vierailija
51/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hätä on todellinen, syyllisten etsiminen on tässä vaiheessa se hedelmättömin ratkaisu. Myös täsmälliset diagnoosit ehtivät myöhemmin, jos ylipäätään mahdollisia. Selvältä vaikuttaa vain:

PAHA OLO (jolle siitä kärsivä ei todennäköisesti tilastaan johtuen enää osaa / jaksa tehdä mitään)

Jos olet itse riittävän voimissasi, välität yhä ja haluat tehdä asialle jotain, lopeta odottelu. Apua voi todella pahimmillaan joutua järjestämään väkisin. Aloitteellisuus, jaksaminen ja kyky huomioida ympäristöä kasvaa vasta voinnin kohetessa.

Ratkaisu tukea toista vaatii pitkää sitoutumista. Jos siihen ei nykytilanteessa riitä paukkuja, kannattaa kaikki voimavarat ohjata omaan (ja lasten) toipumiseen. Ensimmäinen askel, kuten on ehdotettu, olisi hankkia ammattimaista keskusteluapua itselle.

Myös ihan käytännön asioissa.

Vierailija
52/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:59"]

Onkohan ap:n mies saapunut tänne riehumaan? Tuo samalla monotonisella tyylillä jankuttava kummallinen keskustelija nimittäin... vaikea keksiä muuta syytä, miksi ko. palstailija lähes hysteerisesti hyökkäisi ap:ta vastaan ja puolustaisi tämän miestä. Viestien sävy on kankea ja agressiivinen, jankuttava ja käskevä, ei keskusteleva. Kuitenkin viesteissä on jotain paniikinomaista, nurkkaan ajettua...

esim. tämä: "Jos olisin miehesi , olisin todella vittuuntut asioiden repostelusta paska-palstalla."

Aika kummallista, että joku tuntematon noin kiihkeästi ilmaisee potentiaalista "vittuuntumistaan" siitä, että keskustellaan anonyymillä palstalla? Paitsi, jos kyseessä ei olekaan kuka tahansa anonyymi keskustelija...

Ap, ota varovaisesti sen persoonallisuushäiriöisen miehesi kanssa, suosittelen että eroat pikimiten! Pidä myös huolta omasta ja lastesi turvallisuudesta. Tämä on sinun elämäsi.

[/quote]

foliohattuja myytävänä?

naisessa ei siis ole vikaa mielestäsi. ja paskapalsta on oikea osoite hakea

mielenterveyteen liittyvissä asioissa apua?

naiset ovat petoja, se on faktaa.

mitä jos miehillä olisi oma palsta missä haukkua naiset maanrakoon?

ajatus kiehtoo. tosin se olisi täynnä provomammoja ja femakkoja.

kaikkihan on asetelmassa selkeästi miehen vikaa?

tietenkin koska aloittaja on nainen , ja TODELLA puolueellinen.

Vierailija
53/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:18"]

[/quote]

foliohattuja myytävänä?

[/quote]

Luepa oma tekstisi. Se on häiriintynyttä ja vihamielistä. Nettipalstalla ei uhkailu, uhoaminen ja pullistelu tehoa, kiroilusta puhumattakaan.

Sukupuolikysymyksen tästä teit nyt sinä, ei kukaan muu. Samalla osoitit asenteellisuutesi ja ilmeisen kyvyttömyytesi järkevään ja analyyttiseen keskusteluun.

Vierailija
54/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 19:18"]

[/quote]

foliohattuja myytävänä?

[/quote]

Luepa oma tekstisi. Se on häiriintynyttä ja vihamielistä. Nettipalstalla ei uhkailu, uhoaminen ja pullistelu tehoa, kiroilusta puhumattakaan.

Sukupuolikysymyksen tästä teit nyt sinä, ei kukaan muu. Samalla osoitit asenteellisuutesi ja ilmeisen kyvyttömyytesi järkevään ja analyyttiseen keskusteluun.

Vierailija
55/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:01"]Koeta ap. herättää keskustelua niistä miehesi kiinnostuksen kohteista. En minäkään tajua yhtään mitään mieheni työasioista, mutta olen hyvä kuuntelija ja hyvä tekeen kysymyksiä. Vaikka se on aika yksipuolista, ehkä miehesi alkaa kuunnella sunkin juttuja, kun huomaa sinun olevan kiinnostunut hänen jutuistaan.

Kehu miehen saavutuksia, ihmettelet kuinka viisas hän on jne. ei nuo sulle mitään maksa ja miehesi varmaan haluaa kuulla paljon kiitosta ja kehuntaa, ei noita sun juttujasi. Vaikka ei aina tunnu siltä, että kehumiset on ansaittuja, silti voi kehua.

[/quote]

Vierailija
56/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ihmettelee: miksi te naiset siedätte, hoivaatte ja yritätte "parantaa" tällaisia miehiä?

Vierailija
57/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 13:45"]

Masennus vaivaa. Lääkäriin mars.

[/quote]

Voi olla myös kilpirauhasen vajaatoiminta, joka aiheuttaa samanlaista käytöstä. Miehen pitäisi mennä työterveyslääkärille ja kertoa oireensa ja muuttuneen käytöksen ja pitäisi ottaa verikokeita ja tutkia mistä tuo johtuu.

Vierailija
58/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei jaksa tenttaamista ja sitä kiinnostaa eri puheenaiheet.

Vierailija
59/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja koska mun keskusteluyritykset usein torjutaan, en jaksa maanitella miestä puhumaan. Nykyään vietänkin enemmän aikaa palstalla ja facebookissa kuin yrittämällä jutella miehelle, jolla ei ole mitään sanottavaa mihinkään.

Vierailija
60/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:31"]Se ei jaksa tenttaamista ja sitä kiinnostaa eri puheenaiheet.

[/quote]

voitko vinkata miten sen saisi puhumaan niistä omista asioista tai jopa tekemään aloitteen keskusteluun?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme