Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hääjuttu Hesarissa!

Vierailija
12.07.2014 |

Huh, tuli ihan hiki lukiessa..

Jokainen tietysti tavallaan, mutta 16000€ yhdestä päivästä tuntuu ihan hullun suurelta summalta. Pelkkiin kukkiin ja koristeisiin upposi tonni.

Luulen että vieraat tulevat olemaan vaikuttuneita, niin paljon on vaivaa nähty.

Onnea pariskunnalle, saavat varmasti ikimuistoiset häät!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran todella kallissa ja kauankohkatuissa häissä, joiden morsian piti hääblogia järjestelyistä kaksi vuotta ennen häitä. No olihan siellä hienot koristeet, hyvät ruoat ja morsian oli oikein kaunis, mutta tunnelmaa kun ei voi rahalla ostaa, niin jotain niistä jäi puuttumaan. Ihmisillä oli kai ihan keskiverrosti hauskaa, mutta mitään erityisen mieleenpainuvaa niissä ei ollut. Jokin spontaanius ja repäisevyys puuttui, kun kaikki oli liian harkittua ja tekemällä tehtyä.

Vierailija
42/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nämä niitä häitä, missä myös vieraslista on kammalla käyty läpi ettei liian noloja ihmisiä päädy juhlapaikalle? Mieheni sisko teki näin, kaikki sellaiset sukulaiset, jotka olisivat voineet "pilata tunnelmaa tai järjestää jonkun kohtauksen" jätettiin kutsumatta. Häät olivatkin sellaiset pompöösit kristallikruunu -häät. Nolot enot ja tädit ja serkut sai miettiä kodeissaan pahoja tekojaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mielummin lukenut hääjutun häistä, jotka on jo pidetty. Oliko kaikki sen rahan arvoista. 

Vierailija
44/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 12:48"]

Olisin mielummin lukenut hääjutun häistä, jotka on jo pidetty. Oliko kaikki sen rahan arvoista. 

[/quote]

...vaikka ei olisikaan ollut, niin luulen että hääpari ei tule sitä koskaan myöntämään! 

Vierailija
45/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tää juttu on?

Vierailija
46/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aamun hesarissa

Vierailija
47/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 11:30"]

Aivan sairasta laittaa yhteen päivään noin paljon rahaa. Kauheat paineet tulee, että päivä onnistuu. Ei edes oikein kiinnostaisi mennä vieraaksi tuollaisiin häihin jossa odotukset on taivaissa. Varmaan aikamoista pönötystä ja morsiamella hermot stressin takia piukaassa. 

Mielestäni parhaat häät ovat olleet pienet mökki-häät, jossa bändi soitti heinäladossa, morsiamella 60€ Vero modan mekko, ruoka simppeliä mutta hyvää ja boolissa oli Virosta tuotua viinaa. Kaikilla oli superhauskaa, vaikka budjetti oli 500€. Morsiamen 80-v mummokin tanssi pikkutunneille asti.

[/quote]

Häissä maksaa Suomessa yleensä eniten ulkopuolinen työ. 16 000 eurolla ostetaan mitä luultavimmin lähinnä nimenomaan sitä, ei "pönötystä". Nuo sinun mainitsemasi häät olisivat luultavasti tulleet nekin maksamaan vähintään 3000-4000 euroa, jos hääpari olisi joutunut maksamaan mainitsemistasi asioista (bändi, tarjoilu, tilavuokra) ulkopuolisille.  

Meillä oli omissa häissämme kantavana periaatteena se, että tarjoamme osaavalle ja sitä kautta könkkäavuksi herkästi päätyvälle lähipiirillemme - johon kuuluu mm. taide-, käsityö- ja ravintola-alan ammattilaisia - häät, jossa he saavat olla kerrankin rauhassa ihan vain vieraina. Kaasot eivät siis joutuneet askartelemaan tai anoppi leipomaan. Jopa häätilan maltilliset koristelut teki ravintolahenkilökunta, ei hääpari juhlia edeltävänä iltana. Kyllä, budjetti nousi viisinumeroiseksi, mutta jäi kuitenkin hyvätuloisessa taloudessa alle kahden kuukauden nettopalkkaa vastaavaan summaan, ja meni kotimaiselle palvelualalle.

Ja ennen kaikkea, kaikilla oli kivaa ja morsian oli erittäin rento, koska ei ollut hänkään itseään järjestelyillä uuvuttanut. 

Vierailija
48/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 12:48"]

[/quote]

...vaikka ei olisikaan ollut, niin luulen että hääpari ei tule sitä koskaan myöntämään! 

[/quote]

Ehkä ei, mutta voisivathan he antaa jonkun vinkin tuleville hääpareille. Joko niin että käyttäkää juuri se summa minkä haluatte, joka sentti on sen arvoista tai että he huomaavat että jostakin olisi voinut tinkiä, kukkia oli liikaa pöydissä, save the date -kortti oli turha, soittokierros ja ilmoitus facebookissa olisi riittänyt tms. 

Vierailija
49/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut hoitamassa yksien häiden ruokapuolta, joissa rahasta ei säästelty. Voi jessus, mitä vaatimuksia ja odotuksia he asettivat henkilökunnallekin. Niissä vaatimuksissa ei ollut päätä eikä häntää. Morsmaikku, hänen äitinsä ja siskonsa olivat stressistä kuin perseeseen ammuttuja karhuja ja morsiammelle käytiin kaikki meidän "virheemme" kertomassa. Hääjuhlat päättyivät, että morsian itkee kuinka meidän firma pilasi hänen iltansa eikä hän ala maksamaan palkkoja. Oli letkeet häät joo.

Seuraavana vuonna oli toisen siskon häät ja eri firma hoitamassa ruokapuolta. Samanlainen show silläkin kertaa.

Vierailija
50/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 12:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 11:40"]

Valintoja.. Kyllähän rahaa saa menemään loputtomasti. Sormus oli edullinen, mun kihlanikin oli yli tuplasti kalliimpi. Samoin bändi ei hinnasta päätellen ole kummoinen.

[/quote]

Mulla oli nelikymppisillä bändi joka maksoi 1100€. En olisi ikinä parempaa voinut toivoa! JOten en itse lähtisi vähättelemään 1500€n bändiä

[/quote]

Bändien hinnoitteluhan riippuu pitkälle siitä, kuinka monta jäsentä siinä on, kuinka monta settiä toivotaan soitettavan ja miten kaukaa bändi  juhlapaikalle tulee. Suurissa kaupungeissa saa varmasti hyvän nelihenkisen bändin soittamaan pari vähän yli tunnin settiä tuolla 1100-1200 eurolla. 

Vierailija
51/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä osasto? Kotimaa, ihmiset..? En löydä!

Vierailija
52/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa tietää, mitä itse pidätte häissä tärkeinä ja mihin panostatte sekä mikä puolestaan on vähemmän tärkeää.

Omasta näkökulmastani noissa häissä kulutettiin liikaa seuraaviin juttuihin:

Save the date -ilmoitukset: ei tarvita, ilmoitetaan joulukortissa/Facebookissa/tavattaessa tai sitten lähetetään ne lopulliset kutsut tarpeeksi aikaisin

Sulhasen puku: Mittatilauksena tehdystä puvusta 1000€ on ihan ok, mutta todennäköisesti meillä mentäisiin vähän halvemmalla ja ostettaisiin valmispuku jota muokataan sopivaksi tai sitten mies äyttää jotain vapaamuotoisempaa asua. 

Morsiamen puku: Kaksi pukua on aivan turhaa, jos löytää unelmiensa puvun niin miksi riisua se kesken päivän?? Itse en halua perinteistä hääpukua, vaan hakusessa on joku vintagehenkinen juhlapuku tai sitten teetän puvun, budjetti noin 500€

Sormus: En tykkää isoista jalokivistä tai perinteisistä sormuksista noin ylipäätään, joten halvemmalla päästään. Ehkä 300€ on budjetti.

Bändi: Ei todennäköisesti tule, on joko dj tai sitten Spotify. Budjettina 500€/0€

Videokuvaaja: ei tule, turha

hääkuvaaja: arvotaan vielä, palkataanko ammattilainen vai pyydetäänkö tuttavaa kuvaamaan.'

Mihin olen valmis panostamaan: Ruoka, juoma sekä koristeet ja kukat. Mutta koristeluunkaan panostus ei välttämättä tarkoita rahallista panostusta tai sitä, että pitäisi olla kaikki perinteiset härpäkkeet, vaan yleisesti ottaen kaunis ja tunnelmallinen paikka.

Meille on tulossa noin 60 vierasta ja budjetti on noin 6000€. Häät ensi vuonna mutta kuten näkyy, yksityiskohdat vielä hieman hakusessa.

Vierailija
53/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2014 klo 13:17"]

Mikä osasto? Kotimaa, ihmiset..? En löydä!

[/quote]

http://www.hs.fi/raha/Vantaalaispariskunnan+h%C3%A4%C3%A4t+maksavat+22+euroa+minuutti/a1405061434153

Vierailija
54/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#22:lle: en tiedä, onko "könkkätyö" jonkin murteen muoto, mutta epäilen että ei ole. talkootyön eteläpohojalaanen murremuoto on kökkätyö.

Itse maistraatissa naimisiin menneenä ja kymmenissä häissä käyneenä voin omasta puolesta vakuuttaa, että ne pieteetillä värkätyt pussukat, kutsut, menut, kukka-asetelmat, väriteemat, hienot puvustukset ja koristukset, hevosajelut sun muut menevät minun kaltaisessani vieraassa täysin hukkaan. En muista niistä mitään enää seuraavalla viikolla, paitsi jos esiintymässä on ollut joku täysin normaalista häämenosta poikkeava ohjelmanumero, kuten vaikka kunnon drag queenin show. Herra nähköön jos joku tyttäristäni saisi päähänsä pistää 20 donaa häihinsä ja vielä minut niiden maksajaksi! :D :D

Vierailija
55/55 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä save the date - juttu on? Siis ymmärsinkö oikein, että ENNEN hääkutsua lähetetään joku ennakkovaroitus? Voe taivas miten älytöntä!