Ihastukseni paljastui siivoojaksi
elikkä siis tapasin tässä kesän alussa tosi ihanan miehen, jonka kanssa juttu alkoi heti luistaa ja oltiin sängyssäkii aika nopeesti. mies vaikutti tosi fiksulta ja kaikee mut sit tulikii puheeks missä se on töissä. eli siis tää kyseinen mies siivoo jotain toimistotaloo. ja kaikenlisäks mun yks kaveri on täs toimistos töissä, viel vähän johtavemmis hommis. onks teillä kellään siivoojaa miehenä? mua vaan jotenkin vaivaa tää asia ku se tuntuu vähän naismaiselta ammatilta ja tuntuis nololta sanoo vanhemmillekkii et miesystäväni on siivooja.
Kommentit (103)
Sanoit aiemmin että mies lähtee töihin keltaisessa huomioliivissä, eli ilmeisesti tekee rakennussiivousta? Mulla on rak.siivouspuolella ollut monta miespuolista työkaveria, monet tekevät sitä esim opiskelujen ohella. Kaikkea muuta kuin neitimäistä hommaa, kyllä siinä pitää olla kova kunto että jaksaa. Tuntipalkka on ainakin mulla ollut aina yli 10e, eikä vessoja tarvitse siivota muuta kuin silloin jos siivoaa parakkeja tai muita raksamiehien taukotiloja. Yleensä raksasiivous on imurointia, rakennuspölyn pyyhkimistä ja ikkunanpesua.
Mun mielestä se on ihan sama mitä työtä tekee, kunhan itsensä elättää. Siksi minäkin siivoan, vaikka olen opiskellut ihan eri ammatin.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 01:48"]Sanoit aiemmin että mies lähtee töihin keltaisessa huomioliivissä, eli ilmeisesti tekee rakennussiivousta? Mulla on rak.siivouspuolella ollut monta miespuolista työkaveria, monet tekevät sitä esim opiskelujen ohella. Kaikkea muuta kuin neitimäistä hommaa, kyllä siinä pitää olla kova kunto että jaksaa. Tuntipalkka on ainakin mulla ollut aina yli 10e, eikä vessoja tarvitse siivota muuta kuin silloin jos siivoaa parakkeja tai muita raksamiehien taukotiloja. Yleensä raksasiivous on imurointia, rakennuspölyn pyyhkimistä ja ikkunanpesua.
Mun mielestä se on ihan sama mitä työtä tekee, kunhan itsensä elättää. Siksi minäkin siivoan, vaikka olen opiskellut ihan eri ammatin.
[/quote
Toimiston siivouksesta oli puhe..?
Kyllä sen m...u jolleikin toiselle kelpaa, jos haluat johtavemman, mitä se ikänä sitten tarkoittaakaan...
Ap:lla vituttaa, kun tietää miehen olevan hyvässä kunnossa ja itse ap ei kykenisi ikinä tekemään siivouksen kaltaista fyysistä hommaa.
-siivooja joka pysyy huippukunnossa ihan pelkästään työnsä avulla
Ehkä parempi ap että lopetat tuon suhteen, jos tuntuu ettet pystyisi edes puhumaan miehen ammatista.
Tiedoksesi, että Suomen ulkopuolella naispuolinen siivooja on se poikkeus. Enkä ihan muutenkaan ymmärrä, miksi ammatti ei muka sopisi miehille?
Tämä on ihan selvästi jonkun akateemisen provo.
Luulee olevansa jotenkin älykäskin halventamalla merkonomeja ja tradenomeja esittämällä heidät tyhmiksi, yksinkertaisiksi, kapeakatseisiksi tolloiksi, jotka luulevat olevansa parempia.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:53"]
nii siis ap kirjotti ton äskesen!
[/quote]
Joo, me siis niinku siilleen tosiaan kyl niinku tajuttiin se iha niinku silleen jo tost niinku tyylistä silleen. Tosi hyvä verbaline kyky sul muuten, oot varmaa siis tosi paljo sivistyneempi siis niinku kun joku vtun siivooja.
Porvoosta päivää.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 10:35"]Tämä on ihan selvästi jonkun akateemisen provo.
Luulee olevansa jotenkin älykäskin halventamalla merkonomeja ja tradenomeja esittämällä heidät tyhmiksi, yksinkertaisiksi, kapeakatseisiksi tolloiksi, jotka luulevat olevansa parempia.
[/quote]
Provohan tämä on. Tradenomin ja merkonominkin työt ovat yleensä sellaisia joihin vaaditaan sujuvaa kirjallista äidinkieltä.
[/quote]
no mä kyl luulin et tää on vauvafoorumi eikä mikää busines plan. kirjotatteko muka itte aina jollain kirjakielellä esim tekstiviestit? oon pärjänny opinnoissani keskivertoo paremmin ja täl hetkel teen lisäks myynti hommii jois ei tarvi ees kirjottaa vaa pitää osata myydä. ap.
[/quote]
En itse kirjoita aina täysin kirjakieltä, mutta käytän aina isoja kirjaimia, pilkkuja ja pisteitä. Ja yritän muodostaa lauseista järkeviä, ei mitään ajatustenvirtaa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 10:35"]Tämä on ihan selvästi jonkun akateemisen provo.
[/quote]
Provohan tämä on. Tradenomin ja merkonominkin työt ovat yleensä sellaisia joihin vaaditaan sujuvaa kirjallista äidinkieltä.
[/quote]
no mä kyl luulin et tää on vauvafoorumi eikä mikää busines plan. kirjotatteko muka itte aina jollain kirjakielellä esim tekstiviestit? oon pärjänny opinnoissani keskivertoo paremmin ja täl hetkel teen lisäks myynti hommii jois ei tarvi ees kirjottaa vaa pitää osata myydä. ap.
kysyin alussa et onks tääl kellä muulla siivoojaa miehenään.ja vastauksissa mulle vittuillaan ja sanotaan että on paljon miessiivoojii KAVEREINA. et ei kyl varmaan kuitenkaa kukaa pysty samaistuu täysin tähän mun tilanteesee. miks ette sit itte seukkaa siivoojien kaa? ap tässä.
No eipä oo mullakaan miehenä siivooja, mutta en myöskään mitenkään jatkuvasti ajattele mikä mun mieheni on ammatiltaan. Vasta jos joku asia töistä vaivaa häntä niin, että haluaa puhua siitä myös kotona jonkun kanssa, ylipäätään liityn millään tavalla hänen työelämäänsä. Pääasia että mies itse pitää työstään, niin kauan kuin tekee jotain laillista niin mitä minulle olisi väliä mistä se raha kotiin tulee?
Minä voisin seurustella siivoojamiehen kanssa :) itse olen akateemisesti koulutettu, tai no, tein ensin kandin ulkomailla jonka jälkeen olin hetken töissä ja nyt maisterit ovat vielä vähän kesken, päätin opiskelen vähän lisää että voin hakea vaativempiin työtehtäviin. Miehessä tärkeintä on että haluaa tehdä töitä ja elättää itseään ja se että nauttii työstään. Ymmärrän että joskus meillä kaikilla on ollut niitä tyhmiä töitä mutta silloin toivoisi ihmisen tekevän asialle jotain. Tai ainakin yrittävän. Samoin ymmärrän työttömyyttä, olen itsekin hetkellisesti ollut, mutta silloin toivon että tosissaan halutaan muutosta tilanteeseen ja tehdään sen eteen jotain.
Jos työ on mieluisaa eikä siitä valiteta jatkuvasti niin silloin minullakaan ei ole valittamista oli se mies sitten siivooja tai lääkäri. Ja tarkoitan sitä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="08.07.2014 klo 21:50"]jotenkin symppis ajatus :D en oo ikinä nähny miessiivoojaa
[/quote]
Et varmaan sitten asu Helsingissä?
[/quote]
Asun pikkukaupungissa ja kyllä täälläkin näkee miehiä siivoojina vaikka kuinka
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 13:07"]kysyin alussa et onks tääl kellä muulla siivoojaa miehenään.ja vastauksissa mulle vittuillaan ja sanotaan että on paljon miessiivoojii KAVEREINA. et ei kyl varmaan kuitenkaa kukaa pysty samaistuu täysin tähän mun tilanteesee. miks ette sit itte seukkaa siivoojien kaa? ap tässä.
[/quote]
Minulla on miehenä siivooja. Tilanteeni on eri kuin sinulla siten, että olen itsekin siivooja. me ollaan siis samalla tasolla, ja häpeän yhtä paljon molempien ammatinvalintaa ;)
Onko ap satakunnasta? :D