Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mun miestä vaivaa?

Vierailija
13.07.2014 |

Tulee töistä kotiin, tervehtii eikä sen jälkeen sano mitään.

Minä: miten päivä meni?

Mies: ihan hyvin

Minä: mitä teit?

Mies: korjasin kelloja (esimerkiksi, mies eri alalla)

Tässä kohti jätän keskusteluyrityksen.

Minä:tarvisko tänään käydä kaupassa?

Mies: mulle ihan sama

Minä: No onko meillä ruokaa ja pesuaineita?

Mies: mistä mä tiiän?

Tässä kohdin meen itse kurkkii kaapit ja teen kauppalistan.

Ollaan vieraassa paikassa ja yritetään kartan avulla päästä paikasta toiseen.

Mies katsoo karttaa ja sovitaan että tuosta käännytään oikealle. Tullaan risteykseen ja mies kääntyy vasemmalle.

Minä: eiks tästä pitänyt kääntyä oikealle?

Mies: NIIIIIN? (Ärsyntyneenä)

Minä: No mihin sä oot sitten menossa?

Mies: miten niin??? (Kääntyy sinne oikealle eikä enääpuhu mmitään)

Minä pistän suuni kiinni.

Kerron miehelle jotain juttua vähän pidempään. Mies ei vastaa mitään.

Minä: kuulitko?

Mies: joo miten niin?

Minä: No kun et vastaa mitään

mies: No mitä siihen pitäisi sanoa?

Minä: ei näköjään mitään

kyse voi olla vaikkapa meidän suhteesta, jostain mitä mulle on tapahtunut, mun tulevaisuuden suunnitelmista tms.

2v lapsemme tulee eteemme laulamaan ja tanssimaan, keikaroi vilkuillen meitä kun katsomme tv:tä. Minä hymyilen ja kehun lasta, mies tuijottaa televisiota edelleen. Katson miestä, hän vilkaisee lasta ja hymähtää, jatkaa tv:n katselua.

Kerron miehelle että tuo tai se soitti ja sovittiin että meen käymään.

Mies: just.

Minä: eikö se sovi?

Mies: en mä oo kieltänyt.

Minä: No onko siinä jotain mistä et tykkää?

Mies ei vastaa, alkaa kantakävelemään, paiskoo tavaroita, kulkee pitkin poikin vihaisella ilmeellä (kulmat ylhäällä, sieraimet suurentuneina ja leukaperät purettuna yhteen).

Minä: ootko jostain vihainen?

Mies: pitäiskö olla??

Minä: ei mutta näytät siltä

Mies: No en ole.

Koskaan ei asiasta puhuta, jos otan puheeksi niin alkaa syyttelemään että olen vainoharhainen.

Mies lupasi mennä terapiaan, eilen kysyin:

Meetkö oikeesti hoitoon?

Mies: mihin hoitoon?

Minä: No mihinhän, oliko sulla montakin eri paikkaa mihin mennä?

Mies: mä en tiedä mistä sä puhut

Minä: joo en jaksa tätä rautalangasta vääntämistä

mies: joo en edelleenkään tiedä mistä puhut

siis tekeytyy tyhmäksi päivänselvistä asioista puhuttaessa. On luvannut mennä hoitoon kommunikaatio-ongelmien vuoksi. Ei osaa säädellä tunnetilojaan ja suutahtelee ja möksähtelee vähän väliä. Nyt kysynkin, vaadinko minä liikaa? Mulla on jopa yksinäinen olo miehen seurassa ja yritän usein keskustella niin että mies vastaa "no en mä tiiä mitä siihen pitäisi sanoa". Mietin, että mies ei vaikuta tyhmältä, pakosti niitä ajatuksia päässä on, miksi ei halua puhua niistä?

Monesti ollaan oltu hiljaa tunteja. Sitten kysyn mitä hän miettii, ei yleensä mitään tai sitten "vähän kaikkea". Ei anna tarkentavia vastauksia.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:30"]

Kuten jo aiemmin sanoin, kuulostat "huolehtivalta äidiltä" , enemmän kuin puolisolta. Puheripuli ja alentuvasti puhuminen ei ainakaan auta.

Kuulostaa siltä että se on kypsä suhun ja sun juttuihisi.

[/quote]

Eikö puolisosta saa huolehtia tai huolestua, jos hän alkaa voida huonosti on se sitten fyysistä tai henkistä?

Ikävä sanoa, mutta et sinäkään vaikuta ihannekumppanilta. Ainakaan minulle.

Vierailija
22/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä huolehtia, mutta missä menee raja, kauanko meinasit hyysätä ja jätät samalla oman elämän elämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan perinteinen kuvio. Mies pettää ja yrittää nyt käytöksellään saada ison riidan aikaiseksi eli syyn erota.

Vierailija
24/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:35"]

Kuten jo aiemmin sanoin, kuulostat "huolehtivalta äidiltä" , enemmän kuin puolisolta. Puheripuli ja alentuvasti puhuminen ei ainakaan auta.

[/quote]

Eikö puolisosta saa huolehtia tai huolestua, jos hän alkaa voida huonosti on se sitten fyysistä tai henkistä?

[/quote]

ohi menee niin että viuhahtaa. eli et pysähtynyt ajattelemaan lukemaasi.

kertoo myös paljon miten luultavasti "keskustelet" miehesi kanssa.

Vierailija
25/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiassa tuota nimitetään passiivis-aggressiivisuudeksi. Puolisosi käyttää sinuun tuolla tavalla valtaa. Hän jollain tavalla saa nautintoa siitä, että hän on hiljaa ja sinä arvuuttelet, mikä häntä vaivaa. Hän saa olla koko ajan huomion keskipisteensä ja rauhassa. Sinä joudut liehakoimaan häntä lepäämättä. Arvaan, että myös lapsen tarpeet jäävät sivuun, kun mies pitää mykkäkoulua, "unohtelee" tärkeitä hankintoja ja ohjeita, kostaa sulle paiskomalla kamoja ja pitämällä ääntä (kantakävely on tosi tyypillistä, hän ottaa huomiosi sillä paukkeella) jne.

Isäni oli tuollainen. Ovet paukkui kuin teinillä, kun äiti tai me lapset esim. kysyttiin jotain ihan normaalia asiaa. Usein mökötys/kiukkukohtaus huipentui johonkin automatkaan. Isä ajoi holtitonta ylinopeutta, ohittaessaan viipyili tahallaan vastaantulevien kaistalla, tööttäili, oikein rääkkäsi autoa ja muita autoilijoita ja meitä, jotka pelättiin ihan älyttömästi.

Nykyään lyödään aina heti masennuskortti pöytään. Persoonallisuushäiriöstä kuitenkin kyse.

Vierailija
26/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

lisään vielä éttä tämmöinen yli-analysointi jossain av-palstalla kertoo lisää sinusta. anna miehelle tilaa hengittää.

äläkä ainakaan ota missään nimessä näiden mammapalstan "koulutettujen psykiatrien" neuvoista mitään konkreettista ohjetta tosissasi!

jos mielen kanssa on ongelmia , on siihen muut kanavat , kuin mammapalstan "psykiatrit" neuvomassa!!!!!!!!!!!!

jätätkö itse gynet väliin ja kysyt neuvoa täällä?

käy miestäsi sääliksi kun sen asioita repostellaan luokattoman huonolla palstalla jossa ei ole mitään sensuuria.

Vierailija
27/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa googlettaa tuosta passiivisaggressiivisuudesta. Meillä tilanne on juuri tuo että mies tosiaan vaatii ns sitä huomiota vaikka hänellä ei ole mikään. Jos sen jättää huomiotta, se pahenee kunnes saa huomiota vaikka väkisin. Lasten läsnäolo ei haittaa yhtään, jos hermot menee niin ne menee. Myöhemmin sitten saattaa katua, tai siinäkin kääntää niin että itse olisit reagoinut samoin jos olisi kohdeltu noin. Nytkin on minulle vihainen, kun haluan että muuttaa pois. Vaikka olen viime vuoden lokakuussa vienyt eropaperit ja sanonut että laita asuntohakemus.

Ap

Vierailija
28/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

lisään vielä éttä tämmöinen yli-analysointi jossain av-palstalla kertoo lisää sinusta. anna miehelle tilaa hengittää.

äläkä ainakaan ota missään nimessä näiden mammapalstan "koulutettujen psykiatrien" neuvoista mitään konkreettista ohjetta tosissasi!

jos mielen kanssa on ongelmia , on siihen muut kanavat , kuin mammapalstan "psykiatrit" neuvomassa!!!!!!!!!!!!

käy miestäsi sääliksi kun sen asioita repostellaan luokattoman huonolla palstalla jossa ei ole mitään sensuuria.

[/quote]

Hei, sinä et ole keskustellut minun kanssani, vaan tuo on joku muu.

Ap

Vierailija
29/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 17:50"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mies luki tämän ketjun, ja oli kanssasi samaa mieltä.

Ap

Vierailija
30/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

yksi ja sama tässä kirjoittaa. toki kirjoituksistasi saa jo kuvan sinustakin.

mutta luota av-mammojen "psykiatreihin" jos haluat.

ammattilaiset on erikseen. tai sitten olet vakuuttava provo.

Vierailija
31/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä vertaistukea, ehkä monet on itse kokenut saman ja haluaa oikeasti auttaa, ei tässä psykiatri tarvitse olla.

Vierailija
32/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ap

[/quote]

yksi ja sama tässä kirjoittaa. toki kirjoituksistasi saa jo kuvan sinustakin.

mutta luota av-mammojen "psykiatreihin" jos haluat.

ammattilaiset on erikseen. tai sitten olet vakuuttava provo.

[/quote]

Siis noissa viesteissä mitä lainasin ei ollut yksikään minun kirjoittamani viesti.

Ap

Vierailija
33/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaarallista lapsen kannalta, että isä ei reagoi lapsen kontaktiyrityksiin.

Vierailija
34/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:44"]se ei jaksa tollasta tivaajaa ja jankkaajaa. puhu sitten kun on asiaa, äläkä yritä väkisin "keskustella".

kuulostat joltain äidiltä enemmän kuin puolisolta btw.

[/quote]

Ei se nyt ihan noin mene, kyllä se on toisen laiminlyöntiä, jos ei viitsi vaivautua edes vastaamaan kunnolla, tai ei keskustele, eikä kuuntele toista. Se on yhtä kuin henkinen väkivalta. Kyllä terveeseen parisuhteeseen kuuluu toisen huomioiminen.

[/quote]

Miten puhumattomuus voi olla henkistä väkivaltaa? Ennemminkin se tivaaja ja jankkaaja toteuttaa henkistä väkivaltaa. Hänhän on se joka jatkuvasti vaatii että mies tekisi jotain, vastaisi johonkin kysymykseen, pitäisi yllä keskustelu, ylipäätään tekisi jotain. Nainen on se aktiivinen osapuoli joka jatkuvasti vaatii mieheltä jotain, joten en ymmärrä miten mies voisi passiivisuudessaan olla väkivaltainen.

Ei ihmistä voi vaatia tai pakottaa käyttäytymään tietyllä tavalla. Ainoa oikeus naisella on lähteä parisuhteesta ja jättää mies rauhaan.

Vierailija
35/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuosta passiivisaggressiivisuudesta ja tosiaan vaikuttaa juuri siltä, mies todella jättää kaiken viime hetkelle tai jättää peräti hoitamatta. Itse olen ns pakottanut taistelemaan lapsensa huoltajuudesta, hoitamaan velkansa, muistuttelen päivärahahakemuksista ym laskuistaan.

Ap

Vierailija
36/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 12:44"]se ei jaksa tollasta tivaajaa ja jankkaajaa. puhu sitten kun on asiaa, äläkä yritä väkisin "keskustella".

kuulostat joltain äidiltä enemmän kuin puolisolta btw.

[/quote]

Ei se nyt ihan noin mene, kyllä se on toisen laiminlyöntiä, jos ei viitsi vaivautua edes vastaamaan kunnolla, tai ei keskustele, eikä kuuntele toista. Se on yhtä kuin henkinen väkivalta. Kyllä terveeseen parisuhteeseen kuuluu toisen huomioiminen.

[/quote]

Miten puhumattomuus voi olla henkistä väkivaltaa? Ennemminkin se tivaaja ja jankkaaja toteuttaa henkistä väkivaltaa. Hänhän on se joka jatkuvasti vaatii että mies tekisi jotain, vastaisi johonkin kysymykseen, pitäisi yllä keskustelu, ylipäätään tekisi jotain. Nainen on se aktiivinen osapuoli joka jatkuvasti vaatii mieheltä jotain, joten en ymmärrä miten mies voisi passiivisuudessaan olla väkivaltainen.

Ei ihmistä voi vaatia tai pakottaa käyttäytymään tietyllä tavalla. Ainoa oikeus naisella on lähteä parisuhteesta ja jättää mies rauhaan.

[/quote]

Olen pyytänyt monta kertaa että mies lähtisi, mutta ei suostu. Hän kuvittelee että asunto tulee kun on jättänyt vaan kunnalle asuntohakemuksen, mutta ei selaile asuntoja tms. Odottaa vain.

Ap

Vierailija
37/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:22"]

Luin tuosta passiivisaggressiivisuudesta ja tosiaan vaikuttaa juuri siltä, mies todella jättää kaiken viime hetkelle tai jättää peräti hoitamatta. Itse olen ns pakottanut taistelemaan lapsensa huoltajuudesta, hoitamaan velkansa, muistuttelen päivärahahakemuksista ym laskuistaan.

Ap

[/quote]

olet provo.

tai sitten viestiesi perusteella sinä käytät henkistä väkivaltaa miestäsi kohtaan.

äläkä ota neuvoja tällä palstalla. katse peiliin?

Vierailija
38/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:14"]

Tämä on sitä vertaistukea, ehkä monet on itse kokenut saman ja haluaa oikeasti auttaa, ei tässä psykiatri tarvitse olla.

[/quote]

naiset ovat sairaita. luokaton palsta ja olette psykiatreja?

nainen on tässä se joka alistaa.

älkää jauhako ja yli-analysoiko kaikkea , voisi parisuhteetkin toimia.

Vierailija
39/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:26"]

Olen pyytänyt monta kertaa että mies lähtisi, mutta ei suostu. Hän kuvittelee että asunto tulee kun on jättänyt vaan kunnalle asuntohakemuksen, mutta ei selaile asuntoja tms. Odottaa vain.

Ap

[/quote]

Ilmeisesti siis asunto on sinun? Vai miksi miehen pitäisi lähteä, eikä sinun?

Eiköhän asuntojen hakeminen aina vaadi odottamista. Itsekin odotin puoli vuotta jotta sain vuokrakämpän. Onko mielestäsi väärin odottaa?

Vierailija
40/96 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 18:22"]

Ap

[/quote]

olet provo.

tai sitten viestiesi perusteella sinä käytät henkistä väkivaltaa miestäsi kohtaan.

äläkä ota neuvoja tällä palstalla. katse peiliin?

[/quote]

Sulla on nyt ihan outo suhtautuminen tähän. Koko perhe pelätään miehen suuttumista ja ollaan jatkuvasti varpaillaan sen takia, ei tässä kyllä kukaan muu henkistä väkivaltaa käytä kuin mies.

Kiitos näkemyksestäsi joka tapauksessa!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi