Miten voisi motivoida miehen laihduttamaan?!
Tilanne on siis tämä: mieheni on fiksu, huumorintajuinen, pitkä, kasvoistaan ihan hyvännäköinen... mutta viime vuosina painoa on kertynyt _liikaa_. Maha röllöttää, man boobsit on, raskausarpia on, takapuoli on muhkea... Mukavuudenhaluisella elämällä, ruualla ja juomalla tuo ylimääräinen massa on tullut, mutta jonkin aikaa mua on häirinnyt se ajatus, että nuo palleroiset naismaiset muodot eivät näytä hyvältä enkä näe häntä enää haluttavana miehenä siinä määrin kuin ennen :/ Ja samalla tunnen itseni kaameaksi kaakattavaksi kuikeloksi, kun itse olen suht hoikka ja mieleni tekisi huomauttaa tästä asiasta! Miten miehen voisi saada hieman hoikistumaan olematta loukkaava? Ja huom: tavatessamme hän oli hieman vanttera ja se ulkomuoto oli vielä oikein hyvä... eli liiallinen laihuus tai fitness-vartalo ei nyt ole tähtäimessä vaan se aikaisempi kroppa, about.
Kiitos asiallisista ja rakentavista vastauksista!
Kommentit (3)
alatte käymään lenkillä yhdessä! :) Ja teette kaiken ruuan kotona, runsaasti kasviksia. Jos miehelläsi on kavereita jotka käy salilla, niin keskustele heidän kanssa voisiko sun mies lähteä heidän mukaan. Sais kaverukset viettää aikaa keskenään "äijäporukalla" muuallakin kuin saunailloissa/mökillä kaljottelun ja grillaamisen merkeissä :D
Tai rohkeasti taputat miehes mahaa ja sanot että pitäskö tälle tehdä jotain? ;)
noi ylläolevat höpinät ei auta paskaakaan, mut yks taattu tehokeino on: jos ei laihdu, ei tipu pillua
Voi olla, että hän kokisi suorat laihdutusehdotukset loukkaaviksi, varsinkin jos perusteena on ulkonäön muuttuminen.
Entäpä auttaisiko se, että pyydät hänet mukaan kävelylenkille useammman kerran viikossa, ostat kotiin kevyempiä ruokia, tai sitten olet huolissasi nimenomaan hänen terveydestään (esim. mainitset että olet huolissasi, koska et halua menettää häntä ennen aikojaan, ja että erityisesti sisäelinten ympärillä oleva rasva on suuri terveysriski).